Ideeën - redstone game

Status
Niet open voor verdere reacties.

conceptswe

Niet Verified
24 mei 2014
375
159
229
25
Niet kijken stalker!
Ik zit vooral op survival en heb al een gokmachine gemaakt met redstone. Maar ik wil het natuurlijk ook uit gaan breiden met een andere Redstone Game. Hierbij heb ik jullie hulp nodig. Niet met het bouwen, dat doe ik namelijk zelf, maar met een idee voor een Redstone Game. Één waar je niet dood gaat, niet te groot en het even eerlijk is voor Speler als voor God.
 

LFplayer

Niet Verified
4 dec 2013
115
63
214
25
België
Wat moet ik van het spel verwachten? :P
 

Raff

Supreme
Raff_Gnarrkill
Raff_Gnarrkill ✔
Supreme
23 mrt 2014
380
139
234
36
In de buurt van Eindhoven
ik probeerde zelf een puzzle te bedenken met redstone, eentje met een blok dat geschoven moet worden met pistons, maar het probleem is dat ie zichzelf helemaal moet resetten als men opgeeft of klaar is :P maar andere redstone games als Boter kaas en eieren, of 4 op een rij enzo zijn wel te doen :) vind ik ook altijd leuk om mee te klooien, zeker dat mechanisme bij boter kaas en eieren; dat de machine ook echt weet wanneer iemand gewonnen heeft enzo, want een detector maken die 3 op een rij detecteerd is totaal geen moeite, maar het moeten dus wel 3 op een rij van dezelfde vorm zijn, en dat was echt een gedoe! maarja, wel lache man, je kan ook proberen een groot beeldscherm te maken, met redstone lamps, en dat je daarop een spelleke kan spelen ;) dat zou wel bruut zijn, alleen voor beeldschermen heb je altijd zo belachelijk veel redstone nodig!
 

conceptswe

Niet Verified
24 mei 2014
375
159
229
25
Niet kijken stalker!
Ik heb al 2 stacks redstone blocks gebruikt voor aantal dingen, ben nu nog bezig met tradecenter, villagers en machines waar je spul in doet en iets terug krijgt etc.
Misschien nog eens kijken hoe dat 4 op een rij werkt :)
 

Bagera84

Niet Verified
26 mei 2014
69
36
184
Antwerpen (BE)
klein ideetje: je kan een shootingrange maken. en dan block update detectors/arrow detectors plaatsen verbonden aan vb lampen, waar je dan met bow en arrow naar moet schieten gedurende het parcour. krijg je alle lampen aan en ben je op tijd op het einde van het parcour krijg je je reward. mja, god mag geen fly gebruiken offc. Het lijkt me een leuk combo van redstone en een obstacle course. waar je ook nog redstone hindernissen kan bijcreeeren
 

Raff

Supreme
Raff_Gnarrkill
Raff_Gnarrkill ✔
Supreme
23 mrt 2014
380
139
234
36
In de buurt van Eindhoven
lache planneke ja, ik heb in het verleden ooit wel eens een arrow detector gebruikt voor een build, maar die freezde elke keer zodra er een tijdje niemand in de buurt was (op servers dan he) , ik heb niet gekeken of er al betere zijn die wel goed op servers werken, maar dan zou zoiets wel een leuk idee kunnen zijn ja, zeker als je zorgt dat er echt vanaf een bepaalde plek geschoten moet worden, zorgen dus dat de target bijv pas zichtbaar word als je ergens op pressure plate staat, of zodra je ergens over n plate heenloopt dat er een timer gaat lopen en dat je binnen 20 sec de volgende target moet raken enzo ja, zo kun je in vanilla minecraft met redstone denk ik nog best een episch spelleke bouwen :)) zeker als je zin hebt om echt displays te maken enzo voor countdown timers en of score etc
 
Status
Niet open voor verdere reacties.