Survival - Handige informatie, tips en meer!

Status
Niet open voor verdere reacties.

xBennie

God
xBennie
xBennie ✔
God
21 sep 2013
493
174
252
20
Intro
In de Survival Mode is het de bedoeling om te overleven. In tegenstelling tot de Creative Mode, heeft de speler levens, een Exp.balk en een Voedselbalk. Het is de bedoeling om een huis te bouwen voor het nacht wordt, omdat er dan vele monsters verschijnen die de speler niet goed gezind zijn. Je moet ook aan voedsel, hout, steenkool en edelstenen zien te komen. Men kan de moeilijkheid ook aanpassen in: peaceful (geen monsters), easy (zwakke monsters), normal (middelmatige monsters) en hard (moeilijke monsters).




Mobs (monsters, dieren en meer)
De dieren en monsters die men tegenkomt in het spel worden vaak mobs genoemd. Dit is de afkorting van het Engelse woord mobiles, dat soms in de spelindustrie wordt gebruikt als term voor beweegbare wezens. Sommige mobs zijn vriendelijk, sommige zijn neutraal en andere zijn vijandig. Dit zijn de mobs die de speler in de standaardversie kan tegenkomen:
Vriendelijke Mobs (zullen nooit aanvallen):
  • Chicken - Kip
  • Cow - Koe
  • Pig - Varken
  • Squid - Inktvis
  • Ocelot - Ocelot; als de speler hem vis geeft, verandert deze in een kat.
  • Sheep - Schaap (In wit, lichtgrijs, grijs, zwart, bruin, roze of een andere kleur wanneer de speler een schaap bewerkt met een kleurstof)
  • Mooshroom - Een koe met een paddenstoelenhuid. Als men hem "scheert", dan verandert hij in een normale koe.
  • Villager - Dorpelingen (ook wel Testificates genoemd vanwege een coderingsfout) zijn vreemde wezens die natuurlijk voorkomen in gegenereerde dorpen. Sinds 1.3 kan men met deze Villagers traden oftewel ruilen. Men geeft hen dan voorwerpen in ruil voor Emeralds (groene smaragden) die op hun beurt bij andere Villagers kunnen worden ingeruild voor andere voorwerpen.
  • Snow Golem - Sneeuw Golems kan de speler zelf bouwen door twee blokken sneeuw op de grond te plaatsen en een pompoen daar bovenop zetten. De Sneeuw Golem "helpt" de speler door agressieve mobs aan te vallen met sneeuwballen. Deze zijn niet schadelijk, maar duwen de mob wel een eindje achteruit (ongeveer 1,5 blocks).
  • Bat - Vleermuizen verschijnen vooral in grotten en 's nachts
  • Horse - paarden, in vijf varianten: Foal, Donkey, Mule, Skeleton horse en Undead horse.
Neutrale Mobs (zullen alleen aanvallen wanneer geprovoceerd):
  • Wolf - Wolf. Kan tam gemaakt worden door de wolf botten te voeren. Tamme wolven lopen achter de speler aan en vallen vijandige mobs aan. Zolang wolven wild zijn (geen halsband), dan werken ze hetzelfde als Zombie Pigmen.
  • Zombie Pigman - Een soort kruising tussen een Varken en een Zombie. Ze komen hoofdzakelijk voor in de Nether en vallen gezamenlijk de speler aan als de speler één Pigman schade toebrengt. Een Zombie Pigman komt zeer zelden voor in de Overworld. Hij ontstaat wanneer een varken getroffen wordt door bliksem.
  • Enderman - Lang, zwart monster. Normaal is hij neutraal, op het moment dat de speler naar hem kijkt wordt hij agressief. Hij kan teleporteren, wat een gevecht redelijk lastig kan maken. Hij kan niet worden geraakt door pijlen.
  • Iron Golem - Dit is de beschermer van de Villagers. Hij gooit vijandelijke Mobs en spelers de lucht in. Het is de derde sterkste mob in het spel (na de Enderdragon en de Wither).
Vijandelijke Mobs (vallen direct aan):
  • Zombie - Een zombie. Maakt een kenmerkend 'hersendood' geluid wanneer hij in de buurt van een speler komt.
  • Creeper - Groen monster dat explodeert als de speler er te dichtbij komt. De speler hoort de Creeper niet lopen, vandaar zijn naam.
  • Charged Creeper - Ontstaat wanneer een Creeper wordt getroffen door bliksem. Hij explodeert krachtiger en heeft een gloed over zich, vergelijkbaar met die van 'enchanted' items.
  • Skeleton - Een ondood skelet met pijl en boog.
  • Spider - Spin. Dit is de enige mob die verticale oppervlakken kan beklimmen. Hij wordt meestal gerekend tot de vijandige mobs, maar is enkel s' nachts vijandig. Overdag is hij neutraal.
  • Cave Spider - Grottenspin. Zijn beet is giftig, waardoor de speler veel levens kwijtraakt wanneer hij gebeten wordt.
  • Ghast - Wit, vliegend, kwalachtig monster dat voorkomt in de Nether. Spuwt brandende kanonskogels die kunnen worden teruggekaatst door ze te raken met een zwaard of projectiel.
  • Slime - Slijmachtig monster op de bodem van de Minecraft wereld (in verschillende groottes, de kleinste kan geen schade aanrichten).
  • Spider Jockey - Skelet dat rijdt op een spin (Skeleton op een Spider) maar is wel vrij zeldzaam (De kans dat een spiderjockey verschijnt is ongeveer 1 op 100).
  • Blaze - Een wezen dat vuurballen spuwt, komt alleen voor in the Nether (en spawnt alleen in een Nether Fortress).
  • Magma Cube - De Nether-variant van de Slime.
  • Silverfish - Monster dat alleen voorkomt als een blok wordt gehakt in een Stronghold of door een "spawner".
  • Enderdragon - Een enorme zwarte draak die gevonden kan worden in The End (zie ook het kopje The End). De Enderdragon krijgt extra leven door zich door een straal aan de torens van Obsidian te koppelen. Als een speler de Enderdragon verslaat, kan hij The End verlaten en krijgt hij genoeg experience points om van level 0 naar level 120 te gaan. Als een speler The End nu verlaat krijgt hij de aftiteling. De Enderdragon komt officieel voor het eerst voor in Minecraft 1.0.0.
  • Wither - Dit is een boss-mob die door de speler zelf opgeroepen moet worden. De Wither valt spelers aan door exploderende wither skulls op de speler af te schieten. De Wither komt officieel voor het eerst voor in Minecraft 1.4.
  • Wither skeleton - Dit is een nieuwe mob in de "nether", ze zijn een cruciaal onderdeel in het oproepen van de Wither boss-mob. De Wither skeleton komt officieel voor het eerst voor in Minecraft 1.4.
  • Witch - Heks . Spawnt alleen in een moeras. De Witch komt officieel voor het eerst voor in Minecraft 1.4
Ongebruikte Mobs:
  • Giant - Een reus. Dit is een zombie, alleen dan vele malen groter dan de normale zombie. Men kan deze Mob alleen spawnen en dus nooit tegen komen.
Geplande Mobs:
  • Pigman - Dit is te vergelijken met de Zombie Pigman, alleen dan zonder het zombiegedeelte. In principe is het dus gewoon een staand varken. Toen de "Villager" voor het eerst werd geïntroduceerd, werd deze vaak verward met Pigmen. Dit omdat een Villager ook op een varken lijkt.
  • Red Dragon - Een rode draak,lijkt op de enderdragon.
  • Fish - men kan al sinds Alpha 1.2.0 vissen, maar er zijn geen mobs die daadwerkelijk vissen zijn.
  • Er zijn natuurlijk ook mods, hiermee kan je ook meer mobs toevoegen aan het spel.




