Nether Reset in Survival

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nether Reset in de Survival Server

Jongens, het zat er aan te komen, een reset van de nether in de Survival server,
In dit topic (http://haunted-mc.com/index.php/topic/239-reset-map-nether-survival/) kon je stemmen voor of tegen de reset.
Met een ruime meerderheid voor de reset ga ik vanaf nu aankondigen dat wij komende zondag 16 Maart om 23:59 de nether gaan resetten, hierbij zullen ook alle claims ongedaan worden gemaakt in de nether. Je hebt tot precies dat tijdstip om al je spullen uit de nether wereld te halen. Ook zal de border uitgebreid worden in de nether.
Mochten jullie nog vragen of opmerkingen hebben, vermeldt het alsjeblieft :)
Let op: We hebben het hier ALLEEN over de Nether wereld.
 

dauwdruppel

God
dauwdruppel
dauwdruppel ✔
God
8 nov 2013
270
114
259
nieuw aankondiging blaze spawners zullen niet meer hakbaar zijn. alleen remy, dimdamian en datdus kunnen ze mollen.

(dit is een troll)
 

Doc_Brano

Niet Verified
15 dec 2013
1.439
159
219
hutje op de hei :)
Hoever komt de nether uitbreiding. 1 op 1 zoals het plan of is dat niet haalbaar?
 

mapijs

Niet Verified
19 okt 2013
8
7
64
hoe zit het eigenlijks met de verschillende afstand tussen nether en overworld? nether is 8x zo klein als overworld, maar als het 1:1 wordt, wat gebeurt er dan met die afstand? vraag het me ff af :D
 

Doc_Brano

Niet Verified
15 dec 2013
1.439
159
219
hutje op de hei :)
oke en de spawners, komem er daar meer van of spawnen ze verder uit elkaar?? Als de nether groter is zijn er dan ook meer nether forten en dus meer spawn plek voor witherskelletons waardoor de spawn rate daarvan omlaag gaat op elke plek?
 

mr_sneaky13

Niet Verified
4 nov 2013
336
49
234
23
asten
www.twitter.com
`dat is een goede vraag branolia echt een vraag voor remy
 

mr_sneaky13

Niet Verified
4 nov 2013
336
49
234
23
asten
www.twitter.com
wat gebeurd en met de portals in de gewone world blijven die bestaan?
 

mapijs

Niet Verified
19 okt 2013
8
7
64
Dit is wat ik denk, dus het kan zijn dat het niet overeen komt met de waarheid


Branolia zei:
oke en de spawners, komem er daar meer van of spawnen ze verder uit elkaar?? Als de nether groter is zijn er dan ook meer nether forten en dus meer spawn plek voor witherskelletons waardoor de spawn rate daarvan omlaag gaat op elke plek?
als de nether groter wordt komen er ook meer nether fortressen. ik weet niet wat jij bedoelt met de spawn rate die omlaag gaat. je zult geen effecten voelen van de vergroting behalve dat je verder kan lopen en dat je minder ver hebt gereisd als je een nieuwe portal maakt en terug gaat naar de overworld.

graag iemand bevestigen of juist ontkrachten wat ik heb gezegd :D


mr_sneaky10 zei:
wat gebeurd en met de portals in de gewone world blijven die bestaan?
ik denk dat die gewoon blijven staan en die zullen na de nether reset gewoon werken.
 

Doc_Brano

Niet Verified
15 dec 2013
1.439
159
219
hutje op de hei :)
ik bedoel omdat er meer oppervlakte is waar witherskelletons spawnen er daardoor minder witherskelletons per fortress zullen zijn en dat ze ook minder snel opnieuw spawnen
 

Leanaci

Niet Verified
18 sep 2013
421
76
184
Zweden
hoeft niet, ik denk dat de spawnrate in een gebied hetzelfde blijft als normaal.
 
  • Like
Reactions: Doc_Brano

remymine

Owner
Staff member
remymine
remymine ✔
Owner
17 sep 2013
3.689
1.793
425
28
Rotterdam
hauntedmc.nl
Het werkt als volgt, de wereld zelf zal in verhouding niet groter worden, dus geen grotere fortresses.
De verhouding van de nether ten opzichte van de overworld is het enige dat verandert.
 

mapijs

Niet Verified
19 okt 2013
8
7
64
oh dus alleen de geloopde afstand ratio van teleporteren is dan anders? dan is er ja geen reden tot paniek ;)
 

Polar_Wolfs

Niet Verified
21 sep 2013
11
7
79
33
Netherlands
Branolia zei:
ik bedoel omdat er meer oppervlakte is waar witherskelletons spawnen er daardoor minder witherskelletons per fortress zullen zijn en dat ze ook minder snel opnieuw spawnen
Dit heeft geen effect op de rates waar ze spawnen. Sinds monsters in een radius van 144 blocks spawnen. De enige manier waardoor de spawnrates naar beneden kunnen worden gehaald is door de hele fortress af te slabben (ik weet niet of torches effect hebben in de nether, zou best kunnen). Als er nou 2 fortress in die radius zijn dan heeft het wel effect sinds er meer plek is om te spawnen. Hopelijk is t een beetje duidelijk :)
 

remymine

Owner
Staff member
remymine
remymine ✔
Owner
17 sep 2013
3.689
1.793
425
28
Rotterdam
hauntedmc.nl
Het wordt morgen avond, ik kan nu geen tijd vinden, heb morgen een drukke dag.
 

Nookie_S5

Supreme
Nookie_S5
Nookie_S5 ✔
Supreme
22 okt 2013
335
61
224
Netherlands, Limburg
Als de verhouding nu 1:1 is zal de portal van de overworld dus op dezelfde coörds spawnen van de nether als van de overworld als ik het goed begrijp. En er zijn meerdere fortress en ik heb reeds ervaren dat de "wither skellys spawn" hetzelfde is!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.