Spawn plots

remymine

Owner
Staff member
remymine
remymine ✔
Owner
17 sep 2013
3.691
1.801
425
28
Rotterdam
hauntedmc.nl
Hey hey,

Even een topic om wat frisse ideeën te peilen.
Hoe vinden jullie dat de plots om de spawn heen verdeeld moeten worden?

  • Zouden die bijvoorbeeld volgebouwd moeten worden door een bouwteam?
  • Moeten we ze aan de eerste personen geven die de plots willen hebben?
  • Aan de meest actieve leden geven?
  • Verkopen in de shop?
Het zijn maar ideeën, en ik ben benieuwd hoe jullie dit zouden oplossen. :)
 
  • Like
Reactions: Smigt and Bart

Bokkepoot

Legend
Bokkepoot
Bokkepoot ✔
Legend
21 okt 2015
16
14
82
ik persoonlijk zou zeggen door het bouwteam, als er dan nieuwe mensen joinen en ze om hun heen kijken om mooie dingen te zien, kan het ze motiveren om ook mooie dingen te gaan bouwen en blijven ze daardoor langer online
 

Dimitri

Supreme
Dimitrii
Dimitrii ✔
Supreme
6 okt 2014
3.294
277
382
24
het Noorden van Noord-Holland
www.youtube.com
ik persoonlijk zou zeggen door het bouwteam, als er dan nieuwe mensen joinen en ze om hun heen kijken om mooie dingen te zien, kan het ze motiveren om ook mooie dingen te gaan bouwen en blijven ze daardoor langer online
Eens met Maarten.
 
  • Like
Reactions: Bart

Bart

DiscordTeam
Staff member
Bartyh
Bartyh ✔
DiscordTeam
11 apr 2016
541
152
330
20
Utrecht
Ik zou zeggen door de actiefste - niet roleplayende - mensen, zodat die rondom spawn iets moois kunnen bouwen. Als je ze aan het bouwteam zou geven dan vind ik dat een beetje unfair tegenover normale spelers.
 

RedRose0292

Bouwteam
Staff member
RedRose0292
RedRose0292 ✔
BouwTeam
6 jan 2019
50
65
167
de Apenheul
Als ik bouwer wordt, dan zou ik ze gewoon lekker aan de meest actieve spelers geven :p of een soort give away ervan maken? degene die de beste motivatie geeft voor het plot krijgt hem? ^^
 
  • Like
Reactions: Bart

L'Amazone

God
7vo
7vo ✔
God
6 apr 2018
5
4
75
123
Ik zou het aan het bouwteam geven zodat nieuwe spelers iets moois te zien krijgen bij de creative spawn en niet een roleplay huis
 
  • Like
Reactions: Bart

RedRose0292

Bouwteam
Staff member
RedRose0292
RedRose0292 ✔
BouwTeam
6 jan 2019
50
65
167
de Apenheul
En als ik geen bouwer wordt, zou ik het nog steeds op die manier doen :P
 
  • Like
Reactions: Bart

Bokkepoot

Legend
Bokkepoot
Bokkepoot ✔
Legend
21 okt 2015
16
14
82
Ik zou zeggen door de actiefste - niet roleplayende - mensen, zodat die rondom spawn iets moois kunnen bouwen. Als je ze aan het bouwteam zou geven dan vind ik dat een beetje unfair tegenover normale spelers.
Toch moet je rekening houden dat de plots niet al te groot zijn en als de mensen eenmaal op de plot naast de spawn staan dat grotendeels van die mensen d.m.v. hun render distance de plots ernaast ook kunnen zien. De ring plots om de spawn heen zal ik door het bouwteam laten doen of in ieder geval de kant waar de mensen naar toekijken als ze in de spawn terechtkomen en dat de rest voor de meest actiefste spelers zijn.

Daarnaast, de plots naast de spawn van de vorige creative heb ik nooit levend gezien, als in de zin van; de plots waar ik naartoe tp'de was voornamelijk al plots ver weg van de spawn. Het komt zelden voor dat er veel activiteit rondom de spawn plots komt vanwege het aantal mensen, hou rekening mee dat mensen meerdere plots kunnen claimen, dat aantal wordt nog meer als ze een hogere rang hebben.

Het zal natuurlijk wel leuk zijn om ze voor de actiefste spelers over te laten, maar dan alsnog, die plots zullen niet voor lang actief blijven vooral als ieder van hen maar 1 plot tot hun beschikking krijgen naast de spawn.
 
  • Like
Reactions: Smigt and Bart

RedRose0292

Bouwteam
Staff member
RedRose0292
RedRose0292 ✔
BouwTeam
6 jan 2019
50
65
167
de Apenheul
Toch moet je rekening houden dat de plots niet al te groot zijn en als de mensen eenmaal op de plot naast de spawn staan dat grotendeels van die mensen d.m.v. hun render distance de plots ernaast ook kunnen zien. De ring plots om de spawn heen zal ik door het bouwteam laten doen of in ieder geval de kant waar de mensen naar toekijken als ze in de spawn terechtkomen en dat de rest voor de meest actiefste spelers zijn.

Daarnaast, de plots naast de spawn van de vorige creative heb ik nooit levend gezien, als in de zin van; de plots waar ik naartoe tp'de was voornamelijk al plots ver weg van de spawn. Het komt zelden voor dat er veel activiteit rondom de spawn plots komt vanwege het aantal mensen, hou rekening mee dat mensen meerdere plots kunnen claimen, dat aantal wordt nog meer als ze een hogere rang hebben.

