Entity/Mob Limits

Een minecraft server voor een grote groep mensen is erg zwaar voor de machine waarop het gehost wordt. Daarom hebben we enkele entity en mob limieten per gamemode opgesteld. In dit artikel vind je een overzicht van deze limieten.

Heb je meer vragen over dit onderwerp? Dan kun je terecht bij onze Support.

Survival

Tile Entities:

  • Frames, armor stands en andere item holders: Geen plaats limiet
  • Redstone, pistons, en andere redstone powered blocks: Geen plaats limiet
  • Hoppers: Maximaal 2000 hoppers in een base (meerdere bases binnen dezelfde view/render distance telt niet als nieuwe telling)
  • Chests en andere containers: Maximaal 2000 chests of andere containers in een base (meerdere bases binnen dezelfde view/render distance telt niet als nieuwe telling)
Andere containers zijn: Enderchests, barrels, ovens, dispensers, droppers, etc.
  • Mobspawners: Maximaal 100 spawners in een base (meerdere bases binnen dezelfde view/render distance telt niet als nieuwe telling)

Opmerking: Indien je meer dan deze limieten nodig hebt of wilt gebruiken, kun je jouw base opsplitsen in verschillende gebieden. Dit kan door verschillende bases te maken. De eis is dat je niet beide bases tegelijk binnen je render/view distance kan zien als je tussen de 2 bases in hangt.

Entities:

Cluster uitleg: groepering mobs die duidelijk te onderscheiden is van een andere groepering mobs.

Aangeraden cluster afstand: Minimaal 16 blocks aangeraden tussen 2 verschillende clusters in

  • Animals: 20 animals per cluster.
  • Hostile/Passive mobs: 15 per cluster.
  • Villagers: 8 villagers per cluster.
  • Bee's: 9 bee's per (afwijkend) cluster met 25 blocks vrije afstand.
  • Hostile mobs in mobfarms: 5 hostile mobs per cluster met minimaal 3 blocks afstand tussen verschillende mobfarm clusters in. Dit is om grote 1x1 block farms en andere varianten met veel mob collisions tegen te gaan.

Tagged mobs en pets zitten in deze limieten inbegrepen!