Groot nieuws, microsoft koopt mojang en daarmee minecraft.

  • Topicstarter Datdus
  • Startdatum
  • Topic Volgers 3
Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat dat voor The Haunted Network gaat betekenen is niet niet helemaal duidelijk maar we blijven jullie over de situatie informeren.

Hier onder vind je een in het Nederlands vertaalde versie van hun officiële statement. Het origineel kan je hier lezen

Ja, de overeenkomst is echt. Mojang wordt gekocht door Microsoft.

Het was geruststellend om te zien dat zoveel van jullie meningen die van de Mojangstas weerspiegelde wanneer we het nieuws te horen kregen. Verandering is eng, en dit is een grote verandering voor ons allemaal. Maar het komt allemaal goed. Alles gaat goed komen. <3

Onthoudt alsjeblieft dat de toekomst van Minecraft en jij, de community, heel erg belangrijk zijn voor iedereen die er bij betrokken is. Als je iets meeneemt van deze post, laat het dit zijn.

We kunnen nu nog maar weinig informatie met jullie delen, maar we hebben besloten dat het het beste is om zo eerlijk mogelijk te zijn. We zijn nog een hele hoop aan het uitvogelen. Mega overeenkomsten zijn een serieuze zaak.

Waarom verkochten jullie Minecraft?
Minecraft is gegroeid van een simpel spel naar een project van enorme waarde. Hoewel we erg trots zijn
op wat Minecraft uiteindelijk is geworden, het was nooit Notch zijn bedoeling om het zo groot te laten worden.

Zoals je misschien al weet is Notch de originele maker van Minecraft en de grooste aandeelhouder bij Mojang. Hij heeft besloten dat hij niet de verantwoordelijkheid wilt over een bedrijf dat wereldwijd zo significant is. De afgelopen jaren heeft hij geprobeerd om te werken aan kleinere projecten maar de druk van het succes van minecraft werd hem teveel. De enige optie was om Mojang te verkopen. Hij gaat wel door met het maken van coole dingen hoor, maak je daar maar niet druk om.

Er zijn maar een klein aantal potentiële kopers met de middelen om Minecraft te laten groeien op een schaal dat het verdiend. We werken al dicht samen met Microsoft sinds 2012 en we zijn onder de indruk van hun toewijding aan ons spel en zijn ontwikkeling. We zijn er van overtuigd dat Minecraft verder zal groeien op een geweldige manier!

Minecraft betekend veel verschillende dingen voor miljoenen verschillende mensen over op de wereld en iedere Mojangsta. We vinden oprecht dat deze stap het beste is voor iedereen, inclusief jullie!

Gaat het spel veranderen? Kunnen we dalijk nog steeds video's, mods, geweldige bouwwerken en andere coole dingen maken?

Minecraft zal zich verder ontwikkelen, net zoals het altijd al is gegaan. We weten nog niet de specifieke plannen voor Minecraft in de toekomst maar we weten wel dat iedereen wilt dat de community verder groeit en zelfs beter wordt dan dat het ooit is geweest. Spelers laten stoppen met het maken van coole dingen zit niemand op te wachten.

Wat gebeurt er met de medewerkers van Mojang?

Het is nog te vroeg om te bevestigen wie van ons doorgaat met werken aan Minecraft of andere projecten maar we voorspellen dat het grootste gedeelte (als het niet iedereen is) verder zal gaan werken bij Mojang.

De oprichters: Notch, Carl en Jakob gaan weg. We weten niet wat hun plannen zijn maar het zal niet met minecraft te maken hebben, maar het zal vast tof zijn!

Voor hoeveel geld is het bedrijf verkocht?
Microsoft heeft ons overgenomen voor een goede 2,5 MILJARD dollars.
 
Last edited by a moderator:
  • Like
Reactions: remymine

ThatsCreeperHead

Niet Verified
26 aug 2014
4
0
65
23
Hopelijk veranderd er niks aan minecraft main en komt er weer geen eula
 

Bijlagen

  • 2014-06-15_14.36.42.png
    2014-06-15_14.36.42.png
    521,1 KB · Bekeken: 244

sven_luyckx

Niet Verified
16 sep 2014
2
0
38
26
hey ik weet dat dit hier niet bij hoort maar ik vond geen andere plek om het te zetten.
maar ik heb eergister 16/09/2014 10.99 euro betaald voor 5000 tokens mar ik heb ze nooit gekregen kan iemand mij helpen aub
 

remymine

Owner
Staff member
remymine
remymine ✔
Owner
17 sep 2013
3.691
1.801
425
28
Rotterdam
hauntedmc.nl
hey ik weet dat dit hier niet bij hoort maar ik vond geen andere plek om het te zetten.
maar ik heb eergister 16/09/2014 10.99 euro betaald voor 5000 tokens mar ik heb ze nooit gekregen kan iemand mij helpen aub
Zie al waarom niet, als je relogt is het gefixed.
 

remymine

Owner
Staff member
remymine
remymine ✔
Owner
17 sep 2013
3.691
1.801
425
28
Rotterdam
hauntedmc.nl
Microsoft liet trouwens in wat interviews weten dat ze de community en het huidige beleid zo willen houden :)
Dus goed voor ons. Laten we hopen dat ze zich daar ook echt aan gaan houden.
 

Dietch12

Niet Verified
24 sep 2014
1
2
57
24
Mensen, waarschijnlijk hoeven wij ons geen zorgen te maken. Ik bedoel, minecraft als spel is gemaakt door de community. Als ze minecraft 'pay to play' gaan maken, weten ze zelf waarschijnlijk ook wel dat veel mensen gaan stoppen met het spel. Ik denk dat Microsoft dat ook wel inziet, en ik hoop dat ze het ook houden zoals het is.
 
  • Like
Reactions: freecon
Status
Niet open voor verdere reacties.