Het grote community input topic!

Beste Haunties,

Vandaag een ander soort nieuwsbericht. Wij hebben namelijk niets belangrijks te vertellen aan jullie, maar dat hebben jullie wel aan ons! We vragen jullie om je ideeën met ons te delen.


Maar waarom doen we dit in een topic en niet in een mooi formulier dat je naar ons kan opsturen? Omdat het community input betreft. De punten die jullie noemen mogen ook je medespelers lezen omdat die iedereen aangaan. We vragen jullie dan ook, middels goed onderbouwde argumenten, ook op elkaars ideeën te reageren.

Dus wat kan er beter aan HauntedMC? Wat is er al goed aan HauntedMC? En wat zijn dingen die absoluut moeten komen of verdwijnen?
We kunnen het hier hebben over plugins, over personen, over bouwwerken, over systemen, over principes en regels, letterlijk alles staat open ter discussie en wordt van jullie gevraagd. Wees zo eerlijk en doelgericht mogelijk.

Hoe kan ik mijn input en ideeën hier melden?

Neem onderstaand formulier over als je geen idee hebt hoe je jouw idee moet formuleren. Indien je dit wel weet, ga je gang, we kijken uit naar ieders antwoord.

--------------------------------------------------------------------------------------------------
1. Onderwerp van idee/input? Antwoord:
Indien het een nieuw niet bestaand ding is op HauntedMC, ga naar stap 5.

2. Hoe is het op dit moment op de server? Antwoord:

3. Waarom werkt het niet goed (genoeg) op dit moment? Antwoord:

4. Hoe kan het verbeterd worden op de server? Antwoord:

5. Hoe moet het idee uitgewerkt worden? Antwoord:

--------------------------------------------------------------------------------------------------


Succes met het invullen!
Denk eraan altijd beleefd te reageren op de reacties van het topic, ook als je het ergens niet mee eens bent.

Mvg Remy & Staff Team

 

skyblockdylan

Niet Verified
18 mei 2016
123
24
134
1. Onderwerp van idee/input? Antwoord:
Op skyblock meer challenges en de /warp end en /warp nether weg zodat iedereen ook een eigen end island krijgt net zoals een eigen island nether en er weer moeite gedaan moet worden om de challenges te halen.

2. Hoe is het op dit moment op de server? Je hebt nu een eigen island van nethet maar geen island van end. en al aardig wat mensen hebben alle challeenges voltooid

3. Waarom werkt het niet goed (genoeg) op dit moment? Omdat er te weinig moeite voor de challenges gedaan hoeft te worden

4. Hoe kan het verbeterd worden op de server? zie antwoord 1 en er is dan voor spelers die al langer skyblock spelen ook weer wat nieuws en nieuwe uitdagingen

5. Hoe moet het idee uitgewerkt worden?
https://pickaxis.com/home/servers/skyblock/challenges-requirements-amp-rewards-r30/. en misschien hebben andere skyblock spelers nog ideeën voor
challenges
 

skyblockdylan

Niet Verified
18 mei 2016
123
24
134
Ik zal het spit afbijten voor de eerste input op dit topic :-)

1. Onderwerp van idee/input?
Het onderwerp van mijn input gaat over Skyblock en Economie die er op dit moment ontstaat.

2. Hoe is het op dit moment op de server?
Op de server begint op dit moment een situatie te ontstaan dat er een hoop prijswisselingen gaande zijn. Helaas voor de meeste spelers pakt dit negatief uit omdat de waardes ver beneden het "normale" niveau beginnen te zakken. Zo is een Beacon die te verkrijgen is door of te farmen of deze te kopen in /warp shop 4000 sc waard, echter staat de waarde nu al onder de 1500 sc. De afgelopen 3 weken is de waarde van een Beacon gezakt van 3000 sc naar de huidige prijs.

