Zwarte piet of niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

motorhom

Supreme
motorhom
motorhom ✔
Supreme
6 jan 2014
67
38
144
69
Zwolle NL
Ik merk dat de reacties overwegend pro-zwarte piet zijn.
Daar ben ik het ook roerend mee eens.
Het Sinterklaas feest is een traditie in NL. Een stukje folklore, Daar moet je niet aan gaan zagen.
En zoals reeds gezegd: het is een kinderfeest.
Racistisch ? Kom nou!
 

The_GloriousWolf

Supreme
Ripleu
Ripleu ✔
Supreme
11 jul 2015
542
52
259
De Onderwereld
Als ze er niet mee eens zijn gaan ze gewoon terug naar hun eigen land en als ze hier geboren zijn, zijn de hier opgegroeid! Met de zelfde tradities elk jaar door! Wat nou racisme?! Ze moeten de definitie van racisme is beter gaan bekijken en niet zo zeiken om een kinderfeest naar de klote te helpen!
 

Almath3a

Niet Verified
23 sep 2014
28
7
87
50
Enschede
tmntfan.nl
Wat mij vooral opvalt in de hele pieten discussie, is dat sommige mensen lijken te vergeten waar het over gaat: een kinderfeest. Al die discussiërende en soms ruziënde volwassenen die hun mening luidkeels staan te verkondigen tussen/ binnen gehoorafstand van al die kinderen... is dat echt nodig?

Dat de discussie gaande is moet niet het probleem van de kinderen worden!
 

Doc_Brano

Niet Verified
15 dec 2013
1.439
159
219
hutje op de hei :)
Laten we even voor het gemak het eens zijn met de tegenstanders dat het gebruik van de donker bruine kleur racistisch is. Wat is het alternatief? Alle pieten dan maar blank? Dan sluiten we alle donker getinte mensen uit om voor piet te spelen. of ze moeten een michael jackson move maken maar dat is dan weer racistisch tegen de blanken. Dan gaan we voor regenboog piet. Schofferen we toch gewoon alle ****'s lesbisch, transgenders, bisexuelen. Dat kan dus ook weer niet. Gele pieten dan ben je weer racistisch tegenover Aziaten. Dan maar blauwe pieten die leven onder paddestoelen. Zeg dan meteen dat smurfen de kado's maken en je huis in smokkelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.