Het grote community input topic!

Beste Haunties,

Vandaag een ander soort nieuwsbericht. Wij hebben namelijk niets belangrijks te vertellen aan jullie, maar dat hebben jullie wel aan ons! We vragen jullie om je ideeën met ons te delen.


Maar waarom doen we dit in een topic en niet in een mooi formulier dat je naar ons kan opsturen? Omdat het community input betreft. De punten die jullie noemen mogen ook je medespelers lezen omdat die iedereen aangaan. We vragen jullie dan ook, middels goed onderbouwde argumenten, ook op elkaars ideeën te reageren.

Dus wat kan er beter aan HauntedMC? Wat is er al goed aan HauntedMC? En wat zijn dingen die absoluut moeten komen of verdwijnen?
We kunnen het hier hebben over plugins, over personen, over bouwwerken, over systemen, over principes en regels, letterlijk alles staat open ter discussie en wordt van jullie gevraagd. Wees zo eerlijk en doelgericht mogelijk.

Hoe kan ik mijn input en ideeën hier melden?

Neem onderstaand formulier over als je geen idee hebt hoe je jouw idee moet formuleren. Indien je dit wel weet, ga je gang, we kijken uit naar ieders antwoord.

--------------------------------------------------------------------------------------------------
1. Onderwerp van idee/input? Antwoord:
Indien het een nieuw niet bestaand ding is op HauntedMC, ga naar stap 5.

2. Hoe is het op dit moment op de server? Antwoord:

3. Waarom werkt het niet goed (genoeg) op dit moment? Antwoord:

4. Hoe kan het verbeterd worden op de server? Antwoord:

5. Hoe moet het idee uitgewerkt worden? Antwoord:

--------------------------------------------------------------------------------------------------


Succes met het invullen!
Denk eraan altijd beleefd te reageren op de reacties van het topic, ook als je het ergens niet mee eens bent.

Mvg Remy & Staff Team

 

remymine

Owner
Staff member
remymine
remymine ✔
Owner
17 sep 2013
3.691
1.801
425
28
Rotterdam
hauntedmc.nl
1. Onderwerp van idee/input?
Het toe laten staan van SS'en, oftewel Screensharen.

2. Hoe is het op dit moment op de server?
Er wordt op dit moment niet gescreenshared, wat veel false bans geeft op gebied van PvP hacks.

3. Waarom werkt het niet goed (genoeg) op dit moment?
Omdat je niet mag SS'en krijg je veel false bans

4. Hoe kan het verbeterd worden op de server?
Het toe laten staan van SS'en zodat er zekerheid is of iemand nou hackt niet of niet.

5. Hoe moet het idee uitgewerkt worden?
Mods moeten verstand hebben van waar kunnen hacks zich bevinden, waar kunnen ze zich bevinden als ze de client hebben selfdestructed. [!] Denk hierbij dus ook aan paid vape, ghost clients, dit zijn de beste clients maar er is altijd wel ergens een spoor te vinden van de client [!]

Nu weet ik dat Remy ooit eens heeft gezegd dat dit wettelijk niet toegestaan was? @remymine.
Mij lijkt dit heel raar, omdat het enkel het doorzoeken is van je minecraft mappen.

Ik hoop dat dit in de toekomst toegestaan word, zodat er ook mods kunnen worden aangenomen die verstand hebben van hacks kwa ghost clients etc.

mvg,
Bob
Een (misschien zelfs betalende) gebruiker verplichten om te screensharen en indien dit geweigerd wordt verbannen is inderdaad niet toegestaan. Je kunt zoiets simpelweg niet verplichten en in alle gevallen is het schending van privacy. Bovendien door de hele slimme onder ons is dit zo simpel te omzeilen en verbergen allemaal.
 

remymine

Owner
Staff member
remymine
remymine ✔
Owner
17 sep 2013
3.691
1.801
425
28
Rotterdam
hauntedmc.nl
Het leuke aan de haunted kitpvp was dat je allemaal kits had die elkaar counterde, en er zaten ook een paar trolls bij zoals Tank. En dat was super leuk, ookal kwam er af en toe haat op schuiven.
Nu merk ik dat er meer ontevreden spelers zijn over kit tank dan eerst. Haunted kitpvp is juist anders dan de rest van de kitpvp servers, en dat maakte het zo leuk. En met eilanden was juist leuk aangezien elk eiland een doel had..het ene eiland was parkour, andere was campen, 1v1en of derpen. En er hoefde geen "kitpvp 2.0" te komen, een tweede gamemode zoals "pvpwars" was ook goed geweest. En om de meeste "problemen" te voorkomen kan kitpvp het beste 1.8 only zijn.