3. Waarom werkt het niet goed (genoeg) op dit moment?
Ik denk dat het komt doordat er diverse spelers zijn die rijk genoeg zijn maar graag der sc willen houden om er mee te koop te kunnen lopen. Hierdoor gaan ze afdingen en krijgen ze spullen vaak een stuk goedkoper dan ze origineel waren. Dit gaat vaak over de publieke chat waardoor andere dit ook zien en je de discussie al ziet ontstaan van: Ja maar hij kreeg ook 1 stack voor 30 ipv van 60 sc. Waardoor binnen no-time iedereen wel weet dat een stack cobble ipv voor 60 sc ook voor 30 sc verkregen kan worden.

4. Hoe kan het verbeterd worden op de server?
Ik heb volgens mij ergens al eens iets voorbij zien komen over minimum prijzen, als er een manier zou zijn om deze te kunnen hanteren ongeacht op welk front zou dit misschien kunnen werken.

5. Hoe moet het idee uitgewerkt worden?
Items ongeacht welke manier ruilen of verkopen een minimale waarde laten houden. Zodat in ieder geval /markt, /ah, /trade en shopsigns gedekt zijn. Zelf dacht ik aan een extra positie in het muisover menu, zodra je er dan overheen gaat dat elke speler kan zien wat de minimale waarde is. Een maximale waarde zou niet echt nodig zijn denk ik, omdat Skyblock echt per dag verschilt wat iedereen graag wil hebben.

Dat was mijn eerste input, hoop dat ie aan de verwachting zal voldoen :tongueout:
Groeten MiningThunder


Dat komt mede door de spawners want er word nu een stack iron blokken verkocht voor 1000 sk terwijl je toen er nog geen spawners waren voor 1 ironignot 10 sk kon vragen en mensen irongolems farms bouwden om op die manier aan iron te komen. De prijs van beacon is gezakt omdat je nu weer witheskeletons in nether kan killen en dat heeft een tijdje niet gekunt. Mijn inziens heeft het niks te maken of iemnad veel geld heeft want aan de meeste spullen kan je komen. Maar als je 5 irongolem spawners heb en geen villgers dan kan je niet trade en heb je geen redstone bijvoorbeeld
 

skyblockdylan

Niet Verified
18 mei 2016
123
24
134
De server is erg gezellig (teminste bij skyblock) en daar ben ik blij mee maar wat ik erg minder vind is dat er soms bij skyblock van die lagg en buggs zitten. En dat kan wel sterk verbeterd worden.

Mijn eerste idee was voor de spawn het shop gebouw bij /warp shop ik zie niet veel de nut er in als het ook in /shop kan gedaan worden die spullen. En op de plek van de shop een tutorial huis maken (wat ooit in een oud sb spawn zat ondergrond) om toch weer wat extra service naar nieuwe spelers te geven.
Wat er in die tutorial gebouw gaat met na druk de basic dingen van skyblock mob grinder, cobble/stone gen iron farm hoe dat gemaakt moet worden.
Dit kan worden gedaan op een manier van een event voor de spelers op skyblock :P

2de idee is ook voor spawn is de resource farm iets uitbreiden met bv clay blocks en misschien andere blocks dat niet te krijgen is ( dan alleen shop of challenges ) er bij te doen want clay zie ik nog wel mensen nodig hebben maar bijna onmogenlijk te krijgen.

3de idee is met staff en een paar spelers een book maken met alle basic commands dat een speler kan doen en die kan je dan krijgen door bij kit start te doen of een aparte kit info of zo te maken.

Daar bij heb ik nog wel wat meer ideeen maar ik hou het wel bij deze voor nu.


Punt 2 het is skyblock , je moet wel wat doen om aan je spullen te komen, het moet niet te makkelijk worden. Op spawn kan je nu ook al hout en stenen hakken, dieren killen, dat is er ook sinds niet zo lang bij en warp end en nether. Mijn mening is dat je er wel wat voor moet doen om aan je spullen te komen, het is al veel gemakkelijker gemaakt sinds de nieuwe spawn.
 

