Eerste stap naar de terugkeer van factions

Status
Niet open voor verdere reacties.

remymine

Owner
Staff member
remymine
remymine ✔
Owner
17 sep 2013
3.691
1.801
425
28
Rotterdam
hauntedmc.nl
Hey gewelddadige Haunties,

Ik heb de huidige Factions server uitgezet zodat we kunnen beginnen aan het volledig opnieuw maken van de Factions server zoals jullie hem gewend zijn van vroeger.

Spawn
De basis waarmee we gaan beginnen is een nieuwe mooie spawn te maken in de factions style, niet te ingewikkeld met een ruime warzone eromheen. De spawn zal een aantal blocks boven deze warzone hangen zodat je niet makkelijk terug kan.
Op de spawn is ruimte voor signshops, crates, enchanting, repairing en overige handige info.

Wereld
De wereld gaan we met de standaard 1.11 generator maken met een border van 5000 om mee te beginnen.

Plugins
Daarna worden de standaard plugins die Haunted overal gebruikt toegevoegd (verder niet heel belangrijk, zijn nodig om het allemaal werkzaam te maken).

Daarbij komen plugins (voor):
  1. KoTH
  2. Crates
  3. Auction
  4. McMMO (Met alle skills enabled!)
  5. Trading
  6. Battle arena's
  7. Statistieken
  8. Factions
  9. Economy plugins, gelinkt aan KitPvP
  10. Backpacks
  11. Locks
  12. Disguises
  13. Niet te OP Kits
  14. TnT/Creeper damage aanpassen voor obsidian en andere materialen.
  15. Spawners hakken
  16. McMMO (vote) Credits
  17. 1.8 PvP

Factions
De factions plugin zal ingesteld worden zoals vroeger. Met 30 leden maximaal, en unlimited enemies en allies. Je kunt overal claimen en je kunt ook gebieden overclaimen als de power van de faction te laag is.
De vraag verder is of economy aan het claimen gelinkt moet worden en of dus factions en economy gelinkt moeten worden (sommige servers gebruiken dit).

Alle informatie hierboven kan aangepast worden op jullie feedback. Dit is slechts een korte schets van onze ideeën voor Factions. Wanneer jullie melden dat er iets anders moet of erbij moet dan zullen we bovenstaand bericht aanpassen op jullie wensen.

Ik hoor graag wat jullie hiervan vinden.

Mvg Remy
 

Milan(ghostman4848)

God
KwijlHond
KwijlHond ✔
God
27 jun 2014
206
94
254
23
DerpEiland
King Of The Hill mmmm is dat niet te veel hcf achtig? Het is wel een leuk idee maar met punch 2 en knockback 2 schiet/sla je iemand heel snel van de capping plek
 

Bart

DiscordTeam
Staff member
Bartyh
Bartyh ✔
DiscordTeam
11 apr 2016
541
152
330
20
Utrecht
Hele leuke ideeën! :)
Oover KoTHs, ik zou gewoon grotere platformen maken of knockback uizetten, ik zou dan het 1e kiezen zodat knockback wel nog gewoon in de game blijft.
En, hoe zit het met end? Komt daar een ''undestroyable'' portal ergens random in de map? Of kunnen wij die allemaal breken? Of komt er gewoon een op spawn? Wanneer 1 iemand de end portal heeft gevonden, home heeft gezet in end, is er een grote kans dat hij hem breekt, en dan kunnen er vele niet meer naar end. Hoe deden jullie dat in oud-factions? (Ik was vroeger niet zo'n pvp fan) Sowieso idee voor end: Maak of de spawnrate van endermans hoger, of maak enderman spawners in end met een unbreakable gebied zodat ze niet heel end kunnen slopen, maar dat er gewoon nog een soort enderman farm die je niet kan slopen over blijft. Natuurlijk is de rest te slopen.
 

