Stability update - changelog

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey Haunties

We hebben er natuurlijk een weekje uitgelegen, daarin is een hoop gebeurd. Misschien niet veel 'zichtbare' updates dit keer, maar het zal de gameplay een hoop verbeteren.

Proxy
- Toevoegen van de /friend functie. Met de friends command kun je jouw vrienden toevoegen en veel beter op ons netwerk volgen. Je ziet bij het inloggen hoeveel van je vrienden online zijn. Je krijgt notificaties wanneer een vriend de server joined of left. Je kunt hem private messages sturen ook al bevindt hij zich op een andere server. En je hebt de mogelijkheid om met 1 knopje de server te joinen waar hij op dat moment ook op speelt.
- De server broadcasts zijn wat minder spammerig, ook is onzinnige informatie eruit gehaald.
- We houden vanaf nu een UUID - Namechange database bij zodat we precies kunnen zien welke voorgaande namen je allemaal hebt gehad.
- Redis en de hub verdeler zijn geüpdatet, performance improvement.

Lobby
- Lobby's hebben nu 1.8 als basis, en niet meer 1.7
- Haunted Funpack spelfouten verbeterd.
- Pet's en fly mode worden nu automatisch uitgeschakeld bij het verlaten van de hub.
- Minieme veranderingen aan het compass en het scoreboard.

Algemeen
- Alle servers behalve prison draaien nu de laatste spigot versie (1.8.3) met 1.7 support. Aangeraden
wordt wel om 1.8 te gebruiken aangezien je op 1.7 een hoop features slechts beperkt kunt gebruiken.
- Chatfilter aangepast, meer scheldwoorden worden geblokkeerd.
- Chatlinkjes van onze websites zijn whitelisted en werken nu ook daadwerkelijk in de chat. (eerst vielen de punten weg)
- Full server join voor donateurs werkt nu overal.
- Onze economy plugin is geoptimaliseerd, minder lag producerend.
- Auto restarts zijn minder frequent afgesteld, dankzij optimalisaties.
- Nutteloze commands zijn eruitgesloopt.
- Anti xRay is weer aangepast, ander filter, minder storend voor de gewone gebruiker.
- Alle kits hebben nu een speciale [Haunted Kit: <kitnaam>] lore. Een lore is niet te veranderen en zo zie je dus altijd of een item van een kit afkomstig is of niet.

Vanilla
- Map reset. Al is het niet netjes van ons natuurlijk. Een reset was nodig omdat er een lange tijd een versie werd gedraaid waarin meerdere duplicator bugs en client side duplicate hacks mogelijk waren, hierbij is geconstateerd dat dit wel degelijk veelvuldig in Vanilla heeft plaatsgevonden. Van daaruit is de keuze gemaakt om vanilla te resetten, op een build die helemaal stabiel is.
- Een spawn gemaakt voor vanilla, met enige regels en informatie. Daarmee is de random spawn feature ook weggehaald.
- Betere functionaliteit voor moderators, het straffen van mensen in vanilla mode is nu beter mogelijk.
- PvP is nu uitgeschakeld, het voegde niet veel toe, en mensen hebben het liever zonder pvp.

Paintball
- Paintball werkt vanaf nu ook op UUID. Na een namechange zul je vanaf nu dus gewoon je statistieken behouden hier, eindelijk!
- Nieuwe map toegevoegd!

Survival
- De lang verwachte terugkeer van de /rtp (/randomtp) command. Hij werkt nu stukken beter, zonder irritante spam meldingen in je chat. Hij brengt je in 1x op een random locatie. De worldborder zul je nooit meer raken ermee, daar kijkt hij nu voor uit.
- Market bug waarbij spawners verdwijnen is gefixed. Ook een max prijs van 1000 tokens ingesteld en een automatisch cleanup als je items veel te lang niet gekocht worden, die krijg je dan in je mailbox.
- /warp farm is na flink geklaag weer donateur only. Vanaf de premium rank kun je gebruik gaan maken van deze resources.
- Bug van combat tag in survival moet nu gefixed zijn.
- De /start command is nu veel beter afgesteld. Elke 3 uur doet de server een scan in bepaalde gebieden van 200x200. Wanneer er genoeg resources en hout beschikbaar zijn, stelt hij een region open waar dan /start command voor nieuwe spelers uitkomt. Raakt deze bij de volgende scan onder de minimum resource score, dan zoekt hij weer naar een nieuwe waar hij vervolgens opent. Zo hebben nieuwe spelers altijd een goede startplek! Om naar de nieuwste regio te gaan kun je altijd /newestregion gebruiken. Met /start of /homeregion kom je bij de regio waar jij werd ingedeeld.