SKRWildfire

Niet Verified
2 dec 2014
424
86
237
27
Nederland
Punt 2 het is skyblock , je moet wel wat doen om aan je spullen te komen, het moet niet te makkelijk worden. Op spawn kan je nu ook al hout en stenen hakken, dieren killen, dat is er ook sinds niet zo lang bij en warp end en nether. Mijn mening is dat je er wel wat voor moet doen om aan je spullen te komen, het is al veel gemakkelijker gemaakt sinds de nieuwe spawn.
dat snap ik ook wel maar dat zijn juist dingen dat niet nodig zijn als farms op de spawn... een clay blocks dus wel
 

Sfekke22

Niet Verified
7 jun 2017
64
24
147
24
België Vlaams-Brabant, Leuven
1. Onderwerp van idee/input?
Command shortcuts, ikzelf dacht aan /bp voor backpack, /c voor craft, common sense eigenlijk. (Al is dat wel een mening)
Mogelijke optie voor uitschakelen van "inventory full" alert & chat alerts over forum/discord/etc (Misschien alleen de vitale alerts laten, vote/nieuwe functies (voor week verplicht of zoiets)
Inventory alert door /alert inventory off & /alert inventory on
Doormiddel van /alerts on & /alerts off
2. Hoe is het op dit moment op de server?
/bp opent momenteel informatie over BungeePerms, en /c heeft geen functie.
/bp misschien vervangen door /bpi (BungeePerms info)

Inventory alerts komen er op, je kan ze niet uitzetten, wel vermijden door beetje inventory management.
Chat alerts over discord,ranks,etc komen ook no matter what op.
Donatie alerts voor ranked players misschien uit laten kunnen zetten, of minder frequent.
Nieuwe functies zouden misschien beter wel niet kunnen uitgezet worden, aangezien je daar anders niet van weet (Wel na bepaalde tijd, zoals dynmap, ik weet ervan maar krijg nog alert.)

3. Waarom werkt het niet goed (genoeg) op dit moment?
Shortcuts zijn gewoon handig, versnellen alles en minder moeten typen voor zelfde uitkomst is zéér handig.
Allerts kunnen na tijdje vervelend worden omdat je toch al weet dat het bestaat.

5. Hoe moet het idee uitgewerkt worden?

Shortcuts toevoegen, alerts uit kunnen zetten.


- Sfekke
 

Shatox

Niet Verified
25 jan 2017
21
5
104
26
1. Onderwerp van idee/input?
Toegang tot /b bb op creative voor worldedit.
2. Hoe is het op dit moment op de server?
Geen toegang, wat spijtig is aangezien het een zeer handig tool is die hetzelfde doet als /b smooth maar ook langs de onderkant.
3. Waarom werkt het niet goed (genoeg) op dit moment?
Geen toegang.
4. Hoe kan het verbeterd worden op de server?
Wel toegang.
5. Hoe moet het idee uitgewerkt worden?
Toegang geven ? :D (aka permissie)

Gr Shatox
 

Dion

God
MDZhB
MDZhB ✔
God
23 mei 2014
310
48
239
22
Netherlands
1. Onderwerp van idee/input?
Toegang tot /b bb op creative voor worldedit.
2. Hoe is het op dit moment op de server?
Geen toegang, wat spijtig is aangezien het een zeer handig tool is die hetzelfde doet als /b smooth maar ook langs de onderkant.
3. Waarom werkt het niet goed (genoeg) op dit moment?
Geen toegang.
4. Hoe kan het verbeterd worden op de server?
Wel toegang.
5. Hoe moet het idee uitgewerkt worden?
Toegang geven ? :D (aka permissie)

Gr Shatox

Wat doet het command? Vanaf welke rank moet het gegeven worden? beetje meer info ;)
 

Shatox

Niet Verified
25 jan 2017
21
5
104
26
Lees het bericht.... "die hetzelfde doet als /b smooth maar ook langs de onderkant". En vanaf welke rank ze dit geven is niet aan mij om te beslissen.

Gr Shatox @Dion
 

MikeCraft3

Niet Verified
8 mei 2015
40
11
109
25
1. Onderwerp van idee/input? Antwoord:
Survival 1 market.

Hey na een hele lang stop ben ik nu al een aantal maanden terug. Er zijn natuurlijk heel veel dingen verandert in de tijd dat ik weg was vooral maar leuke dingen, maar wat ook verandert is en wat ik minder leuk vindt is dat een persoon nu maximaal 25 dingen op de market van survival 1 kan hebben staan. Ik was altijd een fanatieke verkoper die soms wel meer dan 50 verschillende items op de market had staan. Dus daarom hierbij mijn vraag waarom dit weg is gehaald en zouden jullie staff misschien overwegen om het terug te willen draaien zoals het vroeger was.

