Economie in prison (beta)

Wil je de economie:

  • Zo houden en dit eerlijk vinden

    Votes: 6 50,0%
  • Veranderen zo dat iedereen een kans krijgt

    Votes: 6 50,0%

  • Total voters
    12
Status
Niet open voor verdere reacties.

DarknessWolf14

Niet Verified
9 dec 2016
78
12
127
Hallo!
Nu Prison weer terug is zie ik hoe het eigenlijk met de economie hier gaat.
Het valt me op dat in het begin een strijd is wie de meeste mensen krijgt, en wie de meeste mensen krijgt heeft meer winst en word een hogere rank en des te hoger je rank des te hoger je de prijs van je Shop mag veranderen.
Ja dit gaat over vooral de Shops van de spelers.
Het leek me handig de economie te veranderen en dat er niet naar de Rank van de verkoper te kijken maar naar de prison te kijken en bijv. 20% maximaal meer mag verkopen dan de normale prijs in die ene prison. (Dit idee was al door andere voor gesteld bij de Staff en was afgekeurd maar, je kan dit als een voorbeeld zien). Door de economie ook gelijk te veranderen word het weer uitdagender voor nieuwe spelers in de toekomst want straks krijg je dat mensen met een hoge rank je zeer snel omhoog krijgen, en dan is er minder uitdaging je rank hoger te spelen/minen. Nu kunnen andere mensen minder makkelijk een Shop beginnen en sommige vinden dat erg jammer ;). Nu is de vraag of de economie in Prison te veranderen daarom deze stelling.

Met Vriendelijke Groet, DarknessWolf14
 

Boomknuffelaar

Supreme
SavageLove
SavageLove ✔
Supreme
25 jul 2015
21
9
142
21
Antwerpen
Komt erop neer dat het toch maar een spel is, en trouwens... Op miners is dat ook zo! Dus meeste zijn die "strijd" tussen spelers al gewend. Lol
 

DarknessWolf14

Niet Verified
9 dec 2016
78
12
127
Komt erop neer dat het toch maar een spel is, en trouwens... Op miners is dat ook zo! Dus meeste zijn die "strijd" tussen spelers al gewend. Lol
Er zijn ook gewoon mensen die niet miners zoveel hebben gespeeld en op prison verandering willen hebben en je leest volgens mij het ook niet helemaal want het word trouwens anders te makkelijk voor spelers te rankuppen. Er is een shop in DEF dat BIJNA 2x zoveel verkoopt als de normale prijzen in GHI dus dit is niet echt een goede economie wat mij betreft ;)
 

Bart

DiscordTeam
Staff member
Bartyh
Bartyh ✔
DiscordTeam
11 apr 2016
541
152
330
20
Utrecht
Ja, er moet iets aan gedaan worden, maar dat gaat niet zo 1, 2 ,3.

Stel, in ABC verkoop je iron voor 1000, en je mag een shop maken met 20% hoger,

Dan zou je een shop mogen maken met 1250, dit is het maximum. Als GHI rank zul je daar ongeveer 500 winst op maken, maar komt er een YZ die in ABC een shop maakt, dan zou hij misschien wel 5000 winst maken per stack..

En wat moet je dan? Ranks YZ geen cel laten huren in ABC, alten bannable laten worden, teamen bannable laten worden, dit zouden veel mensen dan niet leuk gaan vinden
 

DarknessWolf14

Niet Verified
9 dec 2016
78
12
127
Ja, er moet iets aan gedaan worden, maar dat gaat niet zo 1, 2 ,3.

Stel, in ABC verkoop je iron voor 1000, en je mag een shop maken met 20% hoger,

Dan zou je een shop mogen maken met 1250, dit is het maximum. Als GHI rank zul je daar ongeveer 500 winst op maken, maar komt er een YZ die in ABC een shop maakt, dan zou hij misschien wel 5000 winst maken per stack..

