Survival 1.8 update

Status
Niet open voor verdere reacties.

remymine

Owner
Staff member
remymine
remymine ✔
Owner
17 sep 2013
3.689
1.793
425
28
Rotterdam
hauntedmc.nl
Hier komt alle info over de updates voor de survival server als de 1.8 update komt.

Border
De border zal verplaatst worden. Van een radius van 5.000 gaan we naar een radius van 10.000.
Flink groter dus. Hier zullen de nieuwe 1.8 blocks spawnen en ook zijn er mesa biomes te vinden!

Nether
De nether zal een wipe krijgen. Ook zal de border hiervan natuurlijk groter worden.
Mogelijk gaan we de schaal ipv 1:8 (overworld : nether) aanpassen naar 1:1. Zodat alle portals goed uitkomen, dit wordt nog getest of dit werkt.

Commands
Op verzoek van een aantal mensen zullen er wat handige commands bijkomen.
De /ignore command is al een paar keer naar gevraagd, deze zal ik dan ook toevoegen.

Servershop
De servershop zal verdwijnen in sign vorm. Hij komt terug met de command /servershop. Hier krijg je in een creative menu indeling alle items te zien in aparte menu's waar je ze kunt kopen. Dit werkt vele malen sneller en je kunt het overal gebruiken, warpen hoeft niet meer!

Nieuwe spawn
Er zal een nieuwe spawn komen in het nieuwe generated gebied. Hier zal alles veel overzichtelijker zijn. Er komen nieuwe tutorials, duidelijke wegen naar de wereld en een goed ingedeeld wegen net rond de spawn zodat dit niet meer lelijk willekeurig wordt volgebouwd met lelijke huisjes.

Ook komt er een speciaal shopplein dat een stukje van de spawn af ligt. Hier hebben alle shops dezelfde bereikbaarheid aan 1 groot plein en allemaal evenveel plek.

Alle plekken zijn de bereiken via de nieuwe metro/trein stations. Hier kun je kiezen om ouderwets met minecarts overal naartoe te gaan of via het 'bestemmingen' warp bord dat ook in het station staat.

Centrale mobfarm
Er komt een centrale mobfarm met spawners van bijna alle soorten.

Kits
Starterkit zal completer zijn met een lading food onder andere. Zodat er niet meer gezeurd wordt om food bij elk nieuw iemand die joined. Ook zullen er wat kleine handige kits bijkomen. (Deze zullen niet OP zijn en zullen niet het inkomen van de shops beinvloeden)

Claimsysteem
Het claimsysteem zal duidelijker zijn, en vertaald naar het Nederlands.

Datum
Einde van Maart wordt door sommigen gezegd. Echter is er nog geen ETA.

Donateurs kunnen een shop reserveren op het plein. Plaats gewoon een reactie hier en alles komt goed.
Waarom reserveren? Dan weet ik hoe groot het plein moet worden om mee te beginnen. Dit voorkomt dat alles binnen een paar dagen vol zit.

Let op: Sommige van de genoemde items zullen al uitgevoerd worden voordat de 1.8 update komt.

Meer info binnenkort.
 

Doc_Brano

Niet Verified
15 dec 2013
1.439
159
219
hutje op de hei :)
is er al info over wanneer deze mogelijk komt??
 

LFplayer

Niet Verified
4 dec 2013
115
63
214
25
België
Als het komt hoop ik dat de server snel 1.8 heeft :)
 

Infinity101

Niet Verified
14 dec 2013
1
0
40
An sich mag een wipe van mij wel i.v.m. de grote hoeveelheid inactieve plots die de grootte van actieve plots beperken. Actieve plots kunnen dan opgeslagen worden en vervolgens overgezet naar de nieuwe wereld.
 

whitch

ie kunt néét meer doone as kan
whitch
whitch ✔
Supreme
18 sep 2013
1.125
434
332
"Ergens op deze aardbol"
de nieuwe block graniet lijkt me interesant voor mooie bouwwerken en mesabio is supers mooi. :)
En dan er een goed systeem komt voor spelers via trein/metro stations met een warp er naar toe supers. ;)
Ook dat er food komt voor spelers (nieuw) . ^_^
verder zou ik mensen aan willen raden om de bomen in zijn geheel te kappen en de saplings weer terug te zetten , het maakt de wereld,
er een stuk beter op
en voor alle punten die je gaat veranderen mijn complimenten remy :D
met vriendelijke groet jullie whitch :P
 

Doc_Brano

Niet Verified
15 dec 2013
1.439
159
219
hutje op de hei :)
Allereerst over de meta biome? Volgens wiki zou die er al in 1.7.2 zitten. Is die dan gewoon niet binnen bereik op dit moment? Volgens zelfde wiki is die net zo rare als een mushroom biome. Komt die dan ook? En gaat de reset van de nether nog door?

Ooh voor ik het vergeet ik wil graag een shopje in de nieuwe stad.
 

zantjez

Niet Verified
6 feb 2014
0
0
43
36
doe mij ook maar een shopje rem:P

de mesa biome is er idd al branolia, alleen valt die niet binnen de worldborder op het moment.

jij weet hoeveel werk zo'n whipe is he infinity, buiten het feit dat alles over gezet moet worden moet alles ook weer per persoon opnieuw geplaatst worden zodra deze zelf weer een plek heeft gevonden.
en zo vol is de server niet, op de dynmap zie je dat er zat ruimte is, enige probleem is dat teveel mensen te lui zijn om verder van de spawn af te bouwen.
 

mr_sneaky13

Niet Verified
4 nov 2013
336
49
234
23
asten
www.twitter.com
wordt de border van the nether ook groter
 

Rellebel

Niet Verified
18 feb 2014
22
29
134
Wat een mooie plannen allemaal Remy! Ik hoop dat het allemaal lukt. Hoewel ik nu nog geen donateur ben zou ik ook graag een plekje reserveren voor een shop. ;)
 

Bliksem79

Supreme
Bliksem79
Bliksem79 ✔
Supreme
19 sep 2013
250
30
187
Ik wil graag een plekje reserveren voor mijn shop:) zelfde plek ongeveer:P
 

whitch

ie kunt néét meer doone as kan
whitch
whitch ✔
Supreme
18 sep 2013
1.125
434
332
"Ergens op deze aardbol"
ik hoef geen winkel ik blijf lekker bij mijn huisje op spawn waar nu het spawn is en een huisje in waterstad niet te vergeten, eigenlijk is de hele map mijn huis ik zwerf overal :D :D :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.