KitPvP
- Grote bug fixed dat nieuwe spelers geen items in hun inventory hadden waarmee ze een kit konden kiezen. Ze moesten hiervoor eerst nog reloggen.
- Scoreboard pvp stats deden soms raar, dit doet nu weer normaal.
- De KitPvP Stats pagina werkt weer naar behoren.
- De KitPvP spawn heeft een likje verf gekregen.
- Minder lag aanwezig, de gigantische permissions file (100.000+ permissies) is overgezet naar een database.

Hungergames
- 3e Hungergames server toegevoegd!
- Veel kit features gefixed.
- Spelfouten in de hungergames plugin verbeterd.

Creative
- Plot plugin naar de laatste versie.
- Worldedit beter afgesteld, zou nu voor minder lag moeten zorgen.

Prison
- Plot plugin naar de laatste versie.
- Grond onder de wereld weggehaald, geen slimme kindertjes meer die een manier vinden om de map te ontsnappen en daar te gaan lopen ;P
- Minder lag aanwezig, de gigantische permissions file is overgezet naar een database.
- Auction is gefixed!
- Rankup probleem gefixed, mocht je hier toch nog last van hebben, elke 15 minuten is een auto refresh en zal je rank gefixed zijn!


Miners
- Plot plugin naar de laatste versie.
- Hele grote nieuwe PvP ruimte bij /warp pvp. Daar is tevens een grote spawn gebouwd waar je kunt enchanten en craften. Er is een shop met potions en wapens aanwezig, en er zijn mobspawners. De map is redelijk groot dus genoeg te ontdekken!
- Grond onder de wereld weggehaald, geen slimme kindertjes meer die een manier vinden om de map te ontsnappen en daar te gaan lopen ;P
- Minder lag aanwezig, de gigantische permissions file is overgezet naar een database
- Auction is gefixed!
- Kit voor de free rank werkt nu wel.
- Mega plots op miners! /warp megaplots.
- Rankup probleem gefixed, mocht je hier toch nog last van hebben, elke 15 minuten is een auto refresh en zal je rank gefixed zijn!

Factions
- Claimen in the end en de nether is vanaf nu disabled.
- Spawn heeft een kleine vernieuwing gekregen, en het terrein om de spawn heen is opgeschoond.
- Kits zijn minder overpowered gemaakt. Huidige kits waren té goed. Men sprak al over een zogenaamde "OP (overpowered) factions server". Wij hebben dat hierbij bijgesteld.
- /rtp (/randomtp) is vernieuwd. Je kunt nu nooit meer op het terrein van een faction uitkomen, ook is er een 10 seconde delay tussen elke /rtp. Op de warzone is het gebruik van /rtp uitgeschakeld.
- De deathmessages staan weer aan in de chat!
- Er is een nieuwe kleine signshop winkel op de spawn te vinden met een aantal basic items.
- PvPtimer is volledig verwijderd, niemand vond dit handig.
- Auction is gefixed!
- Market bug waarbij spawners verdwijnen is gefixed. Ook een max prijs van 1000 tokens ingesteld en een automatisch cleanup als je items veel te lang niet gekocht worden, die krijg je dan in je mailbox.

SkyBlock
- Market bug waarbij spawners verdwijnen is gefixed. Ook een max prijs van 1000 tokens ingesteld en een automatisch cleanup als je items veel te lang niet gekocht worden, die krijg je dan in je mailbox.
- Skyblock plugin geüpdatet naar de allerlaatste versie, we draaiden nog lang op een hele oude versie. Deze nieuwe versie support UUID. Je kunt dus veilig je naam veranderen en je skyblock island blijft gewoon van jou. Nieuw is een menu als je /is gebruikt. Ook kun je de biome van je island veranderen. Er is een speciaal challenge menu met /c. En er zijn een aantal challenges anders!
- Bij /warp shop is nu een gloednieuwe winkel te vinden waar je een aantal basis items kunt kopen.
- SkyGrid is gefixed, je kunt er nu alles gebruiken. Ook de /ps add (om mensen aan je sponge claim toe te voegen) werken weer prima.

