4 vragen

Raff

Supreme
Raff_Gnarrkill
Raff_Gnarrkill ✔
Supreme
23 mrt 2014
380
139
234
36
In de buurt van Eindhoven
Hey, ik kon zo gauw geen plek vinden voor willekeurige vragen over de server.... dus ik dacht doe het maar even hier.

1. Kan ik als supreme de server messages uit zetten? die reclame voor deze website en het voten enzo hoef ik niet zo vaak te zien ;)
2. is het mogelijk meteen in survival in te loggen en dus de Hub te omzijlen?
3. is er een regel over hoe groot een enkele claim mag zijn?

4. kun je een makkelijkere knop voor de dynmap maken?
ik kan nu de dynmap alleen vinden op het forum bij documentatie en dan bijna onderaan! :P
vroeger was er dacht ik een dynmap knopje ergens bovenaan waar nu de discord en store knoppen zitten ongeveer (toch?)
of als er al ergens een knop zit, dan hoor ik graag hoe blind ik ben! ^^
 

remymine

Owner
Staff member
remymine
remymine ✔
Owner
17 sep 2013
3.689
1.793
425
28
Rotterdam
hauntedmc.nl
Hey hey,

1. Dit is op dit moment met geen enkele rank mogelijk. Ook wij (de staff) zien ze bijvoorbeeld voorbij komen. Mocht er iets nieuws zijn of er is een link veranderd komt de massa er zo het beste mee in aanraking.

2. Dit is niet mogelijk, omdat onze setup anders in elkaar zit. Een proxy (eventueel meerdere proxies) verdeelt al het verkeer over 2 centrale hubs (redudancy bij uitval), vanwaar gamemodes gekozen kunnen worden (al deze onderdelen draaien ook op verschillende fysieke servers). Mocht er iets met een gamemode aan de hand zijn, of er veranderd iets achter de schermen aan een gamemode, dan kan de hub hiermee dealen zonder dat spelers zelf met deze veranderingen of errors hoeven te dealen. Dat werkt niet als spelers direct met survival verbinden ipv een tussen medium dat die zaken afhandelt.

3. Claims mogen zo groot zijn als je wilt. Er zijn op dit moment claims van 1+ miljoen blocks.
De minimale groot wordt automatisch rekening mee gehouden, daar krijg je een melding van in-game als je hier niet aan voldoet.

4. Op dit moment kan ik alleen de short link https://hauntedmc.nl/dynmap aan je geven voor nu. Misschien dat er nog een ingame commando /map komt, of een knop op de website met "Maps". Dit moeten we binnen het team bespreken als mogelijke toevoeging. :)

Hopelijk heb ik al je vragen voor nu beantwoord. Laat maar weten als er nog iets is.
 
  • Like
Reactions: Raff

Raff

Supreme
Raff_Gnarrkill
Raff_Gnarrkill ✔
Supreme
23 mrt 2014
380
139
234
36
In de buurt van Eindhoven
yooo thnx voor de info!
het was weer echt gezellig vandaag op de server! blij dat ik terug ben! :)

(al zouden die server messages wel iets minder mogen hoor hehe, misschien voor ranked members alleen de important stuff, maar dingen als vote en forum/store enzo kennen we wel! ;) )
 

Raff

Supreme
Raff_Gnarrkill
Raff_Gnarrkill ✔
Supreme
23 mrt 2014
380
139
234
36
In de buurt van Eindhoven
yoo ik heb er weer wat vragen bij gekregen! :P

1. kun je claimflags ook alleen in een subdivide claim instellen, of gaan deze dan over de "moeder" claim?
(dit kan wel van pas komen als je bijv in je claim in een klein gedeelte fluid flow wilt uitzetten, maar niet overal)

2. wat doen deze flags: NoVehicle, TrappedDestination, NoSnowFarm


alvast bedankt he! ^^
 

Bart

DiscordTeam
Staff member
Bartyh
Bartyh ✔
DiscordTeam
11 apr 2016
541
152
330
20
Utrecht
yoo ik heb er weer wat vragen bij gekregen! :P

1. kun je claimflags ook alleen in een subdivide claim instellen, of gaan deze dan over de "moeder" claim?
(dit kan wel van pas komen als je bijv in je claim in een klein gedeelte fluid flow wilt uitzetten, maar niet overal)

2. wat doen deze flags: NoVehicle, TrappedDestination, NoSnowFarm


alvast bedankt he! ^^
Hey,

1. Als je in je subdivide claim staat en hier een flag instelt dan werkt deze alleen in de subdivideclaim en zal die niet werken in de ''moeder'' claim

2. NoVehicle zorgt ervoor dat mensen geen boten/minecarts in claims kunnen plaatsen. Standaard staat dit al uit, maar als je ervoor wilt zorgen dat mensen boten/minecarts kunnen plaatsen kun je dmv /removeclaimflag NoVehicle dit aanzetten

TrappedDestination kun je een punt instellen waar mensen spawnen als ze /trapped doen in je claim. Stel iemand komt vast te zitten in je claim dan kan die /trapped doen om weer vrij te komen. Ze zullen dan spawnen bij de coords die jij hebt ingesteld.

NoSnowForm stopt het vormen van sneeuw op de grond

Mocht je nog meer vragen hebben dan kan je die hier kwijt (of aan een van de vele behulpzame Haunties vragen haha)
 

Raff

Supreme
Raff_Gnarrkill
Raff_Gnarrkill ✔
Supreme
23 mrt 2014
380
139
234
36
In de buurt van Eindhoven
hey thanks voor al de handige info! :)
En aah, nu snap ik die NoSnowForm! in het bericht van remy waar hij die claimflags postte stond het als NoSnowFarm, dus ik dacht van betekend da da je geen snow kan oppakken ofzo? hehe maar is dus gewoon spelfoutje geweest! :)
 
  • Like
Reactions: Bart