Even een update vanuit lan zelf.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lanzaned

Niet Verified
23 jul 2018
8
2
84
52
The Edge of Sanity
De volgende tekst is zo direct gekopiëerd vanaf mijn FaceBook pagina. Ik wilde hem nu ook wel hier delen.

Ja ik ben een fundraiser begonnen voor het KWF. Ik hoop dat ikzelf de komende feestdagen en aansluitend een half jaartje later mijn verjaardag nog mag vieren, maar de toekomst is alles behalve zeker.
Ik heb ook even zitten twijfelen hoe ik mijn status quo naar buiten zou brengen op fb, aangezien ik daar alles tot nu toe wel heb gedeeld (behalve de dagelijks terugkerende beslommeringen zoals het innemen van x-aantal medicijnen op x-momenten per dag).
De grote dingen zeg maar. En dit is wel weer een grote.
In de nacht van Maandag de 4e op dinsdag de 5e november had ik zoveel pijn dat ik het niet meer trok. Ik heb ondertussen geleerd dat ik een hoop kan hebben en ook een hoop kan negeren wat dat betreft, maar nu kon ik het niet meer ontkennen, De pijn was gewoon te erg en dus hebben we besloten een ambulance te laten komen om mij naar het ziekenhuis te brengen.
In de ambulance werd het infuus aangelegd met natuurlijk standaard de fysiologische zoutoplossing en ik kreeg er als extraatje vloeibare paracetamol bij. Ook vond de ziekenbroeder het nodig om me nog 2 doses te geven van Ventolyn (of nyl, iig niet die met de ademhaling te maken heeft, maar een pijnstiller). Halverwege de rit vroeg ik wanneer dat spul zou gaan werken en de verbazing op de man zijn gezicht zal ik niet meer vergeten. "Ik heb je al een dubbele dosis gegeven voor je gewichtsklasse". Ja, da's allemaal wel leuk en aardig, maar wanneer moet het gaan werken dan?
Aangekomen in het SFG kreeg ik een mooi bedje op de SEH en daar werd er een nwe paracetamol aangehangen en werd er tot 2x toe een hoeveelheid morfine via het infuus ingespoten. Het zal wel druk zijn geweest op de SEH want ik werd vrij snel verplaatst naar een wachtbed op de Acute Short Stay afdeling voordat ik een scan zou krijgen. Ik lag er nog maar net en toen werd ik al weer opgehaald om de CT scan te krijgen. Die duurde al met al iets van 10 of 15 minuten en toen mocht ik weer terug naar het wachtbed,
Daar kreeg ik nog een cadeautje in de vorm van diclofenac-natrium wat aan het infuus en een injectie met 5mg morfine in mijn bovenbeen.
De pijn begon nu wel enigszins weg te trekken.
Ik heb daar nog even gelegen en toen werd ik weer opgehaald door de ambulancebroeders om me over te brengen naar Schiedam, waar ik onder behandeling ben en (bijna) iedereen op de afdeling in ieder geval wel ken.
In schiedam aangekomen wrd ik met naam en toenaam begroet door de dames en heren verpleegkundigen en arts-assistenten, die het allemaal erg leuk vonden om me te zien, maar me op het hart drukten dat ik ook gewoon voor een bakkie kon komen en me niet hoefde te laten opnemen om hun te zien.
Aangezien ik gewoon nomaal kon drinken werden er geen infusen aangelegd die dinsdag, hij werd alleen nog een keer doorgespoten en een verbandje erover voor de nacht zodat er niks geks kon gebeuren.
In de eerste nacht 1x nog extra pijnstilling nodig gehad in de vorm van snelwerkende oxycodon en een 5mg Morfine in de bovenarm. Dat was dinsdag.
Woensdag een aanpassing gekregen in de medicatie (lees een aantal dingen verhoogd in dosis). De oxyxcodon van 30mg per dag 2x naar 40 mg per dag 2x. De naproxen van 2x daags 250 mg naar 2x daags 500 mg, en dan niet onbelangrijk, de "escape" de snelwerkende oxycodon van 6x 5mg indien nodig per dag naar 6x 10mg indien nodig per dag. En daar komen dan de standaard paracetamol, maagbeschermers, vitamine d2 en de pregabaline nog bij. Oh en 1x per dag een zakje movicolon om de ontlasting in beweging te houden.
Waarom al deze aanpassingen? Nou eigenlijk heel simpel, de tumor is weer aan het groeien geslagen (logischerwijs, dat doet zo'n ding nou eenmaal). Alleen hij is nu vanuit de holte in mijn buik waar mijn darmen inliggen naar achter aan het groeien naar het vlies toe zodat hij de holte gaat bereiken waar de nieren inliggen, ook is hij naar links en naar onderen aan het groeien en begint dus vervelend tegen mijn darmen aan te drukken en de kans bestaat dat hij de onderste holle ader kan gaan afsluiten, iets waar ik dus op moet letten.

