Updates November 2020

Beste Haunties,

Vanaf nu zullen we de algemene nieuwtjes 1x per maand samenvatten in een nieuwsbericht vernoemd naar de betreffende maand.
De grotere updates en specifiek nieuws zullen we apart blijven doen. Dit zal hopelijk een stuk overzichtelijker zijn voor jullie!

Bug Fixes
Deze maand hebben we weer een aantal bugs gefixed. Wij willen iedereen hartelijk bedanken voor het melden van de bugs. Samen zorgen we ervoor dat de gamemodes mooi blijven werken.

We sommen hier een de belangrijkste bug fixes voor jullie op:
  • [Creative] Plot plugin geupdatet, waren weer merge bugs (wegen die verdwenen).
  • [Survival] Dropparty en partymine zijn aangepast aan de wintertijd (dat was even grappig de keer dat het fout ging).
  • [Algemeen] Oude nicknames uit het systeem gehaald. Nu niet meer zichtbaar in plugin meldingen en de dynmap. De global nicknames zijn nu zichtbaar in de chat. De echte minecraft names in alle plugin meldingen en op de dynmap.
  • [Survival] Spawn regio sloot niet goed aan op de spawn claim. Misbruik was mogelijk. Dit is nu opgelost.
  • [Algemeen] Remymine's ontplofte pc is gerepareerd.

Algemene Updates
Naast bug fixes zijn er ook nieuwe dingen aan de server toegevoegd. Hier vallen ook kleine aanpassingen onder.

We sommen hier de algemene updates voor jullie op:
  • [Survival] Protocol voor opruimen van oude claims opgezet. Headmods+ kunnen deze weghalen en opschonen. Voor kleine halfbebouwde claims (maar niet 90+ dagen verlaten) gaan we binnenkort een passende regel bedenken, zodat deze niet meer in de weg kunnen zitten bij zeer actieve Haunties.
  • [Lobby] Openen profiel zit wat loading time in eerste keer, daarom nu een "je profiel wordt geladen" melding om duidelijk te maken dat er wel daadwerkelijk iets gebeurt.
  • [Creative] //fixlighting toegevoegd voor Elite of hoger.
  • [Hungergames] Hungergames is gereleased. Je leest er > hier < meer over!
  • [Hungergames] Elke 2 uur, wanneer er geen potje bezig is, zal er een melding verschijnen over hungergames zodat spelers worden uitgenodigd om een potje te spelen.
  • [Website] Flinke updates aan de website:
    • Vernieuwde icons bij de menu items
    • Profielen zijn standaard openbaar, je kan bij je privacy instellingen aanpassen wie wat kan zien.
    • Alle documentatie is verplaatst naar https://hauntedmc.nl/help
    • Leaderboards zijn toegevoegd voor diverse gamemodes op de nieuwe leaderboard pagina.
    • Voor diverse gamemodes hebben we nu informatie pagina's gemaakt. Hier zijn rankings te vinden, leuke video's gemaakt voor HauntedMC spelers, screenshots van in-game, de belangrijkste regels en het server IP. We hopen zo nieuwe spelers die ons via de website (en via google) vinden te overtuigen om eens op de server te komen. Klik hier voor bijvoorbeeld de survival pagina.
  • [Survival] End portals kunnen nu gebroken worden. Ze worden automatisch in je inventory geplaatst als je daar plek voor hebt.
  • [Survival] De acrobatics mcmmo skill is nu niet meer limited per tijd en per regio. Je kan nu op jouw gewenste manier de skill trainen zonder beperkingen.
  • [Algemeen] /list is vervangen voor /glist. Je ziet nu de spelers lijst van alle gamemodes onder elkaar.
  • [Algemeen] Buiten cloud backups op ons eigen backup systeem maken wij nu ook lokale backups. Extra veilig en de zekerheid dat de serverbestanden veilig zijn.
  • [Survival] /heads menu is toegevoegd. Spelers kunnen nu voor 200 tokens een head kopen uit de head database. Premium+ kan deze gratis krijgen, gezien zij hiervoor al /skull <naam> konden gebruiken.
  • [Survival] De claimstick (normale stick item) geeft nu meer informatie als je rechtsklikt op een claim. Je ziet nu ook de claim size en wanneer de speler voor het laatst online was.
  • [Algemeen] Chatfilter is versoepeld. Minecraft.net, minecraft.gamepedia (minecraft wiki) en twitch linkjes zijn nu toegestaan.
  • [Creative] Worldedit block limiet is enorm verhoogd (10x hoger).
  • [Survival] Money mob rewards zijn aangepast op survival. Door toenemende farms hebben we enkele mobs moeten nerfen. Onder andere iron golems en phantoms geven nu minder tokens.
  • [Survival] Lottery nu 2x per dag. Ticket prijs omlaag naar 200 tokens. Nu altijd 500 tokens standaard in de pot, bovenop de ticket inkomsten.

