Herfst Updates 2021

Beste Haunties,

Terwijl jullie lekker thuis, op de camping, aan het strand, of ver in het buitenland hebben kunnen genieten van de vakantie... hebben wij deze zomer niet stilgezeten! We hebben een hele lijst aan bug fixes en updates die we graag met jullie willen delen!

Bug Fixes
Deze maand hebben we weer een aantal bugs gefixed. Wij willen iedereen hartelijk bedanken voor het melden van de bugs. Samen zorgen we ervoor dat de gamemodes mooi blijven werken.

We sommen hier een de belangrijkste bug fixes voor jullie op:
  • [Survival] Region huur plugin updated, zou niet meer zo moeten zijn dat een speler in een gehuurde shop geen rechten heeft (gebeurde heel soms).
  • [Algemeen] //regen werkt weer voor staffleden.
  • [Algemeen] Server crash exploit in multiverse (multi world plugin) is gefixed.
  • [Creative/Prison] Plot weergave op de dynmap werkt weer.
  • [Survival] Anvils in spawn builds kunnen niet meer gebruikt worden op survival. Wel in warp repair natuurlijk.
  • [Survival] Endborder heeft weer de juiste grootte.
  • [Prison] Death messages werken weer op prison.
  • [Survival] Name tag bug nu definitief opgelost op survival.
  • [Algemeen] Lokale broadcasts voor server restarts werken weer.
  • [Algemeen] Belangrijke fix voor de supreme plus rank. De rank werd alleen verwijderd als de gekochte periode voorbij was en de speler inlogde na die periode. Echter blijft dan onterecht de supreme plus tag op het forum en discord staan tot die speler is ingelogd. Bijkomend was het grootste probleem dat tebex slechts een bepaalde periode commandos "in de wacht" houdt. Dat betekent dat spelers die een lange periode (richting een jaar) niet online zijn geweest, maar wel supreme+ hadden toen ze voor het laatst online waren, deze rank niet verliezen. Dit is nu opgelost. Het commando voor het veranderen en syncen van ranks wordt nu direct uitgevoerd ook al is de speler offline.
  • [Algemeen] Votes komen weer binnen op lobby2. Dit dient als backup voor een correcte vote ranking indien lobby1 de votes niet goed verwerkt.
  • [Survival] /back werkt weer naar behoren tussen 2 teleport locaties op survival.
  • [Algemeen] Na alle optimalisaties bleek er nog een enorme bug in de server software zelf te zitten die de lagg spikes triggerde. Hierdoor liep de server nog steeds niet helemaal lekker, gezien de effecten minder voelbaar waren maar de bron van het probleem er nog wel was. Dit is nu opgelost door een fix in Bungeecord.
  • [Algemeen] Nicknames werken weer en de permissions werken nu ook goed.
  • [Algemeen] Wintertijd :). Dropparty en partymine tijden zijn weer goed gezet.
  • [Algemeen] Lotery trekking tijden zijn nu persistent tegen allerlei randzaken die het konden beinvloeden.
  • [Survival] Op survival kunnen we weer gebieden regenen zonder dat spawners naar pig spawners veranderen.
  • [Prison] Auto pickup plugin op prison is vervangen. Nieuwe spelers hadden soms last dat hun drops in het niets verdwenen na first join. Ook kreeg je bij het maken van een shop altijd een gratis chest terug, dit is nu opgelost.
  • [Prison] Bug opgelost op prison waarbij je verkeerde titles zag wanneer je een prison of biome in loopt.
  • [Prison] Nightvision toggled niet als je op een mine springt in prison. De regios zijn verhoogd met 3 blocks.
  • [Hungergames] Meeste bugs uit hungergames plugin gehaald. Nog wel wat kleinigheden over, voor de volgende keer. :)
2021-09-18_09.21.07.png
Algemene Updates
Naast bug fixes zijn er ook nieuwe dingen aan de server toegevoegd. Hier vallen ook kleine aanpassingen onder.

