Voor alle yz spelers die een shop hebben! zelf mods!

Status
Niet open voor verdere reacties.

robbin

Niet Verified
24 sep 2014
26
10
32
31
beste yz spelers,

leuk dat jullie yz hebben gehaalt en congratz helaas zie ik dat jullie met de shops de prijzen aardig aan het omhoog gooien zijn waarbij ik probeer de prijzen wat lager te houden zodat wij als yz spelers er ook op kunnen verdienen.. en een prijzen oorlog te voorkomen gelukkig is het tot heden geweest dat iedereen mee doet met de prijzen afspraken, helaas heb ik gezien dat de speler dauwdruppel nu een shop heeft met de prijzen die vele malen hoger zijn, hierbij dus een beroep op dauwdruppel doe alsjeblieft je prijzen omlaag.. net zoals melvin dat ook heeft gedaan en voor de toekomstige yz spelers vraag ik jullie ook voor de medewerking met de prijzen

ik heb toen ik free was samen met walking_fridge de afspraak gemaakt dat zodra iemand over onze prijzen heen gaat wij de prijzen op max zullen gooien waardoor er dus niemand maar dan ook echt niemand meer wat zal verdienen aan hun of haar shop ik hou mijn oren en ogen, voornamelijk ogen open en heb mensen rondlopen die de shops controlleren..

mijn (onze) prijzen afspraken zijn

alles is berekent in stack 64 en bij 16 is het volprijs van stack gedeelt door 4 dus bvb stack obsidian 600 k 16 = 150 k

obsidian 600k
emerals blocks 500 k
diamand blocks 400k
gold blocks 260 k
iron blocks 175k
coal blocks 130k
quarts blocks 50k
redstone blocks 40 k
gold ingots 28 k
gold ore 25k
iron ingots 18 k
iron ore 15 k
stone 18k
cobble stone 12k



ik hoop dat jullie je prijzen hierop willen aanpassen zodat er nog wat verdient kan worden, ik doe morgen om 20:00 een controlle check bij elke shops en mochten er dan nog shops zijn die boven deze prijzen zitten dan zal ik mijn prijzen op maximaal zetten dat betekent dus 800 k voor stack obsidian


met vriendelijke groet,

Robbin
(xholygodx)
 
Laatste update:
  • Like
Reactions: Melvin0506

Hape

Niet Verified
7 sep 2014
238
128
139
Tsja, het is een simpele rekensom: Als er straks niets meer te verdienen valt aan shops, is er voor de toekomstige Y spelers niets anders meer over dan minen. De 350M om "free" te komen is dan een behoorlijke en langdurige opdracht.
Dus, shop-owners, doe de toekomstige generatie een lol en denk niet alleen aan het eigenbelang:
hou vast aan een "redelijke" en afgesproken winstmarge.

Kanttekening: Persoonlijk vind ik het "not done" om, als je de (privé) chat berichten over ('geheime') prijsafspraken van andere spelers onderling kàn lezen -door je staff membership-, mee te gaan dingen naar 'de beste prijs', door aldoor net boven diens verkoopprijzen te gaan zitten. De term 'oneerlijke concurrentie' zoemt al door de gangen....

Affijn, we zullen zien of de prison economie standhoudt.

Anders: fijn hakken ;-)
 

Joris1093

Niet Verified
16 okt 2014
33
0
42
27
olygod, je hebt zelf je prijzen omhoog gegooid, zag net 480k voor diamond en 300k voor gold en 200 voor iron, dankbaar dat ik er flink op verdien, maar beetje raar dit :P
 

Hape

Niet Verified
7 sep 2014
238
128
139
Als xHolyGodx ooit terugkeert (reincarnatie) dan is het als creeper ....
Hij ontploft af en toe spontaan ;-))

Ruwe boster..

gr. :-)
Hape
 

Melvin0506

Niet Verified
28 sep 2014
9
11
59
28
Weetje Holy die afspraak heb jij inderdaad met walking gemaakt niet met alle andere? Dus alle andere hoeven zich er niet perse aan te houden. Dus moet je eerst ff zorgen dat je die regel met alle andere gaat bespreken want niet iedereen kijkt op de fora. En jij bent degene die het nu uitdaagt met max prijzen en me niet meer op je plot laten. ;-)

Mvg, Melvin
 
  • Like
Reactions: jeremy

robbin

Niet Verified
24 sep 2014
26
10
32
31
ow alleen met walking_fridge he. dus het contacteren van alle spelers die yz worden het aan hun uitleggen etc en dat zij dan akkoord gaan dat doe ik dus niet he... mhh okee.... ik geloof dus wel degelijk dat spelers hiervan op de hoogte zijn melvin... meschien zelf eens een beetje opletten tijdens het spelen... en niet klagen dat jij niet op mijn plot kan, jij hebt mij ook geblokkeerd voor je plot, dus dat is een beetje hipocriet... en well tja, als je in me plot kon komen dan zou je de borden kunnen lezen waarom ik dit nu doe..... enne nog wat..... dat ik dit doe.. is tevens ook in overleg geweest met snekrem en walking_fridge... en we zijn er met zijn 3e over eens geweest.... dat we dit moesten doen.... enne meschien als jij eens mee denkt aan andere spelers dan alleen aan jezelf melvin.. dan kan je meschien zelf ook begrijpen wat er gaande is....
 

