Opgelost Patch de inflatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vxnque

Supreme
5gZendmast
5gZendmast ✔
Supreme
7 jun 2020
2
4
97
Rotterdam
Beste Haunties en Staff,

De afgelopen tijd wordt er veel gegrind wat betreft ghast tears en wither skelleton skulls. Sinds de 1.16 update is de totale server-balance van ongeveer 14 miljoen naar (as we speak) almost 22 miljoen. Nadat er gisteravond verschillende Ghast farms zijn opgedoken door verschillende spelers gaat de inflatie (De waarde van geld en dus andere items) nu in snel tempo omhoog.

Hoe het werkt:
-De speler bouwt een platform boven de nether roof
-De speler plaatst hoppers of een automatische flying machine door de ghasts te kunnen lokken en killen
-De spelers staan afk / semi-afk bij hun farm te wachten op de tears. Door af en toe een berichtje te typen of een block te plaatsen omzeilen ze zo de afk-kick, worden ze toch geafk-kickt komen ze terug om nog even 20 minuten te grinden. In deze 20 minuten is het bij sommige farms mogelijk om een stack van deze tears te verkrijgen
-Deze stack wordt vervolgens in de servershop verkocht. (Waar je ze voor 400tk p/stuk dus 25,6k p/stack kunt verkopen)

Graag wil ik in dit topic jullie mening over deze manier van farmen, zelf ben ik geen voorstander van dit soort farms (met als reden de inflatie) ik zou daarom a.s.a.p. deze shopsign in de haunted servershop flink verlaagd of verwijderd willen zien.

Groetjes, Levi
 

remymine

Owner
Staff member
remymine
remymine ✔
Owner
17 sep 2013
3.691
1.801
425
28
Rotterdam
hauntedmc.nl
Beste,

Dit speelde inderdaad al iets langer, ook binnen de staff, en we hebben vandaag de volgende maatregelen genomen:
  • De ghast tears en wither skulls zijn in prijs verlaagd, zowel buy als sell.
  • De beacons kunnen niet meer verkocht worden aan de servershops.
  • De kill reward voor wither skeletons, ghasts en withers is naar beneden bijgesteld.

Uitleg als volgt:

We hopen hiermee het oneerlijke voordeel van god mode met betrekking tot de wither te hebben opgelost. Dit is een probleem dat al langer speelde. Het is te makkelijk om met god mode withers te spawnen en te killen. Daarom zijn de rewards enorm naar beneden bijgesteld hiervoor.

De ghasts farms zijn inderdaad problematisch, dit gaat te snel wat betreft het verkrijgen van loot en rewards. Ook deze zijn dus bijgesteld.

Daarbij wil ik hier toevoegen dat er in de nabije toekomst nieuwe updates komen die de economie hopelijk een flinke boost zullen geven :)

Mvg,
Remy
 

DeFacist

Niet Verified
18 mei 2020
24
5
100
19
Het is ook bij de basalt biome dat mensen magmacubes farms maken, moeten die rewards van het killen dan ook lager?

Mvg Daan
 

remymine

Owner
Staff member
remymine
remymine ✔
Owner
17 sep 2013
3.691
1.801
425
28
Rotterdam
hauntedmc.nl
Het is ook bij de basalt biome dat mensen magmacubes farms maken, moeten die rewards van het killen dan ook lager?

Mvg Daan
Op zich zijn die rewards niet heel hoog, maar heb ze vergeleken met andere mobs en ze zijn 25% omlaag gezet.

Thanks voor het melden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.