Overzicht van de sneakpeeks, Sneakpeek N. 10

RedRose0292

Bouwteam
Staff member
RedRose0292
RedRose0292 ✔
BouwTeam
6 jan 2019
50
65
167
de Apenheul
Heyy Haunties,

Zaterdag en weer een nummertje 5 op de lijst. Dus deze week even een kort overzicht wat er de afgelopen tijd is gebeurd en wat er nog op de planning staat.

We beginnen natuurlijk gewoon waar we gebleven waren, sneakpeek N.6

Sneakpeek N.6 https://www.hauntedmc.nl/threads/inrichten-inrichten-en-nog-eens-inrichten-sneakpeek-n-6.15871/

Dit was de week dat we begonnen zijn aan het inrichten van handelseiland. Een groot aantal servershops die op twee verdiepingen ingericht moest worden en de quest huisjes. Echter, was de voortgang nog klein en leek het ons leuker om niet gelijk alles weg te geven aan inrichting, omdat er geheid nog een moment kwam om de inrichting te laten zien als deze af was.

Sneakpeek N.7 https://www.hauntedmc.nl/threads/tijd-om-te-winkelen-sneakpeek-n-7.15872/

In deze week kregen jullie veel extra’s vanwege de week ervoor. De inrichting was bij de meeste winkels, volgensmij op 5 na, af! Dit moesten we natuurlijk gelijk met de trouwe Haunties delen die van inrichten kunnen genieten.

Er zijn veel positieve reacties op de inrichting gekomen, waar wij als bouwteam super blij mee zijn. Echter moeten wij er wel elke keer bij vermelden dat inrichten niet onze specialiteit is, we doen ons best!

Sneakpeek N. 8 https://www.hauntedmc.nl/threads/bij-de-heks-thuis-sneakpeek-n-8.15873/

Toen het idee van skyblock kwam, begin november 2020, was de 1.16 update net nieuw en wilde we natuurlijk groot gebruik van de blocks maken die er kwamen. We merkten al snel dat het een apart eiland moest worden zodat echt alles bruikbaar werd. Zodoende ontstond het 1.16 eiland idee. Daarna werd al snel duidelijk dat er een nieuwe update aan zat te komen, eentje die wij als bouwers enorm waarderen.

We hebben er toen voor gekozen om de twee verschillende eilanden bij elkaar te gooien op één resource ‘warp’ (om het nu maar even zo te noemen). We waren op moment van schrijven van deze post al een aardig end gekomen met het maken van de nether. We wilden twee middelpunten hebben die de aandacht trokken. Zodoende bedachten we een soort heksenkasteeltje die in deze post wordt geshowd.

Sneakpeek N. 9 https://www.hauntedmc.nl/threads/1-16-1-17-en-1-18-op-%C3%A9%C3%A9n-eiland-sneakpeek-n-9.15875/

In samenhang met hetgeen hiervoor genoemd ging ook deze bouwpost verder op een post die de week eerder was geplaatst. Dit keer was het tijd om de echte voortgang te laten zien van het nether en 1.17 gebied. In vergelijking met vorige week is er alweer zoveel veranderd (maar helaas is het niet tijd voor een nieuwe ‘update’)

Het tweede middelpunt is de organic. Ik ben zelf altijd een erge fan van het bouwen van organics omdat je er lang mee bezig kan zijn als je de verhoudingen goed wilt hebben. Qua lichaam denk ik zeker geslaagd te zijn, omdat het een vrij kleine organic is kon ik nauwelijks detail aanbrengen op het hoofd dus deze is niet naar mijn smaak (maar hij zit er in ieder geval op!)

Daarnaast voor het eerst beelden van het 1.17 eiland waar daadwerkelijk bouwwerken op staan. Een tijd geleden had ik op Discord verschillende screens gestuurd van mijn geliefde wolwereld, nu is deze wolwereld niet meer zoveel wol en wordt het toch steeds dichterbij van af.

Huidige planning

Zoals ook al gezegd lopen we wel echt tegen een einde aan van dit project, nu zal dit niet gelijk volgende week of over 2 weken zijn, maar in verhouding met wat er nog gedaan moest worden is een groot deel van het lijstje al afgestreept.

Wat stond er op onze planning:
  • Inrichting servershops op handelseiland
  • Inrichting quest huisjes op handelseiland
  • Nether eiland 1 afmaken
  • Nether eiland 2 afmaken
  • Spawn van nether en 1.17 eiland
  • Parkour tussen de eilanden
  • Het 1.17 eiland
  • De natuur op het 1.17 eiland
  • De mines op het 1.17 eiland
Voor nu is de inrichting van de servershops op handelseiland helemaal af. De quest huisjes zijn er al 2 van ingericht, maar hiervoor moeten de quests duidelijk zijn en dat zijn ze nog niet. Beide nether eilanden zijn helemaal af, inclusief parkour ernaar toe en de structures die erop moesten komen. De spawn van het nether en 1.17 gedeelte staat, maar hier moet nog wel wat aan gewerkt worden. Parkours tussen de eilanden zijn overal haalbaar gemaakt (zelfs voor mij). Het 1.17 eiland is in grote lijnen af, er zal nog iets aan de binnenkant moeten veranderen maar dat zal het dan ook zijn.

Naast de planning hierboven hebben we nog een planning en deze zal voor de komende periode zijn. Dus deze items zullen vanaf volgende week langskomen.

-=-

Daarnaast zijn wij nog opzoek naar bouwers om te helpen bij onze projecten, dus denk jij dat je binnen het team zou passen solliciteer dan via een ticket op https://hauntedmc.nl/support en wie weet bemachtig jij binnenkort dat lichtgroene tagje voor je naam.

Tot de volgende sneakpeek!

~ Het HauntedMC bouwteam
 

happyfoxyboy

Community Ambassador
happyfoxyboy
happyfoxyboy ✔
Ambassador
1 mrt 2016
158
165
300
19
Velp
Trots! Ben benieuwd wat er nog voor moois vanaf spat :)
 
  • Like
Reactions: remymine