Mixed
- Auction is gefixed!
- Plot plugin naar de laatste versie.
- Market bug waarbij spawners verdwijnen is gefixed. Ook een max prijs van 1000 tokens ingesteld en een automatisch cleanup als je items veel te lang niet gekocht worden, die krijg je dan in je mailbox.
- De pvp wereld heeft een reset gehad. Er is nu ook een nieuwe spawn te vinden! De omgeving om de spawn heen is een stukje verder protected. Dus je zult iets verder moeten lopen voor je kunt bouwen.

Speedrun
- Stonden leuke updates voor op de planning, helaas ging de plugin kapot in de 1.8.3 update. Plugin developer gaat het nu regelen. Hopelijk zien wij deze weer spoedig werken.

Ctf
- Spawn is geheel vernieuwd! Deze stelt een daadwerkelijke ctf map voor, waar je als het ware een voorbeeld krijgt met een korte uitleg. Om het spel te joinen kun je je compass gebruiken.
- Veel fouten in de zinnen van de plugin van ctf zijn gefixed. Mocht je er nog een paar vinden, meld het bij ons in de bug sectie!

Wat komt nog?
- Binnen een paar dagen zien jullie nog de nieuwste grote gamemode van HauntedMC /pvpwars verschijnen.
Dit is een soort kitpvp. Grofweg uitgelegd; Bij de spawn heb je de keuze uit 5 maps en een paar 1vs1 maps. De kits die je kiest zijn cooldown gebonden. Zo hebben de beste kits een lange cooldown, en de basic kits een korte tot geen cooldown. Als je dood gaat drop je al je items! Dus je kunt zomaar een heel goed gegearde speler verslaan om zo die rol over te nemen! Er zijn geen soups aanwezig, alleen gaat per food en golden appels. Bij elke kill die je maakt krijg je een EXP level. In de map vind je enchantment tables, hier kun je je verdiende EXP levels kwijt.
- TurfWars, een minigame waarbij je 2 teams hebt, rood en blauw. De grond is bij het begin gelijk verdeeld in de kleuren rood en blauw. Bij elke keer die een team maakt door middel van bow & arrow schijft de vloer 1 blockje in hun kleur op. Wanneer een team het voor elkaar krijgt de hele vloer in zijn teamkleur te kleuren dan wint hij.
- (Mega) SkyWars update! Geen random maps meer, nee vanaf binnenkort kun je je eigen map gaan kiezen met een map selector. Ook komen er nieuwe en leukere kits om te gebruiken en is er een wachtlobby voor het spel begint.
- Vernieuwde anti cheat, zijn we nu mee bezig te maken, te tweaken en te testen. Dit moet goed gebeuren en neemt dus wat tijd in beslag.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Waarschijnlijk missen er nog zat dingen, maar hopelijk hebben jullie nu een aardig idee van hoe en wat er gebeurd is. Een week offline zoals nu zal er waarschijnlijk niet meer aankomen, maar nieuwe updates die zeker wel! Dus op naar de volgende updates!

~ remymine & crew.
 

jan28

Niet Verified
28 sep 2014
876
103
224
23
Belgie
veel leuks erbij maar bv dat spullen van een kit een naam hebbben gekregen is best iritant om ze te verkopen als want nu kan je geen 16 xp bottels van mij en van iem anders meer samen verkopen :(
 

jan28

Niet Verified
28 sep 2014
876
103
224
23
Belgie
veel leuks erbij maar bv dat spullen van een kit een naam hebbben gekregen is best iritant om ze te verkopen als want nu kan je geen 16 xp bottels van mij en van iem anders meer samen verkopen :(
ik weet nu zaag ik weer over iets klein en het zou kunnen dat het niet helel klopt maar...
 
D

Deleted member 3030

Guest
Ik heb dus met die market bugg te maken gekregen, vier spider spawners erop gezet, vervolgens kijk ik, vier spawners weg. Krijg ik deze terug? @remymine @Datdus
 

artho

Niet Verified
31 okt 2014
989
189
244
:oops:Wow, veel updates :eek:
Mooi om te zien hoe het onderhoud is verlopen

Toch nog een paar vragen:

Je zegt dat WE beter is afgesteld en het voor minder lag zorgt, betekent dat dan dat WE nog iets langer duurt tot het klaar is?

