Dit zijn de meest toxic spelers op haunted

Datdus

Supreme
Datdus
Datdus ✔
Supreme
16 aug 2016
119
84
222
Hallo allemaal!

Ik ben door mijn opleiding wat minder actief op Minecraft en wat minder aanwezig op Haunted, maar als ik wel online ben valt het me op dat de sfeer soms om te snijden is. Ik zie dat spelers elkaar zonder respect behandelen en constant bezig zijn om de sfeer te verpesten, vaak net binnen de regeltjes. Dit is niet alleen mijn observatie, ook andere spelers en staf spreken mij hier over aan.

Dit is natuurlijk niet hoe het hoort. Haunted is altijd een plek geweest waar de community, vriendschap en gezelligheid op de eerste plaats staan en dat moet niet verloren gaan. Het is naar mijn mening niet een gebrek aan staf of straffen die worden uitgedeeld. Onze banlijst staat dagelijks vol met nieuwe (en bekende) namen. Het zit hem vooral in de manier waarop we met elkaar omgaan binnen de regels.

Wat is toxic gedrag?
  • Negatief zijn over alles en iedereen, vaak ook wanneer iets nieuw of anders is
  • Expres mensen irriteren voor je eigen plezier of om er bij te horen
  • Mensen uitdagen en uitlokken zodat zij negatief zullen reageren
  • Pesten en roddelen
  • Schelden en grof taalgebruik zonder enige reden
  • Andere overal de schuld van geven
  • Je gevoelens niet onder controle hebben en daardoor snel boos of verdrietig zijn
  • Jaloezie
  • Liegen en oneerlijk zijn
  • Geen “nee” kunnen accepteren en doordrammen
  • Jezelf beter en belangrijker voelen dan een ander
  • Snel een oordeel over een ander hebben
  • Je niet kunnen inleven in hoe een ander zich voelt
  • Overal een probleem van maken
Niemand is perfect en we doen deze dingen allemaal wel eens maar we moeten opletten dat deze dingen niet normaal worden. Probeer deze voorbeelden te herkennen bij je jezelf en andere. Jullie zijn het visitekaartje van Haunted



Wat jij kan doen om toxic gedrag te stoppen.

We zijn met zijn allen verantwoordelijk voor de sfeer in de community, niet alleen de staf. Als we samen optreden tegen dit soort gedrag is het voor iedereen fijner. Dus wat kan jij doen?
  • Probeer bij jezelf na te gaan of je gedrag bijdraagt aan een goede sfeer
  • Zeg er iets van wanneer iemand zich toxic gedraagt. Blijf kalm, wees niet aanvallend en laat je niet uitlokken
  • Help andere wanneer zij optreden tegen toxic gedrag, samen sta je altijd sterker
  • Gebruik het /ignore <speler> command
  • Haal een staflid. Ook als er geen regels zijn gebroken kunnen we helpen. Voorkomen is beter dan genezen
  • Misschien gek maar.. praat met de storende persoon en vraag waarom hij of zij zich zo gedraagt. Uit ervaring weet ik dat mensen vaak redelijker worden als zij hun situatie uit kunnen leggen.
  • Wees vriendelijk en behulpzaam naar je medespelers en de staf
  • Verwelkom nieuwelingen en betrek ze bij de community
Natuurlijk werkt dit niet altijd. Er zullen altijd mensen zijn die moedwillig de sfeer willen verzieken. In die gevallen zullen we moeten straffen en de rotte appels uit de community verwijderen.



In conclusie: de spelers maken de Haunted community wat het is en jij kan helpen om de sfeer te verbeteren. Als afsluiter wil ik vragen: Hoe ervaren jullie de sfeer op Haunted en hebben jullie ideeën voor meer gezelligheid in de community?

Fijne dag!


toxic.png
 
Last edited by a moderator:

Skull_Destroy

Supreme
T0G4_H1M1K097
T0G4_H1M1K097 ✔
Supreme
20 aug 2015
123
21
204
26
Antwerpen
Er zitten soms rotte appels bij maar als het erover gaat, zijn jullie er wel om te helpen. :D

Keep up the good work!
 

