Economie in prison (beta)

Wil je de economie:

  • Zo houden en dit eerlijk vinden

    Votes: 6 50,0%
  • Veranderen zo dat iedereen een kans krijgt

    Votes: 6 50,0%

  • Total voters
    12
Status
Niet open voor verdere reacties.

Bart

DiscordTeam
Staff member
Bartyh
Bartyh ✔
DiscordTeam
11 apr 2016
541
152
330
20
Utrecht
Ik zal het even uitleggen:

Stel, ik ben J.

Ik begin in een shop in ABC waar ik stone voor 1200 aanbied, veel A, B of C mensen verkopen bij mij en ik heb heel veel stacks stone. Nu ga ik het verkopen, in JKL natuurlijk, want daar verkoop ik stone voor 2000 en dat betekent 800winst.
[Ik ga uit van 1000 voor 1 stack stone, dus 1200 met de 20%-regel]

Snap je wat ik bedoel? Je kan voor de speler die levelen het eerlijker maken, maar dan is het voor de shopeigenaar oneerlijk..
 

dyllann

Supreme
dyllann
dyllann ✔
Supreme
24 dec 2014
154
45
214
Nederland
Ja ik snap wat je bedoelt., hoe hoger je rank hoe meer je verdient als er maximum prijzen zijn.

Als je geen maximum prijzen hebt (zoals nu)is het voor de lagere ranks gunstiger want degene die hoge ranks hebben verhogen steeds meer hun prijzen i hun cel shops.


Het enige voordeel met maximum prijzen is dat niet iedereen het bij dezelfde cel shop verkoopt want de prijzen zijn overal gelijk.
Maar jij bent rank S en je wilt niet zoveel concurrentie dus je verhuist je cel/shop naar NOP minder klanten maar ook minder concurrentie en de kans is daardoor groter dat ze het bij jou kopen.
Je verdient wel iets minder maar hebt wel meer klanten want je mag maar 20% boven de shoppprijs in NOP
De mensen die in NOP kopen het dan bij jou en niet in def want daar zijn de prijzen stuk lager
Zo krijgt iemnad met de rank O er ook meer voor dan iemnad mat een rank A, jij verdient minder maar je hebt meer kans dat ze bij jou kopen
 
Laatste update:

gertjan26

Elite
gertjan26
gertjan26 ✔
Elite
30 jul 2015
49
14
164
Witte Huis
Volgens mij kan je de prijzen beter zo laten want, je kloot er maar steeds mee met de prijzen en ontstaan er bugs in de prijs .Er zijn al mensen die rank m zijn. Je kon het dan beter in het begin doen want, dan heb je er nog wat aan nu niet meer.
 

Kleinesmurfy

Niet Verified
3 feb 2015
126
67
157
32
'S-Hertogenbosch
Volgens mij kan je de prijzen beter zo laten want, je kloot er maar steeds mee met de prijzen en ontstaan er bugs in de prijs .Er zijn al mensen die rank m zijn. Je kon het dan beter in het begin doen want, dan heb je er nog wat aan nu niet meer.

Vergeet niet dat dit juist een BETA openig is juist om dingen te ontdekken die rechtgezet moeten worden.
Het moet opgelost worden maar hoe is nog de vraag maar dat komt goed.
Nu gaan mensen inderdaad veel te snel, dat is nooit de bedoeling geweest.

Opties overwogen:
  • Max prijzen 20% boven mineprijs. Voordeel voor shopeigenaar, nadeel spelers.
  • Geen max prijzen. Voordeel voor spelers, nadeel shopeigenaar behalve als hij/zij de hoogste rank heeft.
  • Geen cellen te huur voor hogere rank mensen in lagere prisons. Onmogelijk gezien men altijd kan opranken.
Denk aub allen mee!
 

DarknessWolf14

Niet Verified
9 dec 2016
78
12
127
Vergeet niet dat dit juist een BETA openig is juist om dingen te ontdekken die rechtgezet moeten worden.
Het moet opgelost worden maar hoe is nog de vraag maar dat komt goed.
Nu gaan mensen inderdaad veel te snel, dat is nooit de bedoeling geweest.

Opties overwogen:
  • Max prijzen 20% boven mineprijs. Voordeel voor shopeigenaar, nadeel spelers.
  • Geen max prijzen. Voordeel voor spelers, nadeel shopeigenaar behalve als hij/zij de hoogste rank heeft.
  • Geen cellen te huur voor hogere rank mensen in lagere prisons. Onmogelijk gezien men altijd kan opranken.
Denk aub allen mee!
Mij lijkt het een goed idee om sowieso een limiet per prison te zetten voor de shops want, bij abc is 64 iron ingots 500 en er word in een shop voor 1900 verkocht dus alleen een limiet zou genoeg zijn ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.