Update van de plugin waarin niet elke worldedit actie in het "langzame proces" is gestopt. Het aantal blocks/second is nog altijd gelijk.

Worden PvPwars en Turfwars tegelijk gereleased?

Nope, deze worden in de loop van deze week gereleased, je merkt het wel als er een countdown klok in de hub verschijnt.

Over de foute zinnen van CTF:
Je hebt bijv. een zin als 'Bob's machtige zwaard vermoord Jantje', maar hoort deze zin dan te kloppen?

Twijfelachtig, kan in ieder geval netter, graag zie ik een bug topic met alle mogelijke zinnen die twijfelachtig zijn.

Ik speel geen factions, dus kan dit een domme vraag zijn, maar aangezien de PvP timer weg is gehaald, wordt dat niet lastiger voor de nieuwelingen?

Omgeving om spawn is vaak rustig en goed te belopen voor nieuwe spelers. Tevens is er een /rtp (random teleport) command, hiermee kun je dus snel kunt starten als nieuweling.

Bij de Survival market was het toch al zo dat de items die lang niet werden gekocht, dat ze in je mailbox terecht komen?

Dit was weer gedeactiveerd, nu staan ze op een redelijk lange tijd, waarbij alleen de echt inactieve automatisch worden verwijderd.

Bij Survival hoorde ik dat de claims uit de Nether werden gehaald en dat je daar niet meer kon claimen, maar was dat voor de update of aangepast tijdens de update?

Dit plan gaat niet door, claimen blijft daar mogelijk.

Oke dit waren mijn vragen :oops:

Voor de rest is het echt een goede update, het onderhoud was dus nodig :p
Kan Je aub ook antwoorden op mijn reactie?
 

xSheepishGirlx

Niet Verified
22 mrt 2015
314
95
189
Nice! Het was zeker het wachten waard. Maar ik wil nog turfwars/pvpwars...
 
F

FenneEm

Guest
@remymine
1 vraag maar hoor, maar ik krijg steeds als ik /warp megaplots doe het bericht: je hebt geen permissie om dit command te gebruiken. Wil je daar alsjeblieft even naar kijken?

BTW. Top lekker groot update voorlopig geen grote langdurige updates meer neem ik aan?
 
  • Like
Reactions: noobbulder

boef100

Niet Verified
31 mrt 2015
1
2
37
24
neee warrooom waarom heb je de farm bij survival hell reamlm voor premium en hoger gemaakt
plzzzz zet het terug
 

NicolasDoesSurvival

Niet Verified
17 mei 2014
126
50
149
24
Pluto
neee warrooom waarom heb je de farm bij survival hell reamlm voor premium en hoger gemaakt
plzzzz zet het terug
de warp farm was altijd alleen voor donateurs, niet voor spelers ;) sinds hadden we update van realm en daardoor is warp farm even voor iedereen dacht ik.
 

dode_dion

Niet Verified
18 nov 2014
103
9
164
Remy waar is de /warp megaplots op miners dan? want als ik hem doe, heb ik hier geen permissions voor.
 
C

Checkpointx

Guest
Ziet er goed uit kerel!

Gewoon ff uit belangstelling, run jij die servers alleen of helpen mensen je?
 

remymine

Owner
Staff member
remymine
remymine ✔
Owner
17 sep 2013
3.691
1.801
425
28
Rotterdam
hauntedmc.nl
Ziet er goed uit kerel!

Gewoon ff uit belangstelling, run jij die servers alleen of helpen mensen je?
Natuurlijk helpen moderators, admins en het bouwteam mij gigantisch.
Server technisch gezien 'beheer' ik ze wel zelf ja, enige met toegang tot de server files.
 
C

Checkpointx

Guest
Natuurlijk helpen moderators, admins en het bouwteam mij gigantisch.
Server technisch gezien 'beheer' ik ze wel zelf ja, enige met toegang tot de server files.

Dan heb je het netjes voor elkaar man! Doe je dit ook voor studie / werk? Server beheer e.d....
enne keep up the good work! :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.