Raffs Wallmounted PC project :D

Status
Niet open voor verdere reacties.

Raff

Supreme
Raff_Gnarrkill
Raff_Gnarrkill ✔
Supreme
23 mrt 2014
380
139
234
36
In de buurt van Eindhoven
(specs staan onderaan)
(klik hier voor eindresultaat : http://i.imgbox.com/XCB6KjU4.jpg

Anyway, ik dacht laat ik er hier maar keertje mooi topicje over openen over mn gaming setup,
ik zal gewoon even mn hele project doorlopen



Het begon allemaal met 1 plankje hout dat ik kocht bij een bouwmarkt
9VVrWJWD.jpg

Nee poes poes, is niet jouw nieuwe krab paal!!


Deze plaat heb ik dagen naar zitten kijken en op zitten tekenen met potlood en dingen zitten uitmeten etx omdat ik het helemaal perfect wou hebben maar niet precies wist hoe ik het moest aanpakken xD
ik had alleen in mn gedachte dat ik een soort PC wou hebben die als een schilderij aan de muur hangt helemaal open met mooi weggewerkte kabels enzo

Hier ben ik alles nog aan het uittekenen op de plaat:
DiAOMffr.jpg





nouja, hier heb ik al wat voorberijdingen getroffen :
COkvqsVi.jpg



alle gaten om de kabels goed op de goeie plek weg te werken (3 uur lang zitten uitmeten!!! :P )

daarna wou ik het eigenlijk verven, maar ik zag toevallig in mijn autogarage waar ik altijd de APK doe een rol carbon fiber liggen, mocht ik voor 15 eur meenemen!! WTF! hoppakee dat word mijn PC!!


dus zie hier, beetje zoals die latino van Pimp My Ride die plaat zitten bedekken
rPyM3E1L.jpg

rOcayzPN.jpg




Daarna heb ik nog een oude computerkast opgehaald bij een plaatselijke PC winkel, (mocht gratis mee)
Even met de slijptol die achterwand eruit geslepen waar je het moederbord op schroeft
3WRS03aN.jpg
 

Raff

Supreme
Raff_Gnarrkill
Raff_Gnarrkill ✔
Supreme
23 mrt 2014
380
139
234
36
In de buurt van Eindhoven
Dan alvast alle bekabeling erdoorheen trekken :
1lbKeGia.jpg





Hier heb ik alles alvast ff opgelegd om te checken hoe het moet komen
nWrHRvUm.jpg

kqLAvoRD.jpg




Hier zie je hoe de kabels weggewerkt zitten :
epAdeSt6.jpg





Nouja, en dan natuurlijk even alvast hoe het moet gaan worden!
Ik had nog een lange RGB ledstrip op de kop getikt van een lokale onderdelen-boer :)
3NFUErK6.jpg



Kan ook roze ofcourse!
And5I79D.jpg



En hier is dan mn uiteindelijke resultaat :
XCB6KjU4.jpg


(ik heb overigens nu een tweede scherm erbij gekocht, grotere en hogere resolutie (1440p)



SPECS:

processor: 4ghz quadcore (met een K erachter, voor overclocken)
Koeler: Scythe Mugen 3 PCGH Edition (Dual Fan) speciaal voor overclocken
Vid kaart: GTX 760 dcu 2 gig overclocked
HDD: SSD samsung 840 pro 250 gig,
RAM: Corsair Vengeance PRO 8gig (1866)
MOBO: MSI z87-G43

en nog n gare harde schijf van 1TB, al gebruik ik die nauwelijks meer omdat die ssd gewoon zo belachelijk veel verschil maakt :)))
 

remymine

Owner
Staff member
remymine
remymine ✔
Owner
17 sep 2013
3.689
1.793
425
28
Rotterdam
hauntedmc.nl
Shiiiit man, echt nice. Voel ik me met mijn normale kast zelf in elkaar gezet een total noob :D

Hoe zit het met het geluid trouwens? Want je hebt nu natuurlijk geen geluidsdempende kast etc.

Maar respect voor zo'n project :P
 

dauwdruppel

God
dauwdruppel
dauwdruppel ✔
God
8 nov 2013
270
114
259
Ik doe je een voorstel die je niet kunt weerstaan, samen een bedrijf beginnen voor game pcs genaamd raffer (razer voor als je hem nog niet snapt) .dauw inc coppyrights.

Dit is een troll neem deze troll dan ook niet serieus.
 

Raff

Supreme
Raff_Gnarrkill
Raff_Gnarrkill ✔
Supreme
23 mrt 2014
380
139
234
36
In de buurt van Eindhoven
Remy, het is een Scythe Mugen cooler, dus bijna geen geluid, en mn videokaart hoor je ook alleen als ik dik hard aant gamen ben ;)

ik zal je overigens een geheim vertellen, PC kasten zijn niet standaard geluid dempend, alleen de hele dure, maar bijna 99% van de kasten zorgen juist voor meer lawaai door trillingen ;)

anyway, nee als ik gewoon achter mn bureau zit hoor ik mn PC niet, op de foto lijkt hij mss wel net boven me te hangen, maar hij hangt niet boven het bureau waar ik achter zit, maar boven het bureau daarnaast ;) en mn voeding is overigens Hybride, dus die fan gaat alleen maar aan als ie meer dan 350 watt trekt, en dat doet ie eigenlijk nooit haha :)



Anyway, het project was overigens echt super makkelijk toen ik eenmaal wist waar ik precies alle onderdelen ging plaatsen...
het is letterlijk even wat gaten boren en uitzagen, dan wat carbon fiber folie eroverheen plakken, een achterwandje uit een PC kast erop schroeven, en dan alle onderdelen erop bevestigen met klemmen enzo :P (mn dvd speler en card reader zelfs erop gelijmd haha)

dus ondanks dat het er best pro uitziet, zo`n project zou iedereen kunnen! dus ik zou zeggen ga volgende week lekker klussen, en laat me jullie projecten hier zien ;) :D
 

remymine

Owner
Staff member
remymine
remymine ✔
Owner
17 sep 2013
3.689
1.793
425
28
Rotterdam
hauntedmc.nl
Niet echt, een van de grotere die ik kon vinden, mn gpu's zijn nogal groot.
 
D

Datdus

Guest
Super nice! Maar wordt het zo niet nog stoffiger dan normaal? :O
 

Raff

Supreme
Raff_Gnarrkill
Raff_Gnarrkill ✔
Supreme
23 mrt 2014
380
139
234
36
In de buurt van Eindhoven
hehe datdus, juist niet :)
in cases word lucht van voor erin gezogen en achter eruit geblazen, maar hierdoor vind er toch veel stof zich een weg tot allerlij kieren en windvrije ruimtes in de case, bij mijn pc kan er eigenlijk nergens stof opvallen behalve op de videokaart (alleen de onderkant, die zit naar boven namelijk) en dat is nu na 2 maanden nog steeds zo weinig dat het niet hoeft, maar daar kan ik ofcourse gewoon een ventilatortje voorhouden ff om snel stof weg te blazen xD
 

Leanaci

Niet Verified
18 sep 2013
421
76
184
Zweden
oh dit lijkt me best wel leuk om een keer te doen ipv een pc kast te gebruiken.

over het algemeen lijkt het me ook beter gekoeld te zijn ook
 

sjimster

Niet Verified
14 apr 2014
6
0
55
Ziet er goed uit man! Maar zou er zelf toch iets van een plexiglas box op zetten die lucht in blaast en uit zuigt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.