Hcf (hardcore factions)

Vinden jullie het een leuk concept en zouden jullie het ook zelf gaan spelen?

  • Leuk concept, ik zou het zeker gaan spelen.

    Votes: 13 72,2%
  • Leuk concept, alleen is dit niks voor mij.

    Votes: 3 16,7%
  • Geen leuk concept, zeker niet toevoegen

    Votes: 2 11,1%

  • Total voters
    18
Status
Niet open voor verdere reacties.

Bart

DiscordTeam
Staff member
Bartyh
Bartyh ✔
DiscordTeam
11 apr 2016
541
152
330
20
Utrecht
Hey haunties,

Laatste tijd wordt factions steeds minder gespeeld en het is misschien wel eens tijd voor een nieuwe gamemode: HCF (Hardcore factions)!

In dit topic zal ik uitleggen hoe HCF in zijn werking gaat.

HCF is niet hetzelfde als factions, je kan niet makkelijk warpen naar plekken, commands zoals /warp, /spawn e.d zijn niet beschikbaar, je moet dus overal naar toe lopen. HCF wordt ook veel meer gereset, om de maand of om de 2 weken. Dan word alles gereset en komt er evt weer een nieuwe map.
[!] Vaak kunnen er maar een aantal mensen in 1 faction (5, 10) [!]
[=] Claimen & Zones [=]
Ook werkt het claimen anders, je claimt met geld, en dat geld kan je verdienen op 2 manieren:
1. Mine ores, maak er blocks van en sell het bij spawn.
2. Gebruik je startersgeld (vaak 250) (<-- Dit is niet echt verdienen :P)

Het claimen kan niet overal, wanneer je een faction en geld hebt, kan je een plekje uit gaan zoeken om te claimen. Je hebt 3 zones bij HCF:

1. Non-Deathban (PvP uitgeschakeld)
2. Deathban (PvP aan)
3. Wilderness (Hier kan je claimen, PvP aan)


De ''Non-deathban'' zone heb je op spawn.
De ''Deathban'' zone heb je t/m 1000 (Wanneer de map dan te groot word kan het kleiner). Dus wanneer je over de 1000 bent zit je in de ''Wilderness'' zone waar je land kan claimen.
[!] Voor de duidelijkheid: Claimen kan dus in de Wilderness [!]

[=] Overclaimen & Faction raidable [=]
Overclaimen is nergens mogelijk, wel is het mogelijk dat je raidable word. Je hebt een bepaald aantal DTR (Deaths till raidable), bij iedere death gaat er 1 DTR bij, na 1 uur word je DTR weer geregend, wanneer je hele faction in dat uur dood gaat, word je DTR -0.5 en ben je raidable, iedereen kan nu dingen slopen, openen en breken in jou claim.

[=] End & Nether [=]
Bij HCF hoef je de end niet vinden, dingen zoals end frames, kun je kopen in spawn. Ook is er vaak op iedere hoek van bijvoorbeeld 2500 een end portal, waarmee je naar end kan. In end kan je verschillende dingen farmen:
1. Enderpearls
2. Gunpowder (Om pots te maken)
Extra optie voor end: Safezone maken als je door de portal gaat.


Ook kan je naar nether, daar kan je ook verschillende dingen farmen:
1. Glowstone (Voor pots)
2. Magma cream (Voor fire resistance potion)
3. Gunpowder (Voor pots)


Bij nether is ook een safezone, bij die safezone staat een nether portal en met die nether portal kan je makkelijk naar spawn, nether & end zijn natuurlijk op eigen risico en je hebt ook een kans om dood te gaan.
[=] Kits & Pots [=]
Je hebt verschillende kits:

1. Diamond (Geen speciale effects) - Diamond armor
2. Bard (Infinite speed 2, resistance 2) Gold armor
3. Archer (Infinite speed 3, resistance 2) Leather armor

Met bard kan je ook makkelijk effects geven aan je faction leden, de verschillende effecten zijn:
1. Speed (Sugar)
2. Strenght (Blaze powder)
3. Resistance (Iron Ingot)
4. Feather (Jump boost)
5. Ghast Tear (Regeneration)

Met Archer kan je ook mensen ''Archer tag'' en zullen ze meer damage nemen wanneer ze gehit worden.

De kits kan je niet met protection 4 sharpness 5 enchanten. De ''mapkit'' geeft aan welke enchantments er zijn. Zo kan je een sharp 1, prot 2 mapkit hebben, dit betekent dat je maximaal maar sharpness 1 en protection 2 kan hebben. Ook zijn de meeste potions uitgeschakeld zoals: Instant damage, Harming, weakness etc.
Invisibility potions zijn soms uitgeschakeld, tenzij ze een map hebben met invis enabled.