~ Maxxooo
Hm de kits zijn heel weinig veranderd van wat ze waren. Er zijn 2 kits in zijn geheel veranderd en de andere kits zijn bijna identiek hetzelfde van wat het 3 jaar geleden was. Maar we zullen in de updates de upgrade mogelijkheden eruit werken en een redelijk grote serie kits maken die allemaal gewaagd zijn aan elkaar! :)
 

remymine

Owner
Staff member
remymine
remymine ✔
Owner
17 sep 2013
3.691
1.801
425
28
Rotterdam
hauntedmc.nl
Ik herinner me een jaar geleden of 2 dat er nog ' Speedrun ' was. Het werd redelijk gemiddeld gespeelt per dag, en iedereen vond 't wel dikke lol !

Jammer genoeg is die weggehaald, alleen ik weet daar de reden niet achter. Het was wel 'n toffe gamemode, en is zeker een gamemode waar je veel tijd en moeite in kunt steken.

- Records ( natuurlijk moet dat erbij )
- Redelijk verschillende mappen
- Moet niet per se minstens 3 spelers ofzoiets nodig zijn om 'n spel te starten
- Leaderboards van welke mappen.
- Verschillende moeilijkheids levels. Zou tof zijn om te kiezen of je iets extremers wilt of wilt beginnen bij ' Novice '
Plugin werd helaas niet meer geüpdatet door de developer, werkt niet meer helaas. Misschien kunnen we er ooit weer nieuw leven inblazen maar voor nu is dat een dood project :(
 

remymine

Owner
Staff member
remymine
remymine ✔
Owner
17 sep 2013
3.691
1.801
425
28
Rotterdam
hauntedmc.nl
Voeg A.U.B weer mogelijkheid tot plots toe in prison maakt het een stuk leuker dan dat het nu is.
We zullen het in overweging nemen. Oorspronkelijk wilden we hier vanaf zien en iedereen die tenminste 1x prestige heeft bereikt toegang geven tot een speciaal prestige plot eiland.
 

remymine

Owner
Staff member
remymine
remymine ✔
Owner
17 sep 2013
3.691
1.801
425
28
Rotterdam
hauntedmc.nl
1. Onderwerp van idee/input? Antwoord:

Een topic/FAQ met alle commando's per gamemode.

2. Hoe is het op dit moment op de server?

Momenteel is er geen topic of FAQ waardoor de leden zelf moeten uitvinden wat voor commando's je allemaal kan gebruiken als lid zonder rank.

3. Waarom werkt het niet goed (genoeg) op dit moment? Antwoord:

Omdat ze dan vaak langs de staff gaan en dan vragen wat voor commando's er zijn. Ik denk dat de staff meer te doen heeft dan alleen zulke vragen beantwoorden.

4. Hoe kan het verbeterd worden op de server? Antwoord:

Ik stel voor een topic erover te maken met alle commando's en hun functie. Zodat iedereen ze kan bekijken. Eventueel kan ik een topic maken met hulp van een moderator.

5. Hoe moet het idee uitgewerkt worden? Antwoord:

1. Een topic maken of FAQ pagina.
2. Je doet dan als volg:

Prison:

/ca =
Er open dan een shop inventaris waar je dan items kan verkopen of items kopen.
/msg = Je stuurt hiermee een prive bericht naar iemand. Bijvoorbeeld: /msg daaann Hey man, hoe gaat het? Dan ontvangt Daaann een prive berichtje zonder dat iemand het ziet.

Survival:

Enzovoorts

PS: Hiermee bedoel ik niet de rank commando's, die kun je altijd terug vinden bij informatie over de ranks.

Ik hoop dat er wat gedaan kan worden met dit idee.

