Community input hauntedmc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey Haunties

Vandaag een ander soort nieuwsbericht.
Ik heb HauntedMC afgelopen dagen eens geëvalueerd en ben tot de conclusie gekomen dat we uit veel systemen zijn 'gegroeid' en dat er een pittige recode nodig is van de server.

Nu kan ik natuurlijk uit het niets beginnen en maar mijn eigen lijn volgen, maar veel leuker is natuurlijk jullie ideeën en input erbij te betrekken.

In dit topic kunnen jullie alle ideeën, fixes, nieuwtjes, of suggesties plaatsen die jullie maar kunnen bedenken. Probeer ze zo goed mogelijk uit te leggen.
Dit kunnen dingen zijn als een nieuwe chat layout, nieuwe gamemodes, een nieuwe hub, algemene nieuwe ideeën of uitgangspunten, nieuwe features, dingen die weg moeten, dingen die makkelijker moeten, ga zo maar door. Maar ook dingen over de website, teamspeak, voting, of andere vormen die je maar kunt bedenken die met HauntedMC betrokken zijn of die je er juist betrokken bij wilt hebben.
Kortom: Gewoon alles.

Komende 3 maanden heb ik in ieder geval tijd voor de server, en de bedoeling is dan ook dat ik binnen een paar maanden een relaunch van HauntedMC wil doen. (Zoals altijd blijven bouwwerken/stats dan wel bewaard).

Let's start :) Hopelijk gaan we veel zien.

~ remymine & Crew
 

LookBehindYah

Niet Verified
17 mei 2015
130
18
82
28
Juist dat je alle extra spawners (iron golem spawners, en alle extra die jij had genoemt) daarvoor een andere coin economy op baseert.
Dat wil ik juist. Een apparte faction server met een volledig nieuwe start, maar dan als alle andere faction servers. Dat is geestiger & geloof me, heel veel mensen zullen erop spelen. Die zijn veel uitgebreider en de economy oals je zegt is daar heel anders. Die economy heb ik juist heel erg graag.
 
  • Like
Reactions: Snake

Zombiekiller

Niet Verified
1 dec 2014
17
4
84
17
is het een idee om turbo kart racers t gaan doen zoo heet het met alemaal met server resource pakketen en met wagens en mooi
gemaakt ;)
 

Thijsjuh

Niet Verified
15 nov 2014
106
84
164
24
Een manier waarop je alle soups in 1 keer kan vervangen in KitPvP.
BEHALVE die in je hotbar, zodat je niet zo lang hoeft te wachten als je buiten een gevecht bent, maar niet in het gevecht kan refillen.
 
  • Like
Reactions: LookBehindYah

LookBehindYah

Niet Verified
17 mei 2015
130
18
82
28
Ik denk dat niet veel van jullie deze game kent ( agar.io ) take a look. 't Is een spel waar je begint als mini cells, en je moet steeds groter & groter worden om anderen te kunnen opeten. Iemand heeft er zo'n plugin van gemaakt en idk of 't goed idee is maar 't lijkt wel leuk ^^ https://www.youtube.com/watch?t=12&v=w41J4x2ybAA
( En zoals thijsjuh zei, een command dat alle soups vervangt , of een [Free] Bordje met een hele dubbelchest vol soups die steeds refreshed wordt om de X seconden ofzo )
 
  • Like
Reactions: Snake and Rik 2004

Stevenn

Niet Verified
15 nov 2014
667
184
244
25
Omg Look, agar.io, ik ben daar zo slecht in, geen geduld om alle kleintjes op te eten XD

En, het zou wel leuk zijn als /bid 0 weer terug zou komen op het auction systeem.
nu is het uitgezet, maar ik vond het veel beter met /bid 0.
 

Zoagel

Niet Verified
9 mei 2014
7
8
84
Een Kitpvp update.

