Updates: Survival Nether, Bug fixes, Bouwteam

Beste Haunties,

In dit bericht willen we graag de Survival Nether update toelichten, enkele bug fixes opsommen én leuk nieuws over het komende bouwteam delen.

Bug Fixes
Afgelopen weken hebben we ontzettend veel bugs gefixed. Wij willen ten eerste graag iedereen bedanken voor het melden van de bugs. Buiten de bugs die te maken hebben met de overgang naar 1.16, hebben we ook veel andere bugs opgelost.

We sommen hier alle bug fixes voor jullie op:
  • [Algemeen] Chatfilter is aangepast. De false positives zouden niet meer moeten gebeuren. Ook kun je weer alle speciale leestekens gebruiken. De tekens die niet mogen hebben we apart geblokkeerd.​
  • [Algemeen] Moderators hebben iets meer rechten waardoor ze spelers sneller met bepaalde onderdelen kunnen helpen. Dit is niet per se een bug, maar wel een oplossing die gaat bijdragen aan een betere server.​
  • [Survival] Mobs kunnen weer door nether portals heen! Dit is handig voor bijvoorbeeld de ghast achievement. Let op: zorg ervoor dat iemand anders bij de portal in de overworld staat, anders verdwijnt de ghast meteen omdat de chunk niet geladen is.
  • [Creative] 1.16 blocks die lagg kunnen veroorzaken zijn geblokkeerd in Worldedit en de Plot floor flag.
  • [Creative] De crashes zijn opgelost. Voorheen wilde Creative nog wel eens 2-3x per dag crashen, maar dit hebben we nu volledig opgelost.
  • [Algemeen] De Anti cheat is volledig geüpdatet. Ook 1.16 blocks en enchants zoals Soul Speed werken nu naar behoren.
  • [Survival] Buiten /sethome is ook /jump nu geblokkeerd op de claim van anderen, tenzij je er trust hebt.
  • [Algemeen] /reply (of /r) bug waarbij staat dat een speler offline is, is opgelost.
  • [Survival] De vervelende shop melding bij het breken van chests (of je jouw diamond axe niet even wilt verkopen...) is verholpen. Je moet nu SHIFT ingedrukt houden om een shop te maken.
  • [Creative] Plots zijn weer zichtbaar op de dynmap.
  • [Creative] Plot merging werkt weer naar behoren. Geen lege roads, geen gaten in een 2x2 plot met /plot merge all.

Op Survival hebben we tevens een nieuw systeem toegevoegd aan de claim plugin. Voorheen was het niet mogelijk om mensen te blokkeren van je claim. Nu zijn er Claim Flags, een beetje vergelijkbaar met de Plot Flags op creative.

Om deze Claim Flags te gebruiken doe je het volgende:

  • /listflags - Om de huidige actieve flags op jouw claim te bekijken
  • /setflag <flag> <optionele message> - Om een flag in te stellen op jouw claim
  • /removeflag <flag>
De mogelijke flags zijn: ExitMessage, NoGrowth, NoExplosionDamage, NoFluidFlow, NoFireSpread, NoVehicle, NoEnter, NoLeafDecay, NoFireDamage, NoPetDamage, NoIceForm, NoVineGrowth, NoFallDamage, NoOpenDoors, NoEnterPlayer, TrappedDestination, NoEnderpearl, EnterMessage, NoSnowForm


Survival Nether Update
De Survival Nether is een tijdje terug gereset. We hebben een mooie nieuwe 1.16 nether ervoor terug gekregen.
Dit levert mooie plaatjes op!

1595067321608.png
1595067331740.png

Credits naar @happyfoxyboy en @Stuyvert & @wardstylez

Er hebben met deze update een aantal veranderingen plaatsgevonden.
  • Claiming staat nu aan in de Nether.
  • De Nether heeft geen resets meer.
  • De border van de nether is nu 1:1 met de border van de overworld (9900 op dit moment).
  • De portals in de overworld komen nu op precies dezelfde coordinaten uit in de nether (en andersom).
  • Alle rank features staan nu aan in de nether.
  • Spawners kunnen nu in de nether worden geplaatst en gemined.
Tevens is er in The End nu een border op 100k van de spawn. Dit betekent veel meer kans voor iedereen om allerlei End loot te verzamelen. Ook is er minder vaak een reset nodig voor The End, scheelt ons weer wat werk!