Met vriendelijke groet,

Danny
We werken aan nieuwe en betere documentatie pagina's. Bedankt voor de tips ;)
 

Maxxooo

God
Maxxooo
Maxxooo ✔
God
10 apr 2015
216
39
269
23
Kitpvp
Hm de kits zijn heel weinig veranderd van wat ze waren. Er zijn 2 kits in zijn geheel veranderd en de andere kits zijn bijna identiek hetzelfde van wat het 3 jaar geleden was. Maar we zullen in de updates de upgrade mogelijkheden eruit werken en een redelijk grote serie kits maken die allemaal gewaagd zijn aan elkaar! :)

Mijn mening zou zijn.. doe de oude kits terug zonder een upgrade systeem.. allemaal de oude level 5'jes en meer extra kits met speciale leuke "doelen".
 

remymine

Owner
Staff member
remymine
remymine ✔
Owner
17 sep 2013
3.691
1.801
425
28
Rotterdam
hauntedmc.nl
Mijn mening zou zijn.. doe de oude kits terug zonder een upgrade systeem.. allemaal de oude level 5'jes en meer extra kits met speciale leuke "doelen".
Ja klopt we gaan ook zeker die kits gebruiken als basis voor nieuwe kits, we hadden zelf de level 4 versies in gedachten, maar level 5 zou ook kunnen. De battles moeten natuurlijk lang genoeg blijven duren.
Maar goed, mensen hebben sowieso altijd behoefte aan vernieuwing. Dus het plan is om een serie kits bij release mee te geven (rond de 15 tot 20) waarbij verschillen onderling niet heel groot zijn, maar vooral aan de speler om te bepalen met welke speelstyle hij of zij het beste presteert. En vervolgens elke zoveel weken een nieuwe kit toe te voegen, een beetje zoals League of Legends het doet. Kunnen spelers uitkijken naar altijd nieuwe kits en wordt het misschien wel een soort competitief iets wie het eerste die nieuwe kit mastert.
 
  • Like
Reactions: Maxxooo

Maxxooo

God
Maxxooo
Maxxooo ✔
God
10 apr 2015
216
39
269
23
Kitpvp
Ja klopt we gaan ook zeker die kits gebruiken als basis voor nieuwe kits, we hadden zelf de level 4 versies in gedachten, maar level 5 zou ook kunnen. De battles moeten natuurlijk lang genoeg blijven duren.
Maar goed, mensen hebben sowieso altijd behoefte aan vernieuwing. Dus het plan is om een serie kits bij release mee te geven (rond de 15 tot 20) waarbij verschillen onderling niet heel groot zijn, maar vooral aan de speler om te bepalen met welke speelstyle hij of zij het beste presteert. En vervolgens elke zoveel weken een nieuwe kit toe te voegen, een beetje zoals League of Legends het doet. Kunnen spelers uitkijken naar altijd nieuwe kits en wordt het misschien wel een soort competitief iets wie het eerste die nieuwe kit mastert.


Tof!!

(de oude kit tank met knockback zou nice zijn ^^)
 

Maxxooo

God
Maxxooo
Maxxooo ✔
God
10 apr 2015
216
39
269
23
Kitpvp
We zullen het in overweging nemen. Oorspronkelijk wilden we hier vanaf zien en iedereen die tenminste 1x prestige heeft bereikt toegang geven tot een speciaal prestige plot eiland.

Prison is juist veel leuker nu, alleen jammer dat sommige spelers zich niet houden aan de officiële economie, maar verder is het op 'enkele' buggs na perfect! Leuk dat je bepaalde speed paarden hebt, en cells inplaats van plots. Overzichtelijker, mooier en geeft een echt prison gevoel. tenminste, dat is mijn mening! :)
 

Maxxooo

God
Maxxooo
Maxxooo ✔
God
10 apr 2015
216
39
269
23
Kitpvp
1. Onderwerp van idee/input?
Mijn onderwerp van mijn input gaat in het algemeen over geheel KitPvP.

2. Hoe is het op dit moment op de server?
Op dit moment is het een beetje 'basic' naar mijn mening. Het is kitpvp, maar naar mijn mening niet meer kwalitatief goed genoeg, wat een paar jaar geleden wel zo was, omdat het toen nog gloednieuw was.