Staff Updates
Enkele wijzigingen binnen ons staff team zullen wij hier bekend maken.
  • @sqdbxby en @RedRose0292 zijn de nieuwste aanwinsten voor het Bouwteam! We zijn blij dat ze hun kwaliteiten willen gebruiken om de server te helpen! Binnenkort zullen we vast wat sneakpeaks van de nieuwe bouwwerken laten zien.
  • Voor het gloednieuwe Eventteam willen wij graag @walk3n_fridge, @DragonLevy en @Xaafjuhh feliciteren! Zij zullen aan de basis staan van de komende events die wij voor jullie geplanned hebben.
  • @freakiebeakie heeft een sprong gemaakt van Head Moderator naar Manager! Gefeliciteerd! Meer permissies, meer commando's en vooral een teken dat de Haunted staff niet stilstaat en er volop doorgroei mogelijkheden zijn binnen het staffteam.

Planning
Enkele zaken die wij op de planning hebben staan waaraan gewerkt wordt. Ook worden hier features vermeld waarvan we spoedig verwachten eraan te beginnen.
  • Chatgames terug.
  • Nieuwe gamemode releases:
    • Skyblock
    • Skywars
  • Toffe events komende maand! Morgen een nieuwsbericht over een van de events die zeer binnenkort zal starten. Veel oude Haunties zullen dit wel herkennen en hopelijk erg waarderen!
  • Grote cosmetics update! En lobby crates waar je cosmetics kan verdienen.
  • Buildbattle minigame op creative.
  • Roleplay plot template op creative.
  • Warp aanvragen voor Survival :O
  • Top voters ranking + prijzen
  • Anarchy zal verdwijnen en plaats maken voor een nieuwe mode na Skywars en Skyblock.
  • En meer!
1606426958005.png


We hopen jullie weer voldoende te hebben ingelicht over alles wat er speelt op en rond HauntedMC!
Vragen kunnen altijd in dit topic of in een support ticket worden gesteld.

- HauntedMC Team
 
Laatste update:

Raff

Supreme
Raff_Gnarrkill
Raff_Gnarrkill ✔
Supreme
23 mrt 2014
380
139
234
36
In de buurt van Eindhoven
Hey mooi man al die bugfixes en andere updates zoals hungergames!

wel nog 1 request: de /ignore command werkt nog steeds niet
2 minuten nadat je iemand ignored hebt zie je zijn chat alweer :(
 
  • Informatief
Reactions: remymine

remymine

Owner
Staff member
remymine
remymine ✔
Owner
17 sep 2013
3.688
1.793
425
28
Rotterdam
hauntedmc.nl
Hey mooi man al die bugfixes en andere updates zoals hungergames!

wel nog 1 request: de /ignore command werkt nog steeds niet
2 minuten nadat je iemand ignored hebt zie je zijn chat alweer :(
Zal er naar kijken!
 