Bouwteam
Goed (en kort) nieuws wat betreft het bouwteam. We zijn hard bezig achter de schermen om een geweldige bouwserver neer te zetten met alle faciliteiten die je maar kan wensen als bouwer. @MisterFlawless gaat zich komende tijd bezig houden met het regelen van de interne zaken omtrent het bouwteam, en zal vervolgens ook aan de slag gaan het team samen te stellen!

Wel een dringend verzoek: Aub spam ons niet onder met vragen of berichten over een bouwteam sollicitatie. Wanneer wij bewust zoeken naar nieuwe bouwteamleden dan zullen wij dit duidelijk bij jullie aangeven op de site bij Vacatures en op Discord in het Vacatures kanaal.


En verder...
Komende dagen en weken gaan wij verder om de releases van Mixed en Skywars te voltooien. Daarna is Skyblock aan de beurt. Deze gamemodes zullen ieder een eigen nieuwsbericht krijgen met informatie.

We hopen jullie weer voldoende te hebben ingelicht over alles wat er speelt op en rond HauntedMC!
Vragen kunnen altijd in dit topic of in een support ticket worden gesteld.

- HauntedMC Team
 

Bijlagen

  • 1595064748379.png
    1595064748379.png
    45,3 KB · Bekeken: 3.784
Laatste update:

happyfoxyboy

Community Ambassador
happyfoxyboy
happyfoxyboy ✔
Ambassador
1 mrt 2016
156
163
300
19
Velp
Zie es aan, mooie duidelijkheid voor iedereen over de Nether en de End. Succes met de nieuwe twee gamemodes!
 

Bryan.071

Supreme
Bryanthecoolguy
Bryanthecoolguy ✔
Supreme
2 mei 2018
8
2
105
19
Zuid-Holland, warmond
Beste Haunties,

In dit bericht willen we graag de Survival Nether update toelichten, enkele bug fixes opsommen én leuk nieuws over het komende bouwteam delen.

Bug Fixes
Afgelopen weken hebben we ontzettend veel bugs gefixed. Wij willen ten eerste graag iedereen bedanken voor het melden van de bugs. Buiten de bugs die te maken hebben met de overgang naar 1.16, hebben we ook veel andere bugs opgelost.

We sommen hier alle bug fixes voor jullie op:
  • [Algemeen] Chatfilter is aangepast. De false positives zouden niet meer moeten gebeuren. Ook kun je weer alle speciale leestekens gebruiken. De tekens die niet mogen hebben we apart geblokkeerd.​
  • [Algemeen] Moderators hebben iets meer rechten waardoor ze spelers sneller met bepaalde onderdelen kunnen helpen. Dit is niet per se een bug, maar wel een oplossing die gaat bijdragen aan een betere server.​
  • [Survival] Mobs kunnen weer door nether portals heen! Dit is handig voor bijvoorbeeld de ghast achievement. Let op: zorg ervoor dat iemand anders bij de portal in de overworld staat, anders verdwijnt de ghast meteen omdat de chunk niet geladen is.
  • [Creative] 1.16 blocks die lagg kunnen veroorzaken zijn geblokkeerd in Worldedit en de Plot floor flag.
  • [Creative] De crashes zijn opgelost. Voorheen wilde Creative nog wel eens 2-3x per dag crashen, maar dit hebben we nu volledig opgelost.
  • [Algemeen] De Anti cheat is volledig geüpdatet. Ook 1.16 blocks en enchants zoals Soul Speed werken nu naar behoren.
  • [Survival] Buiten /sethome is ook /jump nu geblokkeerd op de claim van anderen, tenzij je er trust hebt.
  • [Algemeen] /reply (of /r) bug waarbij staat dat een speler offline is, is opgelost.
  • [Survival] De vervelende shop melding bij het breken van chests (of je jouw diamond axe niet even wilt verkopen...) is verholpen. Je moet nu SHIFT ingedrukt houden om een shop te maken.
  • [Creative] Plots zijn weer zichtbaar op de dynmap.
  • [Creative] Plot merging werkt weer naar behoren. Geen lege roads, geen gaten in een 2x2 plot met /plot merge all.

Op Survival hebben we tevens een nieuw systeem toegevoegd aan de claim plugin. Voorheen was het niet mogelijk om mensen te blokkeren van je claim. Nu zijn er Claim Flags, een beetje vergelijkbaar met de Plot Flags op creative.