Ik heb gehoord van Pvpwars, maar dit is iets totaal anders dan Kitpvp zelf en ik vraag me af hoeveel mensen die nu Kitpvp spelen dat heel leuk gaan vinden. Je neemt namelijk een risico om je goede spullen aan te doen en er ontstaan veel teams om mensen te beroven van de goede stuff (als ik het me goed herrinder teminste (ik kan het topic niet meer vinden waar het uitgelegd werd) is dat je kits had die je eens in de zoveel tijd gebruiken, items kon kopen, en je spullen dropt als je dood gaat. Ik heb zelf ooit op zo'n server gespeeld, en als je niet in een team zit, kan je nooit naar buiten met goede spullen zonder meteen dood te gaan. Het 1v1 systeem is dan wel weer goed, maar dit is eerlijk gezegd meer iets wat ik zou toegepast willen zien op Kitpvp.

Kitpvp is/was één van de meest gespeelde servers. Ik zie hier veel suggesties voor bijvoorbeeld skyblock, maar Kitpvp had vroeger veel meer mensen online dan Skyblock. Kitpvp is zo'n gamemode die uiteindelijk gaat vervelen, omdat je (inplaatsvan skyblock) de normale minecraft features verbied (bouwen/slopen, craften, etc). Kitpvp is (op een paar hele kleine dingen na) al sinds ongeveer zijn release niet meer geupdate.. Ik denk zelf dat je met het huidige Kitpvp systeem heel veel kanten op kan gaan en dat de gamemode toch wel wat meer liefde van de devs mag krijgen.

Een paar ideeen:
- Nieuwe kits en aanpassingen aan huidige kits.
Dit was al aangekondigd bij Kitpvp 2.0, dat uiteindelijk Pvpwars werd. De huidige kits zijn al heel oud, en er is weinig balans en diversiteit. Hoe vaak zie je een Mage die serieus speelt? Een Mage zou bijvoorbeeld een mogelijkheid moeten hebben om zijn potions weer terugtekrijgen, zoals je /refill bij je soups kan doen, en misschien wat sharpness op zijn sword. Assassin is volgensmij al een tijdje broken, maar dat weet ik niet zeker. Tanks hebben geen counterplay, een tank wint inprincipe altijd als beide spelers even goed zijn. Nieuwe kits zal het veel leuker voor spelers maken en als de kits gebalanceerd zijn kunnen en zal meer diversiteit/keuzes komen.
Nieuwe kits kunnen bijvoorbeeld dingen zoals Magicspells hebben (http://nisovin.com/magicspells/spelllist).
- 1v1 en 3v3 mode
Een 1v1 mode is zoiezo leuk voor sommige mensen, maar met nieuwe kits erbij zit er ook iets in om een 2v2 of 3v3 mode te maken. Je kan dan leuke class combinaties maken om de tegenstander te verslaan (bijvoorbeeld een Medic met een Assassin, de Assassin gaat snel dood, maar doet de meeste damage van alle classes, de Medic kan de Assassin healen).
- Persoonlijk maken
Mij lijkt het fantastisch als er dingen zoals passives zijn, maar dit ligt nog veel verder weg. Dat je, naast je class, nog een extra iets kan kiezen. Zoals dat als je stilstaat voor een paar seconde, je onzichtbaar wordt, of als je onder de 3 hartjes leven hebt, je absorption krijgt (met een cooldown op dat effect natuurlijk).
 
Laatste update:

mr_aard123

Niet Verified
17 mei 2015
16
1
42
22
maak van de oude map een dynmap (je weet wel van /survival1) zodat ik mijn dorp kan bekijken (ligt op -3222,-8511)
 

Rik 2004

Niet Verified
22 jan 2015
564
183
264
19
Ik denk dat niet veel van jullie deze game kent ( agar.io ) take a look. 't Is een spel waar je begint als mini cells, en je moet steeds groter & groter worden om anderen te kunnen opeten. Iemand heeft er zo'n plugin van gemaakt en idk of 't goed idee is maar 't lijkt wel leuk ^^ https://www.youtube.com/watch?t=12&v=w41J4x2ybAA
( En zoals thijsjuh zei, een command dat alle soups vervangt , of een [Free] Bordje met een hele dubbelchest vol soups die steeds refreshed wordt om de X seconden ofzo )
lijkt me leuk
 