Ik hoor t wel. Groet, Mike
 

dklinki

Supreme
dklinki
dklinki ✔
Supreme
15 jan 2015
105
24
159
23
Ik zal het spit afbijten voor de eerste input op dit topic :-)

1. Onderwerp van idee/input?
Het onderwerp van mijn input gaat over Skyblock en Economie die er op dit moment ontstaat.

2. Hoe is het op dit moment op de server?
Op de server begint op dit moment een situatie te ontstaan dat er een hoop prijswisselingen gaande zijn. Helaas voor de meeste spelers pakt dit negatief uit omdat de waardes ver beneden het "normale" niveau beginnen te zakken. Zo is een Beacon die te verkrijgen is door of te farmen of deze te kopen in /warp shop 4000 sc waard, echter staat de waarde nu al onder de 1500 sc. De afgelopen 3 weken is de waarde van een Beacon gezakt van 3000 sc naar de huidige prijs.

3. Waarom werkt het niet goed (genoeg) op dit moment?
Ik denk dat het komt doordat er diverse spelers zijn die rijk genoeg zijn maar graag der sc willen houden om er mee te koop te kunnen lopen. Hierdoor gaan ze afdingen en krijgen ze spullen vaak een stuk goedkoper dan ze origineel waren. Dit gaat vaak over de publieke chat waardoor andere dit ook zien en je de discussie al ziet ontstaan van: Ja maar hij kreeg ook 1 stack voor 30 ipv van 60 sc. Waardoor binnen no-time iedereen wel weet dat een stack cobble ipv voor 60 sc ook voor 30 sc verkregen kan worden.

4. Hoe kan het verbeterd worden op de server?
Ik heb volgens mij ergens al eens iets voorbij zien komen over minimum prijzen, als er een manier zou zijn om deze te kunnen hanteren ongeacht op welk front zou dit misschien kunnen werken.

5. Hoe moet het idee uitgewerkt worden?
Items ongeacht welke manier ruilen of verkopen een minimale waarde laten houden. Zodat in ieder geval /markt, /ah, /trade en shopsigns gedekt zijn. Zelf dacht ik aan een extra positie in het muisover menu, zodra je er dan overheen gaat dat elke speler kan zien wat de minimale waarde is. Een maximale waarde zou niet echt nodig zijn denk ik, omdat Skyblock echt per dag verschilt wat iedereen graag wil hebben.

Dat was mijn eerste input, hoop dat ie aan de verwachting zal voldoen :tongueout:
Groeten MiningThunder


Ik ben het hier niet helemaal mee eens. Ik snap je punt, maar vroeger (rond kerst enz en de tijden daarvoor) was een prijs van 1500 best wel normaal voor een beacon.


1. Onderwerp van idee/input?

Mijn idee is dat de kleurenchat terug komt. Ik zelf en vele andere, naar mijn mening, vonden dit vroeger altijd erg leuk.

5. Hoe moet het idee uitgewerkt worden?

Gewoon de manier zoals het vroeger werkte met de & codes
 

SpotifyPremium_

Legend
SpotifyPremium_
SpotifyPremium_ ✔
Legend
19 apr 2015
3
0
85
21
1. Onderwerp van idee/input? Antwoord:
HCF maps

2. Hoe is het op dit moment op de server? Goed

3. Waarom werkt het niet goed (genoeg) op dit moment? Antwoord: Omdat Ik van HCF hou en mine Games

4. Hoe kan het verbeterd worden op de server? Antwoord: HCF Maps/Miners Updates

5. Hoe moet het idee uitgewerkt worden? Antwoord: Probeer zo Goed mogelijk een HCF Map te maken Met Leuk Dingetjes er in/Miners moet gewoon heel erg geupdate worden

--------------------------------------------------------------------------------------------------
 

Drakenburcht;)

Niet Verified
9 jun 2017
2
0
33
--------------------------------------------------------------------------------------------------
1. Onderwerp van idee/input? Antwoord:
Indien het een nieuw niet bestaand ding is op HauntedMC, ga naar stap 5.

