en toen was ook de Iron weg uit de shop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Juvator

Niet Verified
20 mrt 2014
4
1
47
37
Ten 1ste kan ik ergens de redenering begrijpen maar toch wil het er bij mij niet in.

Ik heb een project lopen waar ik al weken nether quartz block voor heb gefarmed er zitten nu al 12.000 blocks in.
Ik heb nog meer dan 40.000 blocks nodig en dat kost me 64.000 tokens want ik wil het niet meer farmen, ten 1ste omdat de nether zo leegehaald is door mij dat ik heel ver moeten zoeken en zelfs dagen nonstop farmen niet snel genoeg gaat.
Hiervoor bedacht ik een betere manier om het te farmen, ik bouw een paar iron farms en verkoop iron zodat ik nether quartz blocks kan kopen. Nergens staat iig in de regels dat dit niet is toegestaan en het lijkt mij ook onderdeel van een economie.

Dit is overigens niet de eerste keer dat ik op een originele manier probeer tokens te verdienen door het een of ander wel of niet met de hand of door een autofarm bij elkaar te krijgen.
Elke keer weer worden de items uit de shop gehaald die er voor zouden kunne zorgen dat ik kan bouwen wat ik wilde bouwen in survival.

Dit word elke keer weer de grond in gewerkt doordat het uit de shop word verwijdert, omdat het zogenaamd mss de economie uit balans zou brengen. Dan heb ik het ff niet over de mensen die al 90.000+ tokens hebben.

Als je niet wilt dat mensen tokens verdienen met de shop en deze uitgeven aan de shop, verwijder hem dan gewoon in zijn geheel want zoals het nu gaat is op zijn minst gezegd zeeer demotiverend.

En we weten allemaal dat je via t shopplein geen vetpot binne krijgen want je kun eerst een uur of meer zoeken naar iemand die heeft wat je zoekt en dan moet je nog prijzen gaan vergelijken dat is t allemaal niet waard en zeer inefficient.

Waarom is iron dan niet bijv 0.1token per stuk gemaakt of zelfs nog minder waard dit voelt voor mij bijna als een dictatorschap waarin we gedwongen worden voor real money tokens te kopen.

Als ik met iron mijn tokens kan verdienen die ik daarna gewoon in de shop uitgeef is dat toch gewoon legit?
 

remymine

Owner
Staff member
remymine
remymine ✔
Owner
17 sep 2013
3.689
1.793
425
28
Rotterdam
hauntedmc.nl
Omdat iron farms een oneerlijke manier van tokens verdienen is. 10 uur afk staan en 5000 tokens krijgen. Terwijl sommige mensen daar echt geld voor betaald hebben. Server eco is nu totaal uit balans, en dat gaat gefixed worden door een volledig nieuwe economie structuur in survival, zonder servershop. Alles gaat veranderen naar 100% player shops waarbij er een aandelen/stock systeem komt dat deze prijzen reguleert.
 

Raff

Supreme
Raff_Gnarrkill
Raff_Gnarrkill ✔
Supreme
23 mrt 2014
380
139
234
36
In de buurt van Eindhoven
ja, ik snap opzich wel dat iron farms misschien teveel opleveren ofzo, maar ja, zie hoe oneerlijk het is, heel veel mensen als noekie en nkuppen etc hebben maaaaanden lang kunnen genieten van hun iron farms, wij bouwen er 1, en bwam een week later word iron uit de shop gehaald :(


ohja en remy, zet dat in de regels , dat iron farms niet mogen, wij wisten dit totaal niet, omdat er meerdere iron farms te vinden zijn overal, dus ja we steken dagen tijd en resources in die farms opzetten en .....hoppaa rendered useless :(
 

remymine

Owner
Staff member
remymine
remymine ✔
Owner
17 sep 2013
3.689
1.793
425
28
Rotterdam
hauntedmc.nl
Iron farms mogen wel, maar de tokens die eraan verdiend werden liep uit de hand. Dus is het nu weg. De rest van de (sell) shop zal langzaam ook verdwijnen.
 

Juvator

Niet Verified
20 mrt 2014
4
1
47
37
"sniff" im a sad panda :(

Alleen ik zie niet in waarom het oneerlijk is tegenover mensen die betalen voor tokens, als die toch te lui zijn om een iron farm te maken of om op een andere manier tokens te farmen dat kan dan de speler die toch niet kwalijk genomen worden, ik vind daar niks oneerlijks aan.
 

urogchadir

Niet Verified
9 jun 2014
0
1
20
Kwestie van geld verdienen dus. dat is de enige goede reden die ik tot dusver gehoort heb.

Maar prima dan word er niet meer gebouwd op mooi uiterlijk behalve met blokken dij bijna vrij verkrijgbaar zijn.
Weet ik dat ook weer :)
 

remymine

Owner
Staff member
remymine
remymine ✔
Owner
17 sep 2013
3.689
1.793
425
28
Rotterdam
hauntedmc.nl
Kwestie van geld verdienen, wat je zelf wilt denken natuurlijk.

Heb het er gister met Gridlok over het nieuwe eco plan gehad, wordt veel uitgebreider en beter doordacht dan een simpele sellshop. Je weet niet eens wat het inhoud en maar gelijk oordelen.
Ik wil het beste voor de server, maar oh oh als ik maar mijn mooie quartzblocks zonder moeite kan krijgen. :)
 

Juvator

Niet Verified
20 mrt 2014
4
1
47
37
Ik ben blij dat er wel word nagedacht over een ander systeem dan inderdaad want dat is wel de beste oplossing ja. Het huidige systeem heeft duidelijk zijn mankementen nu en ik rage alleen maar becuz I can't take change :P
 

Raff

Supreme
Raff_Gnarrkill
Raff_Gnarrkill ✔
Supreme
23 mrt 2014
380
139
234
36
In de buurt van Eindhoven
ja precies t nieuwe eco system word vel vet, ook met stocks, en dat de aandeelhouders kunnen beslissen hoe duur bepaalde items standaard zijn etc, dat is wel echt epic als da erin komt xD


maja heel even 1 dingetje tho..., tokens buyen met irl money zoals iemand laatst deed, die had 340 euro in 1 maand gedoneerd en heeft ook echt bijna 100.000 tokens.... dat is eigenlijk nog veel lamer dan een mooie iron farm die met veel moeite gevuld is met villagers en waarvoor je uren bezig bent ;) dus ik snap Urog zn beredenering wel een beetje, dat het lijkt of het puur voor geld gedaan is :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.