Het grote community input topic!

Beste Haunties,

Vandaag een ander soort nieuwsbericht. Wij hebben namelijk niets belangrijks te vertellen aan jullie, maar dat hebben jullie wel aan ons! We vragen jullie om je ideeën met ons te delen.


Maar waarom doen we dit in een topic en niet in een mooi formulier dat je naar ons kan opsturen? Omdat het community input betreft. De punten die jullie noemen mogen ook je medespelers lezen omdat die iedereen aangaan. We vragen jullie dan ook, middels goed onderbouwde argumenten, ook op elkaars ideeën te reageren.

Dus wat kan er beter aan HauntedMC? Wat is er al goed aan HauntedMC? En wat zijn dingen die absoluut moeten komen of verdwijnen?
We kunnen het hier hebben over plugins, over personen, over bouwwerken, over systemen, over principes en regels, letterlijk alles staat open ter discussie en wordt van jullie gevraagd. Wees zo eerlijk en doelgericht mogelijk.

Hoe kan ik mijn input en ideeën hier melden?

Neem onderstaand formulier over als je geen idee hebt hoe je jouw idee moet formuleren. Indien je dit wel weet, ga je gang, we kijken uit naar ieders antwoord.

--------------------------------------------------------------------------------------------------
1. Onderwerp van idee/input? Antwoord:
Indien het een nieuw niet bestaand ding is op HauntedMC, ga naar stap 5.

2. Hoe is het op dit moment op de server? Antwoord:

3. Waarom werkt het niet goed (genoeg) op dit moment? Antwoord:

4. Hoe kan het verbeterd worden op de server? Antwoord:

5. Hoe moet het idee uitgewerkt worden? Antwoord:

--------------------------------------------------------------------------------------------------


Succes met het invullen!
Denk eraan altijd beleefd te reageren op de reacties van het topic, ook als je het ergens niet mee eens bent.

Mvg Remy & Staff Team

 

MiningThunder

Niet Verified
29 mrt 2017
94
5
92
29
Ergens in NL
Ik zal het spit afbijten voor de eerste input op dit topic :-)

1. Onderwerp van idee/input?
Het onderwerp van mijn input gaat over Skyblock en Economie die er op dit moment ontstaat.

2. Hoe is het op dit moment op de server?
Op de server begint op dit moment een situatie te ontstaan dat er een hoop prijswisselingen gaande zijn. Helaas voor de meeste spelers pakt dit negatief uit omdat de waardes ver beneden het "normale" niveau beginnen te zakken. Zo is een Beacon die te verkrijgen is door of te farmen of deze te kopen in /warp shop 4000 sc waard, echter staat de waarde nu al onder de 1500 sc. De afgelopen 3 weken is de waarde van een Beacon gezakt van 3000 sc naar de huidige prijs.

3. Waarom werkt het niet goed (genoeg) op dit moment?
Ik denk dat het komt doordat er diverse spelers zijn die rijk genoeg zijn maar graag der sc willen houden om er mee te koop te kunnen lopen. Hierdoor gaan ze afdingen en krijgen ze spullen vaak een stuk goedkoper dan ze origineel waren. Dit gaat vaak over de publieke chat waardoor andere dit ook zien en je de discussie al ziet ontstaan van: Ja maar hij kreeg ook 1 stack voor 30 ipv van 60 sc. Waardoor binnen no-time iedereen wel weet dat een stack cobble ipv voor 60 sc ook voor 30 sc verkregen kan worden.

4. Hoe kan het verbeterd worden op de server?
Ik heb volgens mij ergens al eens iets voorbij zien komen over minimum prijzen, als er een manier zou zijn om deze te kunnen hanteren ongeacht op welk front zou dit misschien kunnen werken.

5. Hoe moet het idee uitgewerkt worden?
Items ongeacht welke manier ruilen of verkopen een minimale waarde laten houden. Zodat in ieder geval /markt, /ah, /trade en shopsigns gedekt zijn. Zelf dacht ik aan een extra positie in het muisover menu, zodra je er dan overheen gaat dat elke speler kan zien wat de minimale waarde is. Een maximale waarde zou niet echt nodig zijn denk ik, omdat Skyblock echt per dag verschilt wat iedereen graag wil hebben.

Dat was mijn eerste input, hoop dat ie aan de verwachting zal voldoen :tongueout:
Groeten MiningThunder
 

WolfbitingSheep

Niet Verified
22 dec 2015
114
11
114
België, Oost-Vlaanderen
1. Onderwerp van idee/input?
Een experimental-server

2. Hoe moet het idee uitgewerkt worden?
Het lijkt me erg voordelig voor Haunted als er een server komt waar mensen nieuwe maps kunnen uittesten voor ze gebruikt worden in de main gamemode server. Ook nieuwe gamemodes kunnen uitgetest worden en de andere zaken er nog uit deze topic naar boven komen... ;)
Hievoor moet gewoon een kleine spawn opgezet worden en bepaalde stuff met plugins of command blocks waar ik helemaal niets van af weet.