[=] Commands [=]
/f stuck >> Wanneer je getrapped bent kan je /f stuck gebruiken om na 2 a 3 minuten weer naar een veilige plaats te worden geteleporteerd, wanneer je word gehit of meer dan 5 blocks verplaatst stopt je timer
/f sethome >> Set je faction home
/f home >> Ga naar je faction home
/f d all | /f d [Bedrag] >> Stort een gedeelte van je geld of al je geld in de faction bank.
/f w all | /f w [Bedrag] >> Haal een gedeelte of al het geld van de faction bank.
/f promote [Naam] >> Maak iemand een hogere rank in je faction.
/logout >> Sta 30 seconden stil zonder gehit te worden om veilig uit te loggen

[=] Keys & Lives [=]
Premium: 2 keys + 5 lives
Elite: 4 keys + 6 lives
Legend: 6 keys + 7 lives
God: 8 keys + 8 lives
Supreme: 10 keys + 9 Lives


[=] KOTHS & SOTW & EOTW [=]
Regelmatig zijn er ''KOTHS'' (King of the hill), dan moet je een bepaalde tijd op een platform staan en als je er niet afgehit word, dan krijg je na die tijd een KOTH key. die je kan inleveren bij spawn.

Ohja, als de map voor het eerst gereleased word dan heb je vaak 1 uur ''SOTW'' (Start of the world) timer, in die tijd kan je niet aangevallen worden en kan je veilig stuff gaan verzamelen. Wanneer je dood gaat krijg je een ''Deathban'', die duurt vaak ongeveer 1 uur, en in die tijd zul je niet kunnen inloggen, tenzij je lives hebt, waarmee je de timer kan skippen.

Bij het einde van de map heb je ''EOTW'', dan worden alle factions raidable en zal spawn geen safezone meer zijn, en zal er nadat er nog 1 KOTH is geweest op spawn, een FFA komen tegen iedereen, degene die de FFA wint krijgt vaak iets leuk, denk aan een tijdelijke rank.
[!] Ik weet dat ik al een keer eerder zo'n post heb gedaan, heb het nu alleen wat uitgebreider gedaan [!]

HCF wordt vaak gedaan in 1.7, dit geeft ook voor deze gamemode ook de beste ervaring
Willen jullie allemaal even stemmen bovenaan wat jullie van dit concept vinden?
Als jullie nog vragen hebben kunnen jullie die natuurlijk altijd stellen :)

mvg,
bob

 
Laatste update:
  • Like
Reactions: Milan(ghostman4848)

Bart

DiscordTeam
Staff member
Bartyh
Bartyh ✔
DiscordTeam
11 apr 2016
541
152
330
20
Utrecht
Dit is ook niet te vergelijken met factions he, ik vind het persoonlijk veel leuker :)
 

The_GloriousWolf

Supreme
Ripleu
Ripleu ✔
Supreme
11 jul 2015
542
52
259
De Onderwereld
lijkt mij niet echt wat aan XD zoals je zelf zegt factions word niet veel gespeeld en dan wil je een andere soort factions er bij doen lijkt me dan niet echt slim. kan je net zo goed in wat anders invensteren
Ziet er uit als een leuk idee! Ik vind dat het een poging waard is!
 
  • Like
Reactions: Bart

Milan(ghostman4848)

God
KwijlHond
KwijlHond ✔
God
27 jun 2014
206
94
254
23
DerpEiland
@SrStaff bij bard heb je ook : Ghast Tear => regeneration
Archer => ArcherTag Meer Damage
Poison => Wel
Mss ook de commands?
/f home
/f stuck
/spawn werkt niet?

En mss premium : 2 keys + 5 lives
Elite : 4 keys + 6 lives
Legend 6keys +7 lives
God : 8 keys + 8 lives
Supreme : 10 keys + 9 Lives
 

Bart

DiscordTeam
Staff member
Bartyh
Bartyh ✔
DiscordTeam
11 apr 2016
541
152
330
20
Utrecht
Normaal factions is ook niet hetzelfde als HCF. Het zijn 2 heel verschillende gamemodes
De gamemode vereist fanatieke spelers / allianties die tegen elkaar strijden en PvPen. Als er maar 1 alliantie gemaakt word waarin alle fanatieke spelers zitten zal deze gamemode snel uitsterven, omdat er simpelweg geen competitie / rivaliteit is.
Er kunnen maar bijv 5 mensen in 1 factions, en bij HCF is er best wel wat competitie tussen factions. Normaal factions word niet gespeeld, misschien omdat mensen het niet meer leuk vinden of omdat het outdated is, HCF is weer een hele andere categorie en gaan veel PvPers leuk vinden, want veel PvPers/spelers van vroeger speelden ook veel HCF op andere servers, dus why nog try it on HauntedMC
 

xReflectinq

God
xReflectinq
xReflectinq ✔
God
18 feb 2016
4
6
95
23
Vet dat je hier moeite voor doet, zelf speel ik ook erg vaak HCF en zou het tof vinden als Haunted ook HCF heeft. Mijn support heb je!
( Misschien wat laat gereageerd maarja ^^ )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.