Fps drops

Status
Niet open voor verdere reacties.

RyanGo

God
iMrUniverse
iMrUniverse ✔
God
14 okt 2014
472
127
284
26
Belgïe
Dag allemaal, ik ben niet zeker of het de juiste topic is,
Maar vndaag heb i kenorm last van FPS drops, ik heb namelijk meestal tussende 60-80 fps, maar vandaag blijft het maar fps laggen. ik kan niet deftig lopen, pvpv'en enzovoort. ik heb M'n minecraft al meerdere keren heropgestarts en m'n computer ook. Door wat zou het kunnen zijn ?

Alvast bedankt.
 

Raff

Supreme
Raff_Gnarrkill
Raff_Gnarrkill ✔
Supreme
23 mrt 2014
380
139
234
36
In de buurt van Eindhoven
Maar heb je al op andere servers getest? als het op andere servers wel soepel loopt ligt het dus niet aan jouw PC..


als het op andere servers OOK zo slecht loopt, dan zou het spyware, adware of virussen kunnen zijn, het zou ook gewoon een fout met je videokaart driver of met je Java installatie kunnen zijn, of een fout met een van je minecraft mods of met je hele minecraft installatie....

als eerste zou ik proberen je HELE java en minecraft te uninstallen, en dan je videokaart driver uninstallen
en ga dan maar even lekker op zoek naar de juiste Java download : https://www.java.com/nl/

(btw als je een 64bit PC hebt, kun je ook een 64bit java downloaden, maar dat gaat alleen via een 64 bit browser ;) )

en dan kijk je even welke videokaart je hebt (of welke laptop)
en ga dan naar de officiele site van jouw videokaart of laptop, en download daar de nieuwste drivers


en installeer daarna weer minecraft opnieuw ;)


Als het hierna nog niet werkt lag het misschien toch aan virussen/spyware of adware... helaas valt daar niet veel tegen te doen behalve even bij iemand een windows cd te lenen en je gehele PC opnieuw te installeren (duurt ongeveer 30 minuten)
 

RyanGo

God
iMrUniverse
iMrUniverse ✔
God
14 okt 2014
472
127
284
26
Belgïe
Hmm, ik zal eerst de virus check doen. ik heb geen antivirus, aangezien ik niet veel download. Ik begin daarmee. Hopelijk werkt het ^^
 

Raff

Supreme
Raff_Gnarrkill
Raff_Gnarrkill ✔
Supreme
23 mrt 2014
380
139
234
36
In de buurt van Eindhoven
virusscanner kan wel detecteren of je virussen hebt, maar bijna 80% van de virussen kan een virusscanner niet helemaal verwijderen....
maarja ik ga er zelf ook niet vanuit dat je fps drops liggen aan een virus, ik denk eerder 1 van die andere dingen die ik opnoemde.... maarja, het valt te proberen :)


(btw , zet NOOIT AVG virusscanner op je pc..... AVG maakt je pc alleen maar langzamer, en het kan bijna niks goed verwijderen enzo)
 

RyanGo

God
iMrUniverse
iMrUniverse ✔
God
14 okt 2014
472
127
284
26
Belgïe
Ik heb norton gebruikt, alle virussen verwijdert maar daar lag het niet aan. Ik heb net alles van minecraft verwijdert. ( letterlijk alles ) Ik ga nu java en further her-installeren en kijken wat ervan komt.
 

Raff

Supreme
Raff_Gnarrkill
Raff_Gnarrkill ✔
Supreme
23 mrt 2014
380
139
234
36
In de buurt van Eindhoven
doe dan ook je videokaart drivers ;) gewoon eraf knikkeren, dan kan je even tijdelijk niet gamen, totdat je de nieuwe hebt gedownload van de site van je laptop of de site van je videokaart maker (als je een GTX-860 hebt van MSI bijv, moet je de driver ook van MSI site vandaanhalen)
 

RyanGo

God
iMrUniverse
iMrUniverse ✔
God
14 okt 2014
472
127
284
26
Belgïe
Haha, ik ben niet echt handig met computers, ik heb het opgezocht, ik vind 't niet echt haha. Ik zal zodadelijk ff kijken.
 

