Uitzondering op het gebruik van de finder compass mod

Status
Niet open voor verdere reacties.

Oerbeer

Niet Verified
6 jun 2014
164
40
139
35
Beste staff en users,

Ik zou graag een uitzondering zien op het gebruik van de Finder Compass mod. Deze mod word als hulpmiddel gebruikt voor het sneller vinden van strongholds of bepaalde ores. Het kompas wijst de speler een richting op maar geeft niet de exacte locatie. Op een aantal servers kun je dit kompas soms craften.

Dit kompas is overigens niet vergelijkbaar met het gebruik van een x-ray mod. Waar x-ray direct alles weergeeft (welke het spel compleet verpest) wijst het kompas enkel een richting aan. Het minen en/of zoeken moet de speler dus alsnog zelf doen. Het maakt het minen in mijn ogen ook leuker en spannender omdat je met behulp van het kompas echt actief gaat speuren naar een bepaalde ore.

Ik denk dat deze uitzondering zelfs het gebruik van x-ray kan verminderen gezien er vaker voor dit alternatief gekozen zal worden. Hoe minder x-ray, hoe beter.

In de shoutbox werd als argument gegeven dat mods die een voordeel opleveren ten opzichte van andere spelers niet zijn toegestaan. Om deze reden vraag ik dan ook deze uitzondering aan, die uiteraard voor iedereen zou gelden. Hiermee vervalt het voordeel.

Dat was in het kort mijn uitleg. Ik zie jullie reacties graag tegemoet.
 
Laatste update:

conceptswe

Niet Verified
24 mei 2014
375
159
229
25
Niet kijken stalker!
Naar mijn mening moet het verboden blijven, aangezien je alleen maar op layer 11 hoeft te zitten en diamonds al kunt vinden
 

Oerbeer

Niet Verified
6 jun 2014
164
40
139
35
Naar mijn mening moet het verboden blijven, aangezien je alleen maar op layer 11 hoeft te zitten en diamonds al kunt vinden
Het kompas werkt niet alleen voor diamonds maar in feite voor elk block. Ook kun je er sinds de update strongholds mee lokaliseren.
 

xBennie

Moderator
Staff member
xBennie
xBennie ✔
Moderator
21 sep 2013
496
181
295
23
Nederland
Finder compass blijft een 'xray' onderdeel, het wijst je de weg naar de precieze locatie van ores. En xray kan hierdoor niet worden verminderd, als ze het willen gebruiken gebruiken ze xray toch al.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.