Het grote community input topic!

Beste Haunties,

Vandaag een ander soort nieuwsbericht. Wij hebben namelijk niets belangrijks te vertellen aan jullie, maar dat hebben jullie wel aan ons! We vragen jullie om je ideeën met ons te delen.


Maar waarom doen we dit in een topic en niet in een mooi formulier dat je naar ons kan opsturen? Omdat het community input betreft. De punten die jullie noemen mogen ook je medespelers lezen omdat die iedereen aangaan. We vragen jullie dan ook, middels goed onderbouwde argumenten, ook op elkaars ideeën te reageren.

Dus wat kan er beter aan HauntedMC? Wat is er al goed aan HauntedMC? En wat zijn dingen die absoluut moeten komen of verdwijnen?
We kunnen het hier hebben over plugins, over personen, over bouwwerken, over systemen, over principes en regels, letterlijk alles staat open ter discussie en wordt van jullie gevraagd. Wees zo eerlijk en doelgericht mogelijk.

Hoe kan ik mijn input en ideeën hier melden?

Neem onderstaand formulier over als je geen idee hebt hoe je jouw idee moet formuleren. Indien je dit wel weet, ga je gang, we kijken uit naar ieders antwoord.

--------------------------------------------------------------------------------------------------
1. Onderwerp van idee/input? Antwoord:
Indien het een nieuw niet bestaand ding is op HauntedMC, ga naar stap 5.

2. Hoe is het op dit moment op de server? Antwoord:

3. Waarom werkt het niet goed (genoeg) op dit moment? Antwoord:

4. Hoe kan het verbeterd worden op de server? Antwoord:

5. Hoe moet het idee uitgewerkt worden? Antwoord:

--------------------------------------------------------------------------------------------------


Succes met het invullen!
Denk eraan altijd beleefd te reageren op de reacties van het topic, ook als je het ergens niet mee eens bent.

Mvg Remy & Staff Team

 

SirDannyy

Supreme
SirDannyy
SirDannyy ✔
Supreme
25 jul 2015
223
49
237
25
Limburg
1. Onderwerp van idee/input? Antwoord:

Een topic/FAQ met alle commando's per gamemode.

2. Hoe is het op dit moment op de server?

Momenteel is er geen topic of FAQ waardoor de leden zelf moeten uitvinden wat voor commando's je allemaal kan gebruiken als lid zonder rank.

3. Waarom werkt het niet goed (genoeg) op dit moment? Antwoord:

Omdat ze dan vaak langs de staff gaan en dan vragen wat voor commando's er zijn. Ik denk dat de staff meer te doen heeft dan alleen zulke vragen beantwoorden.

4. Hoe kan het verbeterd worden op de server? Antwoord:

Ik stel voor een topic erover te maken met alle commando's en hun functie. Zodat iedereen ze kan bekijken. Eventueel kan ik een topic maken met hulp van een moderator.

5. Hoe moet het idee uitgewerkt worden? Antwoord:

1. Een topic maken of FAQ pagina.
2. Je doet dan als volg:

Prison:

/ca =
Er open dan een shop inventaris waar je dan items kan verkopen of items kopen.
/msg = Je stuurt hiermee een prive bericht naar iemand. Bijvoorbeeld: /msg daaann Hey man, hoe gaat het? Dan ontvangt Daaann een prive berichtje zonder dat iemand het ziet.

Survival:

Enzovoorts

PS: Hiermee bedoel ik niet de rank commando's, die kun je altijd terug vinden bij informatie over de ranks.

Ik hoop dat er wat gedaan kan worden met dit idee.

Met vriendelijke groet,

Danny
 

Nookie_S5

Supreme
Nookie_S5
Nookie_S5 ✔
Supreme
22 okt 2013
335
61
224
Netherlands, Limburg
AFK minen mag nu niet omdat er per 20 minuten nu currency en xp te verdienen is. Ook omdat mensen dan heel de nacht afk gaan staan bij hun farms en zo zonder moeite ontzettend veel resources kunnen bemachtigen.