Olivia_Winter

Niet Verified
22 feb 2018
1
0
13
21
Fijn dat hier aandacht aan gegeven word. Ik erger me soms nog al aan het feit dat er zo veel mensen geen respect voor elkaar hebben :( Goed bezig DatDus
 

BlueEdit

Niet Verified
4 mrt 2017
26
2
49
Ik sprak een bepaalde speler aan in de nacht op zijn/haar negatieve houding in de chat en de volgende dag werd ik beticht van macro use door zijn/haar vriendjes/vriendinnetjes.
Ik ben blij dat er aandacht aan gegeven word.

mvg Blue
 

AstroMaud

God
AstroMaud
AstroMaud ✔
God
11 apr 2016
8
3
87
19
Fijn dat hier wat aandacht aan wordt gegeven, op creative kan het soms erg storen zijn.
Door dit even te lezen heb ik me voorgenomen om eens te letten op toxic gedrag (:
 

Datdus

Supreme
Datdus
Datdus ✔
Supreme
16 aug 2016
119
84
222
1c5065077a88a898bcadcb8cb15197df.png


Dit soort dingen accepteren we dus niet. ;)
 

JustBeBjorn

Niet Verified
2 aug 2015
73
16
129
Hengelo
helemaal met je eens! ik kijk de laaste tijd geneens meer naar de chat.

misschien moet er eens gekeken worden naar de auction in survival mensen proberen elkaar continue op te lichten.

mvg.
Bjorn
 

noobbulder

Niet Verified
20 okt 2014
165
149
204
27
westervoort
de chat is nu gewoon te druk,
vroeger praatje je aleen in chat als je een verhaal te delen had. voor player tot player was het altijd /msg of /party chat .
nu kan de hele server mee genieten wat voor 'toxic' players te zeggen hebben over elkaar

(dat is slechts mijn theorie)
 

blocky

Supreme
blocky12
blocky12 ✔
Supreme
5 apr 2015
469
191
262
de chat is nu gewoon te druk,
vroeger praatje je aleen in chat als je een verhaal te delen had. voor player tot player was het altijd /msg of /party chat .
nu kan de hele server mee genieten wat voor 'toxic' players te zeggen hebben over elkaar

(dat is slechts mijn theorie)
Sommige theorieen zijn gewoon feiten
 

remymine

Owner
Staff member
remymine
remymine ✔
Owner
17 sep 2013
3.690
1.794
425
28
Rotterdam
hauntedmc.nl
@Datdus Bumpje voor dit nuttige topic.

Minder relevant nu de sfeer ontzettend goed is afgelopen weken..
Maar nog steeds hartstikke belangrijk om hierover na te denken en te zorgen dat het een gezellige plek blijft. :)

Mocht je toxic gedrag herkennen bij jezelf of iemand anders, praat erover met elkaar of meld het bij de staff als je denkt dat het via die weg opgelost moet worden!
 

happyfoxyboy

Community Ambassador
happyfoxyboy
happyfoxyboy ✔
Ambassador
1 mrt 2016
158
164
300
19
Velp
Laatste tijd bijna nooit meer toxic gedrag gezien, gaat goed zo :p
 

walk3n_fridge

Supreme
Walk3n_fridge
Walk3n_fridge ✔
Supreme
16 sep 2014
550
84
292
30
-
gelukkig niet nee is redelijk weg getrokken
 

remymine

Owner
Staff member
remymine
remymine ✔
Owner
17 sep 2013
3.690
1.794
425
28
Rotterdam
hauntedmc.nl
Ook nu met het Prison Event, waar de community vroeger soms redelijk toxic kon zijn, lijkt het me belangrijk om dit topic weer naar boven te halen.

Toxic gedrag is niet okay. Wij zullen hier op reageren, en ik hoop dat iedereen hieraan wil bijdragen.

Mocht je toxic gedrag herkennen bij jezelf of iemand anders, praat erover met elkaar of meld het bij de staff als je denkt dat het via die weg opgelost moet worden!
 

remymine

Owner
Staff member
remymine
remymine ✔
Owner
17 sep 2013
3.690
1.794
425
28
Rotterdam
hauntedmc.nl
Opnieuw een bumpje voor dit topic. Dit keer omtrent opening van de vernieuwde prison server. Bovenstaande berichten zijn nog altijd van kracht.

Houd het gezellig met elkaar! :smile:
 
  • Like
Reactions: Dimitri

Exlexbram

Niet Verified
16 jun 2023
5
0
18
Ik verpest de sfeer ook een klein beetje, maar ik ga soms net iets te ver over het randje. Ik probeer wel steeds meer de community iets gezelliger te maken, Ik zie toch dat sommige mensen heel vervelend gaan doen als ik op Dynmap mee ga kijken in chat 's avonds ofz.
 

Exlexbram

Niet Verified
16 jun 2023
5
0
18
Ik hoop dat het later gezelliger gaat worden, maar het zal en blijft. Die mensen die de sfeer verpesten moeten gwn van de server af moeten getrapt. Ik hoop dat het nog gezelliger gaat worden.


Groetjes,

Bram​

Mc: oBremmietjee_​