Haunted modpack server & kleine updates

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey Haunted Peeps! In dit nieuwsartikel info over onze eigen modpack en modpack server!

Modpack
Om de server nog completer te maken kwamen wij op het idee om een modpack server te maken.
Een modpack is een bundel aan de verschillende mods die veel nieuwe items en blocks aan minecraft toevoegen. Je hebt een aparte launcher om deze te kunnen spelen.
Ook is een modpack server heel erg gevoelig voor griefing etc. Daarom hebben wij besloten de server alleen toegankelijk te maken voor mensen met de Premium rank of hoger. Ook is er speciale ModPack Toegang te koop die goedkoper is dan Premium (modpack toegang kost 5 euro), dit voor de mensen die die Premium functies helemaal niet hoeven op onze andere servers :).

Om de ModPack te kunnen spelen heb je de Technic Launcher nodig.
Deze kun je hier downloaden: http://www.technicpack.net/download
Vervolgens als je de launcher gedownload hebt kun je in de launcher een nieuwe modpack toevoegen.
Hij vraagt dan om een modpack URL, onze modpack URL is: http://www.technicpack.net/api/modpack/haunted-ftb-modded-server
Die URL moet je dus kopieren en plakken in de launcher als deze erom vraagt.


In de launcher moet je bij instellingen het geheugen op 2 GB ram zetten.

De modpack downloaden en installeren gebeurt daarna automatisch als je op Play drukt. Dit moet ongeveer 5 tot 10 minuten duren de eerste keer. Wanneer het klaar is kun je bij multiplayer verbinden met het volgende IP: modpack.hauntedmc.nl of modpack.haunted-mc.com

Een gedetailleerde pagina over welke mods erin zitten en tutorials komen nog op het forum bij Algemeen en dan de FTB modded sectie.

Andere kleine updates (deze worden vanacht toegepast)
- /skull voor Premium of hoger in creative! (Spawn playerheads!)
- In survival/skyblock/factions kunnen mobs weer door nether portals.
- In de servershops zijn weer spawneggs te koop.
- De randen in de lobby hebben nu een no exit area ipv worldborder
 
Laatste update:

kippekiller

Niet Verified
19 jun 2014
46
2
122
remy ik heb java jdk 7 64 bit en bij mij sluit hij ook na een tijd wachten

en toni je kan ook gwn windows op je mac zetten
 

_Mrvinz_

Niet Verified
25 jan 2014
203
35
234
22
Netherlands
twitter.com
Hmmm ik ga t proberen te downloaden :3 vrees alleen voor mn Laptop hoop niet dat ie crasht :3
 

Hamsterscheet

Niet Verified
23 mrt 2014
5
1
47
20
hij doet het niet. ik moet er wat aan doen maar ik heb geen idee wat straks even aan mijn broertje (dieren123) vragen misschien hij weet daar meer vanaf dan ik weet. hij start wel op hij heeft hem ook gedownload maar dan zie je zo het mojang logo en dan sluit hij dat af na een tijdje laden en kom ik weer uit bij technic launcher. maar wel leuk dat jullie dit doen. die hats zijn wel leuk.
 

Tigerking76

Niet Verified
11 jan 2014
206
60
199
Tiger, wat voorn kleur scherm krijg je te zien? Zwart of wit, en blijft ie zwart of blijft ie wit, of veranderd ie?
Als ik op PLAY druk via de launcher bij Haunted FTB, hangt het scherm iets van 2 minuten bij Mojang vast, daarna sluit ie af en kom ik opeens weer bij de technic launcher uit.
 

Tigerking76

Niet Verified
11 jan 2014
206
60
199
Holy crap wat een lagg op mc met die modpack zeg. Ik moet iets van 5x klikken op Join Server voordat ie uberhaupt reageert!
 

Bagera84

Niet Verified
26 mei 2014
69
36
184
Antwerpen (BE)
zonder problemen kunnen installeren. Aangelogd, en mijn god, wat is me dat allemaal. Ik ga wel wat hulp/uitleg nodig hebben. Ik bots op een klein probleem. Bij mij staat Jump ingesteld op numpad 0. Maar als ik dat daarop wil instellen staat die modpack minecraft het niet toe. Als ik Numpad 0 indruk dan krijg ik 2 knoppen waika of zoiets en nog een andere (weet het nimeer). Is een grote tegenvaller voor mij want de gewoonte om die knop als jump te gebruiken zit er echt ingebakken. Help?
 

Leanaci

Niet Verified
18 sep 2013
421
76
184
Zweden
ga naar options en controls, dan zie je een lijst met mods, er zit een knop tussen genaamd 'conflicting'
heel veel mods hebben een keybind conflict die kan je dan hier in terugvinden.
 
  • Like
Reactions: LittleToNi10

remymine

Owner
Staff member
remymine
remymine ✔
Owner
17 sep 2013
3.691
1.801
425
28
Rotterdam
hauntedmc.nl
In die lijst met mods kun je ook per mod instellen welke knoppen hij gebruikt :P Dus vrij makkelijk op te lossen.
 

MobKill3r2006

Niet Verified
2 dec 2014
17
1
79
www.wouterjoosen.nl
hey super cool allemaal die modpack server maar ik ben premium en kan niet op de modpack server en je zegt ''je moet hem op 2 gb zetten'' maar dat kan ik niet zou fijn zijn als ik er wel op kon :)
 

Bauertje

Niet Verified
8 aug 2014
835
459
287
23
Ede, Het Koninkrijk der Nederlanden
Bij mij werken mods voor 3 à 4 dagen en dan stoppen ze met leven... :(
 

Raff

Supreme
Raff_Gnarrkill
Raff_Gnarrkill ✔
Supreme
23 mrt 2014
380
139
234
36
In de buurt van Eindhoven
kan er geen modpack server komen waar we gewoon via de normale launcher in kunnen? Ik heb al magiclauncher voor mijn eigen mods, en zie er altijd maar tegenop om nog andere gekke launchers erop te gaan zetten enzo :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.