Het is juist een uitdaging om goede afk farms te bedenken en creatief bezig te zijn. Dat is waar mc oa voor bedoeld is. Creatief bezig zijn met de mogelijkheden van het spel. Ja, mensen kunnen dan veel resources verkrijgen maar wat dan nog? Het is een voordeel voor iedereen. Zelfs mensen zonder rank kunnen het. Eerlijk gezegd ben ik nog liever creatief met afk farms bezig dan "zonder moeite ontzettend veel" sc te bemachtigen vanwege alleen maar online zijn.
Bovenstaande zou dan voor sb bedoeld zijn.
 

MiningThunder

Niet Verified
29 mrt 2017
94
5
92
29
Ergens in NL
Het is juist een uitdaging om goede afk farms te bedenken en creatief bezig te zijn. Dat is waar mc oa voor bedoeld is. Creatief bezig zijn met de mogelijkheden van het spel. Ja, mensen kunnen dan veel resources verkrijgen maar wat dan nog? Het is een voordeel voor iedereen. Zelfs mensen zonder rank kunnen het. Eerlijk gezegd ben ik nog liever creatief met afk farms bezig dan "zonder moeite ontzettend veel" sc te bemachtigen vanwege alleen maar online zijn.
Bovenstaande zou dan voor sb bedoeld zijn.

Nu willen mensen AFK farmen toe laten staan. Bedenk eerst eens wat de gevolgen hiervan zijn voor dingen in eigen belang voor te stellen? Het toelaten komt neer op zonder moeite heeeeeel veel SC in tegenstelling tot wat iedereen denkt. Mensen die in staat zijn om meerdere keren in korte tijd Keys te kopen in de shop (zoals ik maar ook vele andere) kunnen op een relatief snelle manier Spawners bemachtigen. Vervolgens is het een kwestie van een hele grote All-in-one farm bouwen, en een alt account daar dumpen 24/7. Mensen die dit weinig tot geen keys kunnen/mogen kopen worden dan benadeeld omdat zij dit soort farms niet hebben. Zij zullen zich vervolgens gaan ergeren aan het feit dat AFk farmen is toegestaan.

Ik kan je vertellen dat 6 IG spawners gelijk staan aan 3 stacks ironblocks per kwartier als je het een beetje uitrekend. 1 Stack blocks staat met de oude waarde gelijk aan 3k, pak met de huidige economie 750 sc per stack. Dit komt voor mij neer per nacht op 3x4x8x750=72000 sc per nacht, omdat je hierdoor niet slapend rijk zou worden?

Rijke spelers worden dan alleen maar rijker omdat AFK farmen dan ineens mag, en arme spelers krijgen hierdoor helemaal geen kans meer. Kwa SC niet en kwa island level ook niet, zelfde voorbeeld met de iron aantallen komt neer op 6144 ironblocks per nacht, das makkelijk IS boosten op die manier.

Zelfde geld voor Wither Farms, Blaze Farms, Guardian Farms, Stone generators, Wood Farns, Fisching Farm, Wool Farm en er zijn er nog wel een paar. Mensen met wat SC of die Real Life geld kunnen besteden ingame hebben ineens een gigantisch voordeel als afk farmen toe word gelaten.

Tot zo ver mijn argument waarom niet.


Dan als laatste citaat: Eerlijk gezegd ben ik nog liever creatief met afk farms bezig dan "zonder moeite ontzettend veel" sc te bemachtigen?

Wat is AFK farmen precies?

AFK farmen komt neer op farmen zonder uberhaupt je muis te hoeven bewegen, dit is dus het bemachtigen van resources zonder enige insteek van menselijke hand. Farm eenmaal gebouwt begint het "zonder moeite" verhaal, wat jij dus niet zou willen? Waarom ben je dan voorstander van AFK farmen als je een hekel hebt aan zonder moeite veel SC bemachtigen?

Probeer je eens te vinden in het volle verhaal, en probeer daarna is met een geldig argument te komen om AFK farmen nadrukkelijk in SkyBlock daadwerkelijk toe te laten staan? Zonder dat er 1 bepaalde spelersgroep voor of nadelen hieraan ondervindt?


