1.16, 1.17 en 1.18 op één eiland, Sneakpeek N. 9

RedRose0292

Bouwteam
Staff member
RedRose0292
RedRose0292 ✔
BouwTeam
6 jan 2019
50
65
167
de Apenheul
Heyy Haunties,

Het is weer zaterdag, iets later dan we gewend zijn van mij maargoed, dat betekent een nieuwe sneakpeek. Steeds meer mensen vragen naar skyblock, dit motiveert ons enorm om door te bouwen zodra we er tijd voor hebben. Helaas merken we dat we steeds minder voortgang boeken door de drukte die school en werk met zich meebrengt.

Vorige week liet ik een deel van het laatste eiland zien die gemaakt is. Het 1.16 en 1.17 eiland, het 1.16 deel kreeg een kleine sneak van het grootste gebouw. Deze week een vervolg op het nether gedeelte en een kleine 1.17 update omdat dit eiland nog niet af is.

Lopende project(en)

Zoals al aangegeven is dit laatste eiland anders dan alle anderen die we tot nu toe gebouwd hebben. Tussendoor zitten parkourtjes tussen de grotere eilanden en we hebben met gradients gewerkt. Gradients was nooit echt een ding voor ons, we wilden er wel wat mee maar eigenlijk werkte het nooit zoals wij dat wilden. De gradients op deze twee eilanden zijn dan ook zeker geslaagd.
1631381288793.png
Ook het nether eiland heeft wat meer detail in de basis zitten, er hangt een koeienkop aan vast en er steken overal botten uit wat ik persoonlijk wel een leuk detail vind. Nu weten de meeste wel dat ik wel van de organics ben en dat ik het heerlijk vind om me te verdiepen in de vormen ervan om de juiste dimensies te bepalen… Zo nu ook, een ‘’hell’’ wereld kan natuurlijk de duivel hemzelfe niet missen.
1631381298070.png
Naast het heksenhutje op het nether eiland is de fortress en de bastion ook klein geïmiteerd. Laten we ook eerlijk zeggen dat het gewoon beide lelijke structures zijn en MC deze moet updaten…
1631381308603.png


1631381319209.png
Tot slot twee kleine sneaks van het 1.17 gedeelte, als eerste het tusseneiland richting het grote eiland, hier missen echt nog heel veel decoraties maar dat koper dat moest toch wel goed gebruikt worden.
1631381326376.png
We zijn al wel begonnen aan de binnenkant van het eiland, deze wordt gericht op de tweede update die eraan komt van de cave and cliffs update.
1631381333691.png
Zoals je kan zien is er echt nog genoeg werk aan de winkel, er is nog veel wol zichtbaar in deze eilanden en dit moet natuurlijk uiteindelijk vervangen worden.

Daarnaast moeten we ook nog steeds beginnen met het inrichten van de huisjes op de spawn. Mensen zouden graag al een beta versie willen zonder de spawn, echter zijn wij van mening dat alles wat nu gemaakt wordt essentieel is voor de beta versie (want ook deze dingen moeten ofcourse getest worden).

Ik hoop dat jullie blij zijn met de voortgang en dat jullie uitkijken naar volgende week.

Daarnaast zijn wij nog opzoek naar bouwers om te helpen bij onze projecten, dus denk jij dat je binnen het team zou passen solliciteer dan via een ticket op https://hauntedmc.nl/support en wie weet bemachtig jij binnenkort dat lichtgroene tagje voor je naam.

Tot de volgende sneakpeek!

~ Het HauntedMC bouwteam