2. Hoe is het op dit moment op de server? Antwoord: geweldig

3. Waarom werkt het niet goed (genoeg) op dit moment? Antwoord: de elytra's functioneren niet goed. :(

4. Hoe kan het verbeterd worden op de server? Antwoord: de pets weer verkrijgbaar stellen met tokens, 500TK per stuk en de elytra's weer laten werken.

5. Hoe moet het idee uitgewerkt worden? Antwoord: eigenlijk is het supersimpel! laat de elytra's weer 100% functioneren zonder speed limit en stel de pets verkrijgbaar voor 500 tokens! ik ben 4 pets verloren door de ranks, de creeper, bat, enderman en iron golem :( ik zou ze graag terug willen en de rest zonder rank ook! (ik weet dat niet zeker maar ik ga er wel van uit)
--------------------------------------------------------------------------------------------------
 

Luckie07

Supreme+
Luckie07
Luckie07 ✔
Supreme+
7 mei 2015
78
33
192
Breda
1. OnderWerp van idee/input? MiniGames en Chatkleur voor Donateurs.

2.Hoe moet het idee uitgewerkt worden? Ik zou het erg leuk vinden als er een paar nieuwe minigames komen (bijv.) EggWars , Speedrun , BedWars. Nieuwe Mappen voor Skywars. Het 2de is Voor de Donateurs zoals Premium Elite Legend God Btw (Supreme) Chatkleur te mogen gebruiken (Bijv.) Premium licht geel, Elite Oranje, Legend Donker Groen, God Paars, Supreme Licht Blauw?
Dit was het zo'n beetje mijn idee
Mvg Luckie07
 

Silcrafter9

Supreme
Silcrafter9
Silcrafter9 ✔
Supreme
12 mei 2015
2
2
100
20
Hell
Het lijkt my wel leuk dat hide and seek terug komt en dat paintball verwijdert wordt (kan je die server ook gebruiken voor hide and seek volgensmij) en misschien ook Bold nicknames vanaf legend ofzo en het lijkt me ook wel grappig als er wat "oldschool" games komen zoals spleef
ik hoop dat hier misschien iets van word toegevoegd
AutoCorrect
 

Nookie_S5

Supreme
Nookie_S5
Nookie_S5 ✔
Supreme
22 okt 2013
335
61
224
Netherlands, Limburg
1. Onderwerp van idee/input?
AFK mining

2. Hoe is het op dit moment op de server?

Op dit moment is afk mining niet toegestaan op de server. Zover ik weet had dit te maken met inactieve spelers en andere spelers de kans te geven een gamemode te joinen. Anders zou de desbetreffende gamemode snel vol zijn.

3. Waarom werkt het niet goed (genoeg) op dit moment?
Mijn inziens heeft afk mining momenteel weinig tot geen gevolgen voor de server.

4. Hoe kan het verbeterd worden op de server?
idle kick verwijderen en afk mining toestaan. De server kan het m.i. aan en daardoor komen er vanzelf ook meer spelers

5. Hoe moet het idee uitgewerkt worden?
zie punt 4
 

Datdus

Supreme
Datdus
Datdus ✔
Supreme
16 aug 2016
119
84
222
1. Onderwerp van idee/input?
AFK mining

2. Hoe is het op dit moment op de server?

Op dit moment is afk mining niet toegestaan op de server. Zover ik weet had dit te maken met inactieve spelers en andere spelers de kans te geven een gamemode te joinen. Anders zou de desbetreffende gamemode snel vol zijn.

3. Waarom werkt het niet goed (genoeg) op dit moment?
Mijn inziens heeft afk mining momenteel weinig tot geen gevolgen voor de server.

4. Hoe kan het verbeterd worden op de server?
idle kick verwijderen en afk mining toestaan. De server kan het m.i. aan en daardoor komen er vanzelf ook meer spelers

5. Hoe moet het idee uitgewerkt worden?
zie punt 4

AFK minen mag nu niet omdat er per 20 minuten nu currency en xp te verdienen is. Ook omdat mensen dan heel de nacht afk gaan staan bij hun farms en zo zonder moeite ontzettend veel resources kunnen bemachtigen.
 