Aanstaande donderdag ga ik weer bloed laten prikken en maandag de 19e heb ik een gesprek met de verpleegkundige die me een toelichting gaat geven over een vorm van therapie die ik nog zou kunnen krijgen, dit is dan een soort immuuntherapie. Aansluitend heb ik een gesprek met de oncologe waarbij gekeken wordt of mijn bloedwaardes e.d. voldoende zijn om deze kuur überhaupt aan te gaan.
Maar afhankelijk van de bekende statistieken en bijwerkingen die ik te horen ga krijgen in het gesprek met de verpleegkundige, alsmede de kwaliteit van leven die me te wachten staat ga ik de beslissing nemen om deze therapie wel of niet te volgen. Ik wil heel graag langer leven, maar ik wil wel dat dat leven kwalitatief nog wat omvat. Als ik alleen maar als een gedrogeerde zombie op bed kan liggen en geen normaal gesprek meer kan voeren dan pas ik er voor. Ik wil een menswaardig einde en als het kan nog een beetje de regie zelf in handen houden wat dat betreft.\

Ze hebben laten vallen dat als ik de kuur niet onderga ik naar alle waarschijnlijkheid nog enkele maanden rond zal kunnen banjeren. En mijn wiskunde van de koude grond mbt het formaat van de tumor en de chemokuur heb ik daarmee ongeveer 4 maanden winst gepakt. Dat zou dus neer komen op in mijn nieuwe berekening 4 - 12 maanden met de therapie, maar dat is echt puur natte vinger werk.

Dit betekent ook dat ik na de 19e een gesprek aan zal gaan met mijn huisarts om te kijken hoe hij staat mbt Euthanasie en of ik dan nog op zoek zal moeten gaan naar een nieuwe huisarts voor de laatste periode.

Zo nu zijn julllie als je deze hele lap hebt gelezen weer op de hoogte van hoe het nu gaat in het hoofd en lichaam van Nick en ben ik er trots op dat je de tijd hebt genomen om je met mij bezig te houden. Ik ga er geen tl;dr bijmaken, dat kan gewoon niet bij dit onderwerp. En nog steeds als altijd, je bent vij om contact met me op te nemen en vragen te stellen, die ik dan naar het beste van mijn weten en kunnen zal beantwoorden. Ik heb weinig tot geen geheimen en al helemaal net wat ziektebeeld en voortgang betreft.

https://www.facebook.com/donate/346720262752713/?fundraiser_source=external_url
 

skyblockdylan

Niet Verified
18 mei 2016
123
24
134
Ik krijg een brok in me keel met het lezen van je verhaal en wil je heel erg veel sterkte wensen.
 

Lanzaned

Niet Verified
23 jul 2018
8
2
84
52
The Edge of Sanity
Hey Wildfire

damn.... euthanasie... snap ik ook wel zou zelf ook niet zo verder willen. Maar anyway ben al blij dat je tenminste deze feest dagen nog met je fam/vrienden minimaal kan zijn en hopelijk je verjaardag.

Het is uiteraard de laatste stap die ik zou zetten. Eerst morgen maar het gesprek met de verpleegkundige en de oncologe afwachten en daarna het gesprek aangaan met mijn huisarts (wat ongeacht de uitslag van het eerdere gesprek toch moet plaatsvinden, maar ik weet liever meer van te voren als ik daarin ga).

Ik ben er heel blij mee als ze mijn leven kunnen verlengen met deze kuur, maar het moet dan nog wel een soort van "echt" leven zijn en niet als een Baby-Groot in een potje en maar drie woorden uit kunnen brengen. Ik wil kunnen genieten van de gekke dingen die mijn kids doen en van de maffe stunts van mijn hond als die de kolder weer eens in de kop heeft.

E hoelang, tja, dat is een hele grote vraag, er is gesproken over maanden dus ik ga er vanuit dat ik oud en nieuw nog zou moeten kunnen halen iig. En als ze me dan kunnen verlengen tot mijn verjaardag in juni dan is dat voor mij echt een geschenk.
Het allerbelangrijkste is alleen hoe ik die laatste tijd ben. Ik heb dat zelf gezien bij mijn vader die aan de gevolgen van Alzheimer's overleden is, op het einde was het niet meer mijn vader en zoals hij toen was op het einde wil ik me hem eigenlijk niet herinneren. Maar het is moeilijk een herinnering te wissen, zeker eentje die je zo dicht aan het hart ligt, dus ik doe dat ook voor mijn nabestaanden. Om een goed beeld van Nick in hun hoofd te houden en niet dat negatieve van een eventueel maandenlange lijdensweg (die ik zelf sowieso ook niet wil).
Ik ben niet bang voor de dood, ik ben bang voor de pijn die voor de dood komt en dat zou ik door middel van euthanasie kunnen opvangen, want behalve als de medische wetenschap ineens met wondervaarlijke sprongen vooruitgaat, dan ben ik toch niet meer te redden, dat is zeker.

