Update nieuws #1 long time no seen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey hey Haunties
Weer eens een nieuwsbericht over de updates, lange tijd geen gehad, maar nu is het wel weer eens tijd voor een.

2 Maanden geleden - Nu

In 2 maanden tijd is er veel veranderd qua architectuur en structuur aan de server. Dit loste veel problemen op, dit moderniseerde de server, zorgde ervoor dat wij met de tijd meegingen, maar dit zorgde ook voor vele ongewenste problemen waar wij afgelopen weken te maken mee hebben gehad. Ook hebben belangrijke gamemodes als Skywars, MegaSkywars (nu skywars2), Factions en KitPvP redelijk grote updates gehad, hier zijn destijds geen artikelen over geweest, maar zijn nu wel even het vermelden waard dacht ik. Goed nu het punt waar ik heen wil.

Lag Issues
Afgelopen tijden hebben wij vele klachten ontvangen over lag problemen, geheel terecht en juist. Grote boosdoener was een memory leak. Wat is een memory leek (voor de leek)? Minecraft servers draaien op Java zoals je weet, en zijn daarbij afhankelijk van 2 dingen: vrije ram geheugen en je cpu gebruik/vermogen. Ons cpu gebruik is bijna perfect vergeleken met het vermogen dat wij kunnen leveren, dat is nooit een issue geweest. Maar ons ram geheugen bleek volledig door te server 'te worden opgegeten'. Na 2-3 uur online tijd van een server als kitpvp was van de dedicated 9 GB ram, niets meer over. In java heb je een tool dat zich "Java Garbage Collector" noemt. Dit is ontworpen om ram geheugen dat door java processen als de server en plugin gebruikt wordt opnieuw vrij te maken met bepaalde intervallen. Echter bij een memory leak blijft die informatie altijd in het geheugen hangen, de Garbage Collector werkt dan dus niet, gevolg is dat het geheugen langzaam vol stroomt, en wanneer deze op is, gaat hij nare dingen met de cpu doen, alles op alles zetten om geforceerd ram vrij te maken. Dit zorgt voor extreme tps drops (ticks per second) en wordt dus ervaren als server lag. Een memory leak ontstaat meestal uit 1 onschuldige slecht gecodeerde plugin.

Vervolg acties
In de afgelopen dagen hebben jullie veel onderhoud gemerkt. Dit ten behoeve van het fixen van bovenstaand probleem. Wat wij hebben gedaan:
- Alle plugins, maar dan ook werkelijk alle plugins geupdate naar de laatste versie beschikbaar.
- Alle servers geupdate naar de laatste versie van spigot 1.8.8 (behalve prison)
- Alle dedicated machines geupdate van Java 7 naar Java 8
- De memory leak opgelost door de schuldige plugin van elke server te verwijderen.
- Het startup script (java argumenten) van elke server aangepast en geoptimaliseerd.
- Spigot config volledig customized, server instellingen hevig getweaked en aangepast. Houd rekening met enig bijeffect op de servers. Niet in al te negatieve zin, maar een lagere render distance als heel simpel voorbeeld van zo'n verandering.
- Zelfde voor de standaard bukkit config.
- Inlog server (proxy) hevig gestript en veel lichter gemaakt.

Nu dit gefixed is konden we:
- Restart tijden drastisch teruggedraaid, van 1x per 3 uur op sommige servers naar 1x 12 uur / per dag.. Hopen dat dit na testen nog verder terug kan naar standaard 1x per dag of 1x per 2 dagen.

Deze veranderingen zijn vanaf vandaag merkbaar, gezien het vanacht zo goed als afgerond is.
Wat merken jullie van deze updates?

Ik ga in een volgend artikel straks verder in op de normale server updates, houd de site dus in de gaten!

~ remymine & staff.
 

Baswimjan

Niet Verified
22 dec 2014
31
4
129
s*xbierum
m.youtube.com
@__EnderBoss__ ik speel soms wel 15 uur Skyblock achter elkaar ja als ik vrij ben van mn werk, skywars vind ik niets aan
Klopt skywars is een minigame en skyblock een gamemode
Ik vind skywars leuker moet ik zeggen maar ze zijn moeilijk te vergelijken
 

Dimitri

Supreme
Dimitrii
Dimitrii ✔
Supreme
6 okt 2014
3.294
277
382
24
het Noorden van Noord-Holland
www.youtube.com
Klopt skywars is een minigame en skyblock een gamemode
Ik vind skywars leuker moet ik zeggen maar ze zijn moeilijk te vergelijken
Oke :)
 

Dimitri

Supreme
Dimitrii
Dimitrii ✔
Supreme
6 okt 2014
3.294
277
382
24
het Noorden van Noord-Holland
www.youtube.com

Cas

Niet Verified
29 jul 2014
447
97
244
11
Groningen, Haren
Remy lekker bezig man!
Ga zo door en Haunted is the new Hypixel :)
 

Dimitri

Supreme
Dimitrii
Dimitrii ✔
Supreme
6 okt 2014
3.294
277
382
24
het Noorden van Noord-Holland
www.youtube.com
Remy lekker bezig man!
Ga zo door en Haunted is the new Hypixel :)
Haha :D
Hierdoor krijgt Remy meer motivatie :P
 

Dimitri

Supreme
Dimitrii
Dimitrii ✔
Supreme
6 okt 2014
3.294
277
382
24
het Noorden van Noord-Holland
www.youtube.com

Dimitri

Supreme
Dimitrii
Dimitrii ✔
Supreme
6 okt 2014
3.294
277
382
24
het Noorden van Noord-Holland
www.youtube.com

Simpie

Niet Verified
7 jan 2015
30
8
109
23
goed bezig hoor :D
 

Dimitri

Supreme
Dimitrii
Dimitrii ✔
Supreme
6 okt 2014
3.294
277
382
24
het Noorden van Noord-Holland
www.youtube.com

Dimitri

Supreme
Dimitrii
Dimitrii ✔
Supreme
6 okt 2014
3.294
277
382
24
het Noorden van Noord-Holland
www.youtube.com
server werkt zeer goed zoals altijd en fixes doen altijd goed :D

blijf zo doorgaan!!!!!!!!!!!!:)
Ik zie de laatste tijd: geen lagg meer, alles loopt lekker vlot!
Mooi :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.