3. Waarom werkt het niet goed (genoeg) op dit moment?
Omdat kitpvp al zo oud is, is het erg out-dated. De kits zijn totaal niet eerlijk als je een level 1 kit gaat vergelijken met een level 5 kit. Ook is de KitPvP server al jaren zoals het nu is, dit begint ook saai te worden.
4. Hoe kan het verbeterd worden op de server?
Het helemaal ''vernieuwen''. Klinkt best simpel, maar hiermee bedoel ik ook veel. Niet alleen nieuwe map en kits, denk ook aan extra features en extra's. Ik zal hier onder even wat ideetjes noemen
5. Hoe moet het idee uitgewerkt worden?
  • Nieuwe map - Mooi maar vlak, en een keer anders dan anders. We hebben nu bij prison al biomes, bij kitpvp ook al verschillende eiland met verschillende biomes. Mij zou het leuk lijken om een keer 1 thema te pakken, bijvoorbeeld ''een verlaten stad'', en maak dan allemaal verlaten huizen etc.
  • Eerlijke kits - Upgrades of niet, ze moeten gelijk zijn. Dit gaat moeilijk met rank upgrades, dus dan zou ik de upgrades eruit doen.
  • Soup-refill station - Je moet op een bepaald gebied staan en wanneer je daar een bepaalde tijd op hebt gestaan krijg je 1 row soups erbij (Of meer, eigen keuze). Als je dan bijvoorbeeld dat thema verlaten stad weer neemt, zou je bijvoorbeeld een verlaten tankstation het refill station kunnen maken.
  • Kill rewards - Wanneer je een killstreak maakt krijg je een special item.
  • /spawn uitzetten - Het is kitpvp, je pvpt totdat je dood gaat, ook met die special items, je hebt ze, maar dood = dood en dan droppen ze zodat andere mensen ze kunnen oppakken (Of ze droppen niet, eigen keuze)
  • een /rename functie voor donators? Niet zo zeer belangrijk, wel een grappige functie.
  • Ohja, je ziet dus wel wie door wie is gedood, het zou handig zijn als dit dmv een command uitgeschakeld kon worden.
  • Ohja, nog 1 ding over de kits, ik zou special items al gelijk adden aan kits. Denk aan items waarmee je een ''escape'' kan krijgen en 20 blocks weg word geteleporteerd. Of denk aan iets zoals een fishing rod en als je iemand raakt krijgt hij slowness voor een bepaalde tijd (Dit heeft dan een cooldown)
Dit waren mijn ideeën tot nu toe, het is nog best moeilijk om iets ''unieks'' te bedenken, maar als ik nog iets bedenk zal ik het hierbij schrijven!
mvg,
Bob

Sommige dingen ben ik het mee oneens, Als je een soup-refill station hebt zijn er goeie pvpers die nooit dood kunnen gaan.
Oneerlijk voor de wat minder ervaren spelers.

Als je ziet wie door wie gedood is word de chat gespamd, en ja ik las het goed "een command waarmee je het kan uitschakelen" maar niet iedereen heeft dat door. Trouwens, toch zijn er mensen die elkaar uitlachen omdat de ene door de ander is vermoord, zo is het met sommige kitpvpers dus liever zoals het nu is.. dat je ziet wie jij zelf hebt gedood.

Sure, upgrades weg.. maar eerlijke kits, wat bedoel je daarmee? De kits die er vroeger waren allemaal level 5, dat zou pas vet zijn! allemaal kits die elkaar counteren. Elk kit heeft een doel, super vet!

De map die er nu aan komt is volgensmij hartstikke tof.

Hierbij stem ik oneens.

~ Maxxooo
 

Bart

DiscordTeam
Staff member
Bartyh
Bartyh ✔
DiscordTeam
11 apr 2016
541
152
330
20
Utrecht
@Maxxooo

Het is ook PvP he, niet iedereen is daar zo goed in en sommige zullen er eerst nog beter in worden. En dat soup-refill station, je refilt echt niet in 1 seconden je soups, ik zou zeggen 5 a 10 sec op een platform staan voor refill.

Mmm die deathmessages ben ik met je eens, sommige PvPers gaan mensen dan juist vaker kleineren etc.

Jep de level 5 kits counterde elkaar allemaal, ik denk dat veel mensen het unfair zijn gaan vinden toen het werd gereset en toen het zo weinig werd gespeeld dat je heel duidelijk het verschil zag tussen level 1 en level 5
 

Maxxooo

God
Maxxooo
Maxxooo ✔
God
10 apr 2015
216
39
269
23
Kitpvp
@Maxxooo

Het is ook PvP he, niet iedereen is daar zo goed in en sommige zullen er eerst nog beter in worden. En dat soup-refill station, je refilt echt niet in 1 seconden je soups, ik zou zeggen 5 a 10 sec op een platform staan voor refill.

