Zwarte piet of niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

whitch

ie kunt néét meer doone as kan
whitch
whitch ✔
Supreme
18 sep 2013
1.125
434
332
"Ergens op deze aardbol"
Zo als gewoonlijk laait altijd weer de discussie op wel of niet zwarte piet.
Hoe denken jullie daarover ? is het racisme, of een traditie wat nederland moet behouden ?
vo7fvq.png
 

SneakyRoosjuh

Niet Verified
4 jun 2017
53
11
84
19
Bah..! waar denk je dat ik uit kom?!
jaaa sws moet zwarte piet blijven. Als we er nu een witte piet van gaan maken moet je alles aanpassen en dat klopt het hele verhaal ook niet meer.... Want waarom is ie zwart? door de schoorsteen...
Zwarte piet moet gewoon blijven en als je daar niet mee eens bent...... ja.... das dan kut voor je
 
  • Like
Reactions: whitch

blocky

Supreme
blocky12
blocky12 ✔
Supreme
5 apr 2015
469
191
262
Gewoon geen gezeik. Laten zo.
 

Dill

Supreme
Ceptyra
Ceptyra ✔
Supreme
16 mrt 2016
75
79
212
23
Gelderland
Hmm, ik vond eerst ook dat je een traditie zoals dit gewoon moest behouden, maar het is me opgevallen dat veel mensen zich er niet prettig bij voelen. Dus wie zijn wij dan, om te zeggen dat het moet blijven?
 

SKRWildfire

Niet Verified
2 dec 2014
424
86
237
27
Nederland
Hmm, ik vond eerst ook dat je een traditie zoals dit gewoon moest behouden, maar het is me opgevallen dat veel mensen zich er niet prettig bij voelen. Dus wie zijn wij dan, om te zeggen dat het moet blijven?
Hun komen hier wonen moeten ze houden asn de tradities van nl. Vinden ze het niks gaan ze maar terug van waar ze vandaan komen.
 

Dill

Supreme
Ceptyra
Ceptyra ✔
Supreme
16 mrt 2016
75
79
212
23
Gelderland
Hun komen hier wonen moeten ze houden asn de tradities van nl. Vinden ze het niks gaan ze maar terug van waar ze vandaan komen.

Ik heb een week lang stage gelopen op een AZC school en de kinderen (en hun ouders) hebben dingen meegemaakt die niet te beseffen zijn. Zij willen niets liever dan terug gaan naar hun eigen land en familie, maar dat gaat niet. Nederland is niet voor niets een multiculturele samenleving. Het is niet 'ik ben hier geboren dus bepalen wij die dingen', je leeft hier samen in één land dus dan kun je ook wel een beetje rekening houden met de mensen om je heen.
 

whitch

ie kunt néét meer doone as kan
whitch
whitch ✔
Supreme
18 sep 2013
1.125
434
332
"Ergens op deze aardbol"
Ik heb een week lang stage gelopen op een AZC school en de kinderen (en hun ouders) hebben dingen meegemaakt die niet te beseffen zijn. Zij willen niets liever dan terug gaan naar hun eigen land en familie, maar dat gaat niet. Nederland is niet voor niets een multiculturele samenleving. Het is niet 'ik ben hier geboren dus bepalen wij die dingen', je leeft hier samen in één land dus dan kun je ook wel een beetje rekening houden met de mensen om je heen.

citaat
Ik heb een week lang stage gelopen op een AZC school en de kinderen (en hun ouders) hebben dingen meegemaakt die niet te beseffen zijn. Zij willen niets liever dan terug gaan naar hun eigen land en familie maar dat gaat niet.

Terug kunnen ze altijd (maar dat terzijde), maar het gaat hier om het wel of niet van zwarte piet.

Een discussie over oorlog is een totaal ander onderwerp
 

SKRWildfire

Niet Verified
2 dec 2014
424
86
237
27
Nederland
citaat
Ik heb een week lang stage gelopen op een AZC school en de kinderen (en hun ouders) hebben dingen meegemaakt die niet te beseffen zijn. Zij willen niets liever dan terug gaan naar hun eigen land en familie maar dat gaat niet.

Terug kunnen ze altijd (maar dat terzijde), maar het gaat hier om het wel of niet van zwarte piet.

Een discussie over oorlog is een totaal ander onderwerp
Idd heeft niks mee te maken tuurlijk leven we samen maar ze zijn hier gekomen als het uit zich zelf is of niet boeit niet net als wij in andere landen ook rekening moeten houden met hun traditie moeten hun het ook bij ons hier
 

Dill

Supreme
Ceptyra
Ceptyra ✔
Supreme
16 mrt 2016
75
79
212
23
Gelderland
Tradities zijn er om de maatschappij stabiel te houden, als er problemen ontstaan rond die tradities zouden er gewoon dingen moeten veranderen. Maar ik snap jullie mening ook wel.
 

SKRWildfire

Niet Verified
2 dec 2014
424
86
237
27
Nederland
Tradities zijn er om de maatschappij stabiel te houden, als er problemen ontstaan rond die tradities zouden er gewoon dingen moeten veranderen. Maar ik snap jullie mening ook wel.

Als je het verandert is dan is het geen traditie meer xD sommige moet je gewoon blijven houden bij het orgineel
 

SKRWildfire

Niet Verified
2 dec 2014
424
86
237
27
Nederland
Het heeft te maken met discriminatie. Daar word je niet mee geboren maar word je geleerd meestal door familie. Ik ken genoeg buitenlanders turken,marrokanen zelfs zwarte mensen die gewoon leuk mee doen en zelf ook vieren. Het zijn gewoon 1 of 2 mensen die her begonnen zijn omdat ze perse wat zeiken moeten.
 

Doc_Brano

Niet Verified
15 dec 2013
1.439
159
219
hutje op de hei :)
Kijk naar wat er naast de stoet staat als er snoep word uitgedeeld. Dan heb je meteen je antwoord
 

The_GloriousWolf

Supreme
Ripleu
Ripleu ✔
Supreme
11 jul 2015
542
52
259
De Onderwereld
Waar halen ze het lef vandaan om uberhaudt te beginnen aan zo'n discussie?! We hebben het over een kinderfeest... Als ze nou zelf is zouden na denken of zo'n kind het wat uitmaakt dat de pieten zwart zijn en werken voor een blanke? Ze moeten eerst maar is even de geschiedenis boeken in duiken om dan te gaan zoeken naar hoe zwarte piet echt is ontstaan!

Duidelijk?
 
  • Like
Reactions: Fortist and whitch

TheKingOfArkel

Supreme
TheKingOfArkel
TheKingOfArkel ✔
Supreme
6 nov 2016
127
26
197
Jupiter
Ik vind het echt een vreselijke discussie, zoals al eerder is gezegd, je komt naar ons land, en je past de traditie aan, laat die tradtie lekker, het is een kinder feest.
 
  • Like
Reactions: noobbulder

Leanaci

Niet Verified
18 sep 2013
421
76
184
Zweden
Ik vind dit hele circus eromheen echt verschrikkelijk, voor mij was het een leuk feest met zwarte piet als KINDERVRIEND, snap niet wat daar nu racistisch aan is.
 
  • Like
Reactions: noobbulder

SirDannyy

Supreme
SirDannyy
SirDannyy ✔
Supreme
25 jul 2015
223
49
237
25
Limburg
Ik vind het gewoon een traditie. Het is belachelijk dat mensen zo heel verhaal van maken terwijl het al jaren bestaat.

Pssst, maak anders een poll aan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.