Dat was het wel weer denk ik.
 

Bart

DiscordTeam
Staff member
Bartyh
Bartyh ✔
DiscordTeam
11 apr 2016
541
152
330
20
Utrecht
1. Onderwerp van idee/input?
Mijn onderwerp van mijn input gaat in het algemeen over geheel KitPvP.

2. Hoe is het op dit moment op de server?
Op dit moment is het een beetje 'basic' naar mijn mening. Het is kitpvp, maar naar mijn mening niet meer kwalitatief goed genoeg, wat een paar jaar geleden wel zo was, omdat het toen nog gloednieuw was.

3. Waarom werkt het niet goed (genoeg) op dit moment?
Omdat kitpvp al zo oud is, is het erg out-dated. De kits zijn totaal niet eerlijk als je een level 1 kit gaat vergelijken met een level 5 kit. Ook is de KitPvP server al jaren zoals het nu is, dit begint ook saai te worden.
4. Hoe kan het verbeterd worden op de server?
Het helemaal ''vernieuwen''. Klinkt best simpel, maar hiermee bedoel ik ook veel. Niet alleen nieuwe map en kits, denk ook aan extra features en extra's. Ik zal hier onder even wat ideetjes noemen
5. Hoe moet het idee uitgewerkt worden?
  • Nieuwe map - Mooi maar vlak, en een keer anders dan anders. We hebben nu bij prison al biomes, bij kitpvp ook al verschillende eiland met verschillende biomes. Mij zou het leuk lijken om een keer 1 thema te pakken, bijvoorbeeld ''een verlaten stad'', en maak dan allemaal verlaten huizen etc.
  • Eerlijke kits - Upgrades of niet, ze moeten gelijk zijn. Dit gaat moeilijk met rank upgrades, dus dan zou ik de upgrades eruit doen.
  • Soup-refill station - Je moet op een bepaald gebied staan en wanneer je daar een bepaalde tijd op hebt gestaan krijg je 1 row soups erbij (Of meer, eigen keuze). Als je dan bijvoorbeeld dat thema verlaten stad weer neemt, zou je bijvoorbeeld een verlaten tankstation het refill station kunnen maken.
  • Kill rewards - Wanneer je een killstreak maakt krijg je een special item.
  • /spawn uitzetten - Het is kitpvp, je pvpt totdat je dood gaat, ook met die special items, je hebt ze, maar dood = dood en dan droppen ze zodat andere mensen ze kunnen oppakken (Of ze droppen niet, eigen keuze)
  • een /rename functie voor donators? Niet zo zeer belangrijk, wel een grappige functie.
  • Ohja, je ziet dus wel wie door wie is gedood, het zou handig zijn als dit dmv een command uitgeschakeld kon worden.
  • Ohja, nog 1 ding over de kits, ik zou special items al gelijk adden aan kits. Denk aan items waarmee je een ''escape'' kan krijgen en 20 blocks weg word geteleporteerd. Of denk aan iets zoals een fishing rod en als je iemand raakt krijgt hij slowness voor een bepaalde tijd (Dit heeft dan een cooldown)
Dit waren mijn ideeën tot nu toe, het is nog best moeilijk om iets ''unieks'' te bedenken, maar als ik nog iets bedenk zal ik het hierbij schrijven!
mvg,
Bob
 

artho

Niet Verified
31 okt 2014
989
189
244
1. Onderwerp van idee/input?
Mijn onderwerp van mijn input gaat in het algemeen over geheel KitPvP.

2. Hoe is het op dit moment op de server?
Op dit moment is het een beetje 'basic' naar mijn mening. Het is kitpvp, maar naar mijn mening niet meer kwalitatief goed genoeg, wat een paar jaar geleden wel zo was, omdat het toen nog gloednieuw was.

