Anime

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bagera84

Niet Verified
26 mei 2014
69
36
184
Antwerpen (BE)
Hallo Haunted peepz!

Zoals jullie misschien al weten ben ik een enorme grote anime en manga fan.
Ik heb gemerkt dat op de server wel meerdere personen aanwezig zijn die hiervan houden.

Dit topic heeft dan ook als nut om andere anime's te leren kennen, of zelfs mensen die het nog niet gezien hebben hierover te introduceren. Want ze weten niet wat ze missen. Daarom wil ik aan de mensen vragen wat hun top 3 is.

Ik zal alvast beginnen met mijn top 3

1 - Naruto --> Algemeen de beste Anime aller tijden (En ondertussen ook meest gekende) met de grootste fanbase van alle anime's. Naruto Anime bestaat al meer dan 14 jaar. Naruto is ook meegegroeid met zijn kijkers daar de eerste afleveringen toch wel aanzienlijk kinderachtiger zijn dan de latere wat niet wil zeggen dat het toen minder goed was. Het einde is echter in zicht. De laatste Manga is reeds geschreven en de Anime zal dus ook stoppen in de loop van 2015. :'(. Naruto is (in het begin van de serie) een irritant kind. De wereld waar Naruto in leeft is een wereld van shinobi's. Al vanaf geboorte is Naruto de host van een Demon Fox (Nine Tails) en juist daarom wordt naruto uitgesloten in zijn dorp (Konoha) Shinobi's hebben chakra en met die chakra kunnen de shinobi's allerhande vechttechnieken ontwikkelen die erg hard kunnen variëren, zowel in uiterlijk als in kracht. De betere shinobi's slagen er ook nog eens in om natuurelementen te manipuleren, en andere krijgen zelfs exceptionele gave die (meestal) alleen hebt via DNA. De sterkste shinobi van je village noemen ze de Kage (Hokage in Konoha waar Naruto woont). Dat is het doel van Naruto, Hokage worden, en dus de sterkste shinobi.

2 - Samurai Champloo --> Deze anime gaat over de oude traditionele "samurai" cultuur gemixed met moderne hip hop invloeden (dan vooral in de soundtracks). Het speelt zich af in het oude Japan rond de periode dat het buskruit daar geïntroduceerd werd door de komst van de Europese ontdekkingsreizigers. M.a.w door de komst van pistolen hoort de tijd van erop loshakken met zwaarden e.d. meer tot het verleden. Hoewel er nog "Samurai" zijn die nog steeds volgens de oude code leven. Zo ook onze hoofdpersonages Mugen en Jin die een bevallige dame zullen vergezellen in haar zoektocht naar de Samurai die ruikt naar zonnebloemen. Zeer mooi verhaal. Leuke actiescenes en een goeie portie humor.

3 - Code Geass --> Code Geass Speelt zich af in Japen. Dit Japan is al een tijdje veroverd (dmv hoog geavanceerde Mecha Units bestuurd door piloten genaamd "Knighmares") en bezet door Brittania en deze hebben de Japanse bevolking alle vrijheid ontnomen en het land herdoopt tot Area 11. Inwoners van dit land worden dan ook de Elevens genoemd. Een van deze Elevens is Lelouch Lamperouge (I know what a name...) Lelouch krijgt van een mysterieuze vrouw, genaamd CC, een gave die Geass heet. Zijn Geass zorgt ervoor dat hij elk persoon éénmalig een bevel kan geven dat móét worden uitgevoerd. Vlak na het uitvoeren van dat bevel verliest deze persoon in kwestie alle herinneringen vanaf vlak voor het bevel, tot het uitgevoerd is. Onder het Pseudoniem "Zero" begint Lelouch de rebellen te helpen zich te verzetten tegen Brittania.
Lelouch is een slimme persoon maar heeft een duister kantje. En dergerlijk iemand met zo'n krachten is garantie op spektakel :)


Ik heb dit als m'n top 3 opgegeven maar er zijn zoveel anime's in zoveel verschillende stijlen dat een keuze maken moeilijk is. ik kan er nog vele opnoemen die ik evengoed in m'n top 3 kan en wil zetten, maar dan hebben andere geen keuze meer :p
 
  • Like
Reactions: Cyloon and remymine

Cyloon

Verified
Cyloon
Cyloon ✔
Verified
14 jun 2014
12
8
124
27
steamcommunity.com
CODE GEASS I KNOW RIGHT. I love C.C. <3

Maar Fairy Tail en Sword Art Online zijn ook huge aanraders!
 

