Hauntedmc Shop Vereniging

Status
Niet open voor verdere reacties.

jazzlycool

Supreme+
jazzlycool
jazzlycool ✔
Supreme+
2 nov 2013
12
6
112
22
katwijk
Hallo haunties,

Ik heb van meerdere van jullie vernomen dat jullie het vervelend vinden, dat mensen het goedkoopst willen zijn.
Daarom kwam ik met het idee, om deze topic aan te maken. Hier kan je je bij aansluiten, maar wanneer je dat doet zal je de zelfde prijzen moeten aanhouden als de "concurrentie".

Prijzen:

Bij elke shop zijn de product prijzen een must.... Overleg met elkaar over de prijzen. Ik zal volgende week een lijst maken met het gemiddelde van alle prijzen per item zodat er geen onnodige goedkope items zijn.

Op die manier kan iedereen genoeg verdienen.
 
  • Like
Reactions: Bart and Qzexa

Slijm

Supreme
Slijm
Slijm ✔
Supreme
26 aug 2017
36
8
130
Noord-Brabant
ik probeer gewoon goedkoop te zijn dus sorry. als je een echt probleem heb met mijn shop dan kan je me altijd msgen of contacteren op discord ;)
 
  • Like
Reactions: Bart

Bart

DiscordTeam
Staff member
Bartyh
Bartyh ✔
DiscordTeam
11 apr 2016
541
152
330
20
Utrecht
Yes laten we enchanted books iets minder goedkoop verkopen :)

Prijs van enchanted books kan ondertussen wel richting de 1-2k
 

kennethvan

Supreme
MonstahEnergy4Me
MonstahEnergy4Me ✔
Supreme
8 okt 2013
96
31
204
23
wingene
Beste

Is een heel mooi initiatief. Maar het is zeer moeilijk om er voor te zorgen dat iedereen zich aan de afspraken houd. En als er een aantal mensen niet mee doen en toch veel goedkoper blijven dan wordt het zeer moeilijk om dit te doen. Ik heb dit eens geprobeerd op miners aantal jaren terug. Dat verliep een paar weken goed. Maar toen waren we ook maar met 8 mensen dacht ik.Het nadeel hier is dat er veel meer mensen zijn met een shop dan vroeger op miners. Dus ook meer kans op spelers die gewoon hun eigen gang doen. Ik wil hiervoor wel meedoen. Alleen wil ik eerst weten wat de prijzen dan ongeveer zullen worden. En als er te weinig mensen meedoen dan heeft dat ook geen nut. Maar ik wil mij wel aansluiten als er genoeg interesse is.

Mvg
Kenneth
 
  • Like
Reactions: Bart

whitch

ie kunt néét meer doone as kan
whitch
whitch ✔
Supreme
18 sep 2013
1.125
434
332
"Ergens op deze aardbol"
In de shops kunnen spelers kijken, bij wie en waar je , je spullen wilt kopen als alles de zelfde prijs word, dan word alles een Eenheidsprijs, en lijkt me toch ook niet de bedoeling, vraag en aanbod daar draait alles toch om?
 

jazzlycool

Supreme+
jazzlycool
jazzlycool ✔
Supreme+
2 nov 2013
12
6
112
22
katwijk
In de shops kunnen spelers kijken, bij wie en waar je , je spullen wilt kopen als alles de zelfde prijs word, dan word alles een Eenheidsprijs, en lijkt me toch ook niet de bedoeling, vraag en aanbod daar draait alles toch om?

Dit is zeker waar, maar er worden enchantment books verkocht voor ver onder de prijs, dan hebben andere die, dan die boeken verkopen helemaal niks aan :/
 
  • Like
Reactions: Bart

remymine

Owner
Staff member
remymine
remymine ✔
Owner
17 sep 2013
3.689
1.793
425
28
Rotterdam
hauntedmc.nl
Eco reguleren in een wereld vol “oneindige” resources is altijd moeilijk gebleken. Ik snap de bedoeling, en verplichte minimum prijzen zijn op andere servers effectief gebleken, maar uiteindelijk is het zeer moeilijk te handhaven..

Wellicht ooit een gamemode volledig op economy gericht waarbij alle facetten van een stabiele eco vanuit de server centraal gereguleerd kunnen worden de oplossing, voor de fans althans.

Op dit moment is met elkaar zorgen voor een leuke eco de beste oplossing. Mensen die het ‘expres’ verpesten mogen hier best op aangesproken worden. Er staat inmiddels ook al 1 ban geregistreerd voor een speler die dat heel ver trok en al zn (ook rare) items gratis wilde weggeven puur en alleen om de eco te slopen.. dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.

Hopelijk krijgt dit plan wat aanhang en worden er voor bepaalde items die ver onder gemiddelde prijs liggen afspraken gemaakt onderling. Iedereen mee krijgen gaat wel lastig zo niet onmogelijk worden.
 

Slijm

Supreme
Slijm
Slijm ✔
Supreme
26 aug 2017
36
8
130
Noord-Brabant
Als er goed word opgelet dan gebeurd het niet meer. Het gaat ook deels over de gierigheid van sommige mensen :/
 
  • Like
Reactions: Bart

Emske

Elite
biefstukk
biefstukk ✔
God
11 jul 2016
5
2
95
België
Als men goedkoop wil zijn is dat voor mij oké maar als het met de bedoeling is om de eco te slopen is het natuurlijk een ander verhaal
 

jazzlycool

Supreme+
jazzlycool
jazzlycool ✔
Supreme+
2 nov 2013
12
6
112
22
katwijk
Als men goedkoop wil zijn is dat voor mij oké maar als het met de bedoeling is om de eco te slopen is het natuurlijk een ander verhaal
De bedoeling is dat je mag je straks kan concurreren op vraag en aanbod maar niet met belachelijke prijs verschillen of prijzen. Dit is bedoelt dat indd de economie normaal en stabiel word, zoiets als een 1 dollar store waar zelfs spawners voor 1 token worden verkocht is absurd. Woensdag hierover meer.

- Jazz
 

jazzlycool

Supreme+
jazzlycool
jazzlycool ✔
Supreme+
2 nov 2013
12
6
112
22
katwijk
Hallo haunties,

zoals beloofd een reactie. We zijn nu een week verder en aan het aantal reacties te zien is er hier en daar wel belangstelling. Om het even kort samen te vatten.

De shop vereniging is bedoelt voor een gezonde concurrentie, dat iedereen wat kan verdienen en dat JIJ als shophouder er nog een centje aan over houd. Dit houd in dat er gemiddelde prijzen zullen moeten komen, waar jij als shophouder dan tot maximaal 10 tokens boven of onder kunt zitten.

Hierdoor krijg je het vraag en aanbod spelletje. Als het namelijk bij de goedkoopste het snelst op is kan je naar de andere shop waar het misschien 2 of 3 tokens duurder is.

Ik vraag jullie dus, probeer voor jouw shop die je nu al heb een net en algemene prijslijst te maken, later hierover meer.

- Jazz
 
  • Like
Reactions: Luckie07
Status
Niet open voor verdere reacties.