Het zal natuurlijk wel leuk zijn om ze voor de actiefste spelers over te laten, maar dan alsnog, die plots zullen niet voor lang actief blijven vooral als ieder van hen maar 1 plot tot hun beschikking krijgen naast de spawn.

Klopt wel wat je hier zegt, veel mensen zijn helemaal niet actief rond die plots. Maar miss dan een verdeling maken van de hoekplots 2x2 maken en in t midden zijn er dan idk 2/3 plots over en die ook mergen? dan kan er ook groter gebouwd worden. Dat zou dan eerder voor bouwers handig zijn, aangezien die grotere projecten doen, maar spelers (ook zonder rank) meer ruimte geven op een plot kan natuurlijk ook ;p
 
  • Like
Reactions: Bart

RedRose0292

Bouwteam
Staff member
RedRose0292
RedRose0292 ✔
BouwTeam
6 jan 2019
50
65
167
de Apenheul
Misschien ook als de plek niet goed gebruikt wordt het plot ergens anders heen zetten en m vrij maken? Dan weet je zeker dat het actief wordt gebruikt
 
  • Like
Reactions: Bart

Dimitri

Supreme
Dimitrii
Dimitrii ✔
Supreme
6 okt 2014
3.294
277
382
24
het Noorden van Noord-Holland
www.youtube.com
Zolang de bouwers wel voor de server er iets leuks van maken en niet hun eigen project zou ik het aan de Bouwers geven.
 
  • Like
Reactions: Bart

RedRose0292

Bouwteam
Staff member
RedRose0292
RedRose0292 ✔
BouwTeam
6 jan 2019
50
65
167
de Apenheul
Zolang de bouwers wel voor de server er iets leuks van maken en niet hun eigen project zou ik het aan de Bouwers geven.
Hoe ga je voorkomen dat ze niet hun eigen project ervan maken :'p want dat is heel het doel van crea, je eigen project starten en het afmaken^^
 
  • Like
Reactions: Bart

Bokkepoot

Legend
Bokkepoot
Bokkepoot ✔
Legend
21 okt 2015
16
14
82
Hoe ga je voorkomen dat ze niet hun eigen project ervan maken :'p want dat is heel het doel van crea, je eigen project starten en het afmaken^^
Door ze te vragen of ze iets willen maken voor de server
 
  • Like
Reactions: Bart

Bokkepoot

Legend
Bokkepoot
Bokkepoot ✔
Legend
21 okt 2015
16
14
82
Zolang de bouwers wel voor de server er iets leuks van maken en niet hun eigen project zou ik het aan de Bouwers geven.
Ik heb nu al veel coole ideeën wat ik zal kunnen maken voor de server, waaronder een grote organic van Haunty, een mega versie van Haunted logo, etc.
 
  • Like
Reactions: Bart

RedRose0292

Bouwteam
Staff member
RedRose0292
RedRose0292 ✔
BouwTeam
6 jan 2019
50
65
167
de Apenheul
Door ze te vragen of ze iets willen maken voor de server
Dat doen ze sws al als ze bouwer zijn toch? Dus waarom zouden ze niet hun eigen project willen starten op een plot, tevens is het misschien wel leuk om als de bouwers het toch krijgen, wel verschillende projecten van de bouwer te zien?
 
  • Like
Reactions: Bart

Dimitri

Supreme
Dimitrii
Dimitrii ✔
Supreme
6 okt 2014
3.294
277
382
24
het Noorden van Noord-Holland
www.youtube.com
Dat doen ze sws al als ze bouwer zijn toch? Dus waarom zouden ze niet hun eigen project willen starten op een plot, tevens is het misschien wel leuk om als de bouwers het toch krijgen, wel verschillende projecten van de bouwer te zien?
Meer van.. dat ze geen huisje gaan maken om te gaan roleplayen ;'). Meer iets wat Maarten voor zich heeft.
 
  • Like
Reactions: Bart

RedRose0292

Bouwteam
Staff member
RedRose0292
RedRose0292 ✔
BouwTeam
6 jan 2019
50
65
167
de Apenheul
Meer van.. dat ze geen huisje gaan maken om te gaan roleplayen ;'). Meer iets wat Maarten voor zich heeft.
Ik denk dat bouwers toch wel iets serieuzer zijn en niet roleplayen haha
 
  • Like
Reactions: Bart

Bokkepoot

Legend
Bokkepoot
Bokkepoot ✔
Legend
21 okt 2015
16
14
82
Dat doen ze sws al als ze bouwer zijn toch? Dus waarom zouden ze niet hun eigen project willen starten op een plot, tevens is het misschien wel leuk om als de bouwers het toch krijgen, wel verschillende projecten van de bouwer te zien?
Om dit op te lossen kan Remy er ook voor kiezen om alleen het vooruitzicht (waar mensen spawnen), een 2x1 plot, iets te maken voor de server en de rest eromheen de projecten van de bouwers zelf.
 
  • Like
Reactions: Bart

Dimitri

Supreme
Dimitrii
Dimitrii ✔
Supreme
6 okt 2014
3.294
277
382
24
het Noorden van Noord-Holland
www.youtube.com
Ik denk dat bouwers toch wel iets serieuzer zijn en niet roleplayen haha
Niet alle bouwers zijn in al die tijden zo 'serieus' geweest. :wink:
 
  • Like
Reactions: Bart