1.8 update status

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gegroet haunted spelers, hier een nieuwsbericht om jullie op de hoogte te houden van de huidige ontwikkelingen op het gebied van de 1.8 update en haunted in het algemeen.

De 1.8 update sloeg 2 september toe en dat hebben we qua server performance gemerkt, en jullie vast ook wel qua client performance. Mojang heeft er een zooitje van gemaakt en het loopt allemaal voor geen meter.

Tal van functies gingen helaas kapot, NPC's (Haunty en villagers), Holograms, Pets, Disguises, HungerGames worldgen, KitPvP Kit menu's, invicible kit in kitpvp, WorldEdit in creative, en vooral minder server performance.

Gelukkig hebben we na een aantal dagen bijna alles al weer gefixed met wat hotfixes! Op dit moment doen alleen Disguises, 50% van de pets (Horse, Wolf, Ocelot, Villager, Enderman, Pig, Sheep, Cow, Mooshroom en Chicken) en de invicible kitpvp kit, het niet. Geen zorgen deze zullen zeer binnenkort vast gefixed zijn! De kitpvp bug is helaas de schuld van de 1.8 client en kunnen wij dus weinig aan doen.

Helaas blijft het hier niet bij, dit is een pas een protocol hack van de 1.8 update. Jullie zullen waarschijnlijk gemerkt hebben dat alle 1.8 blocks er nog niet in zitten. Dit komt omdat wij voor de echte 1.8 update op Bukkit moeten wachten, en die willen hier nog wel eens weken over kunnen doen! Bovendien brengt die "echte" update hoogstwaarschijnlijk nieuwe bugs met zich mee.

Iets anders; veel mensen vroegen wat er met de Survival map gaat gebeuren. Deze zal NIET resetten, wij gaan de border enkele duizenden blocks verder zetten voor de nieuwe blocks.

De 1.8 Update brengt ook wat positieve dingen. Zoals jullie hebben gezien is de speler tablijst wat mooier dan dat hij was. Deze ziet er nu als volgt uit:
a909040c7f.png

Ook is er een welkoms Title als je inlogt op haunted, deze ziet er als volgt uit:
f9e4da2610.jpg


Onderhoud

Zaterdag 6 september om 23:30 zal haunted voor 3+ uur in onderhoud.
We gaan het tokens systeem, scoreboard, en een API volledig updaten op alle servers welke voor
merkbare performance verbeteringen moeten zorgen.

Hungergames

Ook hebben wij de Hungergames gameplay uitgebreid. Er zijn ruim 70 nieuwe kits bijgekomen. De beschrijvingen hiervan moeten nog vertaald worden naar het Nederlands. Deze kits zijn allemaal gratis te gebruiken. Voor Hungergames moet je op dit moment in 1.8 spelen, in 1.7 zal je crashen.

Wat staat er na deze 1.8 updates nog op de planning voor Haunted?
- Een kitpvp update. Vernieuwde kits, map shuffle.
- The Walls
- Mogelijk een eigen verzonnen "Mixed Mode"
- Factions update / reset aan het einde van het jaar.

<Dit artikel wordt mogelijk binnenkort nog verder aangevuld, dus blijf het geregeld checken op nieuwtjes!>

~Remy & Haunted Staff
 
Laatste update:
  • Like
Reactions: juliangrimminck

Bagera84

Niet Verified
26 mei 2014
69
36
184
Antwerpen (BE)
Thx voor de info. Is er ook geweten wanneer de border in survival map zal uitbreiden. Dan kan ik er proberen voor te zorgen dat ik als één van de eerste kan gaan exploren.
 

remymine

Owner
Staff member
remymine
remymine ✔
Owner
17 sep 2013
3.689
1.793
425
28
Rotterdam
hauntedmc.nl
Thx voor de info. Is er ook geweten wanneer de border in survival map zal uitbreiden. Dan kan ik er proberen voor te zorgen dat ik als één van de eerste kan gaan exploren.
We zullen dit ruim van te voren bekend maken zodat iedereen even veel kans heeft om nieuwe plekken te ontdekken en claimen.
 

inzete

Niet Verified
4 sep 2014
3
0
30
20
Jongens hebben jullie het dan niet gehoord bukkit stopt! Er komt geen 1.8 bukkit!
 

remymine

Owner
Staff member
remymine
remymine ✔
Owner
17 sep 2013
3.689
1.793
425
28
Rotterdam
hauntedmc.nl
Jongens hebben jullie het dan niet gehoord bukkit stopt! Er komt geen 1.8 bukkit!
Graag geen onzin verkondigen, bukkit is tijdelijk niet beschikbaar om de copyright issues op te lossen, dit zal op z'n tijd weer opgelost worden.
 

lorenzokwant

Niet Verified
10 okt 2013
47
11
134
23
wat is er eigelijk nieuw gekomen in de maintence?
 

remymine

Owner
Staff member
remymine
remymine ✔
Owner
17 sep 2013
3.689
1.793
425
28
Rotterdam
hauntedmc.nl
Zijn hierdoor item frames niet meer protected? Mijn items zijn gegriefed in mijn shop op het shop plein!! :mad:

Oh weird, zal direct fixen.

Edit: Fixed. Als ik thuis ben zal ik het wel rollbacken. Was een probleem met usernames <-> UUID dat we nu gebruiken.
 
  • Like
Reactions: Nookie_S5

remymine

Owner
Staff member
remymine
remymine ✔
Owner
17 sep 2013
3.689
1.793
425
28
Rotterdam
hauntedmc.nl
wat is er eigelijk nieuw gekomen in de maintence?

Tokens systeem is geupdate en werkt efficienter, API voor geld overdrachten is geupdate, scoreboards zijn geupdate voor 1.8. En wat kleine dingetjes. Op het oog niet erg merkbaar voor jullie, maar alle server lag die er afgelopen dagen was is er door fixed.
 

inzete

Niet Verified
4 sep 2014
3
0
30
20
Word bij de factions reset alles gereset of alleen de wereld en niet je invetory?
 

remymine

Owner
Staff member
remymine
remymine ✔
Owner
17 sep 2013
3.689
1.793
425
28
Rotterdam
hauntedmc.nl
Word bij de factions reset alles gereset of alleen de wereld en niet je invetory?
Alles. Maar zoals het er nu uitziet gaat dat nog heel lang duren, aangezien er voorlopig nog geen volledige 1.8 server versie is, met alle blocks en worldgen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.