Rik 2004

Niet Verified
22 jan 2015
564
183
264
19
kitpvp waar je je spullen kunt blijven houden
assian street
 
Last edited by a moderator:

remymine

Owner
Staff member
remymine
remymine ✔
Owner
17 sep 2013
3.691
1.801
425
28
Rotterdam
hauntedmc.nl
Bedankt voor alle ideeën tot nu toe jongens! Hier kunnen we wat mee :)
Hoop er nog vele van jullie te ontvangen, maar plannen voor een nieuw HauntedMC zijn we mee bezig.
Misschien gaat de komende update sommige van jullie verrassen of misschien afschrikken, gezien de hoeveelheid dat er gaat veranderen, hopelijk valt dit goed, later wordt hier meer over vrijgegeven.

Ik herhaal zoals altijd "Mappen/bouwwerken/spullen/statistieken zullen in 95% van de gevallen bewaard blijven of als 2e keuze mogelijkheid aangeboden worden" Maak je daar dus geen zorgen om dat het kwijt raakt. (Behalve bij vanilla waarbij er een tijd terug een boel miscommunicatie was helaas)
 

Axeadra

Niet Verified
8 mei 2014
30
12
74
24
./modlist Een command dat op elke server gebruikt kan worden. Het laat zien waar de beschikbare moderators zijn die niet in vanish zitten. Zoeken naar mods is geen leuk klusje..
 
  • Like
Reactions: noobbulder

Axeadra

Niet Verified
8 mei 2014
30
12
74
24
Een Kitpvp update.

Ik heb gehoord van Pvpwars, maar dit is iets totaal anders dan Kitpvp zelf en ik vraag me af hoeveel mensen die nu Kitpvp spelen dat heel leuk gaan vinden. Je neemt namelijk een risico om je goede spullen aan te doen te nemen en er ontstaan veel teams om mensen te beroven van de goede stuff (als ik het me goed herrinder teminste, ik kan het topic niet meer vinden waar het uitgelegd werd, maar wat ik er van herrinder is dat je kits had die je eens in de zoveel tijd gebruiken, items kon kopen, en je spullen dropt als je dood gaat). Ik heb zelf ooit op zo'n server gespeeld, en als je niet in een team zit, kan je nooit naar buiten met goede spullen zonder meteen dood te gaan. Het 1v1 systeem is dan wel weer goed, maar dit is eerlijk gezegd meer iets wat ik zou toegepast willen zien op Kitpvp.

Kitpvp is/was één van de meest gespeelde servers. Ik zie hier veel suggesties voor bijvoorbeeld skyblock, maar Kitpvp had vroeger veel meer mensen online dan Skyblock. Kitpvp is zo'n gamemode die uiteindelijk gaat vervelen, omdat je (inplaatsvan skyblock) de normale minecraft features verbied (bouwen/slopen, craften, etc). Kitpvp is (op een paar hele kleine dingen na) al sinds ongeveer zijn release niet meer geupdate.. Ik denk zelf dat je met het huidige Kitpvp systeem heel veel kanten op kan gaan en dat de gamemode toch wel wat meer liefde van de devs mag krijgen.

