Geen Bug Rfe: journeymapserver mod ivm uid in werelden

Status
Niet open voor verdere reacties.

macfreek

Niet Verified
3 mrt 2016
7
1
52
www.macfreek.nl
Volgens de huisregels is een minimap toegestaan. Helaas werkt dit niet goed: maps van verschillende werelden overschrijven elkaar. De technische reden is dat Minecraft Vanilla geen UID van de wereld meestuurt.

Gelukkig is dit makkelijk op te lossen door JourneyMapServer te installeren.

Bijkomend voordeel is dat het makkelijk is een van de huisregels af te dwingen: namelijk dat de radar (met spelers) in de minimap niet gebruikt mag worden. Zie de PlayerRadar setting.
 
  • Like
Reactions: remymine

Mainrr

Niet Verified
16 jun 2015
127
12
184
24
Hoogeveen
Volgens de huisregels is een minimap toegestaan. Helaas werkt dit niet goed: maps van verschillende werelden overschrijven elkaar. De technische reden is dat Minecraft Vanilla geen UID van de wereld meestuurt.

Gelukkig is dit makkelijk op te lossen door JourneyMapServer te installeren.

Bijkomend voordeel is dat het makkelijk is een van de huisregels af te dwingen: namelijk dat de radar (met spelers) in de minimap niet gebruikt mag worden. Zie de PlayerRadar setting.
Een plugin installeren + het opzetten er van, duurt waarschijnlijk langer dan dat jij denkt op een server van 300 man. En Haunted 2 komt er binnenkort ookalweer aan, dusss... :)
 

macfreek

Niet Verified
3 mrt 2016
7
1
52
www.macfreek.nl
Hoi Mainrr, leuk dat je mijn verzoek gelezen hebt.

Een plugin installeren + het opzetten er van, duurt waarschijnlijk langer dan dat jij denkt op een server van 300 man. En Haunted 2 komt er binnenkort ookalweer aan, dusss... :)

Installeren en configureren is niet zo veel werk. Ik weet echter heel goed hoeveel werk het uitzoeken en testen is. Vandaar ook de term RFE in de titel, Request for Enhancements. Dat is wat het is, een verzoek. Meer niet. Ik heb niet de verwachting dat een admin hier meteen mee aan de slag gaat. Maar als ik het nooit vraag, zal het zeker niet overwogen worden. Maar nu je het zo noemt: Haunted 2 is natuurlijk een mooie gelegenheid voor de admins om enkele plugins te overwegen. Wie weet...
 

Mainrr

Niet Verified
16 jun 2015
127
12
184
24
Hoogeveen
Installeren en configureren is niet zo veel werk. Ik weet echter heel goed hoeveel werk het uitzoeken en testen is. Vandaar ook de term RFE in de titel, Request for Enhancements. Dat is wat het is, een verzoek. Ik heb niet de verwachting dat een admin hier meteen mee aan de slag gaat. Maar als ik het nooit vraag, zal het zeker niet overwogen worden. Maar nu je het zo noemt: Haunted 2 is natuurlijk een mooie gelegenheid voor de admins om enkele plugins te overwegen. Wie weet...
Tja, Haunted 2 zit vol verbeteringen... Dus wie weet ;).
 

remymine

Owner
Staff member
remymine
remymine ✔
Owner
17 sep 2013
3.691
1.801
425
28
Rotterdam
hauntedmc.nl
Volgens de huisregels is een minimap toegestaan. Helaas werkt dit niet goed: maps van verschillende werelden overschrijven elkaar. De technische reden is dat Minecraft Vanilla geen UID van de wereld meestuurt.

Gelukkig is dit makkelijk op te lossen door JourneyMapServer te installeren.

Bijkomend voordeel is dat het makkelijk is een van de huisregels af te dwingen: namelijk dat de radar (met spelers) in de minimap niet gebruikt mag worden. Zie de PlayerRadar setting.

Slim idee! Gaan we in overweging nemen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.