3. Waarom werkt het niet goed (genoeg) op dit moment?
Omdat kitpvp al zo oud is, is het erg out-dated. De kits zijn totaal niet eerlijk als je een level 1 kit gaat vergelijken met een level 5 kit. Ook is de KitPvP server al jaren zoals het nu is, dit begint ook saai te worden.
4. Hoe kan het verbeterd worden op de server?
Het helemaal ''vernieuwen''. Klinkt best simpel, maar hiermee bedoel ik ook veel. Niet alleen nieuwe map en kits, denk ook aan extra features en extra's. Ik zal hier onder even wat ideetjes noemen
5. Hoe moet het idee uitgewerkt worden?
  • Nieuwe map - Mooi maar vlak, en een keer anders dan anders. We hebben nu bij prison al biomes, bij kitpvp ook al verschillende eiland met verschillende biomes. Mij zou het leuk lijken om een keer 1 thema te pakken, bijvoorbeeld ''een verlaten stad'', en maak dan allemaal verlaten huizen etc.
  • Eerlijke kits - Upgrades of niet, ze moeten gelijk zijn. Dit gaat moeilijk met rank upgrades, dus dan zou ik de upgrades eruit doen.
  • Soup-refill station - Je moet op een bepaald gebied staan en wanneer je daar een bepaalde tijd op hebt gestaan krijg je 1 row soups erbij (Of meer, eigen keuze). Als je dan bijvoorbeeld dat thema verlaten stad weer neemt, zou je bijvoorbeeld een verlaten tankstation het refill station kunnen maken.
  • Kill rewards - Wanneer je een killstreak maakt krijg je een special item.
  • /spawn uitzetten - Het is kitpvp, je pvpt totdat je dood gaat, ook met die special items, je hebt ze, maar dood = dood en dan droppen ze zodat andere mensen ze kunnen oppakken (Of ze droppen niet, eigen keuze)
  • een /rename functie voor donators? Niet zo zeer belangrijk, wel een grappige functie.
  • Ohja, je ziet dus wel wie door wie is gedood, het zou handig zijn als dit dmv een command uitgeschakeld kon worden.
  • Ohja, nog 1 ding over de kits, ik zou special items al gelijk adden aan kits. Denk aan items waarmee je een ''escape'' kan krijgen en 20 blocks weg word geteleporteerd. Of denk aan iets zoals een fishing rod en als je iemand raakt krijgt hij slowness voor een bepaalde tijd (Dit heeft dan een cooldown)
Dit waren mijn ideeën tot nu toe, het is nog best moeilijk om iets ''unieks'' te bedenken, maar als ik nog iets bedenk zal ik het hierbij schrijven!
mvg,
Bob
Een hcf kitmap, alleen met soups en speciale items erbij? Man o man, jij bent hcf verslaafd
 

artho

Niet Verified
31 okt 2014
989
189
244
Ik heb wel een tof ideetje :
We maken een soort van rode circkel, geven iedereen een vis met knockback 1 en degene die er nog op staat voordat de tijd voorbij is, wint.
 

Bart

DiscordTeam
Staff member
Bartyh
Bartyh ✔
DiscordTeam
11 apr 2016
541
152
330
20
Utrecht
@artho Wat bedoel jij nou weer? Ik geef ideeën voor kitpvp en jij gaat random praten over HCF?

Om nou gelijk te zeggen dat special items van HCF afkomen, het is geen een heel normale toevoeging, ook bij kitpvp server. Genoeg server die special items geven als je bijv een killstreak maakt...
 

SKRWildfire

Niet Verified
2 dec 2014
424
86
237
27
Nederland
De server is erg gezellig (teminste bij skyblock) en daar ben ik blij mee maar wat ik erg minder vind is dat er soms bij skyblock van die lagg en buggs zitten. En dat kan wel sterk verbeterd worden.

Mijn eerste idee was voor de spawn het shop gebouw bij /warp shop ik zie niet veel de nut er in als het ook in /shop kan gedaan worden die spullen. En op de plek van de shop een tutorial huis maken (wat ooit in een oud sb spawn zat ondergrond) om toch weer wat extra service naar nieuwe spelers te geven.
Wat er in die tutorial gebouw gaat met na druk de basic dingen van skyblock mob grinder, cobble/stone gen iron farm hoe dat gemaakt moet worden.
Dit kan worden gedaan op een manier van een event voor de spelers op skyblock :P

2de idee is ook voor spawn is de resource farm iets uitbreiden met bv clay blocks en misschien andere blocks dat niet te krijgen is ( dan alleen shop of challenges ) er bij te doen want clay zie ik nog wel mensen nodig hebben maar bijna onmogenlijk te krijgen.

3de idee is met staff en een paar spelers een book maken met alle basic commands dat een speler kan doen en die kan je dan krijgen door bij kit start te doen of een aparte kit info of zo te maken.

Daar bij heb ik nog wel wat meer ideeen maar ik hou het wel bij deze voor nu.
 

artho

Niet Verified
31 okt 2014
989
189
244
@artho Wat bedoel jij nou weer? Ik geef ideeën voor kitpvp en jij gaat random praten over HCF?

Om nou gelijk te zeggen dat special items van HCF afkomen, het is geen een heel normale toevoeging, ook bij kitpvp server. Genoeg server die special items geven als je bijv een killstreak maakt...
- special items : hcf (koth crates dus)
- vlakke map : hcf spelers willen alleen maar vlakke maps zodat je goed kan strafen etc.
- /spawn : in hcf kan je geen /spawn
- wie er gedood is : in hcf staat dat ook altijd in de chat
- kill rewards : hcf kitmap. op arcane krijg je na een aantal kills na elkaar ook een beloning.

