The making of... Spawneiland

RedRose0292

Bouwteam
Staff member
RedRose0292
RedRose0292 ✔
BouwTeam
6 jan 2019
50
65
167
de Apenheul
Heyy Haunties,

Al een tijdje geen sneakpeek geweest aangezien Remy druk bezig is met de plugins en ik afwezig was in verband met drukke werkweken. Inmiddels zijn we weer op de been met wat rustigere werkweken en dacht ik bij mezelf: laat ik eens even een leuk verhaal vertellen.

Zodoende kwam ik op het spawneiland van skyblock. De release komt steeds dichterbij en ook steeds meer beelden komen vrij van de skyblock server. Daarom leek het mij leuk om even terug te gaan naar waar het allemaal is begonnen: de bouwserver. Voordat alles overgezet werd naar de huidige server is alles in concept gebouwd op de bouwserver zelf, aangezien hier alle benodigde plugins zijn.

Zo begon het allemaal in de plot wereld van de bouwserver waar ik in oktober 2020 aan het stoeien was met boekenkasten, beehives, stairs en fences.

1640630023740.png


Toen het gestoei klaar was met de ingang was het tijd voor een beetje een idee voor een dak. In eerste instantie was het plan om deze van dark oak wood te maken.

1640630059183.png


Maar zoals je er naast kan zien was dat niet helemaal mijn smaak en veranderde ik het naar jungle wood.

1640630080810.png


Dit was wat meer mijn stijl en met het jungle wood ben ik verder gaan bouwen in het dak. Het resulteerde in een wat groter huisje met een balkonnetje, aangezien ik wist dat ik in ieder geval het mogelijk wilde maken dat je om het gebouw heen kon lopen.

1640630128386.png


Zo stond het eerste huisje dat later de 'grote' spawn van skyblock zou vormen.

Het huisje van hierboven was wat klein dus deze maakte ik iets groter zodat het meer op een spawnlocatie zou lijken. Er moet namelijk wel genoeg ruimte zijn om in te spawnen zonder dat je tussen de mensen staat. Zo kwam het eerste grote concept dat in de buurt komt van het huidige spawn gebouw.

Een paar dingen wilde ik verwerken: beehives, een plateau langs het huis en een bel die symbool zou staan voor het centrale punt van de spawn.

1640630293703.png


Het spawnhuisje zou voldoen aan alles wat ik hiervoor had beschreven, maar terracotta of andesite wist ik nog niet te plaatsen. Ook was het dak lomp en wilde ik deze toch wat eleganter maken. Voordat ik een betere inschatting kon maken voor het bouwen van de rest van het spawnhuis wilde ik de proporties bekijken van het eiland. Het plan was om een eiland van 50x50 te maken, alleen het huis bleek al snel te groot voor een klein eiland. Het hing vrijwel naast het gehele eiland zodat er ruimte was voor andere gebouwen op het eiland.

1640630464456.png


Zoals velen van jullie weten werk ik veel met wol om dingen uit te lijnen of juist om mee te bouwen om het daarna te veranderen in het gewenste block. Dus ook dit had ik gedaan op het, in eerste instantie, spawneiland.

1640630421007.png


Tijd voor een groter eiland. Hier had ik echter wel dezelfde indeling voor ogen als dat ik voor het vorige eiland voor ogen had. Ik wilde in het midden van het eiland één groot rijtjeshuis die van elke kant bereikbaar zou zijn. Het eiland werd uitgebreid, de huizen werden gebouwd en toen waren we hier...
1640630686692.png


Dit is niet de laatste versie van de spawn, maar wel de laatste versie van de bouwserver spawn. Als jullie de laatste bouwpost hebben gelezen weten jullie dat het dak van de huizen is gewijzigd. Wel is het hele concept van één van de eerste huisjes in stand gebleven.

1640630716945.png


Hier zijn we op de dag van vandaag. Een spawn vol met kleur, een groot eiland die niet meer 50x50 is.

Het is weer tijd om verder te bouwen aan al het moois dat gaat komen.

De sollicitaties voor bouwer zijn geopend!
Wil jij nou ook mee helpen om dit te bewerkstelligen? Solliciteer dan even door een ticket aan te maken op https://hauntedmc.nl/support en wie weet bemachtig jij binnenkort dat lichtgroene tagje voor je naam en bouwen we samen de volgende spawn!

Lieffss