DarknessWolf14

Niet Verified
9 dec 2016
78
12
127
1.11 blokken, ik denk dat er vooral 1.8 pvpers op zitten maar als het maar niet teveel laggt
 

Datdus

Supreme
Datdus
Datdus ✔
Supreme
16 aug 2016
119
84
222

remymine

Owner
Staff member
remymine
remymine ✔
Owner
17 sep 2013
3.691
1.801
425
28
Rotterdam
hauntedmc.nl
Hele leuke ideeën! :)
Oover KoTHs, ik zou gewoon grotere platformen maken of knockback uizetten, ik zou dan het 1e kiezen zodat knockback wel nog gewoon in de game blijft.
En, hoe zit het met end? Komt daar een ''undestroyable'' portal ergens random in de map? Of kunnen wij die allemaal breken? Of komt er gewoon een op spawn? Wanneer 1 iemand de end portal heeft gevonden, home heeft gezet in end, is er een grote kans dat hij hem breekt, en dan kunnen er vele niet meer naar end. Hoe deden jullie dat in oud-factions? (Ik was vroeger niet zo'n pvp fan) Sowieso idee voor end: Maak of de spawnrate van endermans hoger, of maak enderman spawners in end met een unbreakable gebied zodat ze niet heel end kunnen slopen, maar dat er gewoon nog een soort enderman farm die je niet kan slopen over blijft. Natuurlijk is de rest te slopen.
Toen hadden we een warp naar de end op de spawn.
 

artho

Niet Verified
31 okt 2014
989
189
244
Hele leuke ideeën! :)
Oover KoTHs, ik zou gewoon grotere platformen maken of knockback uizetten, ik zou dan het 1e kiezen zodat knockback wel nog gewoon in de game blijft.
En, hoe zit het met end? Komt daar een ''undestroyable'' portal ergens random in de map? Of kunnen wij die allemaal breken? Of komt er gewoon een op spawn? Wanneer 1 iemand de end portal heeft gevonden, home heeft gezet in end, is er een grote kans dat hij hem breekt, en dan kunnen er vele niet meer naar end. Hoe deden jullie dat in oud-factions? (Ik was vroeger niet zo'n pvp fan) Sowieso idee voor end: Maak of de spawnrate van endermans hoger, of maak enderman spawners in end met een unbreakable gebied zodat ze niet heel end kunnen slopen, maar dat er gewoon nog een soort enderman farm die je niet kan slopen over blijft. Natuurlijk is de rest te slopen.
Wat heb je nou aan een end die je niet kan slopen? Xd
Je probeert echt factions te veranderen in HCF...
 

artho

Niet Verified
31 okt 2014
989
189
244
Hey gewelddadige Haunties,

Ik heb de huidige Factions server uitgezet zodat we kunnen beginnen aan het volledig opnieuw maken van de Factions server zoals jullie hem gewend zijn van vroeger.

Spawn
De basis waarmee we gaan beginnen is een nieuwe mooie spawn te maken in de factions style, niet te ingewikkeld met een ruime warzone eromheen. De spawn zal een aantal blocks boven deze warzone hangen zodat je niet makkelijk terug kan.
Op de spawn is ruimte voor signshops, crates, enchanting, repairing en overige handige info.

Wereld
De wereld gaan we met de standaard 1.11 generator maken met een border van 5000 om mee te beginnen.

Plugins
Daarna worden de standaard plugins die Haunted overal gebruikt toegevoegd (verder niet heel belangrijk, zijn nodig om het allemaal werkzaam te maken).

Daarbij komen plugins (voor):
  1. KoTH
  2. Crates
  3. Auction
  4. McMMO (Met alle skills enabled!)
  5. Trading
  6. Battle arena's
  7. Statistieken
  8. Factions
  9. Economy plugins, gelinkt aan KitPvP
  10. Backpacks
  11. Locks
  12. Disguises
  13. Niet te OP Kits
  14. TnT/Creeper damage aanpassen voor obsidian en andere materialen.
  15. Spawners hakken
  16. McMMO (vote) Credits
  17. 1.8 PvP

Factions
De factions plugin zal ingesteld worden zoals vroeger. Met 30 leden maximaal, en unlimited enemies en allies. Je kunt overal claimen en je kunt ook gebieden overclaimen als de power van de faction te laag is.
De vraag verder is of economy aan het claimen gelinkt moet worden en of dus factions en economy gelinkt moeten worden (sommige servers gebruiken dit).

