Kleine updates & nieuwe spelers

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste Haunties,

Tijd voor het eerste update bericht van Juli. Komende periode gaan jullie nog veel meer leuk nieuws en updates van ons ontvangen. Dus houd de website zeker in de gaten voor het laatste nieuws!

Nieuwe spelers
We hebben gemerkt dat we ontzettend veel nieuwe spelers hebben mogen verwelkomen op de server afgelopen dagen! We hopen alle nieuwe leden een mooie game ervaring te geven op de server. Minecraft is afgelopen tijd weer wat populairder geworden op onder andere Youtube en Twitch. Ook zijn wij als team wat actiever met de server bezig. We hopen dat dit positief gaat uitpakken voor de server en dat Haunty weer kan groeien :)

Kleine updates
De eerste updates sinds het vernieuwen van de site zijn ondertussen gedaan. Er volgt nu een lijstje van alle veranderingen:
  • Pvp op alle servers is nu 1.9+
  • De pvp bug op survival (inclusief sweeping edge dat niet werkt) is definitief opgelost!
  • Het forum is updated
  • Chatreports zijn nu verwerkt binnen het forum. Er staat direct een link bovenaan het chatreport met uitleg over het kopieren van de link en het aanmaken van een Report Ticket.
  • Documentatie en regels zijn updated. Zie https://www.haunty.nl/forum/forums/documentatie.167/
  • Ook is er aan de documentatie een nieuwe Vote pagina toegevoegd met uitleg over de rewards en linkjes naar de votelijsten.
  • WorldEdit copy/paste bug creative is opgelost.
  • De Survival dynmap kan alle claims weer laten zien:
    • Links op de dynmap heb je een menu waar je dit kan aanzetten (zie foto hieronder).
    • Let op: Dit kan even duren. Het zijn ontzettend voor claims!
5572


Dit was het weer voor deze keer.
Vragen of opmerkingen mogen altijd onder dit topic!

~ Haunty Staffteam
 
D

Deleted member 2824

Guest
Top! De regels waren wel aan vervanging toe.
 

xdute

Legend
Fets_
Fets_ ✔
Legend
19 sep 2016
7
4
117
23
België
Is 1.9 + combat wel een goed idee ? Ik ben zelf voor 1.9 + combat maar ik weet dat veel mensen dat niet zijn. En vroeger toen jullie de combat van 1.8 naar 1.9 veranderde gingen er veel spelers weg.
 

remymine

Owner
Staff member
remymine
remymine ✔
Owner
17 sep 2013
3.689
1.793
425
28
Rotterdam
hauntedmc.nl
Is 1.9 + combat wel een goed idee ? Ik ben zelf voor 1.9 + combat maar ik weet dat veel mensen dat niet zijn. En vroeger toen jullie de combat van 1.8 naar 1.9 veranderde gingen er veel spelers weg.
Ja is gevraagd onder de spelers, niemand gebruikte uberhaupt de 1.8 pvp mode.
Die moest je echt toggelen met /pvp. In de afgelopen 2 maanden was dat commando gebruik op 2 handen te tellen (gecount in de logging tool van ons). Tevens zitten we nu bijna op 1.14, we gaan gewoon mee met de minecraft beweging en de meeste nieuwe spelers hebben 1.8 niet eens meegemaakt ;P
 

RyanGo

God
iMrUniverse
iMrUniverse ✔
God
14 okt 2014
472
127
284
26
Belgïe
Stel dat kitpvp terug zou komen ( speculatie ) zou 1.8 pvp plugin dan wel default aanstaan ? Ik denk persoonlijk dat kitpvp geen kitpvp is zonder 1.8 pvp mechanics :yum:
 

Dion

God
MDZhB
MDZhB ✔
God
23 mei 2014
310
48
239
22
Netherlands
Stel dat kitpvp terug zou komen ( speculatie ) zou 1.8 pvp plugin dan wel default aanstaan ? Ik denk persoonlijk dat kitpvp geen kitpvp is zonder 1.8 pvp mechanics :yum:
De kans dat kitpvp terug komt lijkt me tbh 0, de laatste keer was het binnen 1 maand dood helaas
 

RyanGo

God
iMrUniverse
iMrUniverse ✔
God
14 okt 2014
472
127
284
26
Belgïe
De kans dat kitpvp terug komt lijkt me tbh 0, de laatste keer was het binnen 1 maand dood helaas
Ja maar goed, ik zag 'n post van Remy in shoutbox over custom pvp gamemode. Dus heb 't daarover. Maar ook eventueel ALS het zou terugkomen. Kitpvp was vroeger 'n superhit, kan altijd terug zo worden als de playercount weer omhoog vliegt ^^
 

Dion

God
MDZhB
MDZhB ✔
God
23 mei 2014
310
48
239
22
Netherlands
Ja maar goed, ik zag 'n post van Remy in shoutbox over custom pvp gamemode. Dus heb 't daarover. Maar ook eventueel ALS het zou terugkomen. Kitpvp was vroeger 'n superhit, kan altijd terug zo worden als de playercount weer omhoog vliegt ^^
Dat is dus eind 2018 / begin 2019 gebeurd, en spelersaantallen viellen erg tegen helaas :(
 

RyanGo

God
iMrUniverse
iMrUniverse ✔
God
14 okt 2014
472
127
284
26
Belgïe
Oei. Najah, ik hoop voor 't beste. Je weet maar nooit !
 

remymine

Owner
Staff member
remymine
remymine ✔
Owner
17 sep 2013
3.689
1.793
425
28
Rotterdam
hauntedmc.nl
Ja maar goed, ik zag 'n post van Remy in shoutbox over custom pvp gamemode. Dus heb 't daarover. Maar ook eventueel ALS het zou terugkomen. Kitpvp was vroeger 'n superhit, kan altijd terug zo worden als de playercount weer omhoog vliegt ^^
Nieuwe pvp modes zullen altijd maar 1 pvp versie vanaf nu ondersteunen. Dus niet meer zoals voorheen een /pvp command waarmee je cooldown kan toggelen. Reden hiervoor is dat dit niet werkt en mensen genoodzaakt zijn om het pad met de minste weerstand te kiezen om mee te kunnen met de rest (dus de makkelijkste pvp variant).

Maar goed, ik snap je gevoelens richting 1.8 pvp, maar de meeste nieuwe spelers hebben 1.8 niet meegemaakt en zijn al volledig gewend aan het nieuwe pvp systeem. Wij hebben dus een voorkeur voor dit nieuwe systeem omdat wij niet meer perse willen teren op dat oude groepje spelers (dat op een enkeling na misschien nooit terugkomt). Overigens schijnt pvp in Minecraft 1.15 (geruchten?) weer te gaan veranderen. Dus we gaan het meemaken.

Voor nu zou ik alvast gaan wennen aan het nieuwe systeem, zoals veel van je nieuwe medespelers ondertussen gewend zijn. Op survival was het toggelen van /pvp in 2 maanden tijd iets van 10-20x gebruikt door 1000+ spelers die er zijn geweest, dus dat zegt al een hoop.
 
  • Like
Reactions: RyanGo
Status
Niet open voor verdere reacties.