Om deze Claim Flags te gebruiken doe je het volgende:

  • /listflags - Om de huidige actieve flags op jouw claim te bekijken
  • /setflag <flag> <optionele message> - Om een flag in te stellen op jouw claim
  • /removeflag <flag>
De mogelijke flags zijn: ExitMessage, NoGrowth, NoExplosionDamage, NoFluidFlow, NoFireSpread, NoVehicle, NoEnter, NoLeafDecay, NoFireDamage, NoPetDamage, NoIceForm, NoVineGrowth, NoFallDamage, NoOpenDoors, NoEnterPlayer, TrappedDestination, NoEnderpearl, EnterMessage, NoSnowFarm


Survival Nether Update
De Survival Nether is een tijdje terug gereset. We hebben een mooie nieuwe 1.16 nether ervoor terug gekregen.
Dit levert mooie plaatjes op!

Bekijk bijlage 5851Bekijk bijlage 5852
Credits naar @happyfoxyboy en @Stuyvert & @wardstylez

Er hebben met deze update een aantal veranderingen plaatsgevonden.
  • Claiming staat nu aan in de Nether.
  • De Nether heeft geen resets meer.
  • De border van de nether is nu 1:1 met de border van de overworld (9900 op dit moment).
  • De portals in de overworld komen nu op precies dezelfde coordinaten uit in de nether (en andersom).
  • Alle rank features staan nu aan in de nether.
  • Spawners kunnen nu in de nether worden geplaatst en gemined.
Tevens is er in The End nu een border op 100k van de spawn. Dit betekent veel meer kans voor iedereen om allerlei End loot te verzamelen. Ook is er minder vaak een reset nodig voor The End, scheelt ons weer wat werk!


Bouwteam
Goed (en kort) nieuws wat betreft het bouwteam. We zijn hard bezig achter de schermen om een geweldige bouwserver neer te zetten met alle faciliteiten die je maar kan wensen als bouwer. @MisterFlawless gaat zich komende tijd bezig houden met het regelen van de interne zaken omtrent het bouwteam, en zal vervolgens ook aan de slag gaan het team samen te stellen!

Wel een dringend verzoek: Aub spam ons niet onder met vragen of berichten over een bouwteam sollicitatie. Wanneer wij bewust zoeken naar nieuwe bouwteamleden dan zullen wij dit duidelijk bij jullie aangeven op de site bij Vacatures en op Discord in het Vacatures kanaal.


En verder...
Komende dagen en weken gaan wij verder om de releases van Mixed en Skywars te voltooien. Daarna is Skyblock aan de beurt. Deze gamemodes zullen ieder een eigen nieuwsbericht krijgen met informatie.

We hopen jullie weer voldoende te hebben ingelicht over alles wat er speelt op en rond HauntedMC!
Vragen kunnen altijd in dit topic of in een support ticket worden gesteld.

- HauntedMC Team
Zijn de nether mobs nu ook al in het coin system gegooid?
 

Raff

Supreme
Raff_Gnarrkill
Raff_Gnarrkill ✔
Supreme
23 mrt 2014
380
139
234
36
In de buurt van Eindhoven
zou je kunnen uitleggen wat die claim flags doen ? en waarvoor.
bijvoorbeeld nofirespread en noexplosiondamage.
deze 2 staan toch al standaard uit in een claim?
sommige andere flags zijn ook beetje onduidelijk
 

remymine

Owner
Staff member
remymine
remymine ✔
Owner
17 sep 2013
3.689
1.793
425
28
Rotterdam
hauntedmc.nl
zou je kunnen uitleggen wat die claim flags doen ? en waarvoor.
bijvoorbeeld nofirespread en noexplosiondamage.
deze 2 staan toch al standaard uit in een claim?
sommige andere flags zijn ook beetje onduidelijk
NoFireSpread: Vuur kan zich niet verspreiden over hout en je halve dorp afbranden (kan nu wel)

NoExplosionDamage: Overlapt inderdaad met /claimexplosions. Dubbele veiligheid mocht je dit nodig vinden.
 

Raff

Supreme
Raff_Gnarrkill
Raff_Gnarrkill ✔
Supreme
23 mrt 2014
380
139
234
36
In de buurt van Eindhoven
kunnen we niet beter firespread als standaard uit doen? en dat mensen dit dan met een flag eventueel kunnen aanzetten ^^
 

Raff

Supreme
Raff_Gnarrkill
Raff_Gnarrkill ✔
Supreme
23 mrt 2014
380
139
234
36
In de buurt van Eindhoven
Hm ik vind persoonlijk deze setup beter haha

ja is wel realistischer, maar zou wel balen zijn als die mensen met hun grote houten gebouwen een keer perongeluk een decoratie vuurtje niet perfect afschermen ^^ of getroffen worden door bliksem :o

maja das idd in survival nou eenmaal zo