Raff

Supreme
Raff_Gnarrkill
Raff_Gnarrkill ✔
Supreme
23 mrt 2014
380
139
234
36
In de buurt van Eindhoven
Zal er naar kijken!
thnx! dat zou echt een quality-of-life improvement zijn! ^^
ik heb trouwens niet getest of hun namen ook verdwijnen uit mn /ignorelist
maar je kunt dit natuurlijk makkelijk testen op je alt-account die je vast wel minimaal eentje hebt :P
 

Raff

Supreme
Raff_Gnarrkill
Raff_Gnarrkill ✔
Supreme
23 mrt 2014
380
139
234
36
In de buurt van Eindhoven
thnx! dat zou echt een quality-of-life improvement zijn! ^^
ik heb trouwens niet getest of hun namen ook verdwijnen uit mn /ignorelist
maar je kunt dit natuurlijk makkelijk testen op je alt-account die je vast wel minimaal eentje hebt :P
heb het eventjes getest, de /ignoredlist blijft leeg ondanks dat je mensen ignored, en het lijkt erop dat het ignoren van iemand wel werkt, totdat je zelf iets typt, dan zie je van de ignored mensen weer hun chat ;)
 

remymine

Owner
Staff member
remymine
remymine ✔
Owner
17 sep 2013
3.688
1.793
425
28
Rotterdam
hauntedmc.nl
heb het eventjes getest, de /ignoredlist blijft leeg ondanks dat je mensen ignored, en het lijkt erop dat het ignoren van iemand wel werkt, totdat je zelf iets typt, dan zie je van de ignored mensen weer hun chat ;)
Ik zie waar de verwarring ontstaat. /ignorelist en /ignoreplayer etc. zijn commando's van de claim plugin. Ik heb die er nu uitgehaald om dit te voorkomen. Je kunt een speler in de chat ignoren met /ignore <naam>. Je ziet de ignore list door gewoon /ignore te typen zonder wat erachter.
 

Raff

Supreme
Raff_Gnarrkill
Raff_Gnarrkill ✔
Supreme
23 mrt 2014
380
139
234
36
In de buurt van Eindhoven
Ondanks dat die niet werkende list nu weg is, werkt het ignoren nog niet,
ik zie de mensen gewoon nog chatten ook al heb ik ze bij /ignore staan :(
 

remymine

Owner
Staff member
remymine
remymine ✔
Owner
17 sep 2013
3.688
1.793
425
28
Rotterdam
hauntedmc.nl
Ondanks dat die niet werkende list nu weg is, werkt het ignoren nog niet,
ik zie de mensen gewoon nog chatten ook al heb ik ze bij /ignore staan :(
Apart bij mijn alt account werkt het wanneer ik willekeurige spelers mute
 

remymine

Owner
Staff member
remymine
remymine ✔
Owner
17 sep 2013
3.688
1.793
425
28
Rotterdam
hauntedmc.nl
Ah ik zie het. De world switch bug zit er nog in. Dan zie je de chat weer na bepaalde (world)teleport handelingen.
Zal de bug weer opnieuw melden.
 
  • Winner
Reactions: Raff

cathy_nl

Supreme
Cathy_NL
Cathy_NL ✔
Supreme
2 feb 2015
126
90
197
31
In een huis
Ik merkte inderdaad al dat je /heads kon doen, wat fijn! Zeker een mooi beknopte informatie aan alles wat is gedaan. Super fijn!

En leuk dat de topvoters + ranking ook weer terug komt. Volgends mij had ik dit toen ook aangevraagd ergens in 2015. Was nog wat oude topics aan het doorspitten. Leuk!
 

framblijheid

God
framblijheid
framblijheid ✔
God
21 nov 2016
8
4
139
Arnhem
Hey mooi man al die bugfixes en andere updates zoals hungergames!

wel nog 1 request: de /ignore command werkt nog steeds niet
2 minuten nadat je iemand ignored hebt zie je zijn chat alweer :(
Volgensmij als je op "p" klikt krijg je een lijst van players en kan je die negeren, werkt alleen op 1.16.4 tho en ben niet zeker of dit op hauntedmc werkt
 

Raff

Supreme
Raff_Gnarrkill
Raff_Gnarrkill ✔
Supreme
23 mrt 2014
380
139
234
36
In de buurt van Eindhoven
Ah ik zie het. De world switch bug zit er nog in. Dan zie je de chat weer na bepaalde (world)teleport handelingen.
Zal de bug weer opnieuw melden.

Was er al nieuws hierover? of weet je misschien of de P manier van Elise hierboven wel werkt?
zou wel chill zijn!