Groeten MiningThunder
 

remymine

Owner
Staff member
remymine
remymine ✔
Owner
17 sep 2013
3.691
1.801
425
28
Rotterdam
hauntedmc.nl
Het is juist een uitdaging om goede afk farms te bedenken en creatief bezig te zijn. Dat is waar mc oa voor bedoeld is. Creatief bezig zijn met de mogelijkheden van het spel. Ja, mensen kunnen dan veel resources verkrijgen maar wat dan nog? Het is een voordeel voor iedereen. Zelfs mensen zonder rank kunnen het. Eerlijk gezegd ben ik nog liever creatief met afk farms bezig dan "zonder moeite ontzettend veel" sc te bemachtigen vanwege alleen maar online zijn.
Bovenstaande zou dan voor sb bedoeld zijn.

Ik snap dat jij het met die gedachtegang beleeft, maar helaas denkt lang niet iedereen hier zo over na. Het merendeel van de spelers buit dit liever uit dan dat ze er verstandig mee omgaan. We moeten echt de economy en de moeilijkheidsgraad van skyblock nog enigszins proberen te waarborgen, om de houdbaarheidsdatum van de gamemode zo ver mogelijk weg te zetten. Ik hoop dat we met alle spelers en staff spoedig met een goede oplossing komen om dit te verwezenlijken...
We hoeven ook niet zwart/wit te denken met z'n allen, er zit nog een enorm gebied tussen absoluut geen afk farming, en wel afk farming toestaan. Wachten op goede argumenten en ideeën om dit te realiseren.
Niks gemeens bedoeld naar iemand, maar het belang van de gamemode gaat altijd voorop :)

Mvg Remy
 

skyblockdylan

Niet Verified
18 mei 2016
123
24
134
Mi
Ik snap dat jij het met die gedachtegang beleeft, maar helaas denkt lang niet iedereen hier zo over na. Het merendeel van de spelers buit dit liever uit dan dat ze er verstandig mee omgaan. We moeten echt de economy en de moeilijkheidsgraad van skyblock nog enigszins proberen te waarborgen, om de houdbaarheidsdatum van de gamemode zo ver mogelijk weg te zetten. Ik hoop dat we met alle spelers en staff spoedig met een goede oplossing komen om dit te verwezenlijken...
We hoeven ook niet zwart/wit te denken met z'n allen, er zit nog een enorm gebied tussen absoluut geen afk farming, en wel afk farming toestaan. Wachten op goede argumenten en ideeën om dit te realiseren.
Niks gemeens bedoeld naar iemand, maar het belang van de gamemode gaat altijd voorop :)

Mvg Remy


Misschien een idee om iron blokken qua is level minder waarde te geven. Een ironblock is nu 3,33 dan heeft het mijn inziens weinig zin om afk te staan bij je iron golem spawners want de waarde van iron is heel laag en vermoed dat de meeste mensen iron gebruiken om hun is rank hoger te krijgen
 

MikeCraft3

Niet Verified
8 mei 2015
40
11
109
25
Mike, dat doen ze omdat er anders teveel items op market komen te staan.
Met dit ontstaan er dus minder pagina's.
Ook zit er een tijdslimiet op om het niet altijd op market te laten staan

-Joshua
Hey Joshua,

Allereerst leuk dat je reageert. Een tijdslimiet kan ik begrijpen om de market levend te houden. Maar ik denk juist dat als er veel verschillende items op de market staan, dat de market meer gebruikt zal worden. Omdat de keuze van dingen die je kunt kopen dan groter word.

Groet, Mike
 

MiningThunder

Niet Verified
29 mrt 2017
94
5
92
29
Ergens in NL
Een Iron block is volgens mij geen 3.33 waard maar een kleine 0.30.
 
Laatste update:

skyblockdylan

Niet Verified
18 mei 2016
123
24
134
Een Iron block is volgens mij geen 3.33 waard maar een kleine 0.30.
Inderdaad daar heb je gelijk in, sorry had andersom gedeeld.

Maar ik snap nu ook waarom deze reactie omdat je 17589 ironblokken op je is hebt door irongolem spawners en je level van alleen de ironblokken daardoor op 5276 staat. Zonder de ironblokken zak je de helft terug.