En wat moet je dan? Ranks YZ geen cel laten huren in ABC, alten bannable laten worden, teamen bannable laten worden, dit zouden veel mensen dan niet leuk gaan vinden
Daarom bijv. dus alleen naar de prisons kijken en niet naar de spelers rank te kijken ;D
 

DarknessWolf14

Niet Verified
9 dec 2016
78
12
127
Laat spelers dan gewoon geen shop signs meer maken he, klaar met diene zever
Ik denk dat het sign shops weg halen ook niet zo'n idee is want sommige mensen willen graag handelen, al sowieso waarom ga je dan met mij in discussie als je klaar met deze server bent? (Ik weet niet wat je met ''diene zever'' wil zeggen).

MVG, DarknessWolf14
 

dyllann

Supreme
dyllann
dyllann ✔
Supreme
24 dec 2014
154
45
214
Nederland
Ik vind dat een goed idee want degene die nu k is verdient veel geld door zijn shop.
20 % boven de prijs wat het in een mine kost dus als stone bijvoorbeeld bij
abc 200 is en dan 20 % is 240 maximum prijs
def 300 en dan 20% is 360 maximum prijs
en zo verder of je dan rank D of N bent maakt niet uit maximum prijzen per aparte mine
zo kan je nooit stone in abc voor 600 doen.
 

DarknessWolf14

Niet Verified
9 dec 2016
78
12
127
Ik vind dat een goed idee want degene die nu k is verdient veel geld door zijn shop.
20 % boven de prijs wat het in een mine kost dus als stone bijvoorbeeld bij
abc 200 is en dan 20 % is 240 maximum prijs
def 300 en dan 20% is 360 maximum prijs
en zo verder of je dan rank D of N bent maakt niet uit maximum prijzen per aparte mine
zo kan je nooit stone in abc voor 600 doen.
Goed voor stel en volgens mij ook netjes gekeken of het klopt! :D
 

Bart

DiscordTeam
Staff member
Bartyh
Bartyh ✔
DiscordTeam
11 apr 2016
541
152
330
20
Utrecht
Een maximum prijs is misschien goed voor de mensen die rankup moeten, omdat je ze slowt, maar wat nou als een JKL een shop begint in ABC? Hij verkoopt het nog steeds voor bijvoorbeeld 750 en maakt zo 600 winst...Dit voorstel hebben we dus al een keer overwogen om te doen, allen dat gaat niet zo 1, 2 ,3

Je zou een oplossing willen dat niemand een te grootte boost maakt, dus dat JKL er niet zoveel mee verdient en dat de spelers niet te snel rankup gaan... Het hele staffteam is al druk bezig met het vinden van een oplossing voor dit probleem, maar jullie kunnen natuurlijk ook helpen als je enige ideeen of suggesties hebt om het te verbeteren :)
 

DarknessWolf14

Niet Verified
9 dec 2016
78
12
127
Een maximum prijs is misschien goed voor de mensen die rankup moeten, omdat je ze slowt, maar wat nou als een JKL een shop begint in ABC? Hij verkoopt het nog steeds voor bijvoorbeeld 750 en maakt zo 600 winst...Dit voorstel hebben we dus al een keer overwogen om te doen, allen dat gaat niet zo 1, 2 ,3

Je zou een oplossing willen dat niemand een te grootte boost maakt, dus dat JKL er niet zoveel mee verdient en dat de spelers niet te snel rankup gaan... Het hele staffteam is al druk bezig met het vinden van een oplossing voor dit probleem, maar jullie kunnen natuurlijk ook helpen als je enige ideeen of suggesties hebt om het te verbeteren :)
Ik heb zelf nu ook een Shop gemaakt met Dane_Kalse word er gezegd: ''Stop met de eco te verneuken'' volgens mij zijn er wat die ook wel een andere manier willen hebben in de economie ;o
 

