Belangrijk Ongeautoriseerde doorverkoop van een map van mij

Status
Niet open voor verdere reacties.

Springstof

Niet Verified
26 mrt 2015
4
0
45
26
Rotterdam
springstof.imgur.com
Geachte HauntedMC,

Kortgeleden heb ik een topic gevonden op het Nederlandse Minecraft-forum van een oude klant van mijn bouwservice, die een map die ik voor hem gemaakt hebt door heeft verkocht aan jullie. Ter referentie heb ik even de details hier onder beschreven:

- Betreffende topic: Link naar NMCF
- Betreffende map::Link naar de map op mijn Imgur
- Betreffende verkoper: chiel99 / ChielObese
- Bewijs dat deze map van mij afkomstig is: Portfolio op Imgur

Via NMCF heb ik Remy een berichtje gestuurd maar daar kreeg ik geen reactie op, vandaar dit topic.

De betreffende transactie is tegen mijn voorwaarden in gegaan, en zonder overleg of melding aan mij voltooid.
Ik heb Chiel zelf al benaderd op Skype, maar hij vond dat het zijn map was, ondanks het gegeven dat hij akkoord is gegaan met mijn voorwaarden. Ik heb de originele map nog altijd in bezit en kan dit ook bewijzen.

Bij een breuk van mijn voorwaarden is mijn procedure in principe dat ik de map openbaar ter download zet op mijn Planet Minecraft profiel, maar gezien het gegeven dat hij verkocht is, lijkt me dit een beetje radicaal en oneerlijk tegenover jullie. Chiel, de doorverkoper heeft echter ook mijn voorwaarden niet overgedragen.
- Deze zijn uiteraard nog wel van toepassing -.

Ik zou graag even in contact willen komen met de koper van de map, of de huidige eigenaar er van, om even kort te sluiten welke voorwaarden er nog zijn verbonden aan het gebruik van de map. Ook wil ik graag ingelicht worden over de doeleinden van de map.

Ik tracht geen extra geld te verdienen aan deze map, en ik ben ook niet van plan er heel erg moeilijk over te gaan doen, maar ik hoop dat jullie begrip hebben voor het feit dat ik graag op de hoogte wordt gehouden van wat er met mijn werken gebeurt.

Bij voorkeur communiceer ik via Skype (Voicechat optioneel, TeamSpeak kan ook in dat geval).
Mijn naam op Skype is: "jesse.hdg".

Met vriendelijke groet,

Jesse den Boer (Springstof)
 

Springstof

Niet Verified
26 mrt 2015
4
0
45
26
Rotterdam
springstof.imgur.com
Hebben we dit in server?

Ik heb even rondgekeken en kon het zo snel nog niet vinden. Echter kreeg ik de indruk dat hij in de toekomst wel gebruikt kan gaan worden door deze server. (Bronnen: Bovenstaande topic en Chiel, de doorverkoper, via Skype)

Vooral omdat er dus blijkbaar geld voor is betaald maak ik er een punt van. Eigenlijk zet ik maps die mijn klanten afgeschreven hebben altijd online. Maar omdat er nu voor zover ik weet voor betaald is, zou ik dat een beetje lullig vinden. Hoewel het natuurlijk ook een beetje lullig is dat hij achter mijn rug blijkt te zijn doorverkocht. Als er verder geen gebruik van gemaakt gaat worden is dat natuurlijk geen probleem, maar dan snap ik niet waarom er geld voor betaald is.
 

Hape

Niet Verified
7 sep 2014
238
128
139
Auteursrechtelijke zaken proberen wij zover we kunnen, 'naar de letter' van de wet te behandelen.
Er is niets zo ergerlijk als het terugvinden van je eigen creatie, met de naam van een ander eronder of gebruikt op een manier die niet in overeenstemming is met je bedoelingen. Juist dat onvervreemdbare 'persoonlijke' recht wat -ook na overdracht- blijft bestaan beschouwen wij als erg belangrijk.

Ik vraag me wel heel erg af *of* er geld is betaald voor de creatie. Het is niet gebruikelijk dat er zaken worden 'ingekocht', maar dat zal @remymine uiteindelijk moeten beantwoorden.

Dat hij geen reactie heeft gegeven zal eerder een technische dan een andere reden hebben. Ik weet dat zijn reactie in dit soort zaken beslist serieus is.

Via dit forum krijg je beslist antwoord!

Met vriendelijke groet en dank voor de aankondiging,

Hape
 
Laatste update:

Hape

Niet Verified
7 sep 2014
238
128
139
Even een extra lijn om dit topic naar 'de top' te krijgen in de lijst.
 

Springstof

Niet Verified
26 mrt 2015
4
0
45
26
Rotterdam
springstof.imgur.com
Auteursrechtelijke zaken proberen wij zover we kunnen, 'naar de letter' van de wet te behandelen.
Er is niets zo ergerlijk als het terugvinden van je eigen creatie, met de naam van een ander eronder of gebruikt op een manier die niet in overeenstemming is met je bedoelingen. Juist dat onvervreemdbare 'persoonlijke' recht wat -ook na overdracht- blijft bestaan beschouwen wij als erg belangrijk.

Ik vraag me wel heel erg af *of* er geld is betaald voor de creatie. Het is niet gebruikelijk dat er zaken worden 'ingekocht', maar dat zal @remymine uiteindelijk moeten beantwoorden.

Dat hij geen reactie heeft gegeven zal eerder een technische dan een andere reden hebben. Ik weet dat zijn reactie in dit soort zaken beslist serieus is.

Via dit forum krijg je beslist antwoord!

Met vriendelijke groet en dank voor de aankondiging,

Hape

Hartstikke bedankt! Ik ben erg te spreken over het gebruikersgemak van dit forum, dus ik zie dat zeker niet als een probleem.
Ik ben ook blij dat het zo serieus wordt genomen.

Of er geld over de toonbank is geschoven weet ik niet helemaal zeker, en ook niet hoeveel. Maar toen ik er om vroeg leek het wel zo te zijn. Als het bedrag wat vermeld werd inderdaad klopt, heeft mijn 'klant' zelfs winst gemaakt. Maar uiteraard weet Remy daar zelf vast meer over dan ik.
 

remymine

Owner
Staff member
remymine
remymine ✔
Owner
17 sep 2013
3.691
1.801
425
28
Rotterdam
hauntedmc.nl
Map is kwalitatief te slecht voor ons om te gebruiken, maak je geen zorgen. Volgens mij heb ik hem niet eens meer.
Wel is het waar dat er een minimaal bedrag is betaald voor de map, is echter nooit wat mee gedaan.
 

Springstof

Niet Verified
26 mrt 2015
4
0
45
26
Rotterdam
springstof.imgur.com
Map is kwalitatief te slecht voor ons om te gebruiken, maak je geen zorgen. Volgens mij heb ik hem niet eens meer.
Wel is het waar dat er een minimaal bedrag is betaald voor de map, is echter nooit wat mee gedaan.

Bedankt voor de reactie. Als je hem verder niet meer gebruikt, kan ik hem dan openbaar maken op mijn profiel op Planet Minecraft?

Ik ben bereid om in ruil daarvoor een kleine map te bouwen die wel voldoet aan de eisen, mits je van mening bent dat ik daar überhaupt tot in staat ben. (Mijn portfolio vind je hier: Imgur)

( Ik vond het overigens inderdaad apart dat jullie deze map precies wilden hebben voor KitPvP XD )

Met vriendelijke groet,

Jesse den Boer.
 
Laatste update:
Status
Niet open voor verdere reacties.