Mmm die deathmessages ben ik met je eens, sommige PvPers gaan mensen dan juist vaker kleineren etc.

Jep de level 5 kits counterde elkaar allemaal, ik denk dat veel mensen het unfair zijn gaan vinden toen het werd gereset en toen het zo weinig werd gespeeld dat je heel duidelijk het verschil zag tussen level 1 en level 5

De mogelijkheid dat je dan amper dood gaat omdat je steeds refillt is dan super groot. Ik heb het gezien op andere servers, het is niet tof.
 

Maxxooo

God
Maxxooo
Maxxooo ✔
God
10 apr 2015
216
39
269
23
Kitpvp
Nieuwe server ideeën zijn allemaal leuk maar denk vooral ook aan wat beter kan op de huidige servers. ;)

Als de survival server ooit een reset krijgt moet je weer een winkelcentrum doen met shops!! Super leuk
 

Maxxooo

God
Maxxooo
Maxxooo ✔
God
10 apr 2015
216
39
269
23
Kitpvp
1. Onderwerp van idee/input?
een "remake" van hungergames


2. Hoe is het op dit moment op de server?

Erg dood. Het is (in mijn opzich) de minst gebruikte gamemode op haunted, toch vind ik het wel leuk om een potje hungergames te spelen!


3. Waarom werkt het niet goed (genoeg) op dit moment?

Het is "Verouderd" je kan niet levelen en alle kits heb je al standaard, je hoeft niks te doen, geen leaderbords, currency en steeds dezelfde maps


4. Hoe kan het verbeterd worden op de server? Antwoord:

een remake van hungergames
- een lobby met keuze uit maps
- een currency (Bijv tokens)
- kit leveling (Bij elke upgrade word de kit beter)
- kits unlocken (met coins die je krijgt voor bijv winnen,mensen killen)
- rank voordelen toevoegen (denk hierbij aan bijv 1.5x coins etc)
- Nieuwe en verschillende maps

5. Hoe moet het idee uitgewerkt worden? Antwoord: een team samenstellen zoals alle andere gamemodes hebben (Manager,Mods & developer) Dit team foccusen op hungergames beter maken en het onderhouden van de server.

Met vriendelijke groet.
Dion


Mee eens, top idee! ^^,
 

RyanGo

God
iMrUniverse
iMrUniverse ✔
God
14 okt 2014
472
127
284
26
Belgïe
Gamemode ; Prison
Idee ; Wat meer verkoopslots in /ca 5 is heel gelimiteerd en niet interessant. Ik dacht aan rank voordelen ;

  • - Premium 6 Verkoopslots​
  • - Elite 8 Verkoopslots​
  • - Legend 10 Verkoopslots​
  • - God 12 Verkoopslots​
  • - Supreme 13 Verkoopslots​

  • Lijkt me een goed idee aangezien het niets te maken heeft met eco balance, of overpowered of dikke boost of what-so-ever.

Ook dacht ik aan /nick vanaf een bepaalde rank?
  • ( Want er staat als je rank koopt dat je die tag overal bijkrijgt, dus ik dacht in Prison misschien niet maar dan wel /nick zodat mensen zien dat je wel 'n Rank hebt gekocht ^^ )
 
Laatste update:

Maxxooo

God
Maxxooo
Maxxooo ✔
God
10 apr 2015
216
39
269
23
Kitpvp
Gamemode ; Prison
Idee ; Wat meer verkoopslots in /ca 5 is heel gelimiteerd en niet interessant. Ik dacht aan rank voordelen ;
- Premium 6 Verkoopslots
- Elite 8 Verkoopslots
- Legend 10 Verkoopslots
- God 12 Verkoopslots
- Supreme 11 Verkoopslots

Lijkt me een goed idee aangezien het niets te maken heeft met eco balance, of overpowered of dikke boost of what-so-ever.

Ook dacht ik aan /nick vanaf een bepaalde rank?

Goed idee, ben ik helemaal mee eens en /nick gewoon weer vanaf rank elite!
 
Laatste update:

JCNGorter

Niet Verified
3 jul 2017
2
0
33
26
We zullen het in overweging nemen. Oorspronkelijk wilden we hier vanaf zien en iedereen die tenminste 1x prestige heeft bereikt toegang geven tot een speciaal prestige plot eiland.

Klinkt goed maar wat moet je dan precies behalen daar voor ?