Kleine updates

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey Haunties
Zoals sommige van jullie doorhadden was er gisternacht onderhoud aan HauntedMC.
Wat hebben we dit keer weer veranderd?

Ban systeem
De grootste verandering is toch wel het gebruik van een nieuw bansysteem. Voorheen hadden we 3 bandatabases, 1 voor bouwservers, 1 voor pvpservers, en 1 voor globale lobby bans.
Vanaf nu is elke ban, of deze nou tijdelijk is of permanent, een automatisch ban op de lobby en kom je HauntedMC dus niet meer op. Deze keuze ontstaat uit de vaak zeurende of spammerige acties als een verbannen speler van bijvoorbeeld survival op de hub of andere servers terecht komt.
Verder betekent de verandering van dit systeem dat bijna alle bans én mutes zijn opgeheven. Alleen de bans van mensen met chargebacks en extreme incidenten (perm bans) zijn blijven staan.

Anti VPS/Proxy
Toevoeging op dit nieuwe systeem is een Anti VPS/Proxy filter op de hubs. Vaak kwamen verbannen spelers terug op een VPS/Proxy (een tunnel waardoor jij als client een ander IP aanneemt, waardoor de server denkt dat je iemand anders bent) met een ander account die ze ergens van het internet hebben geplukt. Vanaf nu krijg je 3 waarschuwingen dat je geen VPS/Proxy mag gebruiken automatisch als je probeert te joinen, negeer je dit dan krijg je een ban voor VPS/Proxy gebruik.

Registreren voor de website vanuit de server
Nieuwe handige toevoeging is de /register <emailadres> <wachtwoord> commando.
Hiermee kun je je in 1 commando registreren voor deze website. Veel spelers bleken niet te
weten hoe ze het registratie proces moesten doorlopen, we hopen het hen nu een stuk
makkelijker te hebben gemaakt. Na deze registratie staat je accountnaam gelijk als je ingame gebruikersnaam en
kun je direct inloggen. Max 1 account per ingame gebruikersnaam en 2 accounts per IP adres mogelijk!

De ping commando
Kleinigheidje, maar wel leuk. Vraag je je wel eens af hoe optimaal jouw internet is bij bijvoorbeeld pvp-en? Of denk je dat iemand anders juist aan het laggen is. Probeer eens de /ping commando. Met /ping zie je je eigen ping in milliseconde met de server. Met /ping <naam> zie je die van anderen.
Een extreem goede ping bevindt zich in het gebied 25-30 ms of lager.
Normaal is een ping van 30-100 ms.
En vanaf 100+ en zeker in de honderden ga je zeker merken dat je internet op dat moment een trage connectie tot de server heeft.


Dat was het voor deze keer. Binnenkort weer meer!
~remymine & Crew
 
Laatste update:

STOMPER

Niet Verified
14 apr 2015
3
1
52
21
Goed gedaan Rémy en staff
Maar nog een dingetje over de survival ( en dan speciaal 3 ) want het is zo dat je geen kleuren in je letters kan doen. hopelijk kunnen jullie daar iets aan doen want het zou leuk zijn om berichten in kleur te zetten en ik geloof dat je dan & 6 bijv. Moet doen en dat zou gaaf zijn ;)
 

jan28

Niet Verified
28 sep 2014
876
103
224
23
Belgie
Goed gedaan Rémy en staff
Maar nog een dingetje over de survival ( en dan speciaal 3 ) want het is zo dat je geen kleuren in je letters kan doen. hopelijk kunnen jullie daar iets aan doen want het zou leuk zijn om berichten in kleur te zetten en ik geloof dat je dan & 6 bijv. Moet doen en dat zou gaaf zijn ;)
staat uit was de bedoeling (denk ik)
 

jan28

Niet Verified
28 sep 2014
876
103
224
23
Belgie
leuke update wou ik zeggen maar door die proxi/atm dinges graak ik niet meer op thn daar een ban en is men pc bijna gecracht van mij had het niet moeten komen....
 

TheQpowerrr

Niet Verified
20 jul 2014
73
35
142
23
www.youtube.com
Ik heb 2 broertjes die ook Minecraft spelen op Haunted, betekent dit dat 1 van ons moet registeren bij een ander IP adress?

Goed bezig Staff! ;)
 

remymine

Owner
Staff member
remymine
remymine ✔
Owner
17 sep 2013
3.691
1.801
425
28
Rotterdam
hauntedmc.nl
Ik heb 2 broertjes die ook Minecraft spelen op Haunted, betekent dit dat 1 van ons moet registeren bij een ander IP adress?

Goed bezig Staff! ;)
Alleen als je vanuit ingame registreert he :) Gewoon direct op de website is mogelijk.
 

Harmen

Niet Verified
12 jul 2014
403
41
199
Helaas, ja, bewijs is nog altijd geldig though.
Wel slim dat je ban hebt op heel de server maar ik hoorde mensen praten dat ze met bepaald Hack tool zich zelf kunnen unbannen is dit nu niet meer ?
 

dode_dion

Niet Verified
18 nov 2014
103
9
164
Hey Haunties


Ban systeem

Verder betekent de verandering van dit systeem dat bijna alle bans én mutes zijn opgeheven. Alleen de bans van mensen met chargebacks en extreme incidenten (perm bans) zijn blijven staan.
Hiermee zullen heel wat spelers blij mee zijn


er zijn ook een heleboel mensen niet blij mee zoals ik, door die meeste mensen een ''unban'' te krijgen, kunnen ze weer komen hacken etc. en vooral nu merk ik dat weer, nog nooit zoveel hackers gezien, en om ze allemaal opnieuw te reporten kost veel tijd etc. dat is dus een nadeel, natuurlijk heeft het ook voordelen.
 

Neon5

Verbannen
Neonstreet5
Neonstreet5 ✔
God
9 sep 2014
298
39
184
6 Ping heb stabiele ping, haha.
 
J

jordyvdbolt

Guest
Heyy Remy,

Ook al speel ik niet op jouw server maar heb ik zelf eentje. Als "collega" wil ik je er even op wijzen dat in je banlijst bij sorteren iets niet goed staat in je listbans.php file. Er staat in plaats van unbanned, unmuted. Ik denk, vertel het 'm eventjes :D

Greetzzz,
JordyvdBolt
 

Tim_kwakman

Niet Verified
18 sep 2014
11
1
55
25
Wel slim dat je ban hebt op heel de server maar ik hoorde mensen praten dat ze met bepaald Hack tool zich zelf kunnen unbannen is dit nu niet meer ?
Dat is eigelijk niet mogelijk... tenzij ze in de database kunnen maar het lijkt me dat die is afgeblockt met Ip Tables en/of een firewall.

Wat is Ping ?
De reactietijd in ms (milisec) van jou naar de server, Hoe lager deze is hoe beter je verbinden met de server en dus deste minder (connection) lagg ;)
 

EvilPvP

Niet Verified
26 feb 2015
28
9
94
25
Ik vind persoonlijk dat deze mensen een unban verdienen. De meeste hacken jammer genoeg weer maar ff snel reporten is toch niks mis mee? En sommige, noem geen namen, die zitten te trappelen op zon update.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.