Belangrijk Schelden is niet stoer/cool

Status
Niet open voor verdere reacties.

whitch

ie kunt néét meer doone as kan
whitch
whitch ✔
Supreme
18 sep 2013
1.125
434
332
"Ergens op deze aardbol"
Het valt me steeds meer op dat er flink wat word gescholden her en der op de server.
De meeste woorden wat gezegd word zijn: ****** en ******, deze woorden hebben voor heel veel mensen een ander begrip, en je kunt er behoorlijk heel veel mensen veel verdriet en pijn mee doen.
Het woord ****** is tegenwoordig een straattaal en voor sommige mensen heel normaal om te zeggen, ik vind dus van niet, hier onder zie je de betekenis van ******.

In de volksmond wordt tuberculose ook wel ****** genoemd. In de periode dat er nog geen werkzame geneesmiddelen bestonden tegen tuberculose ontstond de eufemistische afkorting tbc, of zelfs tb, die ook tegenwoordig nog wel worden gebruikt. De term 'witte pest' is ook weleens voor tuberculose gebruikt.

Bij snel verlopende gevallen werd de ziekte wel aangeduid als 'vliegende ******'. Ook het eufemisme 'pleur(it)is' (dat longvliesontsteking betekent ongeacht de oorzaak) werd wel eens gebruikt. De naam tuberculose komt van de tuberkels, knolvormige lichaampjes, ook wel granulomen genaamd, die kenmerkend zijn voor ontstekingen veroorzaakt door deze bacteriegroep.

Bij deze ziekte zijn er heel veel mensen aan dood gegaan, gelukkig is het nu beter bestrijdbaar.

Het woord ****** dat word ook tegenwoordig te pas en te onpas gezegd, deze ziekte is nu nog steeds niet te bestrijden, hier onder een willekeurige aantal foto's wat het voor een inpact heeft op kinderen en volwassen mensen(familie).
34euv0h.png
ehkc9j.png

9gk0af.jpg

Beste haunted spelers Doe ons allen een groot plezier en STOP met die WOORDEN.
147adx.png

PS: ook ik heb familie leden verloren aan die ziekte, en mis hun nog elke dag.
MVG whitch
 
Laatste update:

vipwachtwoord

Niet Verified
28 jul 2014
378
116
224
24
www.teamvip.net
Wanneer mensen zulk soort dingen naar mijn hoofd gooien trek ik me er meestal niet veel van aan, omdat ik weet dat de mensen die het zeggen toch gek in hun hoofd zijn of een ander mans situatie niet kennen. Pas als het bekenden zijn, dan raakt het me. Goed dat er aandacht wordt besteed aan dit onderwerp en dat je met dit topic mensen nog maar eens een keertje laat nadenken over wat je zegt tegen iemand! Respect!
 

mr_sneaky13

Niet Verified
4 nov 2013
336
49
234
23
asten
www.twitter.com
alle spelers die met wat voor iets ook schelden wat impact heeft op jouw of je ziet dat iemand anders het raakt in de chat gewoon meteen /chatreport doen je staat niet als de beste bekend daardoor maar je doet wat goed voor jezelf is of wat in jouw ogen goed is voor iemand anders en daarmee help je de server maar het belangrijkste is ook nog je helpt jezelf en je mede spelers.
ik report ook gewoon iedereen die scheld wat ik vind dat goed is en dat wil ik ook bij sommigen anders stimuleren.

groetjes sneaky
 

DuracellKonijn

Supreme
DuracellKonijn
DuracellKonijn ✔
Supreme
13 okt 2014
861
388
380
23
Antwerpen
Er wordt inderdaad erg veel gescholden met met woorden dat veel mensen kan kwetsen. Zelf vind ik het er over gaan. Als je thuis of op school met je vrienden pure "pubertaal" gaat spreken is dat voor mij geen probleem maar er zijn grenzen. Maar op deze server is dit helemaal niet nodig vind ik (en ik ben niet alleen). Net zoals Whitch zegt let op met wat je zegt! Persoonlijk vind ik dat het hier strenger op schelden met kwetsende woorden moet worden.

250px-Peace_dove.svg.png


mvg
Twana
 

artho

Niet Verified
31 okt 2014
989
189
244
M'n opa is er ook aan gestorven toen ik nog heel klein was.
 

Doctorchinees

Niet Verified
29 jan 2015
72
27
174
22
bami
Opzich heb ik er geen problemen mee met het woordje ******* maar wnnr ik iemand niet mag dan report ik hem gwn en krijgt hij waarschijnlijk ban :P
 

whitch

ie kunt néét meer doone as kan
whitch
whitch ✔
Supreme
18 sep 2013
1.125
434
332
"Ergens op deze aardbol"
Toch nog fijn dat er een aantal spelers hier wat neer zetten, blijkbaar boeit het heel veel spelers NIET/NIKS wat je volgens hen gewoon mag blijven uit kramen.
En dan vervolgens aan het einde van het jaar, met een stalen gezicht, gelukkig nieuwjaar wensen,of de beste wensen /gezondheid
 

Rellebel

Niet Verified
18 feb 2014
22
29
134
Toch nog fijn dat er een aantal spelers hier wat neer zetten, blijkbaar boeit het heel veel spelers NIET/NIKS wat je volgens hen gewoon mag blijven uit kramen.
En dan vervolgens aan het einde van het jaar, met een stalen gezicht, gelukkig nieuwjaar wensen,of de beste wensen /gezondheid

Ja Whitch, uiteraard ben ik het roerend met je eens. Dat leek me eigenlijk vanzelf spreken. Maar als het scheelt als dit item meer reacties oproept ben ik natuurlijk van de partij!
 

Maar

Niet Verified
13 aug 2015
29
35
119
24
We kennen het allemaal. Kinderen en volwassenen, vrienden en familieleden, klasgenoten en collega's, die schelden met de vreselijkste ziekten of aandoeningen.
We trekken het ons, lijkt het, niet eens meer zo aan. Het lijkt een gewoonte te worden (mensen uit) te schelden.

Ben ik een van de weinigen die nog tegen mijn vrienden durft te zeggen dat zij hun woorden terug moeten nemen?
Ik zou het zo fijn vinden als meer mensen scheldende medemensen zouden aanspreken op hun gedrag.
De soms eerst minachtende blik van de aangesprokene zal zich meestal later veranderen in een begripvolle en bewuste.

Iedere aangesproken persoon zou, als deze redelijk is, zich beseffen wat hij of zij een fractie geleden gezegd heeft.
Dat maakt ons al een stap dichter bij een scheldloze wereld komen.
Of we er ooit komen, is de vraag, maar dichter bij komen kan wel!

:)
 
L

LeviboyNL

Guest
zo jammer altijd dat hier hele forums voor moeten worden aangemaakt, als mensen het nu gwn niet deden had dit allemaal niet gehoeven.
 

The_GloriousWolf

Supreme
Ripleu
Ripleu ✔
Supreme
11 jul 2015
542
52
259
De Onderwereld
Idd ze schelden veel met kk tot dat ze is ****** hebben dan denken ze wel is een tweede x na maar dan is het al jammer genoeg te laat
 
Status
Niet open voor verdere reacties.