Laptop problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

conceptswe

Niet Verified
24 mei 2014
375
159
229
25
Niet kijken stalker!
nou, ik zoek dus mensen die verstand hebben van laptops en windows 8

Dus sinds 2 uur geleden als ik mijn laptop wil vergrendelen komt er Afsluiten te staan en komt er na een tijdje het vergrendelscherm terug

Dit is mijn schoollaptop waar ALLES van school op staat dus is het erg belangrijk

Het gaat om een Asus Transformer Book, maar ik weet niet meer welke precies.

Ik loop nu overal rond te vragen, ben namelijk redelijk hopeloos

Hopelijk heeft iemand een oplossing en ik probeer graag nieuwe dingen uit

Accu eruit halen gaat trouwens niet aangezien het via de tablet gaat en die kan je niet openen

Hopelijk was dit niet te veel en kan iemand me helpen

Alvast bedankt voor je antwoord!

Groetjes,
Terry
 

Raff

Supreme
Raff_Gnarrkill
Raff_Gnarrkill ✔
Supreme
23 mrt 2014
380
139
234
36
In de buurt van Eindhoven
oh, ik neem aan dat je hem wilt ontgrendelen, maar dat ie zichzelf elke keer automatisch weer vergrendelt?
vreemd probleem, Kun je uberhaupt in windows komen? echt in het configuratie scherm enzo? want als dat niet lukt, dan zou ik niet weten hoe we je verder kunnen helpen :p

Mja, 3 opties dan nog maar:

optie 1, start je PC op in veilige modus ;)
is per model anders, maar kan ALTIJD! bij mij moest ik f8 drukken tijdens het opstarten als je die witte text ziet, en dan kon ik kiezen uit veilige modus, in veilige modus werkt windows meestal wel bij zulke gekke gevallen, maar kun je niet gamen of internetten etc :p
en dan kan je dus rustig door je settings heel bladeren enzo

optie2 om de harde schijf eruit te halen, en die in een andere pc stoppen zodat je al je belangrijke school spullen eraf kunt halen ;)
dan kun je ook meteen windows opnieuw op die harde schijjf zetten ;) en dan weer terug in je laptop en klaar ;)

optie 3, het zou ook gewoon kunnen dat dat knopje op je laptop, waarmee je hem op vergrendel stand kunt zetten gewoon vast zit en telkes automatisch erop drukt :p
 

conceptswe

Niet Verified
24 mei 2014
375
159
229
25
Niet kijken stalker!
Het probleem is dat het een tablet aan een laptop is, dus alle gegevens zitten in de tablet

En als ik hem open kom ik in het vergrendelscherm, als ik dat scherm weg haal komt er Afsluiten te staan en na 20-30 sec komt het vergrendelscherm weer
Dus hij kan niet echt uit want hij sluit niet af

De tablet kan ik niet uit elkaar halen aangezien er geen schroeven en dergelijke zijn, dus geen opening

Het vergrendelknopje zit niet vast :p
Als ik hem afsluit wordt hij na 3 seconden zwart normaalgesproken
 

IanVsr

Niet Verified
8 jan 2015
2
0
25
24
Ik weet niet wat er is dus kan je niet helpen maar ik raad je aan om bij Tweakers een forum aan te maken daar zitten super veel mensen die er verstand van hebben hier zal je voornamelijk alleen mc spelers zien die ! veel succes
 

Raff

Supreme
Raff_Gnarrkill
Raff_Gnarrkill ✔
Supreme
23 mrt 2014
380
139
234
36
In de buurt van Eindhoven
Het probleem is dat het een tablet aan een laptop is, dus alle gegevens zitten in de tablet

En als ik hem open kom ik in het vergrendelscherm, als ik dat scherm weg haal komt er Afsluiten te staan en na 20-30 sec komt het vergrendelscherm weer
Dus hij kan niet echt uit want hij sluit niet af

De tablet kan ik niet uit elkaar halen aangezien er geen schroeven en dergelijke zijn, dus geen opening

Het vergrendelknopje zit niet vast :p
Als ik hem afsluit wordt hij na 3 seconden zwart normaalgesproken


aahja, het aloude windows slaapstand probleem, jij hebt je pc dus zo ingesteld dat ie automatisch bij dichtklappen op slaapstand gaat, en dat ie dan als ie wakker word in vergrendel modus komt, Dit buggt vaker bij mensen, maar dit is makkelijk te fixen door je pc een keer ECHT uit te zetten ;) dus niet in slaap stand, maar echt helemaal uit ;)
(met een knop ergens, die MOET erop zitten... anders een fatale design fout :p )
 

Cas

Niet Verified
29 jul 2014
447
97
244
11
Groningen, Haren
Heb ik ook volgensmij een X gehad leg eens duidelijker uit als ke wil?...
 

conceptswe

Niet Verified
24 mei 2014
375
159
229
25
Niet kijken stalker!
aahja, het aloude windows slaapstand probleem, jij hebt je pc dus zo ingesteld dat ie automatisch bij dichtklappen op slaapstand gaat, en dat ie dan als ie wakker word in vergrendel modus komt, Dit buggt vaker bij mensen, maar dit is makkelijk te fixen door je pc een keer ECHT uit te zetten ;) dus niet in slaap stand, maar echt helemaal uit ;)
(met een knop ergens, die MOET erop zitten... anders een fatale design fout :p )
Normaal als ik afsluit wordt hij na 3 sec zwart, had hem denk ik te vroeg dicht geklapt
En er zitten maar 4 knoppen op; 2 voor geluid, 1 om tablet aan te doen (gaat overigens niet uit als je hem 10 sec in houdt) en een knop om naar windows te gaan
 

conceptswe

Niet Verified
24 mei 2014
375
159
229
25
Niet kijken stalker!
Voor de mensen die het niet snappen:

Laptop start op > vergrendelscherm > ontgrendelen > er komt Afsluiten te staan > na 20-30 sec gaat hij weer over naar vergrendelen, en zo weer door
 
Status
Niet open voor verdere reacties.