Tips
(Dit kan niet voor iedereen gelden, deze tips zijn gebaseert op de handigste manieren om te overleven.)
  • Maak niet alleen houten tools, maar maak stenen tools, daarna ijzeren tot diamanten.
  • Als je gaat minen, neem altijd een emmer water mee!
  • Als je naar de Nether of The End gaat, wees er dan zeker van dat je goede spullen bij je hebt, je weet maar nooit wat je tegen komt!
  • Neem altijd eten mee.
  • Als je 3 diamanten vind, maak dan geen zwaard! Maak eerst een diamanten pickaxe.
  • Probeer uit de buurt te blijven van mobs (vijanden) als je geen goede spullen hebt.
  • Niet slapen in de Nether of The End!



Engish? Try this website: http://minecraft.gamepedia.com/Survival
 
  • Like
Reactions: Play4FunGames

RiGoRReuS

Supreme
RiGoRReuS
RiGoRReuS ✔
Supreme
26 jan 2014
10
3
82
Amsterdam
Als je de Nether in gaat is handig om flint and steel bij je te hebben. Het is mij een aantal keer overkomen dat een Ghast mijn portal uit schoot. Dan is het handig als je hem weer aan kunt doen met je flint and steel. Handiger dan proberen om een Ghast je portal weer aan te laten schieten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.