[survival] handige tips voor het claimen van land!

  • Topicstarter Kogetsoo
  • Startdatum
  • Topic Volgers 2
Status
Niet open voor verdere reacties.
K

Kogetsoo

Guest
Hoi allemaal,

Bij het zoeken naar mogelijkheden om openbare ruimtes te maken op mijn claims, kwam ik onderstaande tegen. Superhandig!

Verwacht binnenkort open huizen en mooie uitzichten! :)

Het claimen en managen van land met grief-preventie:
Het claimen van land en dit voor de eerste keer beschermen tegen griefen, is net zo makkelijk als het plaatsen van een chest in het midden van je land of huis. Vervolgens kun je een gouden schep gebruiken om je claim uit te breiden, of om ergens anders compleet nieuwe stukken land te claimen.

Commandolijst (voor spelers):


/AbandonClaim: Verwijdert de claim waar je in staat.
/Trust: Geeft een andere speler toestemming om het land binnen de grenzen van de claim te wijzigen./t
/UnTrust: Heft alle toestemmingen ("permissions") van een speler in je claim op./ut
/AccessTrust: Geeft een speler toestemming om jouw buttons, levers, bedden, etc. te gebruiken./at
/ContainerTrust: Geeft een speler toestemming om jouw buttons, levers, bedden, crafting table, furnace, chests en dieren te gebruiken./ct
/TrustList: Geeft een lijst weer van toestemmingen ("permissions") voor de claim waar je in staat.
/SubdivideClaims: Zet de gouden schep in "subdivision modus", zodat je de claims op hun beurt kunt opdelen in kleinere claims./sc
/AbandonTopLevelClaim: Maakt een "subdivision claim" / verdeelde claim weer onderdeel van de algehele claim.
/BasicClaims: Zet de gouden schep terug in "basis modus"./bc
/PermissionTrust: Geeft een speler toestemming om het niveau van toestemming te delen met anderen./pt
/Untrust All: Verwijdert alle toestemmingen voor alle spelers in jouw claim.
/AbandonAllClaims: Verwijdert al jouw claims.

Vrienden toelaten om jouw huis en land te delen:
Dat kan heel gemakkelijk met het commando "/Trust spelernaam". Maar zoals je hierboven ziet, zijn er vele manieren om je vrienden afzonderlijk te voorzien van toestemmingen ("permissions"). En denk eraan: je kunt deze toestemmingen altijd wissen met het commando "/Untrust spelernaam".

Eigenaren van steden: Je kunt jouw claims verdelen!
Als je een stad wilt maken op een groot stuk land (en hier het benodigde aantal claimblocks voor hebt), kun je afzonderlijke stukken land indelen met /SubdivideClaims. Deze kun je vervolgens verhuren of verkopen aan andere spelers. Je behoudt de volledige controle over de stukken land, dus als iemand verhuist of de regels van je stad overtreedt kun je deze opnieuw claimen!

Een stuk land weggeven:
Een moderator of admin zal dit moeten uitvoeren, maar het is mogelijk. Je kunt de claim ook zelf verwijderen en de speler in kwestie de kans geven om het stuk land zelf te claimen. Vraag eventueel een mod of admin om hulp!


Groeten,
Koge
 
Last edited by a moderator:
  • Like
Reactions: Hape

Maaraa

Niet Verified
20 sep 2014
1.155
576
313
29
Handig!
 

conceptswe

Niet Verified
24 mei 2014
375
159
229
25
Niet kijken stalker!
Nice
Alleen nog /abandontoplevelclaim om subsivideclaims te verwijderen.
Misschien ook handig om het te vertalen naar het Nederlands voor mensen :P
 

Bauertje

Niet Verified
8 aug 2014
835
459
287
23
Ede, Het Koninkrijk der Nederlanden
Concept heeft een punt. Het is erg handig, maar sommigen hier beheersen het Engels nog niet goed genoeg om dit te gebruiken, wat erg jammer is. Kost even tijd maarja. :)
 
K

Kogetsoo

Guest
Geen probleem, ik zal het vertalen als ik weer thuis ben vanavond.

