Anarchy Release

Beste Haunties,

De eerste nieuwe gamemode sinds de opening komt eraan! Anarchy zal Maandag 22 Juni om 16:00 open gaan voor iedereen!

Wat is Anarchy?
Anarchy is een gamemode waarbij de regels een stukje vervagen en waarbij heersen en veroveren centraal staat.
Het is een survival gamemode die wij hebben ingedeeld in de categorie Moeilijk. De difficulty staat op Hard en PvP staat overal aan. De gamemode zelf heeft geen direct doel. Je kan oneindig ver reizen in een wereld zonder border en dus vrij rustig alleen of met vrienden een vreedzame avontuur starten. Je kan er uiteraard ook voor kiezen om wat dichterbij de Spawn te blijven en je in de gevechten te mengen en een spoor van chaos achter te laten.

Anarchy Regels
Veel spelers kennen Anarchy als een gamemode waarbij alles mag. Andere servers zijn vrij om dit concept te gebruiken voor Anarchy. Wij hebben echter voor een andere aanpak gekozen voor de Anarchy gamemode. Zo zullen bepaalde game mechanics zijn aangepast en moeilijker zijn gemaakt. Maar zo hebben we ook waypoints en armour status ingebouwd zodat hiervoor geen mods meer nodig zijn. Ook hebben we ervoor gekozen om enkele regels toe te passen om Anarchy op een grote schaal en eerlijk mogelijk te maken.
  • Alleen de Vanilla Minecraft Client is toegestaan op Anarchy.
  • Hacks en andere modificaties zijn niet toegestaan.
  • Het chatfilter is nog steeds actief. Natuurlijk zullen we minder streng zijn dan op andere gamemodes, maar dit betekent niet dat je opeens met ziektes en andere beladen woorden mag schelden. Je mag elkaar uitdagen, maar houd het sportief. (Reclame, Spam, Chat/Sign/Book Filter, etc. gelden hieronder)
  • Deathtrappen is wél toegestaan.
  • Spawnkillen is wél toegestaan.
  • Griefen is altijd toegestaan.
  • PvP is overal toegestaan.
  • Glitches/Exploits die standaard in Minecraft zitten mogen wél gebruikt worden.
  • Glitches/Exploits die uit server fouten (bugs) komen mogen niét gebruikt worden en moeten worden gemeld.
  • AFK machines zijn wél toegestaan.
  • AFK farming is wél toegestaan.
  • Aanstootgevende bouwwerken zijn alleen toegestaan als ze het (chat)filter respecteren. Geen hakenkruizen, geen scheldwoorden.
  • Scammen is wél toegestaan.
Hopelijk dekt dit de meeste regels die in het algemeen op HauntedMC gelden. Indien er iets mist dan zal dit artikel worden aangepast.

Anarchy Features
De belangrijkste features van anarchy zullen hier puntsgewijs worden gemeld.

Algemene instellingen:

  • Anarchy difficulty: Hard
  • PvP staat overal aan.
  • Je kunt je bed gebruiken als respawnpoint.
  • Scoreboard met veel handige informatie:
1592654166766.png

  • Coördinaten en andere gegevens in F3 staan UIT!
  • TNT, creepers en andere explosies staan AAN!
  • Ingebouwde Armour Status in het scoreboard.
  • Geen worldborder in de normale wereld, nether en the end.
  • Kleine vote reward (1 diamond)
  • Hoge entity/mob limieten per chunk, alleen om de grote lag machines tegen te gaan. Instellingen staan veel soepeler dan bijvoorbeeld op survival.

Rank Perks en Commands:
  • Er is geen mogelijkheid van teleportatie. Geen /spawn, /home, /tpa, /tp, /back etc.
  • Er zijn geen donator perks die je in-game voordelen geven. Alleen cosmetische voordelen zoals /hat, /nickname, colour signs etc. (Meer hierover binnenkort in het rank topic van Anarchy.)
  • Ingebouwd waypoint systeem met /waypoints. Hiermee kun je altijd je homes en andere bijzondere plekken terugvinden. Je krijgt boven je inventory in de actionbar een compass te zien die de juiste richting aangeeft. Ook zie je in het waypoints menu je huidige afstand tot een waypoint.
1592660311938.png