We sommen hier de algemene updates voor jullie op:
  • [Algemeen] Anti cheat 1.17.1 support en alle checks zouden er nu in moeten zitten, ook nieuwe interface voor anticheat commands.
  • [Algemeen] Essentials van beta naar officiele 2.19.0 build, aardig wat kleine bug fixes in de basis commando's.
  • [Algemeen] Check voor modified clients kan nu ook nieuwere fabric/forge 1.17.x clients herkennen
  • [Algemeen] De 1.8 pvp ervaring zou beter moeten zijn op kitpvp, prison en hg.
  • [Hungergames] World generator op hungergames is updated, terrain is nu een stuk completer, nieuwe boomsoorten en nieuwe biomes.
  • [Algemeen] We gebruiken nu de paper/airplane tak die niet meer bouwt op tuinity. Tuinity patches zijn nu direct in paper verwerkt. De configs zijn daarop aangepast.
  • [Algemeen] De backups op de backup server zijn gecontrolleerd en werken naar behoren.
  • [Discord] Website/discord ban sync staat weer aan. Iemand op de website verbannen zorgt er ook voor dat het gelinkte discord account hier wordt verbannen. Scheelt weer een extra actie.
  • [Algemeen] Alt account melding in de chat (na ban) heeft nu de reden van de ban erbij staan. Dit zorgt ervoor dat we snel ban omzeilers eruit kunnen vissen.
  • [Algemeen] Vanished staff is nu als spectator zichtbaar in de tablijst (maar natuurlijk onzichtbaar voor spelers). Maakt het makkelijker om te spotten of iemand in vanish zit. Ook een glow effect in vanish om elkaar makkelijker terug te vinden.
  • [Survival] Villagers volgen je nu op survival/skyblock als je een emerald block vast houdt.
  • [Discord] Alle gamemode kanalen zijn nu verhuisd naar het forum. Ook nieuwe 'off topic' kanalen food en sport. Met elkaar proberen discord meer een community plek te maken voor zaken buiten minecraft, lekker kletsen met elkaar. En het forum voor het delen van ideeen, projecten, vragen, bugs, etc.
  • [Survival] Vote pinata heeft een countdown voordat hij spawnt.
  • [Survival] Enkele McMMO berichten zijn naar het Nederlands vertaald.
  • [Algemeen] MOTD (Message Of The Day) format op elke server aangepast. Als je inlogt zie je nu meteen handige linkjes zoals dynmap, rank functies, forum link en leaderboards.
  • [Algemeen] Vote reminds uitgezet (hadden delay 0 dus deden uberhaupt niks, alleen werden intern wel getracked).
  • [Algemeen] Permission cache voor scoreboard aangezet voor betere performance.
  • [Algemeen] Dynmap writes van 1 naar 60 seconde interval gezet voor betere performance.
  • [Survival] Block reach functie uitgezet voor betere performance (dit was heel inefficient performance wise...)
  • [Survival] De dynmap claim weergave (tekst) is versimpeld om de schrijfsnelheid van de markers file te verhogen. Zodra er een versie is waarbij we deze schrijf interval kunnen veranderen zal de oude tekst (met trusted spelers etc.) worden teruggezet.
  • [Survival] De viewdistance van survival is verhoogd van 5 naar 6 (no-tick)
  • [Algemeen] De permissies voor on-world-switch en on-player-quit inventory backups zijn verwijderd (onnodig gezien dit al on-death en on-player-join wordt gedaan).
  • [Prison] Prison lottery trekking standaard naar 16:00.
  • [Survival] Eigen fork gemaakt van worldguard extra flags, iets geoptimaliseerder wat betreft permission checks.
  • [Algemeen] Anticheat permission checks zijn nu ook cached voor betere performance.
  • [Algemeen] Na een time out word je voortaan van het netwerk gegooid i.p.v. naar een andere fallback geredirect.
  • [Creative] Viewdistance op creative is flink verhoogd.
  • [Algemeen] We maken na lange tijd weer gebruik van de bungeecord fork Waterfall. Dit brengt wat optimalizaties met zich mee.
  • [Lobby] NPC database file geoptimaliseerd en de staff placeholder NPC's weggehaald voor betere performance op de lobbies.
  • [Algemeen] De Influencer rank is no more, het is nu definitief de Streamer rank!
  • [Lobby] Prison stats en prison rank zijn toegevoegd aan lobby profiel.
  • [Survival] Goat spawn eggs toegevoegd als pinata hit reward.
  • [Survival] Op survival kun je in shops en kraampjes weer interacten met trapdoors, deuren etc. Gasten kunnen dit niet, en toegevoegde leden kunnen dit wel. De flags zijn als volgt nu:
YAML:
flags: {chest-access-group: MEMBERS, build: allow, build-group: MEMBERS, block-break: allow,
          interact: allow, block-place-group: MEMBERS, interact-group: MEMBERS,
            chest-access: allow, block-place: allow, block-break-group: MEMBERS, pistons: deny}