Een paar ideeen:
- Nieuwe kits en aanpassingen aan huidige kits.
Dit was al aangekondigd bij Kitpvp 2.0, dat uiteindelijk Pvpwars werd. De huidige kits zijn al heel oud, en er is weinig balans en diversiteit. Hoe vaak zie je een Mage die serieus speelt? Een Mage zou bijvoorbeeld een mogelijkheid moeten hebben om zijn potions weer terugtekrijgen, zoals je /refill bij je soups kan doen, en misschien wat sharpness op zijn sword. Assassin is volgensmij al een tijdje broken, maar dat weet ik niet zeker. Tank hebben geen counterplay, een tank wint inprincipe altijd als beide spelers even goed zijn. Nieuwe kits zal het veel leuker voor spelers maken en als de kits gebalanceerd zijn kunnen en zal meer diversiteit/keuzes komen.
Nieuwe kits kunnen bijvoorbeeld dingen zoals Magicspells hebben (http://nisovin.com/magicspells/spelllist).
- 1v1 en 3v3 mode
Een 1v1 mode is zoiezo leuk voor sommige mensen, maar met nieuwe kits erbij zit er ook iets in om een 2v2 of 3v3 mode te maken. Je kan dan leuke class combinaties maken om de tegenstander te verslaan (bijvoorbeeld een Medic met een Assassin, de Assassin gaat snel dood, maar doet de meeste damage van alle classes, de Medic kan de Assassin healen).
- Persoonlijk maken
Mij lijkt het fantastisch als er dingen zoals passives zijn, maar dit ligt nog veel verder weg. Dat je, naast je class, nog een extra iets kan kiezen. Zoals dat als je stilstaat voor een paar seconde, je onzichtbaar wordt, of als je onder de 3 hartjes leven hebt, je absorption krijgt (met een cooldown op dat effect natuurlijk).
^
 

walk3n_fridge

Supreme
Walk3n_fridge
Walk3n_fridge ✔
Supreme
16 sep 2014
550
84
292
30
-
@Axeadra heeft hier wel een sterk punt.
het is soms erg lastig om te kijken of er uberhaupt mods online zijn en al zijn ze online is het heel erg zoeken naar ze.

en verder denk ik al een tijdje aan een flinke prison update zoals je al weet remy.
je weet al wat er bedacht is wat er mogelijk kan zo niet kan ik het nog wel xtje typen ofc XD
 

KasvdS

Niet Verified
2 jun 2015
19
0
35
21
Een tip is om (als dat kan ) de wacht tijd op prison veranderen .\

Ik bedoel die bordjes als je daarop klikt die tijd.
 

Shockerz

Supreme
Shockerz
Shockerz ✔
Supreme
24 feb 2015
424
36
194
Geachte Haunties!

Opzich denk ik dat ik wel een aantal leuke ideetjes heb waarvan ik bijna zeker weet dat er veel mensen dit leuk/handig vinden nl,
de mondochest plugin!
Dit is een plugin waarin je 1 mondochest maakt en diversen mondoslaves de mondochest is vrij simpel een chest met een bordje erop [MondoChest] en de mondoslaves het zelfde, een chest met een bordje erop met [mondoslave]. Wat je hier mee kunt doen is een giga rij mondoslaves maken en in al die kisten stop je 1 item van wat je in die kist wilt hebben vervolgens kom je met je volle inventory je huisje binnen lopen gooit alles in je mondochest je klikt op het bordje en bam alles automatisch verdeeld!! Super handig al zeg ik het zelf. Dit kan vooral makkelijk zijn voor survival en voor skyblock!

Een ander dingetje lijkt me erg leuk en dat is McMMo heb hem al ergens in de reacties voorbij zien komen dacht ik. voor degene die niet weten wat dit is, McMMo maakt het mogelijk dat je kunt ''levelen'' in mc dit kan vooral nuttig zijn in skyblock en survival. Ook ontstaat er vaak een onderlingen competitie waarin spelers mekaar continue proberen in te halen.

En als laatste nog een soort van mini game en dat is dropperchallenge daar zijn verschillende variaties in, de een met bijvoorbeeld de vraagteken blokjes of bijvoorbeeld het naar beneden vallen en proberen te landen in een blokje water :)

ik hoop dat alles duidelijk was! zo niet vraag het me gerust ik ben veel te vinden in skyblock!

Mvg Cchadcc

http://dev.bukkit.org/bukkit-plugins/mondochest/
http://dev.bukkit.org/bukkit-plugins/mcmmo/

en voor de dropperchallenge even deze filmpjes :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.