Blazefarm

  • Topicstarter Checkpointx
  • Startdatum
  • Topic Volgers 6
Status
Niet open voor verdere reacties.
C

Checkpointx

Guest
Ik heb net mn eerste Blazefarm gemaakt met dank aan een blaze spawner van SirWilliamXIV.

Ik heb hem zo gemaakt dat de blazs zo snel mogelijk worden afgevoerd naar de kill plek. Hiervoor gebruik ik een soort trechter met pistons om ze over het randje te duwen, in een paar minuten tijd had ik al 10-15 blaze in die plek zitten. Alles met maar 1 spawner....

hier een paar pics....

Knopje links is trouwens een piston kill trap die ze bijna dood maakt, nog maar 1 klap nodig
hendeltje is om een luik boven de kill trap dicht te doen (zodat zeniet weg sprringen)
en knopje rechts start een lava stroom die alles verlicht zodat de farm "uit" staat.

2015-05-03_09.47.01.png
2015-05-03_09.50.37.png
 
Last edited by a moderator:

Rik 2004

Niet Verified
22 jan 2015
564
183
264
19
18!!!!!!!
 
C

Checkpointx

Guest
uiteraard :p

Ik was begonnen met maar 1 setje pistons helemaal onderaan (met pressure plates), maar heb nu 3 ringen en een hopper timer om ze gewoon om de zoveel tijd af te laten gaan

De andere redstone is een handmatig knopje om de pistons te laten afgaan en een knopje om van bovenaf lava in de ruimte te laten lopen (ik hoopte dat ze daardoor niet mer spawnen maar dat bleek niet zo te zijn, dus dat kun je weglaten)


Ik kan me voorstellen dat het zo nog niet helemaal duidelijk is, maar dan moet je gewoon ff een keer komen buurten als ik online ben :)

Dit is al het redstone spul:
14afoyw.jpg


en hier een close up van een van de piston series
2d002ls.png
 
C

Checkpointx

Guest
Ik heb hem nog een beetje getweaked en hij is nu helemaal klaar. De blaze spawnen continu en je kan ook XP farmen zonder dat je trust hebt, met de knoppen gaat het alleen wat sneller.

2wobzht.png
 
C

Checkpointx

Guest
ik blijf niks van redstone snappen...

Ja kan ik me voorstellen, er zijn op youtube wel goede videos te vinden die alles uitleggen, maar het gaat wel flink wat tijd kosten om het goed te begrijpen.
 

Skeons

God
Skeons
Skeons ✔
God
5 dec 2014
3
0
57
Is het niet zo dat blazes juist meer spawnen als er vrijwel geen licht is? Tenminste dat dacht ik, misschien is dit later geupdate, maar 2 jaar geleden maakte ik ze altijd zonder glas voor hogere spawnrate
 

Simpie

Niet Verified
7 jan 2015
30
8
109
23
Ziet er goed uit Checkpointx, Trouwens nog gefeliciteerd met je rank als moderator.
 
C

Checkpointx

Guest
ja tuurlijk jan28, schiet me ingame maar ff aan dan laat ik hem zien, op screenshots zie je het toch niet zo goed
 
Status
Niet open voor verdere reacties.