Snow krijg je niet door afk minen en dia krijg je niet zonder geld dus daar moet je wel iets voor doen en niet alleen stil voor te staan :)
 
Laatste update:

toneelspeler

Supreme
toneelspeler
toneelspeler ✔
Supreme
30 aug 2015
9
2
119
Heiloo
Is het mogelijk dan dus om gebouwen uit survival1 over te zetten naar de reset?
 
D

Deleted member 13307

Guest
Hey Joshua,

Allereerst leuk dat je reageert. Een tijdslimiet kan ik begrijpen om de market levend te houden. Maar ik denk juist dat als er veel verschillende items op de market staan, dat de market meer gebruikt zal worden. Omdat de keuze van dingen die je kunt kopen dan groter word.

Groet, Mike
Dat kan best kloppen ja xD
 
D

Deleted member 13307

Guest
Is het mogelijk dan dus om gebouwen uit survival1 over te zetten naar de reset?
Ja Toneelspeler,

Dit is zeker mogelijk en hier komt binnenkort iets over op het forum.
Dan kan je je gebouwen laten overzetten en items.
Zover mij dit is vertelt is dit 1 claim/gebouw.

-Joshua
 

RyanGo

God
iMrUniverse
iMrUniverse ✔
God
14 okt 2014
472
127
284
26
Belgïe
Ik herinner me een jaar geleden of 2 dat er nog ' Speedrun ' was. Het werd redelijk gemiddeld gespeelt per dag, en iedereen vond 't wel dikke lol !

Jammer genoeg is die weggehaald, alleen ik weet daar de reden niet achter. Het was wel 'n toffe gamemode, en is zeker een gamemode waar je veel tijd en moeite in kunt steken.

- Records ( natuurlijk moet dat erbij )
- Redelijk verschillende mappen
- Moet niet per se minstens 3 spelers ofzoiets nodig zijn om 'n spel te starten
- Leaderboards van welke mappen.
- Verschillende moeilijkheids levels. Zou tof zijn om te kiezen of je iets extremers wilt of wilt beginnen bij ' Novice '
 

JCNGorter

Niet Verified
3 jul 2017
2
0
33
26
Voeg A.U.B weer mogelijkheid tot plots toe in prison maakt het een stuk leuker dan dat het nu is.
 

Maxxooo

God
Maxxooo
Maxxooo ✔
God
10 apr 2015
216
39
269
23
Kitpvp
Ben ook wel benieuwd naar de meningen en input van alle ontevreden PVP spelers die zijn weggegaan. Dit is je kans.

Het leuke aan de haunted kitpvp was dat je allemaal kits had die elkaar counterde, en er zaten ook een paar trolls bij zoals Tank. En dat was super leuk, ookal kwam er af en toe haat op schuiven.
Nu merk ik dat er meer ontevreden spelers zijn over kit tank dan eerst. Haunted kitpvp is juist anders dan de rest van de kitpvp servers, en dat maakte het zo leuk. En met eilanden was juist leuk aangezien elk eiland een doel had..het ene eiland was parkour, andere was campen, 1v1en of derpen. En er hoefde geen "kitpvp 2.0" te komen, een tweede gamemode zoals "pvpwars" was ook goed geweest. En om de meeste "problemen" te voorkomen kan kitpvp het beste 1.8 only zijn.

~ Maxxooo
 
Laatste update:

Bart

DiscordTeam
Staff member
Bartyh
Bartyh ✔
DiscordTeam
11 apr 2016
541
152
330
20
Utrecht
1. Onderwerp van idee/input?
Het toe laten staan van SS'en, oftewel Screensharen.

2. Hoe is het op dit moment op de server?
Er wordt op dit moment niet gescreenshared, wat veel false bans geeft op gebied van PvP hacks.

3. Waarom werkt het niet goed (genoeg) op dit moment?
Omdat je niet mag SS'en krijg je veel false bans

4. Hoe kan het verbeterd worden op de server?
Het toe laten staan van SS'en zodat er zekerheid is of iemand nou hackt niet of niet.

5. Hoe moet het idee uitgewerkt worden?
Mods moeten verstand hebben van waar kunnen hacks zich bevinden, waar kunnen ze zich bevinden als ze de client hebben selfdestructed. [!] Denk hierbij dus ook aan paid vape, ghost clients, dit zijn de beste clients maar er is altijd wel ergens een spoor te vinden van de client [!]