SirDannyy

Supreme
SirDannyy
SirDannyy ✔
Supreme
25 jul 2015
223
49
237
25
Limburg
1. Onderwerp van idee/input?

1. Kingdom wars minigame
2. Jailbreak op prison server.

2. Hoe is het op dit moment op de server? Antwoord:

1. Er is momenteel geen kingdom server, maar het idee is om dan meer mensen te trekken die van RPG houden en samen willen werken om een bepaald gebied te verdedigen.

2. Momenteel kan je alleen PVP, minen, handelen en lekker kletsen.

3. Waarom werkt het niet goed (genoeg) op dit moment? Antwoord:

1. NVT
2. Omdat Jailbreak uitdagen is en je mist dan een stukje uitdaging.

4. Hoe kan het verbeterd worden op de server? Antwoord:

NVT

5. Hoe moet het idee uitgewerkt worden? Antwoord:

1. Je maakt twee kastelen met een slagveld tussen de 2 kastelen. In die slagveld maak je dan rivieren, lava landschap enzovoorts. Je kan dan ook eventueel verschillende maps maken die om de zoveel tijd veranderen. Dan maak je het extra leuk en is het niet eentonig.

Je kan dan verschillende modes doen: Meeste kills in bepaalde tijd, vlag stelen, kasteel vernietigen en dan een bepaalde mob boss verslaan (wither, ender dragon, grote zombie king enzo).

2. Een gevangenis met cellen met allemaal traps, doolhoven en guards die je dan moet verslaan of ontwijken. Je moet dan dan proberen uit het doolhof te ontsnappen, eventueel kun je dan zo programmeren dat het om de zoveel tijd veranderd.

Het tweede idee is: RPG, je kan dan bewaker of prisoner kiezen. Dit is beetje moeilijk uit te leggen. Maar als iemand een simpel uitleg ervoor kan maken, dan zou ik het hier plaatsen.

Ik hoop dat jullie hier wat mee kunnen. Het lijkt erg leuk als die jailbreak naar prison komt.

Met vriendelijke groet,

Danny
 
  • Like
Reactions: Dimitri

MiningThunder

Niet Verified
29 mrt 2017
94
5
92
29
Ergens in NL
1. Onderwerp van idee/input?
AFK mining

2. Hoe is het op dit moment op de server?

Op dit moment is afk mining niet toegestaan op de server. Zover ik weet had dit te maken met inactieve spelers en andere spelers de kans te geven een gamemode te joinen. Anders zou de desbetreffende gamemode snel vol zijn.

3. Waarom werkt het niet goed (genoeg) op dit moment?
Mijn inziens heeft afk mining momenteel weinig tot geen gevolgen voor de server.

4. Hoe kan het verbeterd worden op de server?
idle kick verwijderen en afk mining toestaan. De server kan het m.i. aan en daardoor komen er vanzelf ook meer spelers

5. Hoe moet het idee uitgewerkt worden?
zie punt 4

Dan zou SkyBlock een hele grote wending berg afwaarts krijgen.
 
D

Deleted member 13307

Guest
1. Onderwerp van idee/input? Antwoord:
Survival 1 market.

Hey na een hele lang stop ben ik nu al een aantal maanden terug. Er zijn natuurlijk heel veel dingen verandert in de tijd dat ik weg was vooral maar leuke dingen, maar wat ook verandert is en wat ik minder leuk vindt is dat een persoon nu maximaal 25 dingen op de market van survival 1 kan hebben staan. Ik was altijd een fanatieke verkoper die soms wel meer dan 50 verschillende items op de market had staan. Dus daarom hierbij mijn vraag waarom dit weg is gehaald en zouden jullie staff misschien overwegen om het terug te willen draaien zoals het vroeger was.

Ik hoor t wel. Groet, Mike
Mike, dat doen ze omdat er anders teveel items op market komen te staan.
Met dit ontstaan er dus minder pagina's.
Ook zit er een tijdslimiet op om het niet altijd op market te laten staan

-Joshua