De categorie 'algemeen' betekent dat het niet precies voor 1 bepaalde gamemode of service geldt, maar een combinatie. Vaak is uit de context duidelijk om welke het precies gaat.

2021-09-18_09.25.51.png
Staff Updates
Enkele wijzigingen binnen ons staff team zullen wij hier bekend maken.
  • Geen! Iedereen is lekker bezig en heeft het (volgens mij) naar zijn of haar zin!
  • Wel zoeken we dringend naar nieuwe goede bouwers voor het Bouwteam! Solliciteren kan hier! Zorg voor voldoende foto's zodat we je goed kunnen beoordelen ;)
  • Ook zijn we achter de schermen bezig met nieuwe Community Ambassador(s)! Binnenkort volgt de uitslag van de lopende sollicitaties.
unknown.png

Planning
Enkele zaken die wij op de planning hebben staan waaraan gewerkt wordt. Ook worden hier features vermeld waarvan we spoedig verwachten eraan te beginnen. Onderstaand overzicht is onze planning voor de rest van 2021. Voor een compleet overzicht kun je dit topic bekijken.
  • Skyblock Release.
  • Grote Prison update (Servershops, interactieve stadjes, bouw plots, dungeons, black markets, kit update, ... )
  • Bedrock support
  • In de rest van het najaar willen we meer focussen op gamemode specifieke updates. We willen meer content en spelplezier toevoegen:
    • Kitpvp en prison krijgen 1v1 (2v2) duels.
    • Skywars krijgt een teammode.
    • Survival krijgt een mob arena, quests, en handige tool/inventory meldingen
    • De lobby crates worden eindelijk ingeschakeld. Hieruit kun je diverse pets, particles, effecten, en andere cosmetics krijgen die je op verschillende gamemodes kunt gebruiken.

We hopen jullie weer voldoende te hebben ingelicht over alles wat er speelt op en rond HauntedMC!
Vragen kunnen altijd in dit topic of in een support ticket worden gesteld.

- HauntedMC Team
 
Laatste update:
  • Like
Reactions: ruubshortie

remymine

Owner
Staff member
remymine
remymine ✔
Owner
17 sep 2013
3.690
1.795
425
28
Rotterdam
hauntedmc.nl
Inclusief wat Skyblock foto's mocht je die nog niet voorbij hebben zien komen :)
 

happyfoxyboy

Community Ambassador
happyfoxyboy
happyfoxyboy ✔
Ambassador
1 mrt 2016
158
164
300
19
Velp
Lekker bezig weer! Kan niet wachten op de grote prison update :yum:, nog even en ik lig er wakker van :o. Ga zo door!!
 