dyllann

Supreme
dyllann
dyllann ✔
Supreme
24 dec 2014
154
45
214
Nederland
@iBob63 De maximum verkoopprijs is dan voor abc mine met de 20% 240 coins dus of je nou rank k of z bent iedereen verdient er maximaal 40 coins mee in de abc mine, maar als je nou een shop in de jkl mine doet en de prijs van stone is daar 500 , dan mag je er ook 20% boven dus dat is 600. Dus in elke mine maximaal 20% boven de prijs van de shop in die mine. Dus je kan niet in abc stone inkopen voor 600
 

gertjan26

Elite
gertjan26
gertjan26 ✔
Elite
30 jul 2015
49
14
164
Witte Huis
Maar het jammer is ook dat sommige mensen veel hacken en xrayen de meeste worden geband maar, sommige zijn na een 1 dag al weer geunband. Het is dan ook logisch dat je met dat xrayen ook zo hoog bent en dat verpest het helemaal
 

Bart

DiscordTeam
Staff member
Bartyh
Bartyh ✔
DiscordTeam
11 apr 2016
541
152
330
20
Utrecht
Ik denk dat ik jou niet helemaal begrijp @quinten0707? Je maakt toch een mega winst als je in ABC een shop start met die prijzen als JKL zijnde
 

walk3n_fridge

Supreme
Walk3n_fridge
Walk3n_fridge ✔
Supreme
16 sep 2014
550
84
292
30
-
Nadeel van de percentages per mine is dat bijvoorbeeld rank g koopt in abc items op en dus mega snel rank h - i - j word doordat desbetreffende veel meer winst pakt.

Er is ook voorstel geweest doe dan zorgen dat je een cell niet kan huren 1 prison lager dan waar je zit met je rank.

Maar wat als een speler van jkl in ghi in cell huurt en dan rank up doet naar mno?
Behoudt helaas zijn cell dus boekt alsnog mega winsten.

De oplossing die we zoeken is nog niet gevonden omdat er simpelweg enorm veel factoren bij komen kijken voordat we daadwerkelijk iets online gaan/kunnen gooien.

Want ideen zijn leuk maar moeten ook nog wel kunnen met plugins etc.

Verders blijf er over nadenken alle hulp is altijd welkom!:)

Keep up the good work
 

dyllann

Supreme
dyllann
dyllann ✔
Supreme
24 dec 2014
154
45
214
Nederland
Ik denk dat ik jou niet helemaal begrijp @quinten0707? Je maakt toch een mega winst als je in ABC een shop start met die prijzen als JKL zijnde

Je mag niet hoger in de abc mine dan 20% van de prijzen in de shop dus je kan nooit meer winst maken dan 20% van de prijs in die mine.
In def kan je stone verkopen voor 275 coins dus als je zelf een shop begint in def mag de maximum prijs in def cel zijn 20% boven op de 275 is 330 coins dus of je nou k of z bent de prijzen van shops zijn in de def mine maximaal 330 coins voor stone voor iedereen , maar ga je nu een cel huren in mine NOP dan mag je de prijs maximum op 20 % van de shopprijs die in NOP is.
Kortom gewoon maximale prijzen per mine , hoe hoger de mine waar je de cel huurt hoe hoger je prijzen.
 

dyllann

Supreme
dyllann
dyllann ✔
Supreme
24 dec 2014
154
45
214
Nederland
Dat weet ik wel zeker want, er koopt iemand in de DEF mine ingots in van de prijzen van mno en hij draait veel winst.
Dat kan dus niet als je 20% boven de prijs van de shop zit in de desbetreffnde mine.
Iron kan je verkopen in def voor 800 coins met de 20% erbij is dat 960 maximaal om iron te verkopen in die mine en niet voor 2200 coins zoals nu is want degene die al m zijn kunnen op deze manier heel veel winst maken en alle andere zijn faiiliet met hun shop want kunnen nooit zoveel geven voor iron omdat hun het ook niet voor zoveel kunnen door verkopen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.