Bedankt voor de toevoeging, Concept!


Groeten,
Koge
 

conceptswe

Niet Verified
24 mei 2014
375
159
229
25
Niet kijken stalker!
Ach zit toch te wachten tot furnace klaar is op survival :p
Ik vertaal het dan maar meteen

Klik op de spoiler om de vertaling te zien:
Land claimen en beheren met Anti-Grief
Land claimen:

Land claimen en beschermen tegen grief is voor de eerste keer net zo makkelijk als een kist neerzetten in het midden van je land of huis. Daarna kun je je gouden schep gebruiken om je claim te vergroten of om ergens anders geheel nieuwe gebieden te claimen.

Commands voor de speler

/Abandonclaim: Verwijdert de claim waar je in staat.
/Trust: Geeft een andere speler toestemming om wijzigingen in je claim te maken.
/UnTrust: Verwijdert de toestemming van een speler om wijzigingen in je claim te maken.
/AccessTrust: Geeft een speler toestemming om je knoppen, hendels en bedden te gebruiken.
/ContainerTrust: Geeft een speler toestemming om je knoppen, hendels, bedden, gereedschappen (anvil etc.), kisten, en dieren.
/TrustList: Laat een lijst zien voor wie toestemming heeft om je claim te wijzigen waar je in staat.
/Subdivideclaims: Verandert je schep naar onderverdeel modus, zodat je je claims kunt onderverdelen.
/BasicClaims: Verandert je schep terug naar normale claim modus.
/PermissionTrust: Geeft een speler toestemming om zijn toestemmingsniveau te delen met anderen.
/Untrust All: Verwijdert alle toestemmingen voor alle spelers in je claim.
/AbandonAllClaims: Verwijdert al je claims (!)

Vrienden toelaten om jouw huis en land te delen

Het is zo simpel als /Trust spelernaam. Maar als je boven kijkt, zie je dat er andere commands zijn die je kunt gebruiken, zoals /ContainerTrust, /PermissionTrust, en /AccessTrust om je vrienden bepaalde toestemming geven. En vergeet niet dat je altijd /UnTrust kunt doen om ze uit jouw claim te halen.

Stadseigenaren: Je kunt nu je claims onderverdelen!
Als je een eigen stad wilt maken kan je een groot gebied claimen (als je genoeg claimblocks hebt) en dan /SubDivideClaims gebruiken om een stuk grond te verhuren of verkopen aan mensen. Je hebt nog volledige beheersing van het land, dus als iemand het land heeft verlaten of de regels van je stad niet volgt kan je hem/haar eraf schoppen!

Land verkopen of schenken aan een andere speler:

Een OP zou dit voor je moeten doen, maar het is mogelijk. Je hoeft alleen maar je claim te sturen (coördinaten) met /report of /ticket en iemand zou komen om je te helpen. (Haunted heeft deze plugin niet, dus dat moet je anders via het forum doen)
Verbetering altijd welkom

Naar aanleiding van Bauertje zijn er wat spelfouten verbeterd. Als hij ooit je Nederlands docent wordt, VLUCHT!
 
Laatste update:
  • Like
Reactions: remymine

Bauertje

Niet Verified
8 aug 2014
835
459
287
23
Ede, Het Koninkrijk der Nederlanden
Eerste fout:
  • Een zelfstandig naamwoord met het voorvoegsel 'anti' ervoor moet een streepje tussen dus: Anti-Grief

