2-Factor Authentication

In dit artikel vind je informatie over 2-factor authentication. Dit is een techniek om jouw account extra te beveiligen. Je hebt een telefoon nodig om dit in te stellen.

Heb je meer vragen over dit onderwerp? Dan kun je terecht bij onze Support.

2-Factor Authentication

Wat is 2-factor authentication?

Met 2fa kunnen wij ervoor zorgen dat jullie accounts extra beveiligd zijn tegen hackers en kwaadwilligen. Een wachtwoord kraken is dan niet meer voldoende om toegang te krijgen tot al jouw werk en spullen op HauntedMC. Niets is erger dan je spullen verliezen of iemand die in naam van jou veel regels breekt!

We zorgen dus voor een extra inlog techniek om te zorgen dat alleen jij kan inloggen op Haunted. Je hebt hiervoor alleen een telefoon/tablet nodig! Heel simpel en heel veilig.
Wij bieden een geheel GRATIS oplossing aan om je account dus extra te beveiligen.

Hoe stel ik dit in en hoe werkt het?

Iedere keer dat je inlogt op een nieuw IP, of 30 dagen na het verstrijken van de huidige inlog sessie dien je een code in te voeren welke verschijnt op de App op je telefoon of tablet.

Je hebt dus enkel je telefoon/tablet nodig en de Google Authentication App (voor Android en iOS) of een andere Authentication app naar keuze. Wij prefereren die van Google.
Zorg ervoor dat je deze al geïnstalleerd hebt voordat je verder gaat met de aanwijzingen.

Ingame dien je in de hub het commando /2fa te gebruiken. Je krijgt hierbij eenmalig een map in je handen welke je als een QR code inscant op in de Google Authentication App. Nu heb je succesvol de App aan HauntedMC gelinkt.

Op de App krijg je een code te zien welke je nu moet invoeren met het commando /2fa (Bijv. /2fa 123123 -> Als je code 123 123 is). Indien je dit hebt gedaan heb je 2fa succesvol aan je account gekoppeld en ben je ingelogd.

Je dient dit nu iedere 30 dagen de nieuwe 2fa code uit de app te activeren voor de veiligheid en bij iedere IP verandering.

Help ik ben mijn telefoon/tablet kwijt?

Je kunt bij onze ticket support (https://hauntedmc.nl/support) een reset aanvragen waarbij je opnieuw je account kan linken aan een nieuwe telefoon of tablet.