RedRose0292

Bouwteam
Staff member
RedRose0292
RedRose0292 ✔
BouwTeam
6 jan 2019
50
65
167
de Apenheul
Inclusief wat Skyblock foto's mocht je die nog niet voorbij hebben zien komen :)
Jij speelt vals!! Jij gebruikt shaders grrr
 

_Sub_Zero_

Supreme
_Sub_Zero_
_Sub_Zero_ ✔
Supreme
13 dec 2020
11
2
100
38
Roermond (Limburg)
Zoals gewoonlijk zijn jullie weer eens lekker bezig geweest.
Mijn complimenten naar jou remy, de staff en ook naar het bouwteam die toch weer elke keer de tijd kunnen vinden om aan de server te kunnen werken. Ik moet eerlijk bekennen dat in de 10 jaar dat ik minecraft speel dit toch de best geregelde server is. Er word veel gedaan voor de spelers en word er goed geluisterd naar de spelers. Dit is op vele andere servers best wel een gemis. Ik kan alleen maar zeggen ga zo door en Haunted word alleen maar groter en beter.

P.S. Ik kan echt niet wachten tot Skyblok geopend is ziet er nu al tof uit.
 
  • Winner
Reactions: happyfoxyboy

Miesnee

God
Miesnee
Miesnee ✔
God
25 mrt 2021
11
0
123
Zwolle
Zoals gewoonlijk zijn jullie weer eens lekker bezig geweest.
Mijn complimenten naar jou remy, de staff en ook naar het bouwteam die toch weer elke keer de tijd kunnen vinden om aan de server te kunnen werken. Ik moet eerlijk bekennen dat in de 10 jaar dat ik minecraft speel dit toch de best geregelde server is. Er word veel gedaan voor de spelers en word er goed geluisterd naar de spelers. Dit is op vele andere servers best wel een gemis. Ik kan alleen maar zeggen ga zo door en Haunted word alleen maar groter en beter.

P.S. Ik kan echt niet wachten tot Skyblok geopend is ziet er nu al tof uit.

❤❤❤❤
 

_Sub_Zero_

Supreme
_Sub_Zero_
_Sub_Zero_ ✔
Supreme
13 dec 2020
11
2
100
38
Roermond (Limburg)
Planning
Enkele zaken die wij op de planning hebben staan waaraan gewerkt wordt. Ook worden hier features vermeld waarvan we spoedig verwachten eraan te beginnen. Onderstaand overzicht is onze planning voor de rest van 2021. Voor een compleet overzicht kun je dit topic bekijken.
  • Skyblock Release.
Helaas deze is niet in 2021 Gereleaset :-(
Jullie gingen zo goed in 2021 echt jammer dat jullie de berekende tijd niet hebben kunnen halen.
Hopelijk is ie alsnog heel snel klaar :-)
 
  • Eens
Reactions: remymine

remymine

Owner
Staff member
remymine
remymine ✔
Owner
17 sep 2013
3.690
1.795
425
28
Rotterdam
hauntedmc.nl
Helaas deze is niet in 2021 Gereleaset :-(
Jullie gingen zo goed in 2021 echt jammer dat jullie de berekende tijd niet hebben kunnen halen.
Hopelijk is ie alsnog heel snel klaar :-)
Planning, geen berekende tijd ;)

Maar inderdaad erg jammer. We hebben helaas te weinig mankracht om het sneller te doen, maar elke week zijn we weer een stapje dichterbij :)
 

_Sub_Zero_

Supreme
_Sub_Zero_
_Sub_Zero_ ✔
Supreme
13 dec 2020
11
2
100
38
Roermond (Limburg)
Planning, geen berekende tijd ;)

Maar inderdaad erg jammer. We hebben helaas te weinig mankracht om het sneller te doen, maar elke week zijn we weer een stapje dichterbij :)
Het is erg jammer te moeten lezen dat er bouwers en moderators weggegaan zijn. Ik heb tot nu toe nog geen betere mc community gezien als hauntedmc. Ik zou dolgraag geholpen hebben maar ik voel mij geen bouwer voor een server. Ik ben een tutorial bouwer die de dingen in eigen jasje maakt en aanpast. Wat ik wel voor je kan doen remy is het een beetje in de gaten houden voor je zodat het goed verloopt en dat de regeltjes gehandhaafd worden wat de meeste onder ons toch wel doen :-)