Inderdaad, daarom begon ik over hcf
 

Bart

DiscordTeam
Staff member
Bartyh
Bartyh ✔
DiscordTeam
11 apr 2016
541
152
330
20
Utrecht
Nou, ok, het zit ook in HCF, maar het zit ook op andere kitpvp servers.
 
  • Like
Reactions: Dimitri

Dimitri

Supreme
Dimitrii
Dimitrii ✔
Supreme
6 okt 2014
3.294
277
382
24
het Noorden van Noord-Holland
www.youtube.com
Extra, leuke functies zijn zeker niet verkeerd voor KitPvP. De ideeën van @iBobbb zijn wel erg leuk. :)
 

EndieDragon

Niet Verified
1. Onderwerp van idee/input? Antwoord:
Allemaal nieuwe minigames toevoegen zoals build battle, blocking dead of hauntedmc says (net zoals santa says)

2. Hoe is het op dit moment op de server? Antwoord:
Heel leuk alleen het valt me op (en ik denk ook andere spelers) dat er bijvoorbeeld helemaal niet veel paintball, survivalgames enzv. wordt gedaan, dus misschien is het tijd voor iets nieuws :D

3. Waarom werkt het niet goed (genoeg) op dit moment? Antwoord:
Een paar minigames worden nooit of bijna nooit gespeeld, dus ik dacht, misschien is het tijd voor iets nieuws :)
4. Hoe kan het verbeterd worden op de server? Antwoord:
Zoals ik al zij misschien allemaal nieuwe minigames toevoegen zodat er meer nieuwe spelers komen en dit een (nog) populairdere server wordt
5. Hoe moet het idee uitgewerkt worden? Antwoord:
nieuwe minigames maken (ik weet niet zo goed hoe ik deze vraag moest beantwoorden, maar hopelijk hebben jullie wat aan deze tips :)
 

Finkie10

Niet Verified
18 mrt 2015
6
2
74
22
Er zouden misschien meer minigames kunnen komen? Speedrun van vroeger vond ik echt super tof, zou leuk zijn als het terug komt
 

5XI

Niet Verified
28 feb 2017
87
13
132
21
Nederland
1. Onderwerp van idee/input? ChatKleur voor spelers met rank.

5. Hoe moet het idee uitgewerkt worden? Oke, mijn idee is het om spelers met Premium 1x per 2 uur chatkleur te geven, Elite 1x per anderhalf uur, Legend 1x per uur en God 1x per half uur chatkleur.
 

5XI

Niet Verified
28 feb 2017
87
13
132
21
Nederland
1. Onderwerp van idee/input? /shout

5. Hoe moet het idee uitgewerkt worden? Oke, mij lijkt het super tof als je /shout kan doen als een speler met God rank. (In de server) hiermee bedoel ik dat iedereen in elke gamemode op HauntedMC het bericht kan zien. (Ik zou een keer per 2 uur aanraden).
 

Jorai

Niet Verified
26 jan 2016
6
1
67
20
--------------------------------------------------------------------------------------------------
1. Onderwerp van idee/input? Antwoord: Een nieuwe gamemode
Indien het een nieuw niet bestaand ding is op HauntedMC, ga naar stap 5.

:

5. Hoe moet het idee uitgewerkt worden? Antwoord: Nouja, ik heb dus een leuk idee, een soort nieuw iets dat nog niet veel bestaat in Minecraft.

Het is eigenlijk heel simpel, je moet zo snel mogelijk uit een escape room zien te komen, door puzzels, raadsels en opdrachten te voltooien, en hoe sneller je uit de escape room bent, hoe meer coins, punten of XP je krijgt.
Bijv:
Binnen 5 min: 100XP
5-10 min: 50XP
Enz.

En dan heb je verschillende escape rooms, met verschillende puzzels en raadsels enzo.
Misschien is het dan ook leuk dat mensen ook hun vrienden kunnen uitnodigen om samen de escape room te voltooien.
En ook miss dat er verschillende teams zijn die strijden tegen elkaar.

Het is gewoon een ideetje van mij, ik hoop dat jullie het leuk vonden en ik hoor graag jullie vragen en meningen.

Mvg Afzuigkapje

--------------------------------------------------------------------------------------------------
 

EndieDragon

Niet Verified
1. Onderwerp van idee/input? /shout

5. Hoe moet het idee uitgewerkt worden? Oke, mij lijkt het super tof als je /shout kan doen als een speler met God rank. (In de server) hiermee bedoel ik dat iedereen in elke gamemode op HauntedMC het bericht kan zien. (Ik zou een keer per 2 uur aanraden).
goed idee maar je kan al wel je naam in kleurtjes doen dus..