RyanGo

God
iMrUniverse
iMrUniverse ✔
God
14 okt 2014
472
127
284
26
Belgïe
Njah, ik zal wss m'n videokaart moeten verwijderen enzovoort. Zouje mij kunnen leiden op Skype ? Ik ben niet echt zo'n technicus, als je tijd hebt en als je zelf graag wilt natuurlijk :)
[Edited] Wacht even, ik heb iets gevonden. m'n graphiccard heeft een intelcore 4000 mag ik een intelcore 6000 dan downloaden ? Of gewoon weer hetzelfde ?
 

conceptswe

Niet Verified
24 mei 2014
375
159
229
25
Niet kijken stalker!
Waarom hele videokaart eruit gooien? Je kunt toch ook java en minecraft reinstallen XD
anders gewoon systeemherstel zodat je je hele computer naar de datum terugzet voordat je de fps drop kreeg
 

RyanGo

God
iMrUniverse
iMrUniverse ✔
God
14 okt 2014
472
127
284
26
Belgïe
Concept ik heb al alles gedaan wat raff zei, buiten de videokaart. En niets holp :s Ik wil deftig MC spelen hoor :)
 

RyanGo

God
iMrUniverse
iMrUniverse ✔
God
14 okt 2014
472
127
284
26
Belgïe

RyanGo

God
iMrUniverse
iMrUniverse ✔
God
14 okt 2014
472
127
284
26
Belgïe
Geweldig... ik heb m'n intelcore HD Graphocs verwijdert. Ik heb wat geprobeert te downloaden van in d elijst. Nu zit ik vast... Niets werkt...
[Edited] Nu werkt het wel. Maar die laggs blijven maar komen.. pff .. Word er echt misselijk van
 
Laatste update:

UprisingErrors

Niet Verified
30 mrt 2014
79
16
79
doe dan ook je videokaart drivers ;) gewoon eraf knikkeren, dan kan je even tijdelijk niet gamen, totdat je de nieuwe hebt gedownload van de site van je laptop of de site van je videokaart maker (als je een GTX-860 hebt van MSI bijv, moet je de driver ook van MSI site vandaanhalen)

hoezo ?

ik heb ook een kaart van msi maar ik haal al die updates gewoon met nvidia geforce experience. werkt prima.
 

RyanGo

God
iMrUniverse
iMrUniverse ✔
God
14 okt 2014
472
127
284
26
Belgïe
Heb ik net gedaan .. Guess what ... Het heeft letterlijk niets verandert. Het blijft fps droppen ... ik dacht evne het risico te nemen door al m' files enzo te verwijderen ... ik ben erg teleurgesteld. Ik blijf die fps drops hebebn. ook in singleplayer, en andere servers... Pff ben dit spuugzat...
 

Raff

Supreme
Raff_Gnarrkill
Raff_Gnarrkill ✔
Supreme
23 mrt 2014
380
139
234
36
In de buurt van Eindhoven
Geforce Experience doet je drivers updaten ja, maar als er echt een fout in de driver zit kan dat programma die niet fixen,
daarom zei ik doe voor de zekerheid je hele videokaart drivers eraf gooien, en download dan de nieuwste ;)

de videokaart zelf kan je idd gewoon laten zitten he, ging puur om de drivers op je pc :P

Maja, even kijken, je hebt dus al viruscheck gedaan, je hebt al de nieuwste video kaart drivers gedaan, en je hebt minecraft en java beiden helemaal opnieuw geinstalleerd he?

want als dit allemaal het geval is, dan is er letterlijk geen andere optie meer..... je zult even bij een vriend of kennis een windows 7 of windows 8 cd moeten gaan lenen (welke jij fijner vind) en dan ff snel je pc opnieuw installeren ;) daarna loopt ie altijd weer lekker vlot :) en opnieuw installeren duurt maar 20 min ofzo, en er is niks moeilijks aan, soms vraagt ie wel wat, maar als je het gewoon leest is het altijd easy :)
 

Raff

Supreme
Raff_Gnarrkill
Raff_Gnarrkill ✔
Supreme
23 mrt 2014
380
139
234
36
In de buurt van Eindhoven
btw als je je pc opnieuw installeert hou dan altijd deze volgorde aan: EERST chipsset drivers, dan videokaart drivers etc (eventueel sound of usb drivers nog als je die nodig hebt) en pas als laatste doe je de dingen als Java en minecraft enzo ;)

de chipset driver zorgt er namelijk voor dat je pc je moederbord optimaal weet te benutten, die moet dus altijd als eerste ;)
 

RyanGo

God
iMrUniverse
iMrUniverse ✔
God
14 okt 2014
472
127
284
26
Belgïe
ik heb win 8,1, de volledige reset kan je in de computer zelf vinden. Voor de rest blijft alles hetzelfde, ik moet niets herdownloaden. :s
[edited] Raar... Vandaag werkt het perfect... Nu heb ik 30fps+ zonder da ik iets deed... Ik snap er niets meer van ><
 

remymine

Owner
Staff member
remymine
remymine ✔
Owner
17 sep 2013
3.689
1.793
425
28
Rotterdam
hauntedmc.nl
Nog een ding: Zet mipmap eens op 0 in je mc settings en Vsync uit, sommige videokaarten kunnen dat niet handelen. En kijk of er geen limit op je fps zit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.