Nu weet ik dat Remy ooit eens heeft gezegd dat dit wettelijk niet toegestaan was? @remymine.
Mij lijkt dit heel raar, omdat het enkel het doorzoeken is van je minecraft mappen.

Ik hoop dat dit in de toekomst toegestaan word, zodat er ook mods kunnen worden aangenomen die verstand hebben van hacks kwa ghost clients etc.

mvg,
Bob
 
Laatste update:
  • Like
Reactions: Dimitri

RyanGo

God
iMrUniverse
iMrUniverse ✔
God
14 okt 2014
472
127
284
26
Belgïe
' Valse bans ' bestaan niet. Hackers worden alleen gebant als 't 500% obvious is, of als er een video plaatsvind over de hacker hemzelf en het moment waarop hij hackt. Ik heb geen verstand van wetten, maar ik denk dat 't indd niet mag. Computer is persoonlijk, en het doorzoeken van je persoonlijke mappen is schending van je privacy. ( zou kunnen dat het zo wordt opgenomen ). Maar als er een video is van de hacker waarbij het duidelijk is, dan wordt die geband. ( Geen idee wat er bij twijfelgeval gebeurt )
 

artho

Niet Verified
31 okt 2014
989
189
244
1. Onderwerp van idee/input?
Het toe laten staan van SS'en, oftewel Screensharen.

2. Hoe is het op dit moment op de server?
Er wordt op dit moment niet gescreenshared, wat veel false bans geeft op gebied van PvP hacks.

3. Waarom werkt het niet goed (genoeg) op dit moment?
Omdat je niet mag SS'en krijg je veel false bans

4. Hoe kan het verbeterd worden op de server?
Het toe laten staan van SS'en zodat er zekerheid is of iemand nou hackt niet of niet.

5. Hoe moet het idee uitgewerkt worden?
Mods moeten verstand hebben van waar kunnen hacks zich bevinden, waar kunnen ze zich bevinden als ze de client hebben selfdestructed. [!] Denk hierbij dus ook aan paid vape, ghost clients, dit zijn de beste clients maar er is altijd wel ergens een spoor te vinden van de client [!]

Nu weet ik dat Remy ooit eens heeft gezegd dat dit wettelijk niet toegestaan was? @remymine.
Mij lijkt dit heel raar, omdat het enkel het doorzoeken is van je minecraft mappen.

Ik hoop dat dit in de toekomst toegestaan word, zodat er ook mods kunnen worden aangenomen die verstand hebben van hacks.

mvg,
Bob
Is wel een goed idee!
Maaruh, dat mag waarschijnlijk niet omdat ieder z'n privacy heeft, ook al zijn dat maar minecraft mapjes (denk ik) :/
 

ItJz

Niet Verified
5 jul 2017
1
0
23
31
1. Onderwerp van idee/input? Capture the flag.

2. Hoe is het op dit moment op de server? Het is weg.

3. Waarom werkt het niet goed (genoeg) op dit moment? Omdat het er niet meer is.

4. Hoe kan het verbeterd worden op de server? Door Capture the flag weer toe te voegen aan de server.

5. Hoe moet het idee uitgewerkt worden? Antwoord: Ik vond Capture the flag altijd de leukste minigame op HauntedMC en heb het ook best wel vaak gespeeld. Maar sinds het weg is zie ik niet echt meer iets leuks op HauntedMC. Ik vind dat het gewoon terug moet komen met dezelfde maps als voorheen.
-ItJz
 

remymine

Owner
Staff member
remymine
remymine ✔
Owner
17 sep 2013
3.691
1.801
425
28
Rotterdam
hauntedmc.nl
Is wel een goed idee!
Maaruh, dat mag waarschijnlijk niet omdat ieder z'n privacy heeft, ook al zijn dat maar minecraft mapjes (denk ik) :/
Correct, je kan het altijd vragen, maar je kan nooit verplichten. Tevens zijn die mapjes zo makkelijk te editen allemaal, en kun je minecraft zo instellen dat hij heel die map niet eens gebruikt voor versie gebruik. Vandaar dat we het niet als geldig bewijsmateriaal zien.