Maar zolang ik nog online kan komen en mijn taken als admin/moderator nog redelijk kan vervullen zal ik dat ook zeker blijven doen.
De Haunted Community ligt mij toch ook wel na aan het hart, uiteraard zitten er ook rotte appels in die mand, maar de meesten zijn gewoon normale spelers en somige gaan zelfs net even dat stapje verder om behulpzame en vriendelijke spelers te zijn en ik ben blij en er trots op dat ik mezelf daar een onderdeel van mag noeman.

Wie weet maken ze nog we een in memoriam plot voor me aan als het zover is xD kom daar dan maar eens een mc-bloemetje brengen.
 

Lanzaned

Niet Verified
23 jul 2018
8
2
84
52
The Edge of Sanity
Update deel 2

Eigenlijk was het mijn bedoeling om dit afgelopen dinsdag al te plaatsen, maar mijn hoofd stond niet echt naar het platsen van de update die er hoorde te komen.

Ik wil gewoon graag de mensen die het interesseert op de hoogte houden van het reilen en zeilen binnen het Keizerrijk Nick.

Goed afgelopen maandag had ikeen afspraak met de verpleegkundige oncologie en met de oncologe. Ik zou eerst helemaal voorgelicht worden over de kuur die was voorgesteld en daarna dan de beslissing nemen om het wel of niet te doen. Terwijl ik zat te wachten hoorde ik mijn naam genoemd worden en dacht ik bij mezelf "Hee, dat is de verkeerde stem, dat is de oncologe."
Die riep mij als eerste naar binnen bij haar op kantoor, in plaats van dat ik de voorlichting als eerste kreeg.
Maar het had goede reden, de reden is dat ze de voorgestelde kuur helemaal niet gaan doen. Waarom niet? Nou heel simpel, omdat Meneer Tumor aan de rechterzijde residentie heeft opgenomen in mijn buikholte. Als deze tumor nou aan de linkerzijde aan mijn dikke darm had gezeten dan was er nog een kans ven werken geweest, maar de ervaring heeft geleerd dat rechtsliggende tumoren minder tot niet ontvankelijk zijn voor deze kuren.

Het Vlietland heeft helaas geen verdere behandelmogelijkheden voor me, dus word ik nu netjes overgedragen naar het Eramus MC en nu wacht ik dus op een uitnodiging om daar op gesprek te kunnen komen.

Wat weten we nu dus, nou eigenlijk hetzelfde als 3 weken geleden, nog steeds eigenlijk helemaal niets. Het is nu even afwachten tot die uitnodiging komt.

Oh en ik ben de pijn ook weer op een natuurlijke manier gaan bestrijden, dat was de eerste keer dat mijn moeder naar een coffeeshop reed zodat ik even naar binnen kon wippen om wat marihuana te halen. En ja dit werkt heel goed als pijnstiller, zeker gecombineerd met de opiaten die me sowieso al zijn voorgeschreven, en ik heb het er met de oncologe over gehad en die gaf al aan dat een groot deel van haar patiënten met ernstige pijnklachten gebruik maken van THC om het te bestrijden. En wat zou het ergste zijn dat er nu nog kan gebeuren? Verslaafd worden? Ik geloof niet dat ik dat nog ga redden xD
 

skyblockdylan

Niet Verified
18 mei 2016
123
24
134
Heb je inmiddels al een uitnodiging binnen van het Erasmus mc en hoe gaat het met reilen en zeilen binnen het Keizerrijk Nick?
 

SirDannyy

Supreme
SirDannyy
SirDannyy ✔
Supreme
25 jul 2015
223
49
237
25
Limburg
Update deel 3 van Lan:

Het is al poos geleden dat Nick een update heeft geplaatst, heeft ook zijn redenen. Nick had vorige maand een afspraak gemaakt met EMC, helaas is die er niet heen gegaan omdat die vorige dag hele dag op wc zat en erg moe is. De huisarts heeft toegezegd dat die euthanasie verleent, alleen is nog niet aangevraagd.

Op dit moment slaapt hij veel en merk ook dat het lichaam anders gedraagt.

#PrayForNick!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.