Opgelost Bug, Snelle Hoppers op Prison

_TurboTim_

Legend
_TurboTim_
_TurboTim_ ✔
Legend
23 mrt 2021
2
0
45
Hoihoi,

Afgelopen week ben ik op de plots van de prison server bezig geweest met een autosorter.
Bij de tests en het gebruik viel me echter op dat een deel van de hoppers werd overgeslagen.

Ik heb de hoppers op kleur genummerd om de uitleg duidelijk te maken:
Rood = Itemstream
Blauw = Itemfilter

Alle items gaan door de rode hoppers zoals te zien op t screenshot. De items waar op gefiltert wordt zouden dan de blauwe hopper in moeten gaan. tijdens het testen en gebruiken kwam ik er achter dat sommige rode hoppers worden overgeslagen, waardoor de items niet door de blauwe hoppers gaan. in dit voorbeeld is het de 1e, maar in andere rijen is het de 2e, of de laatste, of de 3e die wordt overgeslagen. ik heb getest of het kon liggen aan de facing van de hoppers, maar dit werkte niet.

In een test die ik gedaan heb met een loop van hoppers kon ik idd zien dat de items niet in iedere hopper echt voorbij kon zien komen, wat normaal gesproken wel zo is.
bij de 2 hoppers kwam ik erachter dat het item vast blijft zitten aan dezelde kant. of ik het item nou links erin doe, of rechts. het maakt niet uit. het item gaat altijd naar links.

Ik vermoed dat de problemen voorzaakt worden omdat de hoppers gewoon simpel weg té snel zijn. waar dit voor moest dienen weet ik natuurlijk niet. maar voor de redstone machanics veroorzaakt het alleen maar problemen.
hopelijk is er een oplossing voor.

Met vriendelijke groet
_TurboTim_
 

Bijlagen

  • 2021-04-13_16.10.39.png
    2021-04-13_16.10.39.png
    249,2 KB · Bekeken: 176
  • 2021-04-13_16.43.02.png
    2021-04-13_16.43.02.png
    402,7 KB · Bekeken: 179

_TurboTim_

Legend
_TurboTim_
_TurboTim_ ✔
Legend
23 mrt 2021
2
0
45
PS. het zorgt ook voor problemen bij het gelijk verdelen van de items in super-smelters
 

remymine

Owner
Staff member
remymine
remymine ✔
Owner
17 sep 2013
3.689
1.793
425
28
Rotterdam
hauntedmc.nl
Hey,

Op prison zijn er geen modificaties aan de hoppers en andere redstone mechanics gedaan. Dit is vanilla behaviour.

We zullen het uiteraard nagaan. We zullen het resultaat hier delen :)

Met vriendelijke groet,
Remy
 

remymine

Owner
Staff member
remymine
remymine ✔
Owner
17 sep 2013
3.689
1.793
425
28
Rotterdam
hauntedmc.nl
We hebben het probleem verholpen. Een menselijk typfoutje in de config, een 0 moest een 1 zijn. Excuses, en veel plezier met de hopper constructies!