Melvin0506

Niet Verified
28 sep 2014
9
11
59
28
Ik denk ook aan andere spelers maar zal weinig aan jou denken omdat je al vanaf dag 1 zo arrogant zat te doen en deed alsof je de baas van alles was. Hierbij zal ik hier maar stoppen voordat ik dingen zeg die ik niet moet zeggen. ;-)
 
  • Like
Reactions: jeremy

Hape

Niet Verified
7 sep 2014
238
128
139
Nee, niet alleen met W.F.
De oorspronkelijke prijsafspraak om een maximaal percentage winst af te spreken was met iedere yz speler op dat moment.

Deze afspraak was ervoor om te voorkomen dat de mogelijkheid van winst op een shop maken niet onderuit gehaald zou worden door korte termijn planning. De lagere rangen, de toekomstige yz spelers dus, zouden er immers uiteindelijk het meest last van hebben!

Vandaar de afspraak:
- vaste (max) inkoopprijs ; (kartelprijs)
- 'helpen' van 'vriendjes' alleen voor diens eigen mijn-opbrengsten;
- 'helpen' van 'vriendjes' mogelijk maken d.m.v lening om de overgang naar yz te versnellen;
- Geen doorverkoop van lagere ranks' inkopen uit diens shops;
- welke reactie komt er wanneer de afspraken niet (meer) toegepast worden.
- Nieuw arriverende yz spelers informeren over de afspraak;

Op het moment dat er iemand () inkoopgoederen uit een shop van een pqr speler begon te verkopen voor die speler, tegen yz opbrengsten, was de concurrentievervalsing een feit (andere pqr spelers konden immers zo'n marge nooit halen), ging ons 'noodplan' in: Het wegnemen van de winstmarge, zodat in ieder geval alles spelers dezelfde -nu lagere- kansen zouden houden.

Zo konden er geen enkele spelers meer bevoordeeld worden en bleef de balans nog ietwat overeind.

De effecten worden veroorzaakt door het prison systeem zelf, daar zit een fundamentele fout in (ongelimiteerde 'vraag'), waardoor vraag en aanbod nooit in evenwicht kunnen komen.

De andere oplossing, het gelijk maken van de verkoopprijzen in de prison mines (dus geen hogere prijzen in hogere prisons) was geen optie omdat er niet voldoende mankracht beschikbaar was bij de beheerders om dat op korte termijn te kunnen doen.

xHolyGodx heeft zich de hele periode dat de afspraken golden, actief ingezet om dat te behouden en hield zich er zelf ook aan.
Snekcrem & Retep4Snah hebben tot op het moment dat ze zelf in YZ promoveerden (mbv een lening) ook hun eigen mijnopbrengst verkocht in de shop van Walking Fridge en xHolyGodx tegen normale winst voor die twee!

De reactie van xHolygodx mag dan wat 'bruuks' zijn en misschien wat minder 'geciviliseerd', hij heeft op geen enkel punt ongelijk. En mocht iemand het idee hebben gehad dat het uit eigenbelang was, niets is minder waar.

:-)
 

walk3n_fridge

Supreme
Walk3n_fridge
Walk3n_fridge ✔
Supreme
16 sep 2014
550
84
292
30
-
best een leuke discussie alleen klopt er iets niet helemaal.

toen ik tot Y promoveerde werd mij hiervan niets duidelijk gemaakt.
enige wat mij werd vertelt was dat als ik een shop nam ik dezelfde prijs moest aanhouden.

als je nakijkt naar mijn shops zitten mijn prijzen er nog zwaar onder omdat ik gewoon te lui ben voor het veranderen er van.

maar toen ik ging samenwerken met iemand (lager dan Y) kreeg ik opeens alles op me dak en dat vindt ik ook weer hypocriet.
of leg alle spelregeltjes uit of niks en niet half want uiteindelijk was het in mijn opzicht gewoon goed wat ik deed aangezien de regel die ik kreeg van de prijzen gewoon werd aangehouden.

en kom nou niet met ik heb dat wel te horen gekregen want das gewoon pure bullshit
 

robbin

Niet Verified
24 sep 2014
26
10
32
31
als je 700 k geeft onderling voor een stack obsidian, dan ga je volgens mij toch echt over de prijzen afspraak heen. misschien had ik het duidelijker moeten neerzetten, maar jullie mogen zelf ook wel een beetje nadenken. 1+1=2 dat weet iedereen

maar ik weet het goed gemaakt. ik stap er zelf wel uit. mogen jullie zelf de prijzen zien te handhaven die er gesteld waren toendertijds, ik heb langere tijd geprobeerd de prijzen zo te houden, zelfs toen ik geen shop meer had.. (op cell shops na maar daar kijk ik bijna niet naar om omdat ik daar bijna niks inkoop) zodat de nieuwe yz spelers ook nog een shop konden maken en daar wat op konden verdienen. ik hoop wel dat jullie beseffen dat ik dit niet meer voor mezelf deed maar voor jullie.

tevens wordt er nu telkens naar mijn hoofd geroepen dat ik me als de baas van prison gedraag wel als jullie dat zo zien dan moeten jullie dat weten, als jullie daar een hekel aan hebben dan moeten jullie dat weten. maar kom dan ook niet meer naar me toe hey holy hij doet dit of dat... kan je er even op af stappen... en om het maar te voorkomen... nee niet iedereen deed dit,

mijn doelstelling was iedereen die yz werd een gelijke kans te geven om een shop te bouwen met dezelfde winstmarge zoals ieder ander

maar zoals ik al zei, ik stop hiermee... ik ben er klaar mee... laat de shop oorlog maar beginnen

ik kan er nog een heel verhaal aan gaan lopen breien maar ik ga mijn tijd hier niet meer aan verdoen.

met vriendelijke groet

holygod
 
  • Like
Reactions: Hape
Status
Niet open voor verdere reacties.