Spawn:
  • Er is een protected Spawn cirkel waar je nooit dood kan. Hier kan je niet terugkeren zodra je deze verlaten hebt. Alleen als je doodgaat en je bed is kapot kom je weer op spawn.
  • Er is een protected Spawn gebied van 100 blocks om de spawn heen. Hier staat PvP en block break uit, maar je kunt hier wel doodgaan door mobs en andere bronnen van damage.
  • In het scoreboard zie je altijd je huidige afstand tot de spawn.
Speciale Anarchy Settings:
  • Coördinaten en andere gegevens in F3 staan UIT!
  • Buiten sand en gravel vallen er nu nog meer blocks door de zwaartekracht:
    • Dirt, Grass, Cobblestone, Cobblestone slabs, Mossy Cobblestone, Mycelium, Soul Sand, Stone Slabs
  • Na het minen van Ores raakt het stone verzwakt rondom de Ores! De stone verandert in Cobblestone, en kan dus vallen!
  • Torches kunnen niet meer geplaatst worden onder y=20 door een gebrek aan zuurstof! Je zal andere lichtbronnen moeten gebruiken.
  • Netherrack kan in brand vliegen wanneer je netherrack blocks eromheen breekt.
  • Extra damage effecten bij:
    • Falldamage: Slowness effect
    • Explosions: Confusion effect
    • Suffocation: Extra damage
    • Lava: Extra damage
    • Burning/Vuur: Blindness effect
    • Starvation: Extra damage
    • Drowning: Extra damage
  • Je kan niet zwemmen als je te zwaar bent:
    • Max 20 gewichtspunten
    • Armour piece: 2 punten
    • Tool: 0.5 punten
    • 1 Stack materiaal: 1 punt
    • Voorbeeld: Full armour + zwaard + tools (geen hoe) + 10 stacks materiaal = 8 + 2.0 + 5 = 20 punten. De grens van zinken of zwemmen.
  • Armour verandert je walking speed.
  • Mobs kunnen in gebieden spawnen met max light level 10.
  • Er spawnen meer mobs in caves.
  • Speciale mobs:
    • Zombies: Geven slowness effect wanneer ze je te pakken krijgen. Kunnen ook reviven wanneer ze doodgaan en een skull op de grond plaatsen. Breek de skull anders respawnen ze.
    • Skeletons: Schieten vuurwerk en vuurpijlen.
    • Silverfish: Kunnen niet terug verdwijnen in blocks, blijven dus altijd achter je aan gaan.
    • Spiders: Droppen cobweb wanneer ze doodgaan. Spawnen in grotere aantallen ondergronds.
    • Creepers: Spawnen nu ook als super charged creepers. Vuur kan een explosie triggeren.
    • Blazes: Spawnen OVERAL in de nether. Spawnen ook bij bedrock niveau in de normale wereld.
    • Magma cubes: Kleine magma cubes veranderen in blazes wanneer ze doodgaan!
    • PigZombies: Hebben minder levens dan normaal, maar zijn ALTIJD aggressief!
    • Ghasts: Doen meer damage, maar droppen ook betere loot!
    • Witches: Kunnen teleporteren, doen ook nieuwe aanvallen met potions.
    • Vex: Spawnen in caves op plekken waar bats ook spawnen.
    • Guardians: Spawnen overal in de oceans.
    • Vindicators: Kunnen overal spawnen, voornamelijk in caves.
    • Killer rabbits: 1/100 spawn kans in plaats van een normaal konijn.
  • Farming is moeilijker gemaakt:
    • Crops kunnen alleen groeien met daglicht.
    • Crops kunnen met een random kans mislukken.
    • In deserts kan je niet farmen.
  • Explosies zijn iets heftiger qua block damage. Ook veranderen ze stone naar cobblestone.
 

happyfoxyboy

Community Ambassador
happyfoxyboy
happyfoxyboy ✔
Ambassador
1 mrt 2016
156
163
300
19
Velp
Al die custom settings en mobs, geweldig! Iedereen uit het staffteam, gaaf gemaakt. Ik wens de PvPers veel succes in deze gamemode!
 

Dimitri

Supreme
Dimitrii
Dimitrii ✔
Supreme
6 okt 2014
3.294
277
382
24
het Noorden van Noord-Holland
www.youtube.com
Wat een informatie! :dizzy:
Ben benieuwd!