Bagera84

Niet Verified
26 mei 2014
69
36
184
Antwerpen (BE)
CODE GEASS I KNOW RIGHT. I love C.C. <3

Maar Fairy Tail en Sword Art Online zijn ook huge aanraders!
Mja idd die volg ik ook :p
Ben benieuwd wat Kirito tegen die die undefeated kerel gezegd heeft :p
uw avatar lijkt beetje op de tekenstijl van katanagatari ;)
 

dauwdruppel

God
dauwdruppel
dauwdruppel ✔
God
8 nov 2013
270
114
259
oke ik ga jullie nu heel blij maken met deze lijst...:

zankyou no terror.
blue excorcist.
tokyo ghoul.
log horizon.
RWBY.
akame ga kill.
brinhyldir in the darkness (niet heel zeker hoe je het typt).
katekyo hitman reborn.
bleach.

ik raad je aan om eerst blue excorcist te kijken + de film ervan en daarna tokyo ghoul 2 zieke series.

akame ga kill is een anime die nog bezig is en hij is zeer goed gemaakt.

log horizon is net als sao season 1 beetje de zelfde lore van het begin.

katekyo is een lange maar zeer grappige anime.

MM! de meest geniale anime die ik ooit heb gezien.
heb er uren van gelachen :')
 
Laatste update:

Cyloon

Verified
Cyloon
Cyloon ✔
Verified
14 jun 2014
12
8
124
27
steamcommunity.com
Een anime waarbij een man opgewonden raakt als een vrouw hem slaat huh wat kijk jij hahahhahaha

Pudi zei ook al dat RWBY leuk is, moet daar maar 's aan beginnen dan denk ik ^^ Zit er ook iets Code Geass achtigs bij? Omdat ik Code Geass geweldig vond.

OH BTW Death Note is ook geweldig!
 

Bagera84

Niet Verified
26 mei 2014
69
36
184
Antwerpen (BE)
nog enkele niet nader opgenoemde :p

Cowboy Bebop
(de Amerikaanse serie Firefly is hierop gebaseerd) en in zelfde genre Cobra, rerouni kenshin, Kenichi worlds stronges desciple, One Piece, Full metal panic, Susui no gargantia, Gantz, Katanagatari, offc DBZ, Shingeki no Kyojin, Mirrai Nikki, en dan te zwijgen over ecchi harem shit
dan nog sportsanime ---> Ace of Diamond, Eyeshield 21, One Outs, Kuroko no Basket; Hajime no Ippo,

RWBY is voor mij onbekend, en dus zal ik eerstdaags is checken aangezien het zoveel lof krijgt
 

Bagera84

Niet Verified
26 mei 2014
69
36
184
Antwerpen (BE)
Een anime waarbij een man opgewonden raakt als een vrouw hem slaat huh wat kijk jij hahahhahaha

^^ Zit er ook iets Code Geass achtigs bij? Omdat ik Code Geass geweldig vond.

OH BTW Death Note is ook geweldig!

ik zou Suisei no gargantia eens proberen.

Death note is idd ook een klassieker =)
 

Raff

Supreme
Raff_Gnarrkill
Raff_Gnarrkill ✔
Supreme
23 mrt 2014
380
139
234
36
In de buurt van Eindhoven
One Piece is toch die gekke piraten anime? dat lijkt me wel bruut eigenlijk, ik kijk zelf geen anime, maar de piraten tijd spreekt me wel aan :)

ik heb eigenlijk nooit echt anime gekeken, behalve Death Note, dat vond ik wel vet man, zeker die bruteling die altijd zo cool op zn stoel zit ^^

hiernaast heb ik nog DBZ gekeken, maar die telt volgens 99% van de anime fans niet mee :P



Een anime waarbij een man opgewonden raakt als een vrouw hem slaat huh wat kijk jij hahahhahaha

zo vreemd is dat niet hoor :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.