Tweede fout:
  • Achter '/BasicClaims' staat er 'veranderd', dit is fout. Formule voor regelmatige werkwoorden in de onvoltooid tegen woordige tijd: Werkwoordsvorm=stam+uitgang (van de bepaalde persoon; 1e (ik), 2e (jij/u) of 3e (hij/zij/het) persoon enkelvoud óf 1e (wij), 2e (jullie) of 3e (zij) meervoud.
Formule voor de stam bij een regelmatig werkwoord:
Stam=Infinitief ('hele werkwoord'(Verbeteren)) -en / -n -eventuele 'klinkerverkorting' (staan->sta)
Stam=Verbeteren-en=Verbeter​

De uitgang van de 3e persoon enkelvoud onvoltooid tegenwoordige tijd regelmatig werkwoord=+t
Dus...
Werkwoordsvorm=Verbeter+t=Verbetert

Derde fout:
  • Onder het kopje 'Vrienden toelaten om jouw huis en land te delen' staat in de eerste zin: 'Maar als je boven kijkt zie je...'Tussen 'kijkt' en 'zie' moet een komma komen te staan, omdat de regel is dat tussen twee persoonsvormen altijd een komma moet staan.
Vierde fout:

  • Onder het kopje 'Stadseigenaren: je kunt nu je claims onderverdelen' staat 'Dus als iemand het land heeft verlaten of de regels van je stad niet volgen kan je hun eraf schoppen!' Hier vindt incongruentie plaats; dit betekent simpel gezegd dat het predicaat (de persoonsvorm) niet voldoet aan de 'eisen' van het subject (onderwerp). 'Iemand' = 3e pers. e.v. 'Volgen' is daarentegen de vorm van 1e, 2e of 3e pers. m.v. Dit matcht niet! Het zou 'volgt' moeten zijn.
Vijfde fout:
  • Onder het kopje 'Stadseigenaren: je kunt nu je claims onderverdelen' staat 'Dus als iemand het land heeft verlaten of de regels van je stad niet volgen kan je hun eraf schoppen!' Het zou volgens mij 'hen' moeten zijn, omdat 'hun' gebruikt wordt voor het indirect object (meewerkend voorwerp) en het bezittelijk voornaamwoord. Deze fout wordt zo vaak gemaakt dat het niet meer fout te rekenen is. . .
Dit alles wilde ik even kwijt, ik hoop dat je er wat wijzer van bent geworden. Dit hoef je niet erg serieus op te vatten, maar het was van mij te verwachten; 'Verbetering altijd welkom'.
Ik heb mijn hart gelucht.

Met vriendelijk groet,

Jouw toekomstige Nederlands docent


 
Laatste update:

Bauertje

Niet Verified
8 aug 2014
835
459
287
23
Ede, Het Koninkrijk der Nederlanden
Ja, maar dat woord zal denk ik niet bestaan. ;D
Dan denk ik meer aan het woord pro :P
 

conceptswe

Niet Verified
24 mei 2014
375
159
229
25
Niet kijken stalker!
Het is verbeterd...
:mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad:
 

Bauertje

Niet Verified
8 aug 2014
835
459
287
23
Ede, Het Koninkrijk der Nederlanden
Hahaha een voltooid deelwoord, wil jij daar ook de formule voor? :P
 

conceptswe

Niet Verified
24 mei 2014
375
159
229
25
Niet kijken stalker!
En zelfstandig naamwoord, bijvoeglijk naamwoord, bijwoord, bijwoordelijke bepaling, wederkerig werkwoord, wederkerend werkwoord, hulpwerkwoord en zelfstandig werkwoord svp
 
K

Kogetsoo

Guest
Ik heb het vertaald.
Niet letterlijk, maar begrijpelijk. :)
Zie de originele post.

(zag erna pas de vertaling van Conceptswe, bedankt voor de input!)


Groeten,
Koge
 

Bauertje

Niet Verified
8 aug 2014
835
459
287
23
Ede, Het Koninkrijk der Nederlanden
Engels letterlijk vertalen is haast niet te doen... :')
 

artho

Niet Verified
31 okt 2014
989
189
244
Zitten wij in de les Engels en Nederlands of op het forum?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.