Alle informatie hierboven kan aangepast worden op jullie feedback. Dit is slechts een korte schets van onze ideeën voor Factions. Wanneer jullie melden dat er iets anders moet of erbij moet dan zullen we bovenstaand bericht aanpassen op jullie wensen.

Ik hoor graag wat jullie hiervan vinden.

Mvg Remy
We zouden factions beter helemaal in 1.8 zetten.
Waarom?
- Cannons werken beter
- Ceggs werken beter
- Er wordt dat niet gebruikt gemaakt van die schielden
- Bogen zijn beter in 1.8
- Blokhitten kan nog in 1.8
- En nog veel andere redenen...
 

Bart

DiscordTeam
Staff member
Bartyh
Bartyh ✔
DiscordTeam
11 apr 2016
541
152
330
20
Utrecht
@artho , ik stelde voor om een gedeelte unbreakable te maken, anders kan je zo NERGENS meer farmen in end
 

blocky

Supreme
blocky12
blocky12 ✔
Supreme
5 apr 2015
469
191
262
Heb geen idee of ik uberhaupt factions ga spelen maar goed.
Custom mobs
Voorbeelden:
Zombie met leather armor die mobs kan spawnen.
Vliegende creepers.
Skeletons met iron armor en iron swords
 

blocky

Supreme
blocky12
blocky12 ✔
Supreme
5 apr 2015
469
191
262
We zouden factions beter helemaal in 1.8 zetten.
Waarom?
- Cannons werken beter
- Ceggs werken beter
- Er wordt dat niet gebruikt gemaakt van die schielden
- Bogen zijn beter in 1.8
- Blokhitten kan nog in 1.8
- En nog veel andere redenen...
Je kan niet voor eeuwig aan 1.8 vasthouden ooit moet het verder
 

artho

Niet Verified
31 okt 2014
989
189
244
@artho , ik stelde voor om een gedeelte unbreakable te maken, anders kan je zo NERGENS meer farmen in end
NERGENS? Volgens mij weet jij niet zo veel van factions... Er zal een heel kleine border zijn, klein genoeg om een platform te maken waar endermen op zullen spawnen.
 

Bart

DiscordTeam
Staff member
Bartyh
Bartyh ✔
DiscordTeam
11 apr 2016
541
152
330
20
Utrecht
Ohja, helemaal vergeten dat endermans overal spawnen, maar alsnog, het HCF idee van een unbreakable end lijkt mij wel leuk, bij factions zou dit dan niet heel end zijn, enkel een gedeelte... Het is enkel een voorstel he :)
 
  • Like
Reactions: VFF

blocky

Supreme
blocky12
blocky12 ✔
Supreme
5 apr 2015
469
191
262
Ohja, helemaal vergeten dat endermans overal spawnen, maar alsnog, het HCF idee van een unbreakable end lijkt mij wel leuk, bij factions zou dit dan niet heel end zijn, enkel een gedeelte... Het is enkel een voorstel he :)
Mja het boss gedeelte (met de dragon en obsidian pilaren) unbreakable en de eilanden met end cities en chorus flowers breakable
 

dklinki

Supreme
dklinki
dklinki ✔
Supreme
15 jan 2015
105
24
159
23
Gewoon een ideetje: Persoonlijk lijkt mij het leuker als de wereld groter is. Ik weet niet of de server dat aan kan, maar het is spannender als het een stuk groter is dan een border van 5000 Blocks. Veder ziet alles er prima uit :D
 

VFF

Supreme
Subwayss
Subwayss ✔
Supreme
22 jul 2016
11
2
54
20
Ohja, helemaal vergeten dat endermans overal spawnen, maar alsnog, het HCF idee van een unbreakable end lijkt mij wel leuk, bij factions zou dit dan niet heel end zijn, enkel een gedeelte... Het is enkel een voorstel he :)
Maar bedoel je dan met spawners of gewoon dat ze van nature spawnen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.